Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9261
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Caddie kirjoitti: 28 Heinä 2018, 21:19
ascona_c kirjoitti: 27 Heinä 2018, 21:31 1.5 GS -mallissa pakoputkessa valmis reikä. Onko muilla?

Kuulemma tarkoituksella että vesi valuu pois..
Tarkistin just ja on siellä reikä.
No ainakaan takapönttö ei ruostu ihan heti. :D
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
liero
OCF Member 2017
Viestit: 51
Liittynyt: 10 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: jämsä

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja liero »

kyllähän putkessa reikä kuuluu olla, jos ei ole niin se olisi akseli. :D
Antagonisti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 170
Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antagonisti »

Hyviä uutisia, tämä tyyppivikamainen nykiminen, joka vaivasi ensimmäiset 2-3tkm näyttää tosiaan häipyneen itsestään. Ei ole enää tullut esiin kuukausiin. Kyseessä siis 1.5 automaatti. Kaikki tuntuu muutenkin toimivan hienosti, muutamat Opelimaiset omituisuudet, jotka alkukuukausina oudoksutti minua, tuntuu nyt unohtuneen. Olen hyväksynyt ne auton ominaispiirteisiin kuuluvana. Olin tänään pitkällä työmatkalla mukana duunikaverin Qashkailla ja ero Insigniaan oli hämmästyttävän suuri, Insignia voitti joka sektorilla - selvällä erolla. Insignialla ajokilometrit menee kuin itsestään :thumbsup: , Nissanilla kelloa tuli vilkuiltua koko ajan :o
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

Antagonisti kirjoitti: 01 Elo 2018, 18:09 Hyviä uutisia, tämä tyyppivikamainen nykiminen, joka vaivasi ensimmäiset 2-3tkm näyttää tosiaan häipyneen itsestään. Ei ole enää tullut esiin kuukausiin. Kyseessä siis 1.5 automaatti. Kaikki tuntuu muutenkin toimivan hienosti, muutamat Opelimaiset omituisuudet, jotka alkukuukausina oudoksutti minua, tuntuu nyt unohtuneen. Olen hyväksynyt ne auton ominaispiirteisiin kuuluvana.
Hieno kuulla, että ärsyttävä nykiminen on loppunut itsestään kun moottoria ja vaihteistoa on saatu ajettua sisään. Eli mitään sopeuttamisohjelmistoa ei sitten tarvinnut käydä asennututtamassa erikseen huollossa.
Onkos muuten kulutuskin pienentynyt nyt kun autoa on saatu sisäänajettua?
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Mielenkiintoista kuulla kyllä bensamalleista, miten kulutus asettuu. Dieselissä tuntuu kulutus olevan laskusuunnassa kilometrien myötä. Mulla kilsoja jo 20000 ja keskikulutus on tippunut koko ajan 6,3 -> 6,2 -> ja nyt 6,1. Tuntuu, että vaikka kaupunkiajoakin tullut nyt enemmän ja ilmastointi kovalla käytöllä, niin tankillisen keskikulutukset jää järjestään kuuden litran pintaan, yleensä hieman alle, 5,8 - 5,9 l/100 km. Tuossa pidemmän 800 km maantiepätkän ajelin, niin ajotietokone näytti 4,4 l/100 km, eli oikeasti jotain 4,8 - 4,9 l. Keskinopeus 90 km/h pinnassa.

Olen huomannut, että tällä rengastuksella 245/45/18 auton matkamittari valehtelee hieman alakantiin, eli kilometrejä tulee vähemmän kuin Google Mapsista laskien. Ero on n. 2 %. Tämä rengastus on kuitenkin autoon "oikea" vaihtoehtoinen koko, vastaava kehältään kuin alkuperäinen 225/55/17, eli ei pitäisi sen vaikuttaa.

EDIT: Nopeusmittarin virhe ei ole muuten Insigniassa suuren suuri, vain 3 km/h. Olen tottunut ajamaan aikaisemilla autoilla aina "kympin yli", joka on ollut todellista nopeutta esim. satasessa 103-104 km/h - miinus 3 km/h tekninen varmuusvähennys = 100-101 km/h "virallisesti". Nyt pidän vakkarissa 106 km/h, eli 103 km/h ja varmuusvähennyksen jälkeen tasan sata.
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

Tässä juttua Opelin lehdistösivuilta jossa kerrotaan kuinka Insignian bensamoottorivalikoima uudistuu ja samalla Navi/tietojärjestelmä vaihtuu.

https://int-media.opel.com/en/opel-exte ... a-flagship


Opel Extends Petrol Engine Portfolio for Insignia Flagship

New 1.6 Direct Injection Turbo with 200 hp and Gasoline Particulate Filter (GPF)

Available on Grand Sport, Sports Tourer and Country Tourer model variants
Choice between six-speed manual and six-speed automatic transmission
New generation of infotainment systems also make debut

Brand is now adding the newest version of its 1.6-litre petrol direct injection turbo to the engine range of its flagship model – in combination with six-speed manual and six-speed automatic transmission. From now on, the 1.6 Direct Injection Turbo can be ordered on Insignia Grand Sport, Insignia Sports Tourer and Insignia Country Tourer (fuel consumption1 Grand Sport: 8.4-8.0 l/100 km urban, 5.6-5.3 l/100 km extra-urban, 6.6-6.3 l/100 km and 153-145 g/km CO2 combined; fuel consumption1 Sports Tourer: 8.6-8.3 l/100 km urban, 5.6-5.3 l/100 km extra-urban, 6.7-6.6 l/100 km and 154-151 g/km CO2 combined). Model variants with the automatic gearbox come with the extra comfort and adaptability of FlexRide as standard. The fuel consumption1 of the Insignia Country Tourer 1.6 Direct Injection Turbo is 8.6 l/100 km urban, 5.6 l/100 km extra-urban, 6.7 l/100 km and 156 g/km CO2 combined.

The lively four-cylinder engine produces peak power of 147 kW/200 hp at 5,500 rpm and develops 280 Nm of torque from 1,650-4,500 rpm. With six-speed manual or automatic transmission and front-wheel drive, the 1.6 Direct Injection Turbo can power the Insignia up to a maximum speed of 235 km/h and enable zero to 100 km/h acceleration in 7.7 seconds.

Opel will aso offer a new generation of Multimedia and Multimedia Navi Pro infotainment systems. :thumbsup: :D
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Tuo 1.6 varmasti pätevä kone. Ihmettelen vaan sitä, mikseivät saaneet sitä kasiportaista uutta automaattia tuon perään. Kuitenkin edesmenneessä kaksilitraisesssa oli se kasiportainen uusi loota.
Pete66
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 69
Liittynyt: 13 Loka 2016, 22:17

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Pete66 »

Koska saa tilattua Suomeen. Suunnitellu vaihtaa Astra Inkkuun ja toi kiinnostaa kovasti.
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

otj kirjoitti: 03 Elo 2018, 06:39 Tuo 1.6 varmasti pätevä kone. Ihmettelen vaan sitä, mikseivät saaneet sitä kasiportaista uutta automaattia tuon perään. Kuitenkin edesmenneessä kaksilitraisesssa oli se kasiportainen uusi loota.
Totta. Hyvä huomio. Mikä lie syynä.
Onkohan nämä uudet 1.6 moottorit vielä saksalaisten suunnittelemia ja valmistamia? Vaiko Ranskalaisten?
Ilmeisesti vielä Saksalaisten käsialaa kuiteskin.
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

Pete66 kirjoitti: 03 Elo 2018, 07:50 Koska saa tilattua Suomeen. Suunnitellu vaihtaa Astra Inkkuun ja toi kiinnostaa kovasti.
Sama juttu täällä. Ensi vuonna Astra pitäisi vaihtaa Inkkuun ja etenkin tämä 1.6 bensa kiinnostaa.
Varmaankin syksyllä olisi saatavilla koskapa opel.fi - sivuilta löytyy jo hinnastokin. Kannattaa kuitenkin varmistaa ja kysyä myyjältä.

Tässä linkki, valitse ja avaa alalaidasta hinnasto.

https://fi.opel.mobi/;load=technicals/v ... ation.html
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9261
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

GM_Opel kirjoitti: 03 Elo 2018, 11:54
otj kirjoitti: 03 Elo 2018, 06:39 Tuo 1.6 varmasti pätevä kone. Ihmettelen vaan sitä, mikseivät saaneet sitä kasiportaista uutta automaattia tuon perään. Kuitenkin edesmenneessä kaksilitraisesssa oli se kasiportainen uusi loota.
Totta. Hyvä huomio. Mikä lie syynä.
Onkohan nämä uudet 1.6 moottorit vielä saksalaisten suunnittelemia ja valmistamia? Vaiko Ranskalaisten?
Ilmeisesti vielä Saksalaisten käsialaa kuiteskin.
Lienee sama kone kuin mitä on käytetty K-Astrassa jo tovin. Saksalaisten.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

Itse olen olettanut (ei siis varmaa tietoa) että K Astraan ja nyt myös B Insigniaan tullut 1.6 200 hv kone on samaa sukua jo J Astrassa ja A Insigniassa olleen 170 hv ja esim. Zafirassa ja Cascadassa olleen 200 hv versioiden kanssa.
Pete66
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 69
Liittynyt: 13 Loka 2016, 22:17

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Pete66 »

Hinta ero tuohon 1.5 tomaattina on aika iso.
Antagonisti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 170
Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antagonisti »

GM_Opel kirjoitti: 01 Elo 2018, 23:44
Antagonisti kirjoitti: 01 Elo 2018, 18:09 Hyviä uutisia, tämä tyyppivikamainen nykiminen, joka vaivasi ensimmäiset 2-3tkm näyttää tosiaan häipyneen itsestään. Ei ole enää tullut esiin kuukausiin. Kyseessä siis 1.5 automaatti. Kaikki tuntuu muutenkin toimivan hienosti, muutamat Opelimaiset omituisuudet, jotka alkukuukausina oudoksutti minua, tuntuu nyt unohtuneen. Olen hyväksynyt ne auton ominaispiirteisiin kuuluvana.
Hieno kuulla, että ärsyttävä nykiminen on loppunut itsestään kun moottoria ja vaihteistoa on saatu ajettua sisään. Eli mitään sopeuttamisohjelmistoa ei sitten tarvinnut käydä asennututtamassa erikseen huollossa.
Onkos muuten kulutuskin pienentynyt nyt kun autoa on saatu sisäänajettua?
Joo, mitään tarvetta ei ollut käydä pajalla, Opel sääti itse itsensä säätöihin :thumbsup: Vähänhän tuo polle oli hidas oppimaan :roll: luulisi, että tällaiset oppimiset tapahtuvat ensimmäisten satojen kilometrien aikana. Nyt meni muutama tuhat.

Auton kulutus alkukilometreistä on tippunut noin 0.5 - 0.7 l/100km. Itse en ole tästä kulutuspuolesta kovinkaan kiinnostunut, minulle riittää, että kulutuslukemat ovat kohtuullisissa lukemissa, kuten ne nyt hyvinkin ovat (työmatka-ajossa auton tietokoneen mukaan 6.5 - 7.0 l/100km). Bensaahan saa pumpulta ja kustannuslisä vähemmän kuluttavaan ei ole minulle näillä polttoainehinnoilla merkittävä.
Antagonisti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 170
Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antagonisti »

otj kirjoitti: 03 Elo 2018, 06:39 Tuo 1.6 varmasti pätevä kone. Ihmettelen vaan sitä, mikseivät saaneet sitä kasiportaista uutta automaattia tuon perään. Kuitenkin edesmenneessä kaksilitraisesssa oli se kasiportainen uusi loota.
Tuo 6-vaihteinen lienee tämä 6T45 mallia, eikä 1.5 bensan 6T40? Tämä nelikymppinen voisi jo porsia tuon isomman koneen kanssa.

http://gmauthority.com/blog/gm/gm-transmissions/mh8/

http://gmauthority.com/blog/gm/gm-transmissions/mh7/

Itse tykkään kovasti tästä 6-pykäläisestä, en kaipaa ollenkaan enempää pykäliä.
Vastaa Viestiin