juu, heikko esitys ja voi olla kynnyskysymys monelle.imaC kirjoitti: ↑15 Tammi 2020, 17:59https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koe ... pel-astra/usvaa kirjoitti: ↑15 Tammi 2020, 16:32Näyttää olevan jonkin verran ristiriitaisia kommentteja tästä uudesta 1.4T:stä.
Esim tässä jutussa sanotaan, että kone käy suht tasaisesti:
https://teknavi.fi/autot/koeajossa-uudi ... tta-hiottu
Onkohan yksilöissä eroa tai ehkä automaatti pitää jossakin moodissa liian alhaisia kierroksia?
Tuossa oli niistä värinöistä.. onkohan vetopainot samat insigniassa kun astrassa tällä yhdistelmällä..? Jarrullinen 190kg
Insignia B
Re: Insignia B
Re: Insignia B
Ei vissiin kestä Cvt vaunua vedellä. Eikä tilanne varmaan siitä muutu, vaikka laitetaan pata Insignian keulalle.
Insignia tosiaan regeneroi DPF:ää varsin usein ja tuntuu, että joskus täysin vailla logiikkaa. Regenin aikana öljyä palaa reippaasti. Huomaa selvästi, että jos ei ole sattunut kuin vaikka yksi pöntön poltto maantiematkalle, kulutus tankillisella saattaa olla jotain viiden litran pintaan. Sitten joskus jos sattuu vaikka kolme polttoa, menee kuusi litraa.
Polttoaineella on iso merkitys. Kun ajelin paljon fossiilista puhtaammin palavalla My Dieselillä useamman tuhannen kilsaa, pöntön polttelut tapahtui paljon harvemmin ja keskikulutus niillä tankillisilla pyöri muutenkin vain jossain 5,5 l pinnassa.
Insignia tosiaan regeneroi DPF:ää varsin usein ja tuntuu, että joskus täysin vailla logiikkaa. Regenin aikana öljyä palaa reippaasti. Huomaa selvästi, että jos ei ole sattunut kuin vaikka yksi pöntön poltto maantiematkalle, kulutus tankillisella saattaa olla jotain viiden litran pintaan. Sitten joskus jos sattuu vaikka kolme polttoa, menee kuusi litraa.
Polttoaineella on iso merkitys. Kun ajelin paljon fossiilista puhtaammin palavalla My Dieselillä useamman tuhannen kilsaa, pöntön polttelut tapahtui paljon harvemmin ja keskikulutus niillä tankillisilla pyöri muutenkin vain jossain 5,5 l pinnassa.
Re: Insignia B
Pöntön poltteluista, nyt kun se nostettiin keskusteluun, täytyypä todeta bensa-autoon siirtyneenä, että on kyllä hienoa, kun sitä ei enää tapahdu. Edellinen auto oli Skoda dieselinä ja se myös poltti hyvin usein. Ja tietysti poltto osui aina siihen hetkeen, kun autoa ajoi autotalliin sisään... Muutamat ekat kerrat mietti, että voiko sitä palaneen kärylle haisevaa, savuttavaa laitetta jättää talliin, mutta niin se vain sitten tuli jätettyä - kerrostalossa kun ei kauheasti vaihtoehtoja ole. Skoda tosiaan haisi ihan palaneelle polttojen jäädessä kesken, ja osittain tästä syystä tankkasinkin viimeiset kuukaudet MY Dieseliä, kun se poltti harvemmin eikä haissut yhtä pahalle.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13543
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia B
Itsellä corsa tekee polton noin 300-900km välein. Ja polttoalkaa aina kun 44km maantiepätkän jälkeen tulee ensimmäinen moottorijarrutus ja ajelet 50km/h taajamassa 2km. Seuraavaksi jos käyt 1km kaupassa niin polttolähtee heti kylmänäkin uudelleen päälle. Huomaa siittä että flekti huutaa tällöin täysillä ja tekee hieman värinää. Jos vakkari on päällä ajossa ja polttoalkaa niin huomaa kun moottori pitää 1s mietintä tauon ja nykäisee. Helpoiten polton huomaa hetkellisestä kulutuksesta. Olen miettinyt että olisiko taloudellisempi rullata vapaalla kuin käyttää moottori jarrutusta, moottorijarrullahan ei syötetä polttoainetta jolloin palaminen on epätäydellistä ja muodostuu päästöjä jotka kertyy hiukkassuodattimeen. Tyhjäkäyntikulutus taas on noin 0,4litraa tunnissa
My diesel nykyään paljonkalliimpaa mitä normidiesel, hintaeroa peräti 15senttiä? Ennen noin 6senttiä?
Mercedes ainakin on kieltänyt käyttämästä mutta mites on opelin kanta asiaan?
My diesel nykyään paljonkalliimpaa mitä normidiesel, hintaeroa peräti 15senttiä? Ennen noin 6senttiä?
Mercedes ainakin on kieltänyt käyttämästä mutta mites on opelin kanta asiaan?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia B
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kot ... n-hyvalta/
”Myös Opelin uusimmat ranskalaisten kanssa yhteistyössä tehdyt mallit, Crossland X, Grandland X ja Combo kelpuuttavat Neste MY:n, muuhun mallistoon sitä ei suositella.”
Olisin valinnut diesel-Insignian, jos olisi löytynyt sopiva malli tarvittavilla lisävarusteilla, mutta löytyi vain 165hp bensiinivaihtoehto, eli malliston vaatimattomampaa keskikastia. Nähtävästi kaikenlaista huomioitavaa dieselversiossa, mutta on niitä hyötyjäkin. Kuka mihinkin kelkkaan sitten lähtee, itselle kohtuullisilla kilometreillä riittänyt yleensä vähäkulutuksellinen bensiiniversio. Kumpaakaan Insigniaa ei tosiaan voi sanoa vähäkulutukselliseksi tämän päivän mittapuulla. Huonomminkin voisi valita.
”Myös Opelin uusimmat ranskalaisten kanssa yhteistyössä tehdyt mallit, Crossland X, Grandland X ja Combo kelpuuttavat Neste MY:n, muuhun mallistoon sitä ei suositella.”
Olisin valinnut diesel-Insignian, jos olisi löytynyt sopiva malli tarvittavilla lisävarusteilla, mutta löytyi vain 165hp bensiinivaihtoehto, eli malliston vaatimattomampaa keskikastia. Nähtävästi kaikenlaista huomioitavaa dieselversiossa, mutta on niitä hyötyjäkin. Kuka mihinkin kelkkaan sitten lähtee, itselle kohtuullisilla kilometreillä riittänyt yleensä vähäkulutuksellinen bensiiniversio. Kumpaakaan Insigniaa ei tosiaan voi sanoa vähäkulutukselliseksi tämän päivän mittapuulla. Huonomminkin voisi valita.
Insignia Grand Sport Executive 1.5T A 2019
Re: Insignia B
Kyllä sulla se hiukkasloukku tuossa inkussakin on.Tosin bensakoneessa polttoa ei huomaa.Errror kirjoitti: ↑15 Tammi 2020, 22:18 Pöntön poltteluista, nyt kun se nostettiin keskusteluun, täytyypä todeta bensa-autoon siirtyneenä, että on kyllä hienoa, kun sitä ei enää tapahdu. Edellinen auto oli Skoda dieselinä ja se myös poltti hyvin usein. Ja tietysti poltto osui aina siihen hetkeen, kun autoa ajoi autotalliin sisään... Muutamat ekat kerrat mietti, että voiko sitä palaneen kärylle haisevaa, savuttavaa laitetta jättää talliin, mutta niin se vain sitten tuli jätettyä - kerrostalossa kun ei kauheasti vaihtoehtoja ole. Skoda tosiaan haisi ihan palaneelle polttojen jäädessä kesken, ja osittain tästä syystä tankkasinkin viimeiset kuukaudet MY Dieseliä, kun se poltti harvemmin eikä haissut yhtä pahalle.
Lexus NX 300h E-Four 2017
Re: Insignia B
Omat kokemukset My Dieselistä, että poltto tapahtuu tosiaan paljon harvemmin, kulutus on sen 0,3-0,4 l pienempi kuin Abc:n Smart Dieselillä. Poltto myöskään tapahtuessaan ei haise. Kone käy sivistyneemmin. Nesteen mukaan tosiaan käy kaikkiin autoihin, tuskin tällaista väittäisivät, jos eivät 100% varmoja olisi. Autonvalmistajien kannat tosiaan vaihtelee.
Ajan kuitenkin taas fossiilisella, koska MyDieseliä ei saa kotinurkilta ja hintaero on revähtänyt niin isoksi. Tulevat veronkorotukset koskevat yhtä lailla myös MyDieseliä. Näin sitä siirtymistä vähäpäästöiseen autoiluun tuetaan.
Ajan kuitenkin taas fossiilisella, koska MyDieseliä ei saa kotinurkilta ja hintaero on revähtänyt niin isoksi. Tulevat veronkorotukset koskevat yhtä lailla myös MyDieseliä. Näin sitä siirtymistä vähäpäästöiseen autoiluun tuetaan.
Re: Insignia B
Jep, tämä sähköautovillitys on karannut ihan käsistä. Ratkaisuja olisi kuitenkin järkevämpiä ja tavallisen kuluttajan kukkarolle sopivampiakin ratkaisuja, kuten esim kotimainen My Diesel oikeanlaisella verotuksella.otj kirjoitti: ↑16 Tammi 2020, 06:43 Omat kokemukset My Dieselistä, että poltto tapahtuu tosiaan paljon harvemmin, kulutus on sen 0,3-0,4 l pienempi kuin Abc:n Smart Dieselillä. Poltto myöskään tapahtuessaan ei haise. Kone käy sivistyneemmin. Nesteen mukaan tosiaan käy kaikkiin autoihin, tuskin tällaista väittäisivät, jos eivät 100% varmoja olisi. Autonvalmistajien kannat tosiaan vaihtelee.
Ajan kuitenkin taas fossiilisella, koska MyDieseliä ei saa kotinurkilta ja hintaero on revähtänyt niin isoksi. Tulevat veronkorotukset koskevat yhtä lailla myös MyDieseliä. Näin sitä siirtymistä vähäpäästöiseen autoiluun tuetaan.
Hallitus odottaa / määrää mittavia summia sähköautoilun edistämiseksi. Kannatais painaa jarrua ja koittaa miettiä muita ratkaisujakin. Sähköautojen ja niiden akkujen tuotanto kun rasittaa ympäristöä enemmän kuin tavallisen auton valmistus.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Re: Insignia B
Juu, totta, että kyllä sieltä se loukku löytyy. Onneksi ei dieselin tapaan tunnu tai haise.Niinpä kirjoitti: ↑16 Tammi 2020, 01:09Kyllä sulla se hiukkasloukku tuossa inkussakin on.Tosin bensakoneessa polttoa ei huomaa.Errror kirjoitti: ↑15 Tammi 2020, 22:18 Pöntön poltteluista, nyt kun se nostettiin keskusteluun, täytyypä todeta bensa-autoon siirtyneenä, että on kyllä hienoa, kun sitä ei enää tapahdu. Edellinen auto oli Skoda dieselinä ja se myös poltti hyvin usein. Ja tietysti poltto osui aina siihen hetkeen, kun autoa ajoi autotalliin sisään... Muutamat ekat kerrat mietti, että voiko sitä palaneen kärylle haisevaa, savuttavaa laitetta jättää talliin, mutta niin se vain sitten tuli jätettyä - kerrostalossa kun ei kauheasti vaihtoehtoja ole. Skoda tosiaan haisi ihan palaneelle polttojen jäädessä kesken, ja osittain tästä syystä tankkasinkin viimeiset kuukaudet MY Dieseliä, kun se poltti harvemmin eikä haissut yhtä pahalle.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Re: Insignia B
Tässä infoa Peugeotin uusista lataushybrideistä:
https://tekniikanmaailma.fi/nyt-niita-l ... 4fef3d-700
Veikkaan että sama tekniikka tulee Insigniaan vasta uuteen malliin 2022
https://tekniikanmaailma.fi/nyt-niita-l ... 4fef3d-700
Veikkaan että sama tekniikka tulee Insigniaan vasta uuteen malliin 2022
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Insignia B
Tässä yksi syy miksi en ymmärrä tätä sähköautovouhotusta.nupaha kirjoitti: ↑16 Tammi 2020, 08:01Jep, tämä sähköautovillitys on karannut ihan käsistä. Ratkaisuja olisi kuitenkin järkevämpiä ja tavallisen kuluttajan kukkarolle sopivampiakin ratkaisuja, kuten esim kotimainen My Diesel oikeanlaisella verotuksella.otj kirjoitti: ↑16 Tammi 2020, 06:43 Omat kokemukset My Dieselistä, että poltto tapahtuu tosiaan paljon harvemmin, kulutus on sen 0,3-0,4 l pienempi kuin Abc:n Smart Dieselillä. Poltto myöskään tapahtuessaan ei haise. Kone käy sivistyneemmin. Nesteen mukaan tosiaan käy kaikkiin autoihin, tuskin tällaista väittäisivät, jos eivät 100% varmoja olisi. Autonvalmistajien kannat tosiaan vaihtelee.
Ajan kuitenkin taas fossiilisella, koska MyDieseliä ei saa kotinurkilta ja hintaero on revähtänyt niin isoksi. Tulevat veronkorotukset koskevat yhtä lailla myös MyDieseliä. Näin sitä siirtymistä vähäpäästöiseen autoiluun tuetaan.
Hallitus odottaa / määrää mittavia summia sähköautoilun edistämiseksi. Kannatais painaa jarrua ja koittaa miettiä muita ratkaisujakin. Sähköautojen ja niiden akkujen tuotanto kun rasittaa ympäristöä enemmän kuin tavallisen auton valmistus.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/ ... parit:734e
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Re: Insignia B
Niin se on tuo vetyautokin ollut aika pitkässä puussa. Noin vuonna 1984 kirjoitettiin AMS:ssä, että bemarin sauerstoff wagen on kohta valmis myyntiin. Sillä kuulemma ajettiin jo silloin, ihan kuin olisi pientä viivettä havaittavissa Kuviakin oli kakkoskoppasesta (se kantikas takakontti) 500-sarjalaisesta, joka oli silloin meleko uusi malli.
Re: Insignia B
Eikös tuo MyDiesel sovellu vain ranskalaispohjaiseen tuotantoon, käsittääkseni se ei ole valmistajan (Opel) suunnalta sallittu lainkaan mm. Insignioissa.otj kirjoitti: ↑16 Tammi 2020, 06:43 Omat kokemukset My Dieselistä, että poltto tapahtuu tosiaan paljon harvemmin, kulutus on sen 0,3-0,4 l pienempi kuin Abc:n Smart Dieselillä. Poltto myöskään tapahtuessaan ei haise. Kone käy sivistyneemmin. Nesteen mukaan tosiaan käy kaikkiin autoihin, tuskin tällaista väittäisivät, jos eivät 100% varmoja olisi. Autonvalmistajien kannat tosiaan vaihtelee.
Ajan kuitenkin taas fossiilisella, koska MyDieseliä ei saa kotinurkilta ja hintaero on revähtänyt niin isoksi. Tulevat veronkorotukset koskevat yhtä lailla myös MyDieseliä. Näin sitä siirtymistä vähäpäästöiseen autoiluun tuetaan.
Re: Insignia B
Näin virallisesti, harva valmistaja virallista lupaa on vielä antanut. Mutta Neste mainostaa kovasti sen käyvän kaikkiin autoihin, joten heillä myös melkoisen kova lupaus, tuskin aivan katteettomasti sellaisia antaisivat.
Re: Insignia B
Polttoainevalmistaja ei varmasti valmista polttoainetta joka ei soveltuisi käytettäväksi, koko bisnes perustuu sen myymiseen. Jos koneita hajoaisi sen takia niin olisi aika kova kolaus imagolle ja vaikutukset äkkiä isot liiketoiminnalle.
Neste on maailman suurin uusiutuvien tieliikennepolttoaineiden valmistaja ja tuotakin tuotetta on testattu enemmän ja monipuolisemmin kuin autonvalmistajat itse viitsivät ruveta testaamaan miten mikäkin polttoaine soveltuu tai ei.
Autonvalmistajan on helpompi ja hiton paljon halvempaa suoralta vain sanoa että ei saa käyttää.
Neste on maailman suurin uusiutuvien tieliikennepolttoaineiden valmistaja ja tuotakin tuotetta on testattu enemmän ja monipuolisemmin kuin autonvalmistajat itse viitsivät ruveta testaamaan miten mikäkin polttoaine soveltuu tai ei.
Autonvalmistajan on helpompi ja hiton paljon halvempaa suoralta vain sanoa että ei saa käyttää.
Johnny, la gente esta muy loca.