makke100 kirjoitti:Onko tuo minun mainitsema Opeli tuo M32 malli vai mitä tuo tarkoittaneen???
M32 on 6-vaihteisen manuaalilaatikon eräs tyyppi.
Jos tarkoitit tuota ylempänä mainitsemaasi Insigniaa, niin sehän on automaatti, eli ei ole tuota M32-lootaa, eikä myöskään sen ongelmia.
Rak kirjoitti:
Dieseleissä jakopään pyörät kuluu ja remmistä sitä myöten hampaat karkailee, ainakin Oulussa
Onneksi nämä Oulun seudun teiden oktomurskeesta johtuvat ongelmat ovat kuitenkin maantieteellisesti hyvin rajatulla alueella ja on helppo auton historiasta selvittää, että auton pääasiallinen pitopaikka ei ole ollut Oulussa tai sen lähiympäristössä. Muuallahan tällaisia ongelmia ei ole ilmennyt, ei Opelilla, eikä muillakaan merkeillä.
Rak kirjoitti:
Korkeapainepumpun stefat dieseleissä saattaa tihkua, stefaa saa mitoilla laakerikaupasta.
Tästä en ole kuullutkaan, minkälaisia oireita aiheuttaa, tiputtelua, hajua?
Ei ne kovin paljoa yleensä vuoda, joskus on jakopäänkopan reuna kostea.
Jakopäätä tehdessä ne yleensä havaitaan kun pumpun rattaan ympärillä on kosteutta.
Rak kirjoitti:
Dieseleissä jakopään pyörät kuluu ja remmistä sitä myöten hampaat karkailee, ainakin Oulussa
Onneksi nämä Oulun seudun teiden oktomurskeesta johtuvat ongelmat ovat kuitenkin maantieteellisesti hyvin rajatulla alueella ja on helppo auton historiasta selvittää, että auton pääasiallinen pitopaikka ei ole ollut Oulussa tai sen lähiympäristössä. Muuallahan tällaisia ongelmia ei ole ilmennyt, ei Opelilla, eikä muillakaan merkeillä.
Eikä tuokaan mikään korjaamaton tilanne ole, uudet rattaat vaan jakopäähän jos ovat kuluneet.
makke100 kirjoitti:Onko tuo minun mainitsema Opeli tuo M32 malli vai mitä tuo tarkoittaneen???
Ei ole 160 hv 2.0 CDTI Insignia M32 - vaihteistolla. Siinä on AF40 - vaihteisto, kun on kerran automaatti. 160 hv mallissa on manuaalivaihteistona F40.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
makke100 kirjoitti:Moi, eka kertaa palstalla ja olisi kiikarissa vm.2011 SPORTS TOURER SPORT OPC-line paketilla 2,0 diesel automaatti 160 heppaisella koneella. Opelilla on ajettu n.200000 , eli rohkeneeko nuinkin paljon ajettua peliä edes harkita. Auto on todella siisti lähes kuin uusi sisältä ja ulkoa.Koeajossa ei muuta mainittavaa kuin jarrujen täristäminen ja poljin painui melko syvään. Kiitokset jo etukäteen. Vielä kysymys automaattilaatikon öljyn vaihdosta millä välillä ne pitäisi vaihdella kun jotkut sanovat ettei tarvitsisi vaihtaa ollenkaan
Onko tuossa SPORTS TOURER SPORT mallissa jäykempi alusta kuin normaalissa TOURERISSA ja jos on niin onko se säädettävissä pehmeämmäksi??
On hieman jäykempi alusta ja ihan aavistuksen matalampi. Säädettävissä ei ole, jos autossa ei ole flex ride alustaa.
Flex ridesta juttua tuon topicin sivulla 187 : http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... start=2790
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Olen uusi tällä foorumilla ja jonkin verran olen tutustunut vaihdelaatikoiden ongelmiin. Voisiko joku asiasta enemmän tietävä kertoa kun olen kiinnostunut insigniasta joka on 5/15 rekisteröity 1.4T, ajettu reilu 30tkm, että onko tässä vuosimallissa vielä laatikon suhteen ongelmia?
1.4t kanssa oleva manuaalilaatikko on M32, eli mallia jossa saattaa olla ongelmia.
Tuota vuosimallia olevassa autossa viat epätodennäköisempiä kuin vanhemmassa. Mahdollisesti jopa siinä määrin, että vikaantumisriski samaa luokkaa kuin muissa "viattomissa" vaihteistoissa.
Itse ajoin 2012 vuosimallin 1.6t:llä jossa M32 laatikko noin 100 tkm ongelmitta, mutta yksilöitä jokainen.
Täysi jokeri se loota. My 2012,5 jälkeen parempi kun isommat päätylaakerit ja jäähdysrivoitettu koppa.
1,4T noita menee eniten. Syynä luultavammin jokin vääntövärinä pikkukoneesta. Muutoin väärä laakerien esijännitystehtaalta tai väärä käyttö. Foorumilla kaksi pitkääkin topikkia aiheesta. Alle 2000e selviää laakeroinnista merkkiliikkeessäkin.
Itse ostaisin ja välttäisin liikaa vedättämistä ja varmaan vaihtaisin öljyt laatikkoon 100tkm välein.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Pikkukoneiden aiheuttamien värinöiden puoleen voin kääntyä itsekkin. 200tkm ajettu 2.0CDTI M32-laatikolla taloudessa ollut alusta asti, eikä minkäänlaista oireilua ole vaihteiston suunnalta. Sopivista kierroksista ajossa oon myös tarkasti huolehtinut, kun näitä kauhutarinoita lukenut: Tuskin tulee tässä autossa omistusaikanani hajoamaan...
Opel Insignia | Sedan | 2.0 CDTI | M32 6v | 2009 | Black Sapphire
Tuossa olisi emännälle autonvaihto edessä ja tilaa saisi olla. Mutta täysi aukko autotuntemuksessa insignia.
Mitä mieltä raati olisi, jos pistäisi 1.6turbon automaatilla ja 2013faceliftin farkkuna ostolistalle? En jaksanu alkaa selaa tuota 233sivusta topiccia insigniasta
japex kirjoitti: ↑04 Loka 2020, 07:25
Tuossa olisi emännälle autonvaihto edessä ja tilaa saisi olla. Mutta täysi aukko autotuntemuksessa insignia.
Mitä mieltä raati olisi, jos pistäisi 1.6turbon automaatilla ja 2013faceliftin farkkuna ostolistalle? En jaksanu alkaa selaa tuota 233sivusta topiccia insigniasta
Millaiseen käyttöön auto on ajateltu ? Takapenkillä ei ole erityisen hyvin tilaa... riippuu tietty kuskista ja penkin asennosta. Tavaratila ei ole muodoltaan paras mahdollinen. 1.6 litrainen ei ole mikään raketti. Automaattivaihteiston kanssa on syytä olla tarkkana... öljynvaihdot on syytä tehdä ajallaan... mieluummin 80 - 90 tkm välein.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Noihin takapenkin tiloihin sen verran kommenttia, että kun viimeaikoina on pakosti joutunut käymään koeistumassa/ajamassa muiden merkkien autoja ja siinä on tullut takapenkintilojakin vertailtua, niin eipä ne Insignian takatilat niin ahtaita enää olekaan. Käytännössä ainut Insignian ahtaus on 5-ovisen pääntilassa pitkällä henkilöllä (tästäkin pääsee eroon ajamalla sedanilla tai farkulla).
Sen sijaan kannattaa kiinnittää huomiota millaisella penkillä takana todellisuudessa istutaankaan - järjestään istuinosat ovat olleen huomattavasti pituudessa Insignian penkkejä lyhyempiä (mm. uusi V60, V90, MB C-sarja), jolloin istuinta on vain pienesti takapuolen alla. Tuollahan saadaan aikaan optinen harha, että etupenkin selkänojan ja takapenkin väliin jää näennäisen iso jalkatila. Ainut josta on löytynyt yhtä pitkä istuinosa takaa on ollut näistä minun "autokanditaateista" BMW 5-sarja (G30/G31).
PS. Ja tuo aiemmin mainitsemani V90 on toki isompi kokonaisuutena kuin Insignia, mutta takapenkkien pituudesta/mukavuudesta on jostakin syystä tingitty - vähempikin jalkatila olisi riittänyt. E-sarjan MB olisi varmaan C-sarjaa parempi verrokki, mutta kojelaudan/mittariston "lautamaisuus" on aiheuttanut sen, etten ole viitsinyt sisälle mennä (toivottavasti on MB:llä ohimenevä viiraus tuo kojelaudan muoto).
pitäisi vaimolle auto etsiä ja insignia olisi kuulema hänen mielestään soppeli peli. 2litran turbo neliveto automaatilla vm. 2011 olisi lähettyvillä joten jos siirrä saisi tietoa.
ajettu lähes 300tuhatta, mitähän nämä koneet kestää. kuulema toimii niinkuin pitää. huoltokirjassa ei mainintaa haldexin huolloista.