Ajoergonomia/agr istuimet ja led matrixit on mun mielestä parasta tuossa autossa. Niin ja ulkonäkö on ihan ok.Antagonisti kirjoitti: ↑26 Tammi 2021, 20:52*reps* Tälle kurjuudelle on hyvä saksankielinen sana 'schadenfreude' vaikka minuakin ihan varmasti xxtuttaisi samassa tilanteessa satasellanupaha kirjoitti: ↑25 Tammi 2021, 22:21Mulla auto my20 ja tuo uus infotainment. Kyllä meni taas hermot. Tarvitisin oikeasti opastusta niin ensin nuoli ja kartta jämähti paikalleen. No sentään puhe kuului. Tuli puhelu. Koko ruutu meni mustaksi. Puhe sentään taas jatkui....Antagonisti kirjoitti: ↑24 Tammi 2021, 13:34Sama luotettava toiminta minullakin (vm -18). Kylläpäs Opelin infotainment päivitys näyttää menneen pieleen. Toivat aivan liian raakileen tuotantoon.otj kirjoitti: ↑22 Tammi 2021, 03:48 Vm. -18, vanhan mallin infotainment, ei ongelmia kameran tai tutkien kanssa. Muuta kuin tietysti silloin tutkat temppuilee, kun ovat lumessa tai jäässä. Ei muuten virhehälyjä tai hälyttämättömyyttä. Ihan noiden toimintalogiikka ei ole loppuun hiottu kaikissa tilanteissa, mutta toimivat riittävän hyvin.
No, onneksi on kännykät.
Lähdin kotiin päin alkoi lumisade, aktiivivakkari putos pois pelistä. On niin hyvä Ooppeli, että täs tuli kaks Ooppelia kerralla: eka ja vika.
Insignia B
Re: Insignia B
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Re: Insignia B
Meikäläisellä myös -20 Sports tourer 1.5 bensa turbolla. Ehkä ensimmäiset viisi tankillista ajotietokone näytti 0,8-1,1l /100km liian suurta kulutusta. Sittemmin tilanne on normalisoitunut ja näyttää nyt sen noin 0,5-0,7l/100km liian vähän. Eilen kävin tankilla, mittari makasi pohjalla, ehkä millin verran tyhjästä, range näytti 80km ja tankkiin meni nippanappa 45l.uppokorkki kirjoitti: ↑26 Tammi 2021, 21:58 Miten muilla ajotietokoneen näyttämä polttoaineen kulutus pitää paikkansa? Viimeisimmällä 800km reissulla ajotietokone näytti kulutukseksi 6.9l/100km kun todellinen mitattu jäi 6.35 litraan. En tiedä vaikuttaako tuo 10% heitto myös polttoaineviisarin toimintaan. On tullut ajettua tankille, kun mittari näyttää miltei tyhjää ja ei ole mennyt kuin n.40litraa. 60 litran tankki pitäisi kaiketi olla? Liittyisikö pessimistinen kulutusmittari viisarin näyttämään.
Niin ja kyseessä 1.5T sportstourer -20
Niin ja kartoista. Huollon tiskillä mainitsivat, että viimeisimmän kartan voi ladata itse netistä ja kopsata SD-Kortille. Ei tullut udeltua sillä hetkellä osoitetta tarkemmin. 2 vuoden sykleissä yleensä kuulemma päivittyy.
Viimeisimmän tankin kulutus rapeat 12,3l /100km joka on mielestäni ihan v*tusti, etenkään kun ei nyt ihan pelkkää kylmallä koneella tapahtuvaa nurkkapyöristystä ajot ole olleet. Tai olisihan tuo ihan normaali lukema, jos iskutilavuutta olisi tuplat, sylintereitä pari enemmän tai jos suorituskykyä olisi ylipäätänsä vähän enemmän..
-
- 'Kadett'
- Viestit: 42
- Liittynyt: 20 Helmi 2020, 07:54
Re: Insignia B
Näitä viimeaikaisia valitettavia kommentteja lukiessa olen tullut vain entistä tyytyväisemmäksi siitä, että oma vm. 2019 1.6T A GS Insignia on välttynyt kaikenlaisilta murheilta. Tai ainakin nämä ensimmäiset n. 30 tkm ovat olleet varsin huolettomia ajaa.
Kaksi takuuhuoltoa tehtynä: Konepellin kiinnitykseen tms liittyvän vaijerin uudelleenviritys ja hitusen irvistäneen etumaskin kiinnitysosan petettyä, uuden asennus.
Näitä övereitä kulutuslukemia, temppuilevia infotainment-ongelmia, turvallisuusvarusteisiin liittyviä kangerteluja tai muita sähkövikoja ei ole esiintynyt.
Kaksi takuuhuoltoa tehtynä: Konepellin kiinnitykseen tms liittyvän vaijerin uudelleenviritys ja hitusen irvistäneen etumaskin kiinnitysosan petettyä, uuden asennus.
Näitä övereitä kulutuslukemia, temppuilevia infotainment-ongelmia, turvallisuusvarusteisiin liittyviä kangerteluja tai muita sähkövikoja ei ole esiintynyt.
Opel Insignia Grand Sport Executive 1.6T vm. 2019
Re: Insignia B
Hämmästelen näitä viimeaikaisia Insignan ongelmia.
Oma autoni, GS 2,0T 4x4 AT8, mv 2018, jokseenkin kaikilla lisävarusteilla, on ensimmäisestä myyntiintulleesta erästä ja rekisteröity jo elokuussa 2017. Kaikki toimii odotetusti ja moitteetta. 3,5:n vuoden aikana on takuuna korjattu "kaarrevalohäiriö", jota en kyllä olisi huomannut tai tarvinnut, jollei jatkuva huomautus mittaristossa ja OnStar:n ilmoitus olisi käynyt hermoille. Viaksi ilmeni kaapelivaurio läpiviennissä. Toinen takuukorjaus koski toisen sumuvalon umpion huurtumista, joka naapurin jatkuvista huomauttamisista johtuen oli pakko vaihdattaa.
Ensiasennusrenkaan sisäisen melunvaimennusrakenteen irtoaminen kylläkin aiheutti riesaa, epätasapainoa,useita rengasliikekäyntejä ja kustannuksia matkan aikana, mutta se ei kai ollut auton vika.
Autoon on pakko olla tyytyväinen. Monien autojeni jälkeen tämä on ensimmäinen Opel ja ennakkoluulot olivat ostaessa suuret. Auton, ja varsinkin hyvin varustellun auton, edullinen hinta verrattuna vastaaviin ratkaisi silloisen ostopäätöksen. Harrasteautoni merkkikerhokaverit varoittivat, ihmettelivät ja virnistelivät valinnalleni, mutta ovat joutuneet osaltani ikäväkseen nielemään arvostelunsa.
Mitä Opelille Russelsheimissä on tapahtunut ? Onko Vauxhall jo parempi? Eikö ranskalainen kulttuuri pure ? Kääntyykö Adam haudassaan ?
Autoni polttoaineen kulutus on ollut odotettu ja maltillinen. En tiedä onko se vertaillusesti pieni tai suuri. Sitä kuitenkin kuluu. Jos tuo kulutus kovasti kiinnostaa, niin kannattaa laskea arvo pidemmältä aikaväliltä. Muutamien tankillisten perusteella on tulos varsin epätarkka. Laskelma perustana olevat lukemat, tankkaustoiminnat ja tyhjä/täysi-arviot ovat niin epävarmoja, että niistä on turha laskea niitä litran kymmenyksiä.
Oma autoni, GS 2,0T 4x4 AT8, mv 2018, jokseenkin kaikilla lisävarusteilla, on ensimmäisestä myyntiintulleesta erästä ja rekisteröity jo elokuussa 2017. Kaikki toimii odotetusti ja moitteetta. 3,5:n vuoden aikana on takuuna korjattu "kaarrevalohäiriö", jota en kyllä olisi huomannut tai tarvinnut, jollei jatkuva huomautus mittaristossa ja OnStar:n ilmoitus olisi käynyt hermoille. Viaksi ilmeni kaapelivaurio läpiviennissä. Toinen takuukorjaus koski toisen sumuvalon umpion huurtumista, joka naapurin jatkuvista huomauttamisista johtuen oli pakko vaihdattaa.
Ensiasennusrenkaan sisäisen melunvaimennusrakenteen irtoaminen kylläkin aiheutti riesaa, epätasapainoa,useita rengasliikekäyntejä ja kustannuksia matkan aikana, mutta se ei kai ollut auton vika.
Autoon on pakko olla tyytyväinen. Monien autojeni jälkeen tämä on ensimmäinen Opel ja ennakkoluulot olivat ostaessa suuret. Auton, ja varsinkin hyvin varustellun auton, edullinen hinta verrattuna vastaaviin ratkaisi silloisen ostopäätöksen. Harrasteautoni merkkikerhokaverit varoittivat, ihmettelivät ja virnistelivät valinnalleni, mutta ovat joutuneet osaltani ikäväkseen nielemään arvostelunsa.
Mitä Opelille Russelsheimissä on tapahtunut ? Onko Vauxhall jo parempi? Eikö ranskalainen kulttuuri pure ? Kääntyykö Adam haudassaan ?
Autoni polttoaineen kulutus on ollut odotettu ja maltillinen. En tiedä onko se vertaillusesti pieni tai suuri. Sitä kuitenkin kuluu. Jos tuo kulutus kovasti kiinnostaa, niin kannattaa laskea arvo pidemmältä aikaväliltä. Muutamien tankillisten perusteella on tulos varsin epätarkka. Laskelma perustana olevat lukemat, tankkaustoiminnat ja tyhjä/täysi-arviot ovat niin epävarmoja, että niistä on turha laskea niitä litran kymmenyksiä.
Re: Insignia B
Hyvä, että joillakin homma pelittää.Kaasujalka77 kirjoitti: ↑27 Tammi 2021, 13:05 Näitä viimeaikaisia valitettavia kommentteja lukiessa olen tullut vain entistä tyytyväisemmäksi siitä, että oma vm. 2019 1.6T A GS Insignia on välttynyt kaikenlaisilta murheilta. Tai ainakin nämä ensimmäiset n. 30 tkm ovat olleet varsin huolettomia ajaa.
Kaksi takuuhuoltoa tehtynä: Konepellin kiinnitykseen tms liittyvän vaijerin uudelleenviritys ja hitusen irvistäneen etumaskin kiinnitysosan petettyä, uuden asennus.
Näitä övereitä kulutuslukemia, temppuilevia infotainment-ongelmia, turvallisuusvarusteisiin liittyviä kangerteluja tai muita sähkövikoja ei ole esiintynyt.
Itse tälle aamua säikähdin, että ny tää hajoaa koko paska. Tulin liikenneympyrään ja painoin kaasua niin liikenneympyrän matkan ajan koko taustapeilin näkymä täynnä harmaata savua/höyryä. Kattoin heti lämmöt, öljynpaineet, näkyykö punavaloja. Ei mitään ja lähdin ajamaan liikenneympyrästä linkkapysäkkoä kohti niin kaikki toimi normisti. En tiedä hörppäskö jostaki kosteutta imusarjaan vai lykkäskö adblueta liikaa pakosarjaan...
No, toivottavasti päästiin säikähdyksellä ja infotainment ongelmat loppuvat toivottavasti päivityksellä ens huollos.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Re: Insignia B
Itsellä infotainmentin päivityksen myötä ongelmat tosiaan hävisivät ja auto ollut kaikin puolin oikein miellyttävä taas jo useamman kuukauden. Kyllä tästä taas tykkäänupaha kirjoitti: ↑27 Tammi 2021, 16:32Hyvä, että joillakin homma pelittää.Kaasujalka77 kirjoitti: ↑27 Tammi 2021, 13:05 Näitä viimeaikaisia valitettavia kommentteja lukiessa olen tullut vain entistä tyytyväisemmäksi siitä, että oma vm. 2019 1.6T A GS Insignia on välttynyt kaikenlaisilta murheilta. Tai ainakin nämä ensimmäiset n. 30 tkm ovat olleet varsin huolettomia ajaa.
Kaksi takuuhuoltoa tehtynä: Konepellin kiinnitykseen tms liittyvän vaijerin uudelleenviritys ja hitusen irvistäneen etumaskin kiinnitysosan petettyä, uuden asennus.
Näitä övereitä kulutuslukemia, temppuilevia infotainment-ongelmia, turvallisuusvarusteisiin liittyviä kangerteluja tai muita sähkövikoja ei ole esiintynyt.
Itse tälle aamua säikähdin, että ny tää hajoaa koko paska. Tulin liikenneympyrään ja painoin kaasua niin liikenneympyrän matkan ajan koko taustapeilin näkymä täynnä harmaata savua/höyryä. Kattoin heti lämmöt, öljynpaineet, näkyykö punavaloja. Ei mitään ja lähdin ajamaan liikenneympyrästä linkkapysäkkoä kohti niin kaikki toimi normisti. En tiedä hörppäskö jostaki kosteutta imusarjaan vai lykkäskö adblueta liikaa pakosarjaan...
No, toivottavasti päästiin säikähdyksellä ja infotainment ongelmat loppuvat toivottavasti päivityksellä ens huollos.
Parin viikon päästä olisi taas edessä reissu Lappiin ja sitten sitä taas pääsee nautiskelemaan tasaisesta kyydistä ja erinomaisista penkeistä. Vielä kun sisämelu olisi pykälää matalampi, olisi tässä lähestulkoon täydellinen matka-auto.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Re: Insignia B
Sama juttu täällä, kaikki pelittää. Vaikka takana onkin vasta puoli minun omistuksessa ja 8000km.AUGSI kirjoitti: ↑27 Tammi 2021, 16:30 Hämmästelen näitä viimeaikaisia Insignan ongelmia.
Oma autoni, GS 2,0T 4x4 AT8, mv 2018, jokseenkin kaikilla lisävarusteilla, on ensimmäisestä myyntiintulleesta erästä ja rekisteröity jo elokuussa 2017. Kaikki toimii odotetusti ja moitteetta. 3,5:n vuoden aikana on takuuna korjattu "kaarrevalohäiriö", jota en kyllä olisi huomannut tai tarvinnut, jollei jatkuva huomautus mittaristossa ja OnStar:n ilmoitus olisi käynyt hermoille. Viaksi ilmeni kaapelivaurio läpiviennissä. Toinen takuukorjaus koski toisen sumuvalon umpion huurtumista, joka naapurin jatkuvista huomauttamisista johtuen oli pakko vaihdattaa.
Ensiasennusrenkaan sisäisen melunvaimennusrakenteen irtoaminen kylläkin aiheutti riesaa, epätasapainoa,useita rengasliikekäyntejä ja kustannuksia matkan aikana, mutta se ei kai ollut auton vika.
Autoon on pakko olla tyytyväinen. Monien autojeni jälkeen tämä on ensimmäinen Opel ja ennakkoluulot olivat ostaessa suuret. Auton, ja varsinkin hyvin varustellun auton, edullinen hinta verrattuna vastaaviin ratkaisi silloisen ostopäätöksen. Harrasteautoni merkkikerhokaverit varoittivat, ihmettelivät ja virnistelivät valinnalleni, mutta ovat joutuneet osaltani ikäväkseen nielemään arvostelunsa.
Mitä Opelille Russelsheimissä on tapahtunut ? Onko Vauxhall jo parempi? Eikö ranskalainen kulttuuri pure ? Kääntyykö Adam haudassaan ?
Autoni polttoaineen kulutus on ollut odotettu ja maltillinen. En tiedä onko se vertaillusesti pieni tai suuri. Sitä kuitenkin kuluu. Jos tuo kulutus kovasti kiinnostaa, niin kannattaa laskea arvo pidemmältä aikaväliltä. Muutamien tankillisten perusteella on tulos varsin epätarkka. Laskelma perustana olevat lukemat, tankkaustoiminnat ja tyhjä/täysi-arviot ovat niin epävarmoja, että niistä on turha laskea niitä litran kymmenyksiä.
Opel Insignia st 4x4 my18 bensa
Re: Insignia B
Hiljaisuus on tyytyväisyyden merkki. Yleensä ihmiset eivät pahemmin ota puheeksi asioita jos kerran ovat tyytyväisiä.
Jos taas on tyytymättömyyttä ja jokin asia ei pelitä niin kuin haluaisi, niin silloin asiasta puhutaan ja kirjoitellaan ja paineita puretaan totta kait.
Tällaisilla palstoilla korostuu ongelmat ja tyytymättömyys autoon.
Harvemmin tänne kirjoittaa ne auton omistajat joilla kaikki onkin hyvin ja auto vastaa odotuksia.
Itselläni ei ole suuria ongelmia auton kanssa ollut ja Insignia on vastannut odotuksia.
Tyytyväinen olen ollut kaiken kaikkiaan varsinkin kun Infotaintmenttiin tehtiin ohjelmistopäivitys.
Jos taas on tyytymättömyyttä ja jokin asia ei pelitä niin kuin haluaisi, niin silloin asiasta puhutaan ja kirjoitellaan ja paineita puretaan totta kait.
Tällaisilla palstoilla korostuu ongelmat ja tyytymättömyys autoon.
Harvemmin tänne kirjoittaa ne auton omistajat joilla kaikki onkin hyvin ja auto vastaa odotuksia.
Itselläni ei ole suuria ongelmia auton kanssa ollut ja Insignia on vastannut odotuksia.
Tyytyväinen olen ollut kaiken kaikkiaan varsinkin kun Infotaintmenttiin tehtiin ohjelmistopäivitys.
Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Re: Insignia B
Se on juurikin näin. Vaimolla oli tuota sigun Audia ennen Bmw ja yhtä valitustahan se oli sielläkin foorumilla.GM_Opel kirjoitti: ↑28 Tammi 2021, 11:27 Hiljaisuus on tyytyväisyyden merkki. Yleensä ihmiset eivät pahemmin ota puheeksi asioita jos kerran ovat tyytyväisiä.
Jos taas on tyytymättömyyttä ja jokin asia ei pelitä niin kuin haluaisi, niin silloin asiasta puhutaan ja kirjoitellaan ja paineita puretaan totta kait.
Tällaisilla palstoilla korostuu ongelmat ja tyytymättömyys autoon.
Harvemmin tänne kirjoittaa ne auton omistajat joilla kaikki onkin hyvin ja auto vastaa odotuksia.
Itselläni ei ole suuria ongelmia auton kanssa ollut ja Insignia on vastannut odotuksia.
Tyytyväinen olen ollut kaiken kaikkiaan varsinkin kun Infotaintmenttiin tehtiin ohjelmistopäivitys.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
-
- 'Kadett'
- Viestit: 24
- Liittynyt: 06 Syys 2020, 14:03
Re: Insignia B
Tänään sattua kivasti takajarrujen kanssa. Ajelin ~50 km lumista tietä ja pysähdyin absille syömään. Matkaa kun oli tarkoitus jatkaa olikin toinen jarru jumissa. Vanteen sisällä ja takajarrusatulan ympärillä oli lunta ja jäätä. Koitin sitä kopsutella pois, mutta vasta kun pissapojan vettä sain kannulla kaadettua jarru löysäsi. Näyttää noi 17 " keräävän aivan järkyttävästi lunta sisälleen. Nimen omaan takavanteille.
Muilla samallaisia havaintoja? Vanteet syynä lumen kerääntymiseen?
Muilla samallaisia havaintoja? Vanteet syynä lumen kerääntymiseen?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia B
Aika yleistä automallista tai vanteesta riippumatta.
Sopiva keli niin loskaa jää vanteisiin ja isomman jarrutulsen jälkeen parkkiin niin jarrut lämmittää sen loskan sieltä vanteesta niin että jäätyy jarruihin.
Sopiva keli niin loskaa jää vanteisiin ja isomman jarrutulsen jälkeen parkkiin niin jarrut lämmittää sen loskan sieltä vanteesta niin että jäätyy jarruihin.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 24
- Liittynyt: 06 Syys 2020, 14:03
Re: Insignia B
Ensimmäinen kerta mulle että noin tapahtui. Pakkasta -10 ja lumi puuteria. Takavanteet täynnä.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 174
- Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38
Re: Insignia B
Jokunen viikko sitten jouduin viemään auton lämpimän kauppakeskuksen halliin sulamaan kun 17" vanteisiin kertynyt lumi ja jää tärytti renkaita ajaessa. Muistelisin, että kaikkien viimeisten autojen (eri merkkejä, ldl uusia) kanssa on ollut jäätymiseen liittyviä ongelmia, ja kauppakeskussulatuskeikkoja on ollut pakko tehdä. Onkin tullut mieleen että on nämä tavallaan kaikki aika kesäautoja, jossain pohjoisessa jossa auto olisi aina ulkona ja talvet kylmiä, miten näillä siellä pärjäisi?Randomjargi kirjoitti: ↑28 Tammi 2021, 21:40 Ensimmäinen kerta mulle että noin tapahtui. Pakkasta -10 ja lumi puuteria. Takavanteet täynnä.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia B
https://www.is.fi/autot/art-2000007770667.html
1625kg/230hv
1625kg/230hv
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 205
- Liittynyt: 13 Touko 2014, 19:13
Re: Insignia B
Astra K Sports Tourer 1.4 T (110 kW) AT
Ex: Vectra C Wagon 1.8 (103 kW) AT | Vectra B Wagon 1.6 (74 kW) MT
Ex: Vectra C Wagon 1.8 (103 kW) AT | Vectra B Wagon 1.6 (74 kW) MT