Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Antt1N
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 39
Liittynyt: 27 Heinä 2017, 01:08

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antt1N » 01 Elo 2017, 13:55

otj kirjoitti:Onko Antt1N tulossa farkku vai GS?
Farkku tulossa ja varustelistasta unohtui lämmitettävä tuulilasi.
Tuosta että webasto myöhästyttää n. 1kk kertoi kahden eri liikkeen myyjä

Antt1N
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 39
Liittynyt: 27 Heinä 2017, 01:08

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antt1N » 01 Elo 2017, 13:57

Ainiin ja 1.5 A

Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1133
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj » 01 Elo 2017, 14:31

Jare kirjoitti:Onko kenellekkään selvitetty myyjän tms. toimesta, että onko netissä/hinnastoissa olevat CO2 arvot WLTP syklin vai NEDC syklin mukaisia ? Ja jos WLTP, niin mitähän ne verotuksen pohjana käytetyt arvot sitten olisi =) Tuskin on kukaan vielä saanut autoa(?), että onko rekisteriotteessa kahdet Co2 arvot.
Tuolta lisätietoa WLTP:stä: http://www.opel.fi/tools/wltp-drivingcy ... ption.html

Veikkaan, että Opel ilmoittaa nuo viralliset arvot vielä NEDC-arvoina, mutta Opel taitaa siltikin olla rehellisempi noissa Co2-arvoissa, joka tietty Suomessa sitten tulee ostajalle isomman autoveron ja käyttömaksun muodossa kalliimmaksi. Spritmonitor.de:n mukaan esim. VAGin 1.6D + DSG syö käytännössä sellaisen litran vähemmän (4,5 l) kuin vaikkapa Astran keulalla 1.6D + automaatti (5,5). Ero päästöissä ei siis mitenkään ole käytännössä niin iso kun paperilla näyttää. VAG edelleenkin tuntuu kaunistelevan päästöjä ja Opel on rehellisempi, mutta tosiaan artisti maksaa tässä Opelin tapauksessa...
Opel Astra K Sports Tourer Innovation 1.4T -16 (MY 16.5)
Ex. Opel Astra J Sports Tourer Sport 1.4T S/S -13, Opel Astra H Enjoy Wagon Z16XER -08, Opel Vectra B Comfort Wagon 1.8 -02

Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1133
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj » 01 Elo 2017, 14:55

Vanteista: Kolme kelvollisen mallista tarvikevannetta löysin.

Aez Cliff Dark

Aez Cliff hopea (myös talvikäyttöön)

RE R2504 Moon (tämä on aika hieno)

EDIT: No nyt alkoi löytymään ja hyvän näköisiä malleja monia. MAK Wheels
Opel Astra K Sports Tourer Innovation 1.4T -16 (MY 16.5)
Ex. Opel Astra J Sports Tourer Sport 1.4T S/S -13, Opel Astra H Enjoy Wagon Z16XER -08, Opel Vectra B Comfort Wagon 1.8 -02

Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1133
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj » 02 Elo 2017, 19:21

En enää moiti Insignian Suomen hinnoittelua. Käykääpä huvikseen rakentelemassa Saksan konfiguraattorilla samanlainen paketti kun Suomessa. Menee hinnaltaan ihan samoihin kun Suomessa. Aika hyvin ottaen huomioon, että Saksassa autovero on 0€ ja varustellussa Insigniassa Suomessa autoveroa on hinnassa äkkiä 10000 e. Ja Astrahan on Suomessa varusteluna muutaman tonnin halvempi kun Saksassa.

Jare
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 118
Liittynyt: 29 Huhti 2003, 03:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Jare » 03 Elo 2017, 14:38

otj kirjoitti:
Jare kirjoitti:Onko kenellekkään selvitetty myyjän tms. toimesta, että onko netissä/hinnastoissa olevat CO2 arvot WLTP syklin vai NEDC syklin mukaisia ? Ja jos WLTP, niin mitähän ne verotuksen pohjana käytetyt arvot sitten olisi =) Tuskin on kukaan vielä saanut autoa(?), että onko rekisteriotteessa kahdet Co2 arvot.
Tuolta lisätietoa WLTP:stä: http://www.opel.fi/tools/wltp-drivingcy ... ption.html

Veikkaan, että Opel ilmoittaa nuo viralliset arvot vielä NEDC-arvoina, mutta Opel taitaa siltikin olla rehellisempi noissa Co2-arvoissa, joka tietty Suomessa sitten tulee ostajalle isomman autoveron ja käyttömaksun muodossa kalliimmaksi. Spritmonitor.de:n mukaan esim. VAGin 1.6D + DSG syö käytännössä sellaisen litran vähemmän (4,5 l) kuin vaikkapa Astran keulalla 1.6D + automaatti (5,5). Ero päästöissä ei siis mitenkään ole käytännössä niin iso kun paperilla näyttää. VAG edelleenkin tuntuu kaunistelevan päästöjä ja Opel on rehellisempi, mutta tosiaan artisti maksaa tässä Opelin tapauksessa...
Mutta semmoinenhan on ihan perseestä :o Varsinkin firmojen "ympäristöystävällisten autopolitiikoiden" mukaan, kun uudet autot onkin niitä ympäristörikollisia vaan sen takia, kun on todenmukaisemmat päästöt.

marlii
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja marlii » 03 Elo 2017, 17:04

otj kirjoitti:En enää moiti Insignian Suomen hinnoittelua. Käykääpä huvikseen rakentelemassa Saksan konfiguraattorilla samanlainen paketti kun Suomessa. Menee hinnaltaan ihan samoihin kun Suomessa. Aika hyvin ottaen huomioon, että Saksassa autovero on 0€ ja varustellussa Insigniassa Suomessa autoveroa on hinnassa äkkiä 10000 e. Ja Astrahan on Suomessa varusteluna muutaman tonnin halvempi kun Saksassa.
Sama juttu ollut jo pidemmän aikaa muissakin malleissa. Astra K ja J myös kalliimmat Saksan markkinoilla hyvin varusteltuina. Kuka tässä ottaa takkiin, maahantuoja vai valmistaja? Jos autoveroa piennennetään se voi taas vastaavasti pienentää tuota hinnan kompensointia, jolloin varusteet maksavat enemmän ja auto ei loppujen lopuksi juuri halpene.
Astra K Sports Tourer Innovation 1.4 t mt6 MY17.5

DonTomerell
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 61
Liittynyt: 25 Touko 2017, 14:17

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja DonTomerell » 03 Elo 2017, 18:10

Onko kukaan jo päässyt kokeilemaan uutta Farkku versiota? Itse odottelen moista koeajoon tänne Turun suuntaan, mutta tuntuu viipyvän.
Alkaa kohta tulla kiirus tilaukselle, kun tuo "firman pirssi" menee vaihtoon ½ vuoden päästä.
Volvon V60 CC:n (190hv 2,0 Diesel automaatti kaikilla herkuilla) kävin jo testaamassa vaihtoehdoksi, ja täytyy sanoa, että vaikka se on hieman ehkä pienempi ja jo vanha malli, niin kovan vastuksen se tulee Inkulle antamaan, vaikka vanhoja vannoutuneita Opel miehiä tässä ollaankin...

Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1133
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj » 03 Elo 2017, 18:50

marlii kirjoitti:
Sama juttu ollut jo pidemmän aikaa muissakin malleissa. Astra K ja J myös kalliimmat Saksan markkinoilla hyvin varusteltuina. Kuka tässä ottaa takkiin, maahantuoja vai valmistaja? Jos autoveroa piennennetään se voi taas vastaavasti pienentää tuota hinnan kompensointia, jolloin varusteet maksavat enemmän ja auto ei loppujen lopuksi juuri halpene.
Näinpä, varmaan tuossa ottavat takkiin niin maahantuoja, valmistaja ja kauppias. Saksassa voi saada paremmat alennukset, toisaalta siellä ei käytetyillä ole enää mitään arvoa, eli välirahat voi olla suuremmat kuin Suomessa. Näissä tavismerkeissä ei Suomen ja Saksan välillä ole hintaeroa, mutta premiumit on Saksassa sitten huomattavasti halvempia.

Autoveron alennus ei siis välttämättä ainakaan pitkällä tähtäimellä laskisi hintoja lainkaan.

Avatar
Larppe
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 253
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 12:28
Paikkakunta: Vantaa

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Larppe » 06 Elo 2017, 12:49

DonTomerell kirjoitti:Onko kukaan jo päässyt kokeilemaan uutta Farkku versiota? Itse odottelen moista koeajoon tänne Turun suuntaan, mutta tuntuu viipyvän.
Alkaa kohta tulla kiirus tilaukselle, kun tuo "firman pirssi" menee vaihtoon ½ vuoden päästä.
Volvon V60 CC:n (190hv 2,0 Diesel automaatti kaikilla herkuilla) kävin jo testaamassa vaihtoehdoksi, ja täytyy sanoa, että vaikka se on hieman ehkä pienempi ja jo vanha malli, niin kovan vastuksen se tulee Inkulle antamaan, vaikka vanhoja vannoutuneita Opel miehiä tässä ollaankin...
Syyskuun puolella puhui viimeksi myyjä olevan farkun lanseeraus ja koeajo mahdollisuus. Joissain liikkeissä näitä jo on, mutta ei vielä "julkisesti" eikä varmastikaan koeajettavissa ennen virallista lanseerausta. Ihmettelemään voi silti jo päästä, kun oikean liikkeen löytää. Sieltä suunnalta valitettavasti ei tietoa mistä voisi löytyä. Ajettavuudessa tuskin suurta eroa GS:än ja ST:n välillä, mutta toki äänimaailmassa ym. voi hyvinkin olla eroja.

En tiedä onko täällä jo mainittu, mutta saksan sivuille ja konfiguraattoriin tullut jo Country Tourer

Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1133
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj » 06 Elo 2017, 20:48

Täytyy kyllä käydä ihan ajamassa farkku, jotta melutason saa omin korvin kuulla. Kumpa koeajoauto tulisi paikalliseen 17" kumeilla niin kuulisi olisko niillä vaikutusta. Jossain määrin petyin Astran melutasoon, kun tilasin sen 5-ovisen koeajon perusteella ja sitten farkku olikin meluisampi. Jos tässä vielä innostuu Insignian tilaamaan, pitää kyllä farkku kokea ja nähdä ihan itse.

ascona_c
OCF Member 2017
OCF Member 2017
Viestit: 7683
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja ascona_c » 07 Elo 2017, 20:17

ascona_c kirjoitti:1.5 AT GS tilattu heinäkuun alussa, toimitusaika "reilu 3kk". Webasto ja tehdaskoukku on. Myyjän mielestä ainoa viivästys voi tulla saksan lomista. Webaston "lisäkuukaudesta" ei maininnut mitään.

Talvirenkaita ei vielä otettu. Pulttijako on vanteessa 5x115, joka suppeuttaa tarvikevanteiden valikoiman.
Tänään oli tullut väliaikatietoa että toimitus marraskuun alkupuolella.

Avatar
JukeN
OCF Member 2016
Viestit: 2433
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja JukeN » 07 Elo 2017, 21:03

otj kirjoitti:Veikkaan, että Opel ilmoittaa nuo viralliset arvot vielä NEDC-arvoina, mutta Opel taitaa siltikin olla rehellisempi noissa Co2-arvoissa, joka tietty Suomessa sitten tulee ostajalle isomman autoveron ja käyttömaksun muodossa kalliimmaksi. Spritmonitor.de:n mukaan esim. VAGin 1.6D + DSG syö käytännössä sellaisen litran vähemmän (4,5 l) kuin vaikkapa Astran keulalla 1.6D + automaatti (5,5). Ero päästöissä ei siis mitenkään ole käytännössä niin iso kun paperilla näyttää. VAG edelleenkin tuntuu kaunistelevan päästöjä ja Opel on rehellisempi, mutta tosiaan artisti maksaa tässä Opelin tapauksessa...
Todellakin Insignia B:n luvut lähempänä todellisuutta kun moni muu.Tänään Audi Airportilla renkaita potkin niin kävi ilmi, ettei uusia tilauksia juuri nyt saa sisään CO2-arvojen takia. Vanhoilla arvoilla ja veroilla ei saa enää tilattua, uusia ei vielä ole. Jokainen tietää kulkeeko 2.0tfsi 5.0l/100km yhdistetyllä kulutuksella ja tupruttaa 114g kukkasia.

DonTomerell
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 61
Liittynyt: 25 Touko 2017, 14:17

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja DonTomerell » 09 Elo 2017, 08:48

Larppe kirjoitti:
DonTomerell kirjoitti:Onko kukaan jo päässyt kokeilemaan uutta Farkku versiota? Itse odottelen moista koeajoon tänne Turun suuntaan, mutta tuntuu viipyvän.
Alkaa kohta tulla kiirus tilaukselle, kun tuo "firman pirssi" menee vaihtoon ½ vuoden päästä.
Volvon V60 CC:n (190hv 2,0 Diesel automaatti kaikilla herkuilla) kävin jo testaamassa vaihtoehdoksi, ja täytyy sanoa, että vaikka se on hieman ehkä pienempi ja jo vanha malli, niin kovan vastuksen se tulee Inkulle antamaan, vaikka vanhoja vannoutuneita Opel miehiä tässä ollaankin...
Syyskuun puolella puhui viimeksi myyjä olevan farkun lanseeraus ja koeajo mahdollisuus. Joissain liikkeissä näitä jo on, mutta ei vielä "julkisesti" eikä varmastikaan koeajettavissa ennen virallista lanseerausta. Ihmettelemään voi silti jo päästä, kun oikean liikkeen löytää. Sieltä suunnalta valitettavasti ei tietoa mistä voisi löytyä. Ajettavuudessa tuskin suurta eroa GS:än ja ST:n välillä, mutta toki äänimaailmassa ym. voi hyvinkin olla eroja.

En tiedä onko täällä jo mainittu, mutta saksan sivuille ja konfiguraattoriin tullut jo Country Tourer
Country tourer olisi kyllä kiinnostava nelivetoisena + FlexRide jos vain ehtisi meikäläisen "tilausikkunaan". Onko muuten tuosta B mallin neliveto konstruktiosta tietoa, onko uusikin tekele?

Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1133
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj » 09 Elo 2017, 13:41

Onhan se hyvinkin uusi, siinä on mm. Torque vectoring. Ihan uusinta tekniikkaa nelivetorintamalla. Malli on GKN Twinster.

http://media.opel.com/media/intl/en/ope ... ignia.html

http://www.europe4x4mag.com/2017/04/18/ ... -insignia/

Vastaa Viestiin