Ei kyllä omasta mielestä ole typerä systeemi. Ajastimesta valitaan vaan ajankohta milloin olet lähdössä ja valitaan haluttu mukavuustaso(C1-C5). Hyvin on valittuna ajankohtana ainakin tuo oma ollut aina lämmin jo mukavuustaso C2:lla.Errror kirjoitti: ↑19 Tammi 2021, 06:48Jollen väärin muista, kaken asetuksista voi laittaa mukavuusasetukseksi "lämpimän", jolloin voisi olettaa lämmittävän pidempään myös lauhalla.
Insignia B
Re: Insignia B
Re: Insignia B
Niin, jos olen laittanut esim lähdön 1530 ja puolen tunnin lämmityksen. Ja tulenkin autolle 1510 niin ei ole minkäänlaista lämmitystä tapahtunut, lauhasta kelistä johtuen, siinä mielessä typerä. Versus edellinen skeida.-=DmR=- kirjoitti: ↑19 Tammi 2021, 07:00Ei kyllä omasta mielestä ole typerä systeemi. Ajastimesta valitaan vaan ajankohta milloin olet lähdössä ja valitaan haluttu mukavuustaso(C1-C5). Hyvin on valittuna ajankohtana ainakin tuo oma ollut aina lämmin jo mukavuustaso C2:lla.Errror kirjoitti: ↑19 Tammi 2021, 06:48Jollen väärin muista, kaken asetuksista voi laittaa mukavuusasetukseksi "lämpimän", jolloin voisi olettaa lämmittävän pidempään myös lauhalla.
Opel Insignia st 4x4 my18 bensa
Re: Insignia B
Se puolen tunnin lämmitys ei vaikuta ajastettavaan lähtöön ollenkaan vaan on vain saman tien päälle laitettavaa lämmitystä varten. Laita sieltä mukavuustasoista vaikka "lämpimin" niin luulisi lämmittävän nollakelissäkin pitkään.Maukka80 kirjoitti: ↑19 Tammi 2021, 12:13Niin, jos olen laittanut esim lähdön 1530 ja puolen tunnin lämmityksen. Ja tulenkin autolle 1510 niin ei ole minkäänlaista lämmitystä tapahtunut, lauhasta kelistä johtuen, siinä mielessä typerä. Versus edellinen skeida.-=DmR=- kirjoitti: ↑19 Tammi 2021, 07:00Ei kyllä omasta mielestä ole typerä systeemi. Ajastimesta valitaan vaan ajankohta milloin olet lähdössä ja valitaan haluttu mukavuustaso(C1-C5). Hyvin on valittuna ajankohtana ainakin tuo oma ollut aina lämmin jo mukavuustaso C2:lla.Errror kirjoitti: ↑19 Tammi 2021, 06:48Jollen väärin muista, kaken asetuksista voi laittaa mukavuusasetukseksi "lämpimän", jolloin voisi olettaa lämmittävän pidempään myös lauhalla.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
-
- 'Kadett'
- Viestit: 46
- Liittynyt: 28 Loka 2013, 20:09
Re: Insignia B
Saakohan mistään järkihinnalla toista tuollaista Webaston kaukosäädintä. Aivan järkyttävä hinta kaukosäätimestä.
Re: Insignia B
Tämä voi olla sitten ihan paskapuhetta, mutta autoa luovutettaessa myyjä sanoi mulle että ei sitten kannata hävittää weban kaukkaria, kun kuulemma ei edes tarvikkeena saatava "normaali" T100 HTM kaukosäädin toimi tehdasasennetun webaston kanssa. Joku asiakas oli joskus hävittäny ni oli sillon selvinny.. Piti kuulemma Opelilta tilata ja maksoi melkein 600€.U. Turhapuro kirjoitti: ↑19 Tammi 2021, 20:53 Saakohan mistään järkihinnalla toista tuollaista Webaston kaukosäädintä. Aivan järkyttävä hinta kaukosäätimestä.
Ei mitään käsitystä pitääkö paikkaansa vai puhuiko vaan lämpimikseen.
Re: Insignia B
No ilmankos, hyvä et on tietäjiäErrror kirjoitti: ↑19 Tammi 2021, 15:16Se puolen tunnin lämmitys ei vaikuta ajastettavaan lähtöön ollenkaan vaan on vain saman tien päälle laitettavaa lämmitystä varten. Laita sieltä mukavuustasoista vaikka "lämpimin" niin luulisi lämmittävän nollakelissäkin pitkään.Maukka80 kirjoitti: ↑19 Tammi 2021, 12:13Niin, jos olen laittanut esim lähdön 1530 ja puolen tunnin lämmityksen. Ja tulenkin autolle 1510 niin ei ole minkäänlaista lämmitystä tapahtunut, lauhasta kelistä johtuen, siinä mielessä typerä. Versus edellinen skeida.-=DmR=- kirjoitti: ↑19 Tammi 2021, 07:00Ei kyllä omasta mielestä ole typerä systeemi. Ajastimesta valitaan vaan ajankohta milloin olet lähdössä ja valitaan haluttu mukavuustaso(C1-C5). Hyvin on valittuna ajankohtana ainakin tuo oma ollut aina lämmin jo mukavuustaso C2:lla.
Opel Insignia st 4x4 my18 bensa
Re: Insignia B peruutuskameran ja tutkaongelmat
Onko muilla ollut seuraavia ongelmia? Peruuruskamera pätkii, vaihtaa resoluutiota ja kadottaa viivat. Käyttää D niin tulee takaisin paitsi, ajoittain puuttuvat koko ajon ajan ja kerran ei koko päivänä tullut viivoja.
Tutkat tippuvat pois käytöstä. P.tutka ei käytössä. Kesken taskuparkin tai parkkeeramisen. Myöskään parkkitutkan napin valo ei pala eikä siitä tapahdu mitään. Kunnes taas herää henkiin x ajan päästä.
Tutkat tippuvat pois käytöstä. P.tutka ei käytössä. Kesken taskuparkin tai parkkeeramisen. Myöskään parkkitutkan napin valo ei pala eikä siitä tapahdu mitään. Kunnes taas herää henkiin x ajan päästä.
Re: Insignia B
Kameran, tai kameroiden kanssa ei minulla ole ollut toiminnallisia ongelmia mutta tutkien kanssa sitten senkin edestä. Varsinkin etututkilla tuntuu olevan täysin oma elämänsä milloin ollaan lähellä seinää, ja milloin ei. Tai ei välttämättä tarvitse olla edes lähellä seinää. Kuskin puolen reunimmaiselle tutkalle riittää ihan jo se, että hiljentää vauhtia vaikka saavuttaessa liikennevaloihin. Keula on puhdas, että ei jäätä tms ei päästä syyttämään.
Jälkimmäinen ominaisuus on onneksi harvinainen.
Mutta pysäköidessä etututka saattaa sammua noin 30cm ennen seinää, eikä herää uudestaan. Tai kun ajaa keula edellä ruutuun, suoristaa autoa peruuttamalla ja kun lyö D:n uudestaan silmään, ei etututka toimi ollenkaan eikä lähde napista päälle. Jos seisoo keula kiinni kohteessa 15-30s, herää tutka takaisin todellisuuteen.
Takatutka toimii ok, paitsi välillä "käytön" jälkeen saattaa piipata ja heläyttää kaikki viivat uudestaan punaisiksi sen merkiksi, että kohde olisi lähellä vaikka mitään ei ole metrin säteellä. Luulen, että tämä johtuu vain tutkan ominaisuudesta/ hitaudesta tunnistaa lähellä oleva kohde kun 5-10s aiemmin on ollut seinä tms lähellä..
Jälkimmäinen ominaisuus on onneksi harvinainen.
Mutta pysäköidessä etututka saattaa sammua noin 30cm ennen seinää, eikä herää uudestaan. Tai kun ajaa keula edellä ruutuun, suoristaa autoa peruuttamalla ja kun lyö D:n uudestaan silmään, ei etututka toimi ollenkaan eikä lähde napista päälle. Jos seisoo keula kiinni kohteessa 15-30s, herää tutka takaisin todellisuuteen.
Takatutka toimii ok, paitsi välillä "käytön" jälkeen saattaa piipata ja heläyttää kaikki viivat uudestaan punaisiksi sen merkiksi, että kohde olisi lähellä vaikka mitään ei ole metrin säteellä. Luulen, että tämä johtuu vain tutkan ominaisuudesta/ hitaudesta tunnistaa lähellä oleva kohde kun 5-10s aiemmin on ollut seinä tms lähellä..
-
- 'Admiral'
- Viestit: 174
- Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38
Re: Insignia B
Mikäköhän näissä monissa tutkaongelmissa on taustalla? Itsellä vm-18 Inkku ja tutkat ovat aina pelittäneet hienosti, paitsi tietenkin jos antureiden päällä on jäänapit. Onkohan Opel vaihtanut tutkasysteeminsä toimittajaa esim. vm -18 jälkeen? Onko täällä porukkaa, jolla vm-18 tutkat ovat myös temppuilleet?Jubilee kirjoitti: ↑20 Tammi 2021, 13:52 Kameran, tai kameroiden kanssa ei minulla ole ollut toiminnallisia ongelmia mutta tutkien kanssa sitten senkin edestä. Varsinkin etututkilla tuntuu olevan täysin oma elämänsä milloin ollaan lähellä seinää, ja milloin ei. Tai ei välttämättä tarvitse olla edes lähellä seinää. Kuskin puolen reunimmaiselle tutkalle riittää ihan jo se, että hiljentää vauhtia vaikka saavuttaessa liikennevaloihin. Keula on puhdas, että ei jäätä tms ei päästä syyttämään.
Jälkimmäinen ominaisuus on onneksi harvinainen.
Mutta pysäköidessä etututka saattaa sammua noin 30cm ennen seinää, eikä herää uudestaan. Tai kun ajaa keula edellä ruutuun, suoristaa autoa peruuttamalla ja kun lyö D:n uudestaan silmään, ei etututka toimi ollenkaan eikä lähde napista päälle. Jos seisoo keula kiinni kohteessa 15-30s, herää tutka takaisin todellisuuteen.
Takatutka toimii ok, paitsi välillä "käytön" jälkeen saattaa piipata ja heläyttää kaikki viivat uudestaan punaisiksi sen merkiksi, että kohde olisi lähellä vaikka mitään ei ole metrin säteellä. Luulen, että tämä johtuu vain tutkan ominaisuudesta/ hitaudesta tunnistaa lähellä oleva kohde kun 5-10s aiemmin on ollut seinä tms lähellä..
Jos komponenttivaihtoja ei ole tehty ja softakin on sama, niin kyllähän jokaisen inkun pitäisi toimia yhtä hyvin/huonosti.
Re: Insignia B
Itsellä 2020-mallinen ja vaikka soittimen kanssa on kaikenlaista ongelmaa ollut, tutkat on toimineet täydellisesti aina. Ei hitautta, vääriä hälytyksiä tai varsinkaan hälyttämättömyyttä.Antagonisti kirjoitti: ↑20 Tammi 2021, 18:42Mikäköhän näissä monissa tutkaongelmissa on taustalla? Itsellä vm-18 Inkku ja tutkat ovat aina pelittäneet hienosti, paitsi tietenkin jos antureiden päällä on jäänapit. Onkohan Opel vaihtanut tutkasysteeminsä toimittajaa esim. vm -18 jälkeen? Onko täällä porukkaa, jolla vm-18 tutkat ovat myös temppuilleet?Jubilee kirjoitti: ↑20 Tammi 2021, 13:52 Kameran, tai kameroiden kanssa ei minulla ole ollut toiminnallisia ongelmia mutta tutkien kanssa sitten senkin edestä. Varsinkin etututkilla tuntuu olevan täysin oma elämänsä milloin ollaan lähellä seinää, ja milloin ei. Tai ei välttämättä tarvitse olla edes lähellä seinää. Kuskin puolen reunimmaiselle tutkalle riittää ihan jo se, että hiljentää vauhtia vaikka saavuttaessa liikennevaloihin. Keula on puhdas, että ei jäätä tms ei päästä syyttämään.
Jälkimmäinen ominaisuus on onneksi harvinainen.
Mutta pysäköidessä etututka saattaa sammua noin 30cm ennen seinää, eikä herää uudestaan. Tai kun ajaa keula edellä ruutuun, suoristaa autoa peruuttamalla ja kun lyö D:n uudestaan silmään, ei etututka toimi ollenkaan eikä lähde napista päälle. Jos seisoo keula kiinni kohteessa 15-30s, herää tutka takaisin todellisuuteen.
Takatutka toimii ok, paitsi välillä "käytön" jälkeen saattaa piipata ja heläyttää kaikki viivat uudestaan punaisiksi sen merkiksi, että kohde olisi lähellä vaikka mitään ei ole metrin säteellä. Luulen, että tämä johtuu vain tutkan ominaisuudesta/ hitaudesta tunnistaa lähellä oleva kohde kun 5-10s aiemmin on ollut seinä tms lähellä..
Jos komponenttivaihtoja ei ole tehty ja softakin on sama, niin kyllähän jokaisen inkun pitäisi toimia yhtä hyvin/huonosti.
Veikkaisin, että viat ovat softavikoja ja että voisi jonkin softan uudelleenajaminen korjata asian, mutta tämä on ihan mutuilua.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Re: Insignia B
Meikäläisen Insignia on 2020, alkukesästä rekisteröity.
Jotain mätää siellä on oltava joko raudassa tai softassa. En usko, että insinööri toimintaa noin epäloogiseksi on suunnitellut. Vika ei kuitenkaan estä käyttöä, joten tämän vuoksi en ole jaksanut paljalle viedä. Saavat katsoa samalla kun maalis-huhtikuulla on ensimmäisen huollon aika.
Etututkan väärät hälytykset ovat harvinaisia ja takatutkan herjat "järjellä" selitettäviä. Etututkan täydellinen lamaantuminen kesken käytön taas eivät mene järkeen. Tai se, ettei se aktivoidu enää ollenkaan kun pysäköidessä korjaa linjaa ja vaihtaa takaisin d:lle.
Mutta ei muuta kuin kovaa ajoa. Onneksi on vielä muistissa ajat ja autot, joissa pysäköidessä tarvitsi kääntää päätä niin eiköhän se Inkkukin aina tarpeen vaatiessa taivu ruutuun ilman etututkaakin.
Jotain mätää siellä on oltava joko raudassa tai softassa. En usko, että insinööri toimintaa noin epäloogiseksi on suunnitellut. Vika ei kuitenkaan estä käyttöä, joten tämän vuoksi en ole jaksanut paljalle viedä. Saavat katsoa samalla kun maalis-huhtikuulla on ensimmäisen huollon aika.
Etututkan väärät hälytykset ovat harvinaisia ja takatutkan herjat "järjellä" selitettäviä. Etututkan täydellinen lamaantuminen kesken käytön taas eivät mene järkeen. Tai se, ettei se aktivoidu enää ollenkaan kun pysäköidessä korjaa linjaa ja vaihtaa takaisin d:lle.
Mutta ei muuta kuin kovaa ajoa. Onneksi on vielä muistissa ajat ja autot, joissa pysäköidessä tarvitsi kääntää päätä niin eiköhän se Inkkukin aina tarpeen vaatiessa taivu ruutuun ilman etututkaakin.
Re: Insignia B
Täälläkin on tutkat ja kamera toimineet ihan ok. Usein autoa ei vain tule puhdistettua kunnolla ja silloin toiminta on tietysti puutteellista. Nyt pakkasella on kyllä ilmaantunut uusi harmituksen aihe, eli takapäästä kuuluva ritinä tai natina. Edellisessä ’17 mallissa oli tätä samaa. Tutkin vähän äänen lähdettä ja veikkaus on, että se liittyy takaluukun sisäpuolella olevaan muoviverhoukseen (kovaa mustaa muovia). Ääni kuuluu siis vaihtelevasti takaluukun eri puolilta kun kori hieman elää kuopissa. Täytyy yrittää kesällä purkaa kyseinen rakenne ja yrittää keksiä joku patentti tuohon. Auto on siis GS.
Re: Insignia B
Sain oman Inkkuni lokakuun lopussa 2019.
(Tilaus tehtiin jo toukokuussa. Auton saaminen kesti pitkään kesälomien ja ennen kaikkea autoon tulleiden muutoksien vuoksi.) Myös mulla tutkat ja kamerat ovat toimineet normaalisti
(Tilaus tehtiin jo toukokuussa. Auton saaminen kesti pitkään kesälomien ja ennen kaikkea autoon tulleiden muutoksien vuoksi.) Myös mulla tutkat ja kamerat ovat toimineet normaalisti
Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Re: Insignia B
Errror kirjoitti: ↑20 Tammi 2021, 19:43Itsellä 2020-mallinen ja vaikka soittimen kanssa on kaikenlaista ongelmaa ollut, tutkat on toimineet täydellisesti aina. Ei hitautta, vääriä hälytyksiä tai varsinkaan hälyttämättömyyttä.Antagonisti kirjoitti: ↑20 Tammi 2021, 18:42Mikäköhän näissä monissa tutkaongelmissa on taustalla? Itsellä vm-18 Inkku ja tutkat ovat aina pelittäneet hienosti, paitsi tietenkin jos antureiden päällä on jäänapit. Onkohan Opel vaihtanut tutkasysteeminsä toimittajaa esim. vm -18 jälkeen? Onko täällä porukkaa, jolla vm-18 tutkat ovat myös temppuilleet?Jubilee kirjoitti: ↑20 Tammi 2021, 13:52 Kameran, tai kameroiden kanssa ei minulla ole ollut toiminnallisia ongelmia mutta tutkien kanssa sitten senkin edestä. Varsinkin etututkilla tuntuu olevan täysin oma elämänsä milloin ollaan lähellä seinää, ja milloin ei. Tai ei välttämättä tarvitse olla edes lähellä seinää. Kuskin puolen reunimmaiselle tutkalle riittää ihan jo se, että hiljentää vauhtia vaikka saavuttaessa liikennevaloihin. Keula on puhdas, että ei jäätä tms ei päästä syyttämään.
Jälkimmäinen ominaisuus on onneksi harvinainen.
Mutta pysäköidessä etututka saattaa sammua noin 30cm ennen seinää, eikä herää uudestaan. Tai kun ajaa keula edellä ruutuun, suoristaa autoa peruuttamalla ja kun lyö D:n uudestaan silmään, ei etututka toimi ollenkaan eikä lähde napista päälle. Jos seisoo keula kiinni kohteessa 15-30s, herää tutka takaisin todellisuuteen.
Takatutka toimii ok, paitsi välillä "käytön" jälkeen saattaa piipata ja heläyttää kaikki viivat uudestaan punaisiksi sen merkiksi, että kohde olisi lähellä vaikka mitään ei ole metrin säteellä. Luulen, että tämä johtuu vain tutkan ominaisuudesta/ hitaudesta tunnistaa lähellä oleva kohde kun 5-10s aiemmin on ollut seinä tms lähellä..
Jos komponenttivaihtoja ei ole tehty ja softakin on sama, niin kyllähän jokaisen inkun pitäisi toimia yhtä hyvin/huonosti.
Veikkaisin, että viat ovat softavikoja ja että voisi jonkin softan uudelleenajaminen korjata asian, mutta tämä on ihan mutuilua.
Mulla om 2019 malli, just tullut tohon uudetmallin näyttö ja softat. Alussa oli vikoja liuta jota on päivitelty ja kamerallakki kaikkee tehty:
- Bluetooth katkas puhelun ja yhdisti uudestaan (korjaantu)
- Kamera kadottaa viivat varsinkin käynnistyksen jälkeen pitää käyttää D. Muuttelee ennen pätkimistä resoluutiota ja kamera nykii
- Kamera ei anna koko ajon aikana viivoja
- Radio jää soimaan vaikka puheluun vastaa(korjaantu)
- Puhelua ei voinut lopettaa(korjaantu)
- Tutkat sammuu kesken parkkarauksen kun korjaa auton asentoa ja käyttää d-esim.
- Navigaattori latailee edelleen ajottain 5-10min itteesä
- ei tunnistanut kunnolla kaistaa vaikka ajoi omalla kaistalla, kaistavahti käänsi jopa toiselle kaistalle pari kertaa. Tämä ainakin väheni korjausten myötä ja kalibroinnilla
- Ovia tiivistettiin monta kertaa kun rämisivät kuin 300t ajettu vanha skoda. Resonoi musiikista ja tiestä..
- Kaasupoljin naksahtaa äänen kanssa hetken ajon jälkeen
Takuuseen tehtyä: softan resetoinnit, päivitykset ja uudelleen asennukset, uusi peruutuskamera, uusi näyttö, uusi controlleri ja edelleen siis on kameran sekä tutkan sekoilua.