Opel Movano varaosat ja ongelmat

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Kimi625
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 07 Joulu 2016, 07:20
Paikkakunta: Nurmijärvi

Opel Movano varaosat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja Kimi625 »

Elikkä siis työautossa on nyt kaksi kuukautta oston jälkeen PAHENTUNUT tämä "Injection Fault" probleema, joka on tunnettu riesa kaikissa Ooppeleissa ja osassa Renaultteja.
Asiasta kukkaruukkuun, auto meni erinäisistä syistä huoltoon ja huoltomies sanoi että tarvittava osa (polttoaineen paineensäädin) ei ole saatavilla suomesta, ainaostaan maahantuojalta saa koko pumpun tuhatlappusen hinnalla.

Pitäisi siis aloittaa kaivaminen ja tilata ensin "BOSCH Fuel Pressure Regulator" ja varaosanumerolla "0928400769", tuloksia ja osia löytyy mutta hintaluokka näissä on 85 euroa - 467 puntaa(yli 500e).
Jos täältä löytyisi asiasta viisaampi kaveri, apu olisi nyt tarpeellista.

Tässä suora siteeraus huoltomiehen tekstistä:
"Vikakoodit luettu. Koodi:P0002 Polttonestemäärän säätö. Yrittää ohjealueen.
Polttoaineen paineensäädin mitattu, arvo poikkeaa normaalista. Paineensäädin tod.näk. viallinen.
Pahimmassa tapauksessa itse ruiskutuspumppu rikki.

Polttoaineen paineensäädintä ei saa Suomen maahantuojilta erikseen, myyvät koko pumpun noin 1000 euron hintaan.
Varaosanumerolla 0928400769 löytyy esim. Ebaysta oikeannäköinen paineensäädin noin 160 euron hintaan."

Tuossa tekstissä häiritsee monikin asia, esimerkiksi epävarmuus viasta...
Myöskin tuo varaosan "oikeannäköisyys" häiritsee, eli osa voi sitten olla väärä?

Anna kun arvaan ettei vastaavalla korjauksella ole edes mitään takuita osien kyseenalaisen hankintametodin takia.

Bäkstooria vielä vähäsen;
1. Jo autoliikkeestä lähtiessä koeajolle, ilmoitti Movano "Fuel Injection Fault", myyjä vakuutti että asia ei ole iso ongelma.
(Luin itse pikaisesti googlesta Opeleiden MAF-sensorien ongelmista joten tulin samaan lopputulokseen.)
2. Kun pakkaset tulivat auto ei suostunut enää käynnistymään, se starttasi mutta sammui heti vaikka painoi kaasua(tai ei).
3. Hetken kuluttua auto rupesi vilkuttamaan tätä samaa ongelmaa jo mutkissakin.
4. Auto vietiin korjaajalle.

Vielä tarkennusta autoon; Opel Movano 2010 2.3CDTI ajomäärä 187tkm.
Kimi625
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 07 Joulu 2016, 07:20
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Opel Movano varaosat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja Kimi625 »

Olin yhteydessä varaosan puolesta Motonettiin josta asiakaspalvelija totesi saman asian, eli että osaa ei saa Suomesta MUTTA hän oli ystävällinen ja meni keskustelemaan ongelmasta kollegoidensa kanssa AD Autohuollon puolelle. He päätyivät erikoiseen ratkaisuun. Kyseinen osa ei voi kuulemma annetuilla tiedoilla olla rikki.

Minulle asia selitettiin niin että vikakoodi P0002 on yleinen vikakoodi joka ei yksilöi mitään tiettyä osaa, joten kyseessä on todennäköisesti vuoto tai sensoriongelma.
He neuvoivat ottamaan yhteyttä viralliseen Opel huoltoon. Itse epäilen etteivät he sano mitään näkemättä autoa joka luonnollisesti maksaa taas lisää...

Noh päivitän postausta kun tiedän enemmän, toivottavasti tämä auttaa jotakuta tai ehkä jopa minua!
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12645
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: Opel Movano varaosat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Tuo vikakoodi on luettu ilmeisesti jollain OBD-testerillä koska obd-puolen koodeja.
Luetuta jollain opelin testerillä koodit siitä...niin päästään vianhakuun.
Kimi625
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 07 Joulu 2016, 07:20
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Opel Movano varaosat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja Kimi625 »

PÄIVITYSTÄ**

Vaikka aikaa on nyt mennyt jo kauan on ongelma silti ajankohtainen!

Eli siis tuon edellisen jälkeen auto meni huoltoon Länsiautoon, siellä tehtiin diesel pumpun ja kaikkien letkujen ja härppeiden vaihto. Hinta oli 3200e.
Asiasta riideltiin vähäsen kun aika suolanen hinta oli ja niinpä AutoBil korvasi 700e remontista.

Auto toimi hyvin noin kuukauden ajan jonka jälkeen KAIKKI ongelmat tulivat takaisin eli siis seuraavat;
-Fuel Injection Failure
-Check Emissions
-kiihdyttäessä meinaa sammua ja rykäsee todella voimakkaasti
-jokin(ecu?) rajoittaa moottorin suorituskykyä ja kierroksia.

Nyt auto on ollut Länsiautolla takuukorjauksessa jo 5 kertaa! Eikä vikaa olla paikallistettu.
Ajelemme tällä hetkellä Länsiauton vuokrapakulla josta ei tullut kuluja edellä mainituista syistä.

Edelliset kaksi viikkoa olen ollut lomalla ja perjantaina yritin kolmannen kerran tämän loman aikana hakea autoa sieltä, aina ne lupaa että on korjattu.
Ja taas kas kummaa auto tekee kaikki temput noin 40 metriä Länsiauton risteyksestä, eikun takasin.

Pyysin huoltoukkelilta kopiot kaikista tehdyistä toimenpiteistä mutta repäsi laput kädestäni ja sanoi että niitä ei ole vielä käsitelty....

Odotellaan milloin se puhelin taas soi ja onko auto vieläkään ehjä.
Kimi625
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 07 Joulu 2016, 07:20
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Opel Movano varaosat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja Kimi625 »

Elikkä auto oli loppupeleissä nopean laskelman mukaan 5 kokonaista viikkoa korjauksessa ja nyt uusimman 3vk kestävän korjauskerran yhteydessä autosta irrotettiin maahantuojan piikkiin koko moottori ja laitettiin testipenkkiin josta havaittiin ilmavuotoja useampia, selostusta tehdyistä töistä emme ole vielä saaneet mutta ainakin diesel käsipumppu konehuoneen puolella oli yksi joka vuosi ilmaa.

Loppu hyvin ja kaikki hyvin auto toimii nyt vihdoinkin (toivottavasti pitkään) ja mitään enempiä kustannuksia ei meille asiasta tullut.
Vastaa Viestiin