Viikatemies kirjoitti: ↑30 Joulu 2018, 07:39
Kiinteä yhdestäkään autosta en ole kertaakaan irroittanut koukkua, niin miksi maksaisin extraa iroittettavuudesta?
Laakkosella asennettiin irrotettava omaan ja alkuperäinen versio, kertoivat että eivät mitään tarvike malleja enää suostu asentamaan ? Yhden olivat laittaneet ja sähköt eivät toimineet ollenkaan.
Oman asennus venyi vuorokaudella koska odottivat tehtaalta jotain koodia jolla koukku liitetään autoon, olisko kyse sähköistä ?
- Kaikkiaan olen edelleen tosi tyytyväinen, taitettavat peilitkin pelaa hienosti. Olin varma että ovien alahelmat, muovit keräävät sohjoa ja alkavat vaivaamaan, olin väärässä
Joo koska psa pohjainen piti ohjelmoinnin puolella saada koodi oopelilta. Koukun sähköt ei toimi jos auto ei tiedä peravaununvetolaitteen ohjausyksikön olemassa olosta. Nykyisin ei pitäisi enään koodia tarvia.
Ja tarvike koukut ok mutta sähkösarjat sitten joka tarvike koukulla omansa ja oon tarvike koukkujen kanssa paininut välillä. Mm väylästä ryöstettiin tieto violetti valkoiselta johdolta jarruvalo tieto, no ei toiminut jarruvalot kuin takaluukkua avatessa (kaksi samanväristä johtoa)
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Lynxman kirjoitti: ↑04 Tammi 2019, 02:27
Granny tuli tänään oikeeseen testiin..kuusamo -27"C.
Lämmitystä 1.5h tolpassa ja suorastaan tärähti käyntiin kuin varkain.
Auto 1.6D automaatilla. Lämmitystä en tiedä kumpi..vettä vai öljypohjaa mutta sihinä kuulu kun tolppaan panee.
Autohan on tosi lämmin ainakin ilmastointiautomaatilla varustettuna, turhaa pelätä ettei tarkene. Moottorin lämpötila oli pitkään noin 50-60 astetta mutta sisälle tuli lämmintä ja satasen alueella 90 astetta koko ajan se muovinen maskisuoja rekkarin alle asennettuna.
Kyllä automaattikin pelasi kuin unelma mäkimaastossa.
Suurin hämmästys on ollut tämä käynnistyvyys ja automaatin pelitys pakkasilla sekä lämpivyys pakkasilla verrattuna samalla varustelulla 6 vuotta vanhaan ooppeliin.
Kyllä myös yksi jakarin kuva tuli kojelautaan...korjaa vika...vetokoukun sähkökytkennässä häiriö mutta poistui myöhemmin.
Olen tankannut pelkästään nesteproota ja nyt neste myytä..keskikulutus 5.4 litraa 12000 km matkalla.
Auto on todella positiivinen kokemus kauttaaltaan.
Vastineeksi palautetta..himpun verran ajovakautta sivutuulella lisää sekä lumenpoistoon panostusta pyyhkimien alapuolelta.
Oven ala helmamuoviin jotain kuran hyljintään mutta irtoaa kopistelemalla ennen kuin ajat katokseen auton.
Täydellinen auto muuten ja tuntuu että diesel on mennyt pensavehkeitten ohi kehityksessä. Ps.12g/km neste MY.
Millä tavalla mielestäsi dieselit menneet ohi? Jos tarkoitat kylmäkäynnistymistä, niin kyllä tuo bensakonekin starttasi viime talven ennätyspakkasilla joka päivä kerrasta, ilman lämmitystä kun ei ole sellaiseen mahdollisuuksia. Itse asiassa olisikin yllättävää jos nykyautolla olisi starttiongelmia. Lämpöä kyllä saisi tulla paremmin jaloille ilman eri säätöjä, vaikka viimasuojakin on asennettuna.
Mitä tarkoitat lumenpoistolla pyyhkimien alapuolelta?
Samanlainen dpf on nykyään jo bensakoneissakin.
Pienestä bensaturbosta tulee vain paljon enemmän vaarallisia mikropartikkeleita ja dieselin hyötysuhde on edelleen roimasti parempi
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
GL2017 kirjoitti: ↑08 Tammi 2019, 18:23
Onko väliä missä autonsa määräaikaishuollon (1 v) teettää?
Neljä tarjousta, hinnat 144, 216, 270 ja 282 euroa.
Järkyttävät erot ja kunnon selitystä tälle ei ole saatu.
Suosittelen merkkiliikettä koska takuun jälkeen silloin goodwill mahdollinen. Eka huollossa tulee lähinnä öljynvaihto ja läpikäytävät tarkastukset eli noin 200e
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
GL2017 kirjoitti: ↑08 Tammi 2019, 18:23
Onko väliä missä autonsa määräaikaishuollon (1 v) teettää?
Neljä tarjousta, hinnat 144, 216, 270 ja 282 euroa.
Järkyttävät erot ja kunnon selitystä tälle ei ole saatu.
Suosittelen merkkiliikettä koska takuun jälkeen silloin goodwill mahdollinen. Eka huollossa tulee lähinnä öljynvaihto ja läpikäytävät tarkastukset eli noin 200e
Kunpa olisikin edes tuolla tasolla, mutta kun ei edes lähellä ainakaan näillä leveysasteilla. Eli lähemmäs 300.
Ohjekirjassa lukee tuulilasin pyyhkimien vaihdosta että "nosta pyyhkimet ylösnostettuun asentoon", mutta ei kerrota miten. En ole uskaltanut ihan vääntämällä kokeilla. Miten tämä kuuluu tehdä?
76SuperEuro kirjoitti: ↑14 Tammi 2019, 10:14
Ohjekirjassa lukee tuulilasin pyyhkimien vaihdosta että "nosta pyyhkimet ylösnostettuun asentoon", mutta ei kerrota miten. En ole uskaltanut ihan vääntämällä kokeilla. Miten tämä kuuluu tehdä?
Onks siinä jotenkin erikoiset pyyhkijät jotka ei toimi kuten kaikkien tähän asti näkemieni autojen pyyhkijät, eli tyvessä on nivel ja voit kääntää pyyhkijät ylös ihan siitä vaan..?
76SuperEuro kirjoitti: ↑14 Tammi 2019, 10:14
Ohjekirjassa lukee tuulilasin pyyhkimien vaihdosta että "nosta pyyhkimet ylösnostettuun asentoon", mutta ei kerrota miten. En ole uskaltanut ihan vääntämällä kokeilla. Miten tämä kuuluu tehdä?
Onks siinä jotenkin erikoiset pyyhkijät jotka ei toimi kuten kaikkien tähän asti näkemieni autojen pyyhkijät, eli tyvessä on nivel ja voit kääntää pyyhkijät ylös ihan siitä vaan..?
avaimet virtalukossa, virrat 0:ssa ja painat pyyhkijän viikseä. Pyyhkijät nousee ylös ja stoppaa siihen. Ainakin mulla toimi niin.
76SuperEuro kirjoitti: ↑14 Tammi 2019, 10:14
Ohjekirjassa lukee tuulilasin pyyhkimien vaihdosta että "nosta pyyhkimet ylösnostettuun asentoon", mutta ei kerrota miten. En ole uskaltanut ihan vääntämällä kokeilla. Miten tämä kuuluu tehdä?
Onks siinä jotenkin erikoiset pyyhkijät jotka ei toimi kuten kaikkien tähän asti näkemieni autojen pyyhkijät, eli tyvessä on nivel ja voit kääntää pyyhkijät ylös ihan siitä vaan..?
Joo, ei toimi ihan noin. Olisinkin saattanut itse asian hokata muuten Jos vain nivelestä kääntää niin ottaa kiinni konepeltiin. Alempana tulikin jo neuvo miten tässä automallissa tehdään. Muitakin vastaavia autoja on muilla merkeillä ja kaikissa on omat tapansa saada ne pyyhkijät ylös.
76SuperEuro kirjoitti: ↑14 Tammi 2019, 10:14
Ohjekirjassa lukee tuulilasin pyyhkimien vaihdosta että "nosta pyyhkimet ylösnostettuun asentoon", mutta ei kerrota miten. En ole uskaltanut ihan vääntämällä kokeilla. Miten tämä kuuluu tehdä?
Onks siinä jotenkin erikoiset pyyhkijät jotka ei toimi kuten kaikkien tähän asti näkemieni autojen pyyhkijät, eli tyvessä on nivel ja voit kääntää pyyhkijät ylös ihan siitä vaan..?
Joo, ei toimi ihan noin. Olisinkin saattanut itse asian hokata muuten Jos vain nivelestä kääntää niin ottaa kiinni konepeltiin. Alempana tulikin jo neuvo miten tässä automallissa tehdään. Muitakin vastaavia autoja on muilla merkeillä ja kaikissa on omat tapansa saada ne pyyhkijät ylös.
Tuo kertapyyhkäisy auto sammuksissa ja nostaa pyyhkijät yläasentoon on ollut Peugeoteissa jo ainakin 15 vuotta. Oli hyvä ominaisuus varsinkin talvella, kun pystyi lumet putsaamaan lasin alta paremmin ja harvemmin ne pyyhkijät jäätyivät siinä yläasennossa lasiin kiinni.
Joo tuota pyyhkijähommaa kans aikaisemmin pähkäilly. Kiitos vinkistä...
Kuten kaikki varmaan huomannu noi oven muovihelmat kerää sangen **ttumaisesti loskaa/jäätä näin talvella. Mietin kuinka paljon eturoiskeläpät auttais asiaa, kun omaan en moisia oo vielä hankkinu? Kokemuksia?
Kuten kaikki varmaan huomannu noi oven muovihelmat kerää loskaa/jäätä näin talvella. Mietin kuinka paljon eturoiskeläpät auttais asiaa, kun omaan en moisia oo vielä hankkinu? Kokemuksia?
Etuläpät on, en ole pitänyt loskaa ongelmana. Itse asiassa kynnykset pysyvät yllättävän siistinä tässä autossa, olisiko sitten osin noiden roiskesuojien ansiota. Kyseessä siis tehdasvaruste eli enemmänkin kotelon jatke kuin "läppä".