Voi olla näinkin, että kyse toimitusvaikeuksista. Toivottavasti on kyse siitä, eikä siitä ettei tuote kelpaa ostajille.
Grandland X
Re: Grandland X
Re: Grandland X
Plug-In hybrid mallin valmistus alkaa tänä keväänä.JukeN kirjoitti: ↑19 Tammi 2019, 15:43 Onko tähän Grandlandiin tulossa nelikkoa tai uusia moottoreita? Nykymallistosta ei mikään nappaa, 2.0CDTI ehkä, mutta sekään ei Astrassa erityisesti vakuuttanut. Eikä nuo 2.0cdti:t ilmeisesti ole kovin hyvin liikkuneet, kun nettiautossa 16kpl kohta vuoden hallissa maanneita myynnissä.
1.6T bensaturbo 147kw ja 2kpl 80kw sähkömoottoreita. Nelikko sähkönä, bensalla etuveto.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Grandland X
On se kumma kun ei tuota nelivetoa voida toteuttaa edes haldexilla... kun tokkopa on akussa virtaa kun nelivetoo tarvii ja sitikalla hyprideissä vetopainot on jotain naurettavaa...
Re: Grandland X
Itsellä on myöskin harkinnassa vaihtaa seuraavaksi tälläiseen "citymaasturiin". Koeajoilla en ole vielä käynyt, mutta viime vkl kiersin muutaman autonäyttelyn ja otin kylmätyyppejä ehdokkaista.
Tuli tsekattua Grandland, Tucson, Kadjar, Qashqai, Ateca ja Rav4. Ei noissa ehdokkaissa isoja eroa ainakaan kylmätyyppien perusteella ollut, mutta koeajot kertonee enemmän.
Nykyinen kulkupeli on 2017 Astra ST 1.4T aut, innovation varustelulla.
Tuli tsekattua Grandland, Tucson, Kadjar, Qashqai, Ateca ja Rav4. Ei noissa ehdokkaissa isoja eroa ainakaan kylmätyyppien perusteella ollut, mutta koeajot kertonee enemmän.
Nykyinen kulkupeli on 2017 Astra ST 1.4T aut, innovation varustelulla.
Re: Grandland X
Ainakin PSA:n 1,2t -koneella on ollut toimitusvaikeuksia viime aikoina. Osittain johtuu kovasta menekistä, kun on niin monen automallin suosituin moottorivaihtoehto. Myös WLTP:n vaatimat muutokset ovat hidastaneet moottoreiden valmistusta. Grandlandeistakin taitaa suurin osa tulla tuolla koneella. Rekisteröinneissä voi siis tulla piikki kevään aikana, kun tilatut autot valmistuvat.
Astra L Sports Tourer PHEV Innovation Plus MY23
Ex. Combo Life 1,2T Innovation MY19
Astra J Sports Tourer 1.4T Drive MY16
Ex. Combo Life 1,2T Innovation MY19
Astra J Sports Tourer 1.4T Drive MY16
Re: Grandland X
Tässä on varmasti monta syytä.
WLTP:n lanseeraus leikkasi syksyllä radikaalisti kaikkien autojen myyntiä. Granin kohdalla samaan hetkeen osui myös siirtymä A8-laatikon myyntiin. A6:sta sai elokuussa hyvillä eduilla rekisteröityä varastoautoista. Veikkaan että A6 tilaukset alenivat merkittävästu jo kesä-heinäkuussa.
Loppuvuodesta 1,2 -moottorin toimitusruuhkat alkoivat tihkua julkisuuteen. Konetta pusketaan kolmelta tehtaalta, mutta jono on silti pitkä. Syksyn toimitusajat ovat pitkiä ja venyvät lupailluista. A8-laatikoita ei saada juurikaan ulos joulukuussa. Autoliikkeistä bongasin jokusen vasta tammikuun puolivälissä. Myyjät pahoittelevat toimitusajan olevan 4-5 kk. Tässä pari selitystä.
VW Tiguan eHybrid -21
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
Re: Grandland X
Ei nelivetoa tiedossa, mutta lataushybridi on luvattu.JukeN kirjoitti: ↑19 Tammi 2019, 15:43 Onko tähän Grandlandiin tulossa nelikkoa tai uusia moottoreita? Nykymallistosta ei mikään nappaa, 2.0CDTI ehkä, mutta sekään ei Astrassa erityisesti vakuuttanut. Eikä nuo 2.0cdti:t ilmeisesti ole kovin hyvin liikkuneet, kun nettiautossa 16kpl kohta vuoden hallissa maanneita myynnissä.
Mikä vika nykymoottoreissa? Helposti liikuttavat kaikki, en sitten tiedä jos vetää vaikka asuntovaunua.
Re: Grandland X
Itse taas nimenomaa kehuisin talviominaisuuksia. Auto lämpenee todella nopeasti, myös istuinlämmittimet nopeimmat, mitä minulla on ollut missään autossa. Ajossa todella vakaa kelissä kuin kelissä, ei mitään ongelmia, päinvastoin muiden hissuttelu korostuu aiempaa enemmän, kun tällä voi painaa surutta menemäänKunde kirjoitti: ↑19 Tammi 2019, 14:52Samaa mieltä, noita molempia myös mietin, omaan silmään Grandland ulkoasu selvästi miellyttävämpi. Kaikenlaista kommenttia on kyllä kuullut kun tähän on siirtynyt kalliimmasta hintaluokasta.JPopeli kirjoitti: ↑19 Tammi 2019, 12:35 Grandland X on ulkonäöltään tyylikkäimpiä luokassaan, ihme ettei myy. Qashqai on ok myös ja nyt on kunnolliset bensakoneetkin. Ominaisuuksista en tiedä tässä luokassa. Sen sijaan joku Ateca tai Karoq on kyllä ulkonäöllisesti karuja tekeleitä. Mielikuvat tosiaan istuu sitkeässä, saanut itsekin perustella kun on siirtynyt ns. premiumeista takaisin Opeleihin. Perustelu on helppoa, omiin tarpeisiin ja odotuksiin nähden parempi auto vähemmällä rahalla.
Auto on kohtuuhyvä hintaansa nähden, mutta talviominaisuuksista hieman narisisin. Koeajossa lämppäri tuntui puutteelliselta (jalkatila jäi kylmäksi), mutta kun asettaa ilmanohjauksen vain tuulilasille ja jaloille ei ole ongelmaa olenkaan, naamalle en lämmitystä kaipaakaan. Lumipöpperossä on pakko ajella varovaisesti, perä lähtee kurveissa tosi helposti liukumaan hitaassakin vauhdissa. En tiedä pitäisikö rengaspaineita laskea vai nostaa vai johtuuko vaan huonosta painojakaumasta (olikohan vaan 39%) takia-akselilla)? Kuivalla tiellä ei talviajossa ole juuri moitittavaa. Kesällä toki elementissään maantiellä.
Itsellä Contin testivoittajanastat alla, joiden kanssa ainakin auto pelaa hienosti yhteen.
Re: Grandland X
Kiljuuko teillä jarrut pakitettaessa niinkun isoo sikaa tapettais.. ?
Re: Grandland X
Ei ole pohjalevyssä paikkaa kartaanille...
Kai sitä virtaa riittää taka-akselin sähkömoottorille kun keulalla on bensamoottori ja generaattori?
Re: Grandland X
Varmaan helpottaa noiden moottoreiden toimitusvaikeuksiin, kun Tychyn tehdas Puolassa on alkanut tekemään niitä. Aiemmin teki GM dieseleitä.Opestra kirjoitti: ↑19 Tammi 2019, 22:17Ainakin PSA:n 1,2t -koneella on ollut toimitusvaikeuksia viime aikoina. Osittain johtuu kovasta menekistä, kun on niin monen automallin suosituin moottorivaihtoehto. Myös WLTP:n vaatimat muutokset ovat hidastaneet moottoreiden valmistusta. Grandlandeistakin taitaa suurin osa tulla tuolla koneella. Rekisteröinneissä voi siis tulla piikki kevään aikana, kun tilatut autot valmistuvat.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 57
- Liittynyt: 02 Elo 2018, 13:30
Re: Grandland X
Qassuun tuli tosiaan nyt kunnolliset moottorit, mutta kovin moni näitä vanhoja 1,2T koneisiakin osti. Pelkästään viime vuonna niitä myytiin n. 5000 kpl, Suomessa. Sekä Grandlandin että Qassun 1,2T autoja ajaneena voin kertoa että maantievauhdeissa kun painaa kaasun pohjaan on Qassu lähinnä kuollut. Grandland sentään kiihtyy jotenkin.Mihetu kirjoitti: ↑20 Tammi 2019, 16:03Itse taas nimenomaa kehuisin talviominaisuuksia. Auto lämpenee todella nopeasti, myös istuinlämmittimet nopeimmat, mitä minulla on ollut missään autossa. Ajossa todella vakaa kelissä kuin kelissä, ei mitään ongelmia, päinvastoin muiden hissuttelu korostuu aiempaa enemmän, kun tällä voi painaa surutta menemäänKunde kirjoitti: ↑19 Tammi 2019, 14:52Samaa mieltä, noita molempia myös mietin, omaan silmään Grandland ulkoasu selvästi miellyttävämpi. Kaikenlaista kommenttia on kyllä kuullut kun tähän on siirtynyt kalliimmasta hintaluokasta.JPopeli kirjoitti: ↑19 Tammi 2019, 12:35 Grandland X on ulkonäöltään tyylikkäimpiä luokassaan, ihme ettei myy. Qashqai on ok myös ja nyt on kunnolliset bensakoneetkin. Ominaisuuksista en tiedä tässä luokassa. Sen sijaan joku Ateca tai Karoq on kyllä ulkonäöllisesti karuja tekeleitä. Mielikuvat tosiaan istuu sitkeässä, saanut itsekin perustella kun on siirtynyt ns. premiumeista takaisin Opeleihin. Perustelu on helppoa, omiin tarpeisiin ja odotuksiin nähden parempi auto vähemmällä rahalla.
Auto on kohtuuhyvä hintaansa nähden, mutta talviominaisuuksista hieman narisisin. Koeajossa lämppäri tuntui puutteelliselta (jalkatila jäi kylmäksi), mutta kun asettaa ilmanohjauksen vain tuulilasille ja jaloille ei ole ongelmaa olenkaan, naamalle en lämmitystä kaipaakaan. Lumipöpperossä on pakko ajella varovaisesti, perä lähtee kurveissa tosi helposti liukumaan hitaassakin vauhdissa. En tiedä pitäisikö rengaspaineita laskea vai nostaa vai johtuuko vaan huonosta painojakaumasta (olikohan vaan 39%) takia-akselilla)? Kuivalla tiellä ei talviajossa ole juuri moitittavaa. Kesällä toki elementissään maantiellä.
Itsellä Contin testivoittajanastat alla, joiden kanssa ainakin auto pelaa hienosti yhteen.
Talviominaisuuksiin olen myös ollut tyytyväinen. Ei tule oikein mitään moitittavaa mieleen ja kaksivetoiseksi autoksi on kyllä talviajo-ominaisuudet ja eteneminen hyvää tasoa.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13551
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Grandland X
Pitää tähän qashqai vertailuun lisätä,76SuperEuro kirjoitti: ↑21 Tammi 2019, 12:04Qassuun tuli tosiaan nyt kunnolliset moottorit, mutta kovin moni näitä vanhoja 1,2T koneisiakin osti. Pelkästään viime vuonna niitä myytiin n. 5000 kpl, Suomessa. Sekä Grandlandin että Qassun 1,2T autoja ajaneena voin kertoa että maantievauhdeissa kun painaa kaasun pohjaan on Qassu lähinnä kuollut. Grandland sentään kiihtyy jotenkin.Mihetu kirjoitti: ↑20 Tammi 2019, 16:03Itse taas nimenomaa kehuisin talviominaisuuksia. Auto lämpenee todella nopeasti, myös istuinlämmittimet nopeimmat, mitä minulla on ollut missään autossa. Ajossa todella vakaa kelissä kuin kelissä, ei mitään ongelmia, päinvastoin muiden hissuttelu korostuu aiempaa enemmän, kun tällä voi painaa surutta menemäänKunde kirjoitti: ↑19 Tammi 2019, 14:52Samaa mieltä, noita molempia myös mietin, omaan silmään Grandland ulkoasu selvästi miellyttävämpi. Kaikenlaista kommenttia on kyllä kuullut kun tähän on siirtynyt kalliimmasta hintaluokasta.JPopeli kirjoitti: ↑19 Tammi 2019, 12:35 Grandland X on ulkonäöltään tyylikkäimpiä luokassaan, ihme ettei myy. Qashqai on ok myös ja nyt on kunnolliset bensakoneetkin. Ominaisuuksista en tiedä tässä luokassa. Sen sijaan joku Ateca tai Karoq on kyllä ulkonäöllisesti karuja tekeleitä. Mielikuvat tosiaan istuu sitkeässä, saanut itsekin perustella kun on siirtynyt ns. premiumeista takaisin Opeleihin. Perustelu on helppoa, omiin tarpeisiin ja odotuksiin nähden parempi auto vähemmällä rahalla.
Auto on kohtuuhyvä hintaansa nähden, mutta talviominaisuuksista hieman narisisin. Koeajossa lämppäri tuntui puutteelliselta (jalkatila jäi kylmäksi), mutta kun asettaa ilmanohjauksen vain tuulilasille ja jaloille ei ole ongelmaa olenkaan, naamalle en lämmitystä kaipaakaan. Lumipöpperossä on pakko ajella varovaisesti, perä lähtee kurveissa tosi helposti liukumaan hitaassakin vauhdissa. En tiedä pitäisikö rengaspaineita laskea vai nostaa vai johtuuko vaan huonosta painojakaumasta (olikohan vaan 39%) takia-akselilla)? Kuivalla tiellä ei talviajossa ole juuri moitittavaa. Kesällä toki elementissään maantiellä.
Itsellä Contin testivoittajanastat alla, joiden kanssa ainakin auto pelaa hienosti yhteen.
Talviominaisuuksiin olen myös ollut tyytyväinen. Ei tule oikein mitään moitittavaa mieleen ja kaksivetoiseksi autoksi on kyllä talviajo-ominaisuudet ja eteneminen hyvää tasoa.
1,2t ketjunkiristinongelmat (kiristimestä menee hampaat)
Vuotavava jakopään liimaus, öljynkulutus joissakin, jäätymiset tienpäälle johon myöhemmin kamppanja kiinteän maskinsuojan muodossa,
Ja Fiamin akut jotka vaihtui vartaan varsin pian.
Tuo uusi on erimaata ja paljon parempi päästellä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Grandland X
Erittäin kilpailukykyiseltä näyttää uusittu Qashqai verrattuna Grandlandiin. Esimerkiksi tuo 160 DCT N-Connect malli on hinnoiteltu 31550 eurooon. Varsin kattava varustelu ja koneessa eroa Grandlandin PureTechiin + 30 hp ja + 40 nm...