Insignia B
Re: Insignia B
Osaako joku sanoa tuon mukautuvan vakionopeudensäätimen toiminnasta että toimiiko automaatin kanssa ihan pysähdyksiin asti ja lähtee uudelleen seuraamaan esim. valoista? Innovation 1.5 A6 koneisen version toiminta kiinnostaa jos se jotenkin vaikuttaa. Itse en tähän kysymykseen oikein mistään löytänyt vastausta eikä itseasiassa myyjäkään osannut sanoa. Eikä koeajossa ollut tuollaista versiota.
Esim. täällä on Astran osalta infoa että saa vain tiettyjen koneiden (1.6 CDTI and 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo) kanssa tuon: http://www.publicnow.com/view/185D45B9B ... E05FF7102B
Esim. täällä on Astran osalta infoa että saa vain tiettyjen koneiden (1.6 CDTI and 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo) kanssa tuon: http://www.publicnow.com/view/185D45B9B ... E05FF7102B
Re: Insignia B
Riippuu paljon mitkä kumit sieltä tulee.Jehu79 kirjoitti:Koeajamassani inkussa oli 17" ja melu ei muodustunut ongelmaksi. Saa nähdä sitten kun saan omani kohta jos 18" ja renkaillakin leveyttä 245. Toivottavasti ei ole niin meluisa ettei tarvi aloittaa äänieristysprojektia
Omassa Inkussani 245-18 ei ole ollenkaan meluisat. Tosin alkuperäiset Bridgestonet olivat, ja muuttuivat vielä kuluneina todella rasittaviksi ajaa. Uraherkkyys oli jotain järkyttävää. Ostin Dunlop SportMaxx Rt2:t, jotka ovat näissä isoissa kokoluokissa hyvässä maineessa. Nyt on hiljaista ja vakaata kyytiä. Ei muuten vetele yhtään urissa.
VW Tiguan eHybrid -21
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
Re: Insignia B
Ihmettelisin, jos ei noin toimisi. Minulla on mukautuva vakionopeudensäädin 16 mallivuoden Country Tourerissa, joka pysähtyy täysin edessä olevan perään, mutta vaatii turvasyistä kaasupolkimen kosketuksen, että lähtee taas seuraamaan edessä menijää.liteoni kirjoitti:Osaako joku sanoa tuon mukautuvan vakionopeudensäätimen toiminnasta että toimiiko automaatin kanssa ihan pysähdyksiin asti ja lähtee uudelleen seuraamaan esim. valoista? Innovation 1.5 A6 koneisen version toiminta kiinnostaa jos se jotenkin vaikuttaa. Itse en tähän kysymykseen oikein mistään löytänyt vastausta eikä itseasiassa myyjäkään osannut sanoa. Eikä koeajossa ollut tuollaista versiota.
Esim. täällä on Astran osalta infoa että saa vain tiettyjen koneiden (1.6 CDTI and 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo) kanssa tuon: http://www.publicnow.com/view/185D45B9B ... E05FF7102B
Re: Insignia B
Muutamat ovat täällä tilailleet autoja ja aika lyhkäisiäkin toimitusaikoja on lupailtu. Miten jos ottaa hidastavia varusteita, kuten led-valot, webasto ja koukku (nämä ainakin Astran kohdalla olivat hidastavimmat), minkälaisia aikoja on ennustettu?
Re: Insignia B
Mulle tulee ledit, hud, koukku, adaptiivinen vakkari, normi agr penkki. Näillä ei vaikutusta toimitukseen, ainut mikä mainittiin oli webasto +1 kk mitä en siis tilannut.Tilattu n. 2 viikkoa sitten ja arvioitu toimitus lokakuun puoliväli
Re: Insignia B
Onko Antt1N tulossa farkku vai GS?
Miten olette rengas- ja vanneasiat ratkaissut, onko joku ottanut jo talvirengaspaketin? 17" koossa ei näköjään ole tarjolla oikein muuta kun tuota J-Astrassa ollutta vannemallia, joka siis 17" vakiomalli Innovationissa. Tarvikevanteiden puolelta ei oikein fiksuja vaihtoehtoja ole googlaamalla löytynyt.
Haluttaisi tilata Insignia, vaikka sitä hieman turhan hintavana pidänkin. Kuitenkin olisi pakko ottaa mm. nahkat, kun nykyisessä Astrassakin on. Toisaalta jos sitä pitäisi 4-5 v, käykö vaan että kyllästyn ja jaksaako sitä samalla ajella pidempään kun 3 v. Jos joskus elo-syyskuussa laittaisi tilauksen, niin eiköhän se sen 4-5 kk vie toimitus, joten kilpiin menisi joka tapauksessa vasta 2018 puolella.
Miten olette rengas- ja vanneasiat ratkaissut, onko joku ottanut jo talvirengaspaketin? 17" koossa ei näköjään ole tarjolla oikein muuta kun tuota J-Astrassa ollutta vannemallia, joka siis 17" vakiomalli Innovationissa. Tarvikevanteiden puolelta ei oikein fiksuja vaihtoehtoja ole googlaamalla löytynyt.
Haluttaisi tilata Insignia, vaikka sitä hieman turhan hintavana pidänkin. Kuitenkin olisi pakko ottaa mm. nahkat, kun nykyisessä Astrassakin on. Toisaalta jos sitä pitäisi 4-5 v, käykö vaan että kyllästyn ja jaksaako sitä samalla ajella pidempään kun 3 v. Jos joskus elo-syyskuussa laittaisi tilauksen, niin eiköhän se sen 4-5 kk vie toimitus, joten kilpiin menisi joka tapauksessa vasta 2018 puolella.
Ford Kuga 2020 PHEV. Ex-Opelit: Insignia B, Astra K, J ja H, Vectra B
Re: Insignia B
1.5 AT GS tilattu heinäkuun alussa, toimitusaika "reilu 3kk". Webasto ja tehdaskoukku on. Myyjän mielestä ainoa viivästys voi tulla saksan lomista. Webaston "lisäkuukaudesta" ei maininnut mitään.
Talvirenkaita ei vielä otettu. Pulttijako on vanteessa 5x115, joka suppeuttaa tarvikevanteiden valikoiman.
Talvirenkaita ei vielä otettu. Pulttijako on vanteessa 5x115, joka suppeuttaa tarvikevanteiden valikoiman.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Insignia B
Onko kenellekkään selvitetty myyjän tms. toimesta, että onko netissä/hinnastoissa olevat CO2 arvot WLTP syklin vai NEDC syklin mukaisia ? Ja jos WLTP, niin mitähän ne verotuksen pohjana käytetyt arvot sitten olisi =) Tuskin on kukaan vielä saanut autoa(?), että onko rekisteriotteessa kahdet Co2 arvot.
Re: Insignia B
Farkku tulossa ja varustelistasta unohtui lämmitettävä tuulilasi.otj kirjoitti:Onko Antt1N tulossa farkku vai GS?
Tuosta että webasto myöhästyttää n. 1kk kertoi kahden eri liikkeen myyjä
Re: Insignia B
Tuolta lisätietoa WLTP:stä: http://www.opel.fi/tools/wltp-drivingcy ... ption.htmlJare kirjoitti:Onko kenellekkään selvitetty myyjän tms. toimesta, että onko netissä/hinnastoissa olevat CO2 arvot WLTP syklin vai NEDC syklin mukaisia ? Ja jos WLTP, niin mitähän ne verotuksen pohjana käytetyt arvot sitten olisi =) Tuskin on kukaan vielä saanut autoa(?), että onko rekisteriotteessa kahdet Co2 arvot.
Veikkaan, että Opel ilmoittaa nuo viralliset arvot vielä NEDC-arvoina, mutta Opel taitaa siltikin olla rehellisempi noissa Co2-arvoissa, joka tietty Suomessa sitten tulee ostajalle isomman autoveron ja käyttömaksun muodossa kalliimmaksi. Spritmonitor.de:n mukaan esim. VAGin 1.6D + DSG syö käytännössä sellaisen litran vähemmän (4,5 l) kuin vaikkapa Astran keulalla 1.6D + automaatti (5,5). Ero päästöissä ei siis mitenkään ole käytännössä niin iso kun paperilla näyttää. VAG edelleenkin tuntuu kaunistelevan päästöjä ja Opel on rehellisempi, mutta tosiaan artisti maksaa tässä Opelin tapauksessa...
Ford Kuga 2020 PHEV. Ex-Opelit: Insignia B, Astra K, J ja H, Vectra B
Re: Insignia B
Vanteista: Kolme kelvollisen mallista tarvikevannetta löysin.
Aez Cliff Dark
Aez Cliff hopea (myös talvikäyttöön)
RE R2504 Moon (tämä on aika hieno)
EDIT: No nyt alkoi löytymään ja hyvän näköisiä malleja monia. MAK Wheels
Aez Cliff Dark
Aez Cliff hopea (myös talvikäyttöön)
RE R2504 Moon (tämä on aika hieno)
EDIT: No nyt alkoi löytymään ja hyvän näköisiä malleja monia. MAK Wheels
Ford Kuga 2020 PHEV. Ex-Opelit: Insignia B, Astra K, J ja H, Vectra B
Re: Insignia B
En enää moiti Insignian Suomen hinnoittelua. Käykääpä huvikseen rakentelemassa Saksan konfiguraattorilla samanlainen paketti kun Suomessa. Menee hinnaltaan ihan samoihin kun Suomessa. Aika hyvin ottaen huomioon, että Saksassa autovero on 0€ ja varustellussa Insigniassa Suomessa autoveroa on hinnassa äkkiä 10000 e. Ja Astrahan on Suomessa varusteluna muutaman tonnin halvempi kun Saksassa.
Re: Insignia B
Mutta semmoinenhan on ihan perseestä Varsinkin firmojen "ympäristöystävällisten autopolitiikoiden" mukaan, kun uudet autot onkin niitä ympäristörikollisia vaan sen takia, kun on todenmukaisemmat päästöt.otj kirjoitti:Tuolta lisätietoa WLTP:stä: http://www.opel.fi/tools/wltp-drivingcy ... ption.htmlJare kirjoitti:Onko kenellekkään selvitetty myyjän tms. toimesta, että onko netissä/hinnastoissa olevat CO2 arvot WLTP syklin vai NEDC syklin mukaisia ? Ja jos WLTP, niin mitähän ne verotuksen pohjana käytetyt arvot sitten olisi =) Tuskin on kukaan vielä saanut autoa(?), että onko rekisteriotteessa kahdet Co2 arvot.
Veikkaan, että Opel ilmoittaa nuo viralliset arvot vielä NEDC-arvoina, mutta Opel taitaa siltikin olla rehellisempi noissa Co2-arvoissa, joka tietty Suomessa sitten tulee ostajalle isomman autoveron ja käyttömaksun muodossa kalliimmaksi. Spritmonitor.de:n mukaan esim. VAGin 1.6D + DSG syö käytännössä sellaisen litran vähemmän (4,5 l) kuin vaikkapa Astran keulalla 1.6D + automaatti (5,5). Ero päästöissä ei siis mitenkään ole käytännössä niin iso kun paperilla näyttää. VAG edelleenkin tuntuu kaunistelevan päästöjä ja Opel on rehellisempi, mutta tosiaan artisti maksaa tässä Opelin tapauksessa...
Re: Insignia B
Sama juttu ollut jo pidemmän aikaa muissakin malleissa. Astra K ja J myös kalliimmat Saksan markkinoilla hyvin varusteltuina. Kuka tässä ottaa takkiin, maahantuoja vai valmistaja? Jos autoveroa piennennetään se voi taas vastaavasti pienentää tuota hinnan kompensointia, jolloin varusteet maksavat enemmän ja auto ei loppujen lopuksi juuri halpene.otj kirjoitti:En enää moiti Insignian Suomen hinnoittelua. Käykääpä huvikseen rakentelemassa Saksan konfiguraattorilla samanlainen paketti kun Suomessa. Menee hinnaltaan ihan samoihin kun Suomessa. Aika hyvin ottaen huomioon, että Saksassa autovero on 0€ ja varustellussa Insigniassa Suomessa autoveroa on hinnassa äkkiä 10000 e. Ja Astrahan on Suomessa varusteluna muutaman tonnin halvempi kun Saksassa.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20