Insignia B
Re: Insignia B
Tammikuun lopussa Insignian tilanneena päätin minäkin liittyä tähän klubiin. Aiemmin vuosituhannen vaihteessa olen omistanut kolme vuotta Zafiran, kun lapset olivat pieniä. Itselleni on tulossa elämäni ensimmäinen neliveto. En tiedä teinkö väärin kun päädyin bensakoneeseen, johtuen monista julkisuudessa olleista dieseliä dissanneista artikkeleista. Nykyinen autoni on dieselautomaatti. No, aika näyttää...
Toimitusaika vaan on pitkä näin odottavan mielestä ainakin (webasto kasvatti sitä kuukaudella 3->4). Tammikuussa rahoituskin oli halpaa, todellinen vuosikorko jäi himpun alle 0,9% (eikä mitään isompaa viimeistä erää), joten kannatti ottaa liikkestä. Alla auton tiedot:
Insignia Sports Tourer Innovation 2.0 4x4 (flexride sis.)
Väri Cosmic Grey
AGR istuimet (musta nahka)
LED Matrix valot
Mukautuva vakkari
Webasto kaukos.
Taitettava koukku
Tavaratilan koiraverkko
Kumimatot
Talvirenkaat Nokia R2 225/55R17
Eilen kun luin tämän koko ketjun läpi niin alkoi huolestuttamaan nuo kameroiden ja tutkien ongelmat nimenomaan vakkarin ja kenties kaistavahdin ja muiden lisäturvavempeleiden osalta. Mutta täytyy toivoa, että valmistaja ja maahantuoja ottavat palautteesta vaarin ja tekevät asialle jotain. Huomasin myös koeajoautossa jotain käännöskukkasia ja toivottavasti nekin korjaantuvat. En päässyt koeajamaan nelivetoista mutta päädyin siihen kokeilematta, toivottavasti en pety!
Toimitusaika vaan on pitkä näin odottavan mielestä ainakin (webasto kasvatti sitä kuukaudella 3->4). Tammikuussa rahoituskin oli halpaa, todellinen vuosikorko jäi himpun alle 0,9% (eikä mitään isompaa viimeistä erää), joten kannatti ottaa liikkestä. Alla auton tiedot:
Insignia Sports Tourer Innovation 2.0 4x4 (flexride sis.)
Väri Cosmic Grey
AGR istuimet (musta nahka)
LED Matrix valot
Mukautuva vakkari
Webasto kaukos.
Taitettava koukku
Tavaratilan koiraverkko
Kumimatot
Talvirenkaat Nokia R2 225/55R17
Eilen kun luin tämän koko ketjun läpi niin alkoi huolestuttamaan nuo kameroiden ja tutkien ongelmat nimenomaan vakkarin ja kenties kaistavahdin ja muiden lisäturvavempeleiden osalta. Mutta täytyy toivoa, että valmistaja ja maahantuoja ottavat palautteesta vaarin ja tekevät asialle jotain. Huomasin myös koeajoautossa jotain käännöskukkasia ja toivottavasti nekin korjaantuvat. En päässyt koeajamaan nelivetoista mutta päädyin siihen kokeilematta, toivottavasti en pety!
Re: Insignia B
Tilasinpa kesävanteet Insigniaan. Kiirettähän tässä ei vielä ole, kun ei ole vielä koko autoakaan itsellä, mutta ovatpahan hyvissä ajoin valmiina. Tällaiset olisi tulossa Italiasta. MAK Milano Black Mirror 8x18. On ns. merkkikohtainen vanne Opelille, eli sopii OEM-pultit ja keskimerkit.
Päälle tulee sitten Michelinin Crossclimate plussat 245/45-18.
Tässä myös pari aika asiallisen näköistä vaihtoehtoa Insigniaan, jos hakee jotain orkkisvanteita muistuttavaa:
RC Design 17:
RC Design 26:
Päälle tulee sitten Michelinin Crossclimate plussat 245/45-18.
Tässä myös pari aika asiallisen näköistä vaihtoehtoa Insigniaan, jos hakee jotain orkkisvanteita muistuttavaa:
RC Design 17:
RC Design 26:
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 61
- Liittynyt: 25 Touko 2017, 14:17
Re: Insignia B
Ai että toi on kaunis valkoisena...otj kirjoitti: ↑16 Helmi 2018, 19:45 Tilasinpa kesävanteet Insigniaan. Kiirettähän tässä ei vielä ole, kun ei ole vielä koko autoakaan itsellä, mutta ovatpahan hyvissä ajoin valmiina. Tällaiset olisi tulossa Italiasta. MAK Milano Black Mirror 8x18. On ns. merkkikohtainen vanne Opelille, eli sopii OEM-pultit ja keskimerkit.
Päälle tulee sitten Michelinin Crossclimate plussat 245/45-18.
Tässä myös pari aika asiallisen näköistä vaihtoehtoa Insigniaan, jos hakee jotain orkkisvanteita muistuttavaa:
RC Design 17:
RC Design 26:
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 61
- Liittynyt: 25 Touko 2017, 14:17
Re: Insignia B
... ja tyylikkäät on tilaamasi vanteetkin, mitä tuli kustantamaan rahteineen ja renkaineen?DonTomerell kirjoitti: ↑18 Helmi 2018, 13:11Ai että toi on kaunis valkoisena...otj kirjoitti: ↑16 Helmi 2018, 19:45 Tilasinpa kesävanteet Insigniaan. Kiirettähän tässä ei vielä ole, kun ei ole vielä koko autoakaan itsellä, mutta ovatpahan hyvissä ajoin valmiina. Tällaiset olisi tulossa Italiasta. MAK Milano Black Mirror 8x18. On ns. merkkikohtainen vanne Opelille, eli sopii OEM-pultit ja keskimerkit.
Päälle tulee sitten Michelinin Crossclimate plussat 245/45-18.
Tässä myös pari aika asiallisen näköistä vaihtoehtoa Insigniaan, jos hakee jotain orkkisvanteita muistuttavaa:
RC Design 17:
RC Design 26:
Re: Insignia B
795 e tuli kustantamaan vanteet rahteineen. Cerchiperauto.it.
Renkaat Saksasta tekee 790 e, anturit 170 e ja postit satasen. Yhteensä 1060 e. Reifen-Schreiber.de.
Koko paketti siis yht. 1855 e, siihen rengastyöt päälle. Oletettavasti saan 400-500 e vielä siitä ajamattomasta 17" rengassarjasta joka tulee auton mukana. Orkkisvanteille pyöräytellään siis talvikumit.
Renkaat Saksasta tekee 790 e, anturit 170 e ja postit satasen. Yhteensä 1060 e. Reifen-Schreiber.de.
Koko paketti siis yht. 1855 e, siihen rengastyöt päälle. Oletettavasti saan 400-500 e vielä siitä ajamattomasta 17" rengassarjasta joka tulee auton mukana. Orkkisvanteille pyöräytellään siis talvikumit.
-
- OCF Member 2023
- Viestit: 1508
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 03:00
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Insignia B
Koskeeko tämä nykimisongelma vain mukautuvalla vakkarilla varustettuja autoja, vai automaattivaihteistolla varustettuja yleensä?
Re: Insignia B
Taitaa koskea automaattivaihteisia riippumatta siitä, onko mukautuva vai ei. Mutta sitä ei taida kukaan tietää, miten laaja ongelma on. Täältä päätellen ilmeisen laaja.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 36
- Liittynyt: 18 Loka 2017, 00:00
Re: Insignia B
Pikku juttu , pitää tsekata mutta alussa asetin omalla avaimella muistitoiminnot päälle. Säätää kivasti penkin automatic ajoasentoon sen jälkeen kun toisella avaimella ajava on ajanut. Mutt kuulemma ei toisella avaimella automatic säädä penkkiä vaan pitää painaa paikka nappulaa jonka jälkeen homma ok, ei kuulemma haittaa toista kuskia yhtään on tyytyväinen, mutta onko niin että toisen avaimen haltijan pitää tehdää erikseen omat asetukset?
Ei mitään valittamista hemmetin hyvin pelittää auto kaikin puolin, no problems. Aina ilo ajella. Ei oo nykimistä havaittu tosiaan vieläkää kertaakaan, ei ole ACC:tä kaikki muut optiot on. En oikein luota noihin, en millään automerkillä... vaan kontrollifriikkinä pitää aina olla kaikki itellä, no joskus tulee vakkari nopeuden säädin asetettua jos on pitkä matka ja hyvät ajo-olosuhteet.
Ja jos automatic loota on oppiva tai pitää opettaa manuvaihteilla, niin sekin menee pieleen jos kaksi eri kuskia ellei softa ole tehty avainkohtaisesti adaptoituvaksi. Mitä vähän epäilen Esim. vaimo voi ajaa ihan eri tyylillä kuin meikä...
Ei mitään valittamista hemmetin hyvin pelittää auto kaikin puolin, no problems. Aina ilo ajella. Ei oo nykimistä havaittu tosiaan vieläkää kertaakaan, ei ole ACC:tä kaikki muut optiot on. En oikein luota noihin, en millään automerkillä... vaan kontrollifriikkinä pitää aina olla kaikki itellä, no joskus tulee vakkari nopeuden säädin asetettua jos on pitkä matka ja hyvät ajo-olosuhteet.
Ja jos automatic loota on oppiva tai pitää opettaa manuvaihteilla, niin sekin menee pieleen jos kaksi eri kuskia ellei softa ole tehty avainkohtaisesti adaptoituvaksi. Mitä vähän epäilen Esim. vaimo voi ajaa ihan eri tyylillä kuin meikä...
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 61
- Liittynyt: 25 Touko 2017, 14:17
Re: Insignia B
Tämä on ainoa asia mikä harmittaa työsuhde-leasingautoilussa, eli pitää tyytyä uutena ns. "tehdastilattaviin" vaihtoehtoihin. Nyt CO-päästörajojen takia ei saanut 1.6 dieseliin kuin 17" vanteilla renkaat... No kaikkea ei voi saada, mutta onhan toi auto nätimpi noilla sun tilaamilla vanteilla, kuin vakio 17":llaotj kirjoitti: ↑18 Helmi 2018, 15:42 795 e tuli kustantamaan vanteet rahteineen. Cerchiperauto.it.
Renkaat Saksasta tekee 790 e, anturit 170 e ja postit satasen. Yhteensä 1060 e. Reifen-Schreiber.de.
Koko paketti siis yht. 1855 e, siihen rengastyöt päälle. Oletettavasti saan 400-500 e vielä siitä ajamattomasta 17" rengassarjasta joka tulee auton mukana. Orkkisvanteille pyöräytellään siis talvikumit.
Re: Insignia B
Etkö osaa päätellä? Jokunen vuosi ihmettelin brittien autojen pääatöjä en muista oliko joku uutinen vai mikä olikohan bmwn kohdalla oli uusiin autoihin ilmoitettu päästöt eri rengastuksille muutamia grammoja tais erot olla kun leventi renkaan kokoa ja isonti vannetta
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Calibra c20let fwd
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 61
- Liittynyt: 25 Touko 2017, 14:17
Re: Insignia B
Periaatteessa suuremman vannekoon ja matalamman profiilin pitäisi pienentää vierintävastusta (epätasaisuuksien kohtauskulma kasvaa ja jämäkkä rengas tyypillisesti painuu vähemmän kasaan).DonTomerell kirjoitti: ↑19 Helmi 2018, 20:02Mikäli oikein olen ymmärtänyt, niin 18" renkailla on isompi vierintävastus, joten vaikuttaa kulutukseen, ja siten myös päästöihin, ja sieltä suoraan veroihin...
Vahva mielipiteeni Suomen autoverotuksesta on
Käytännössä suurempi vannekoko tarkoittaa kuitenkin monesti leveämpää rengasta, jolloin ilmanvastus kasvaa. Leveämpi rengas myös painaa enemmän vaikka profiili olisi matalampi - mikä näkyy myös auton heikentyneenä kiihtyvyytenä.
Mitenkähän paljon mahtaa roiskeläpät tai pohjapanssari nostaa/laskea veroa? Ilmanvastuksen ja lisäpainon vaikutus...
nykyinen: Opel Astra K 1.6 CDTi BiTurbo MT6 Sports Tourer Innovation -17
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13554
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia B
Ei ole huomioitu,
~50euroa ovh maksaa ooppelin läpät merkkiliikkeessä ooppeleihin.
~50euroa ovh maksaa ooppelin läpät merkkiliikkeessä ooppeleihin.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia B
"Opel Insignia kiilasi voittajaksi Tekniikan Maailman talvivertailussa"
https://tekniikanmaailma.fi/kesken-opel ... auto-2018/
Pahoittelen tökeröä kuvakaappausta, TM verkkolehden tietoja ei voi ottaa copypastella tähän viestiin.
Jaetulla kakkostilalla BMW 530e, ja Skoda Karoq. 8.7 arvosanoilla.
https://tekniikanmaailma.fi/kesken-opel ... auto-2018/
Pahoittelen tökeröä kuvakaappausta, TM verkkolehden tietoja ei voi ottaa copypastella tähän viestiin.
Jaetulla kakkostilalla BMW 530e, ja Skoda Karoq. 8.7 arvosanoilla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 61
- Liittynyt: 25 Touko 2017, 14:17
Re: Insignia B
Joo ei osannut myyjäkään kertoa aiheesta, ja auto tilattiin 18" vanteilla jotka oli 0€ tehdashinnalla mukana konfiguraattorissa.Rookeri kirjoitti: ↑19 Helmi 2018, 14:24No en osannu päätellä Katoin uuden Inkun esittely pdf:ää eikä siinäkää ollut eriteltynä päästöjä rengaskoon mukaan. Joku CO luku oli ilmoitettu eri konekoon mukaan muttei mitään mainintaa että millä rengaskoolla tuo lukema on mitattu.DEAD kirjoitti: ↑19 Helmi 2018, 12:41 Etkö osaa päätellä? Jokunen vuosi ihmettelin brittien autojen pääatöjä en muista oliko joku uutinen vai mikä olikohan bmwn kohdalla oli uusiin autoihin ilmoitettu päästöt eri rengastuksille muutamia grammoja tais erot olla kun leventi renkaan kokoa ja isonti vannetta
Jälkeen päin soittivat perään, että ei muuten onnistu kuin 17" vanteilla tai verot nousee. Minulla oli kokonaisuus viilattu firman hintapolitiikan tappiin jo valmiiksi, joten oli pakko ottaa sitten 17" vanteilla. Yritän tässä nyt lohduttautua sillä, että josko 17" olisi sitten mukavammat ajossa