Insignia B
Re: Insignia B
Jehu79,
onnea matkaan uudella Opelilla.
Farkussa on takana riittävästi myöskin pääntilaa.
onnea matkaan uudella Opelilla.
Farkussa on takana riittävästi myöskin pääntilaa.
Re: Insignia B
Uteliaisuuttani haluaisin kuulla, että miksi esim. DSG-vaihteisto on selvästi Opelin automaattilaatikkoa parempi? Itse olen ajanut molemmilla ja tykkään kyllä enemmän Opelin automaatista. Siihen nykäisyyn paikalta lähtiessä en DSG:ssä totu ikinä. Ehkä olen tottunut lähtemään vähän reippaamalla kaasulla. Opelin laatikko vaan on paljon pehmeämpi ja myös parkkipaikkojen edes-takas pyörittelyssä nopeampi. Varsinkin DSG7:n oireena on ollut liian aikainen isojen vaihteiden käyttö jo taajamanopeuksissa, joka aiheuttaa ikävää jyrinää matkustamossa. Opelin automaatti ehkä lisää hivenen kulutusta, mutta se on mielestäni pieni hinta siitä mukavuudesta.Jehu79 kirjoitti:Mutta vaihteisto ja moottori on selvästi parempi Skodassa. Potkua tuntuu olevan Skodassa enemmän ja moottorin ääni on Skodassa myös huomattavasti hiljaisempi ja sivistyneempi.
VW Tiguan eHybrid -21
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
Re: Insignia B
Terve palstalle, täällä niin ikään uusi nimimerkki.
Uusi Insignia GS on tilattu toukokuun puolella ja autohan on 1.6 cdti man 136 hv ja suht perusvarusteinen.
Luovutus pitäisi tapahtua syyskuun alkupuolella.
Kirjoittelen kokemuksia sitten myöhemmin.
t. Usva
Uusi Insignia GS on tilattu toukokuun puolella ja autohan on 1.6 cdti man 136 hv ja suht perusvarusteinen.
Luovutus pitäisi tapahtua syyskuun alkupuolella.
Kirjoittelen kokemuksia sitten myöhemmin.
t. Usva
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13544
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia B
Dsg on robotti robotin ominaisuuksilla. 2014 skoda yeti 2,0tdi dsg vaihtaa liian aikaisin isommalle ja jyryttää ihan järkyttävästi. Kaasua pohjaan lyömällä lopettaa kun kickdown iskee. Sport taas huudattaa 3000rpm kokoajan. Varsinkin 60km/h mennään joko 1100rpm tai 2300rpm kun se yksipykälä välissä ei kelpaa. Että mikä helvetti se on bensakoneella. Tsi ja dsg on kehitetty paljon ja alkaa varmaankin olla mainettaan parempia enempiä perehtymättä. Mutta silti enemmän kuluvaa osaa.Jape76 kirjoitti:Uteliaisuuttani haluaisin kuulla, että miksi esim. DSG-vaihteisto on selvästi Opelin automaattilaatikkoa parempi? Itse olen ajanut molemmilla ja tykkään kyllä enemmän Opelin automaatista. Siihen nykäisyyn paikalta lähtiessä en DSG:ssä totu ikinä. Ehkä olen tottunut lähtemään vähän reippaamalla kaasulla. Opelin laatikko vaan on paljon pehmeämpi ja myös parkkipaikkojen edes-takas pyörittelyssä nopeampi. Varsinkin DSG7:n oireena on ollut liian aikainen isojen vaihteiden käyttö jo taajamanopeuksissa, joka aiheuttaa ikävää jyrinää matkustamossa. Opelin automaatti ehkä lisää hivenen kulutusta, mutta se on mielestäni pieni hinta siitä mukavuudesta.Jehu79 kirjoitti:Mutta vaihteisto ja moottori on selvästi parempi Skodassa. Potkua tuntuu olevan Skodassa enemmän ja moottorin ääni on Skodassa myös huomattavasti hiljaisempi ja sivistyneempi.
Perinteinen automaatti kun on aina pomminvarma huollettuna. Tehohäviö suurempi. Käyttömukavuus parempi.
Dsg on robotoitu manuaali laatikko
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia B
Minulla on ollut dsg "autoja" vuodesta -13. Kyllä dsg on kehittynyt neljässä vuodessa paljon. Dsg:n ongelmanahan on ollut liian isojen vaihteiden käyttö ja liikkeelle lähdöt eli lähtee liikkeelle viiveellä ja viiveen jälkeen sitten lähtee äkäisesti liikkeelle. Perinteinen laatikko on näissä parempi. Mutta sekin on kehittynyt mallivuodessa -17. Minulla Transporter 2.0 tdi dsg 4motion -17 ja siinä ei ole enää juurikaan ongelmana liikkeelle lähdöt ja liian suurien vaihteiden käyttö. Selvä ero minun Superbiin. Ainakaan -16 ja 17 malleissa ei ole enää ongelmana dsg:n liian isojen vaihteiden pitäminen päällä ja siitä aiheutuneet jyrinät. Kyllä Opelin laatikko on varmasti luotettavampi ja kaupunki pyörittelyyn parempi.
Mutta parempi auto minulle on tulossa nyt. Tällä kokemuksella kyllä Insgnia vie voiton ainakin Superbilta.Tarjous tehtiin myös uuteen Superbiin mutta Superbin muutamista rasittavista ominaisuuksista johtuen päädyin Inkkuun.
Mutta parempi auto minulle on tulossa nyt. Tällä kokemuksella kyllä Insgnia vie voiton ainakin Superbilta.Tarjous tehtiin myös uuteen Superbiin mutta Superbin muutamista rasittavista ominaisuuksista johtuen päädyin Inkkuun.
Re: Insignia B
Insignia 1.5 farkku automaatti tilattu n. 2 viikkoa sitten. Arvioitu luovutus lokakuun puoliväli (ei hidastavia varusteita esim bensa lämmitin)
Myös minä siirryn VAG:n 1.4 dsg käyttäjästä takaisin Opelin ja kyllä tämä 6 pykäläinen automaatti on surkea vrs dsg, todella hidas eikä edes Sport asentoa millä ehkä saisi laatikon reagoimaan nopeammin.
En ota kantaa dsg:n kestoon.
Tiedän että dsg liikkeelle lähtö vaatii harjoittelua, ajan kyseisellä autolla
Tiedän myös että mehumaija voi vaihtaa nopeasti, ajan myös tällaisella autolla
Myös minä siirryn VAG:n 1.4 dsg käyttäjästä takaisin Opelin ja kyllä tämä 6 pykäläinen automaatti on surkea vrs dsg, todella hidas eikä edes Sport asentoa millä ehkä saisi laatikon reagoimaan nopeammin.
En ota kantaa dsg:n kestoon.
Tiedän että dsg liikkeelle lähtö vaatii harjoittelua, ajan kyseisellä autolla
Tiedän myös että mehumaija voi vaihtaa nopeasti, ajan myös tällaisella autolla
Re: Insignia B
Ei tullut mieleen flexrideä kysellä, se käsittääkseni tomaateissa muuttaa myös vaihtamista "sport" moodissaAntt1N kirjoitti:Insignia 1.5 farkku automaatti tilattu n. 2 viikkoa sitten. Arvioitu luovutus lokakuun puoliväli (ei hidastavia varusteita esim bensa lämmitin)
Myös minä siirryn VAG:n 1.4 dsg käyttäjästä takaisin Opelin ja kyllä tämä 6 pykäläinen automaatti on surkea vrs dsg, todella hidas eikä edes Sport asentoa millä ehkä saisi laatikon reagoimaan nopeammin.
En ota kantaa dsg:n kestoon.
Tiedän että dsg liikkeelle lähtö vaatii harjoittelua, ajan kyseisellä autolla
Tiedän myös että mehumaija voi vaihtaa nopeasti, ajan myös tällaisella autolla
Re: Insignia B
Pohdintaa ja valitusta nykyiseen farkkuun verrattuna.
Farkkuakin käyty ihmettelemässä.
Vähän ihmetyttää, miksi autossa ei ole enää keskikonsolissa mitään pädiä tai säätörullaa. Olen tykännyt käyttää touchpadia, vaikka se välillä temppuilee. Nyt ilmeisesti pitää aina kurkottaa keskikonsoliin? Esim. Ajon aikana touchpadia on helppo käyttää, kun esim. Navissa pysyvät osoitteet muistissa.
Farkun välipohjan alla oleva tila on harmillisen matala aiempaan malliin verrattuna. Ei taitaisi enää mahtua lumilapio ja työkalut välipohjan alle. Ei mikään kynnyskysymys hankinnalle. Melko matala oli myös suojapeitteen alla oleva tila, mutta niin se on kaikissa kilpailijoissakin. Suojapeite oli vaikea käyttää, Ainakin uutena, ja olisi toivottavaa että se nousisi sähköllä (edes lisävarusteena). Varsinkin kun premium merkit on kiikarissa.
Vakiomittaristo on mielestäni halvan oloinen, tulee ensimmäisenä corsa mieleen. Ratti on myös mielestäni myös huonompi kuin insignia a faceliftissä, en tykkää niistä kumisista nappuloista.
Agr penkit ovat kyllä mahtavat.
Auto on kyllä vahva vaihtoehto nykyisen seuraajaksi. Diesel/bensa-nelivetoautomaattina.
Valitettavasti tuli sellainen fiilis, että suunnittelussa on oltu kovemmalla säästölinjalla kuin aiemman insignian kanssa. Silti laatuvaikutelma on huomattavasti korkeatasoisempi kuin vaikka mondeossa, mutta ei pärjää premium-merkeille. Rahalle sen sijaan tuntuu olevan hyvin vastinetta.
Mitään sellaista kauheaa wow-efektiä ei ole autosta vielä syntynyt, tuntuu että rengasmelu pilaa hyvän kokonaisuuden.
Farkkuakin käyty ihmettelemässä.
Vähän ihmetyttää, miksi autossa ei ole enää keskikonsolissa mitään pädiä tai säätörullaa. Olen tykännyt käyttää touchpadia, vaikka se välillä temppuilee. Nyt ilmeisesti pitää aina kurkottaa keskikonsoliin? Esim. Ajon aikana touchpadia on helppo käyttää, kun esim. Navissa pysyvät osoitteet muistissa.
Farkun välipohjan alla oleva tila on harmillisen matala aiempaan malliin verrattuna. Ei taitaisi enää mahtua lumilapio ja työkalut välipohjan alle. Ei mikään kynnyskysymys hankinnalle. Melko matala oli myös suojapeitteen alla oleva tila, mutta niin se on kaikissa kilpailijoissakin. Suojapeite oli vaikea käyttää, Ainakin uutena, ja olisi toivottavaa että se nousisi sähköllä (edes lisävarusteena). Varsinkin kun premium merkit on kiikarissa.
Vakiomittaristo on mielestäni halvan oloinen, tulee ensimmäisenä corsa mieleen. Ratti on myös mielestäni myös huonompi kuin insignia a faceliftissä, en tykkää niistä kumisista nappuloista.
Agr penkit ovat kyllä mahtavat.
Auto on kyllä vahva vaihtoehto nykyisen seuraajaksi. Diesel/bensa-nelivetoautomaattina.
Valitettavasti tuli sellainen fiilis, että suunnittelussa on oltu kovemmalla säästölinjalla kuin aiemman insignian kanssa. Silti laatuvaikutelma on huomattavasti korkeatasoisempi kuin vaikka mondeossa, mutta ei pärjää premium-merkeille. Rahalle sen sijaan tuntuu olevan hyvin vastinetta.
Mitään sellaista kauheaa wow-efektiä ei ole autosta vielä syntynyt, tuntuu että rengasmelu pilaa hyvän kokonaisuuden.
Insignia ST 1.4 Tbo '13
Insignia country tourer 2.0 cdti 4x4 '15
Insignia country tourer 2.0 cdti 4x4 '15
Re: Insignia B
Ei tullut mieleen flexrideä kysellä, se käsittääkseni tomaateissa muuttaa myös vaihtamista "sport" moodissa[/
Ei tullut mieleen(en tiennyt) eikä myyjäkään asiasta maininnut kun puhuttiin laatikosta.
Ei tullut mieleen(en tiennyt) eikä myyjäkään asiasta maininnut kun puhuttiin laatikosta.
Re: Insignia B
Mielenkiintoista kuulla, että superb on äänekkäämpi. Mitenköhän lie passat?Jehu79 kirjoitti:Moro kaikkille!
Itselle on parin viikon päästä tulossa ensimmäistä kertaa Opel. Vaidossa menee Superb 1.4 tsi dsg -16. Ja tilalle tulee Insignia farkku 1.5 A Innovation, lisävarusteina: Innovation plus, Matrix ledit, AGR Premium, mukautuva vakkari, lisälämmitin ja met. väri.
Opel on Superbia parempi äänieristyksen ja alustan suhteen. Opel menee siistimmin kuopat kuin Skoda.
Mutta vaihteisto ja moottori on selvästi parempi Skodassa. Potkua tuntuu olevan Skodassa enemmän ja moottorin ääni on Skodassa myös huomattavasti hiljaisempi ja sivistyneempi.
Alusta on mielestäni myös erinomainen, auton parasta antia. Samaa tasoa muiden sakemannien kanssa.
Istuin vastikään mondeo, octavia ja Prius taksien kyydissä ja olihan ne melkoisia kivirekejä inkkuun verrattuna. Sisämelu oli octaviassa huomattavasti korkeampi kuin insigniassa.
Insignia ST 1.4 Tbo '13
Insignia country tourer 2.0 cdti 4x4 '15
Insignia country tourer 2.0 cdti 4x4 '15
Re: Insignia B
Tällälainen tuntuma tuli koeajon perusteella. Mutta katsotaan mikä on tilanne kun Inkku on sitten alla. Kyllä Superbin ongelma on ainakin täällä pohjanmaan hiekkateillä kuoppissa kolahtelu.Kormatti kirjoitti:Mielenkiintoista kuulla, että superb on äänekkäämpi. Mitenköhän lie passat?Jehu79 kirjoitti:Moro kaikkille!
Itselle on parin viikon päästä tulossa ensimmäistä kertaa Opel. Vaidossa menee Superb 1.4 tsi dsg -16. Ja tilalle tulee Insignia farkku 1.5 A Innovation, lisävarusteina: Innovation plus, Matrix ledit, AGR Premium, mukautuva vakkari, lisälämmitin ja met. väri.
Opel on Superbia parempi äänieristyksen ja alustan suhteen. Opel menee siistimmin kuopat kuin Skoda.
Mutta vaihteisto ja moottori on selvästi parempi Skodassa. Potkua tuntuu olevan Skodassa enemmän ja moottorin ääni on Skodassa myös huomattavasti hiljaisempi ja sivistyneempi.
Alusta on mielestäni myös erinomainen, auton parasta antia. Samaa tasoa muiden sakemannien kanssa.
Istuin vastikään mondeo, octavia ja Prius taksien kyydissä ja olihan ne melkoisia kivirekejä inkkuun verrattuna. Sisämelu oli octaviassa huomattavasti korkeampi kuin insigniassa.
Passat B8 omistaneena, Passat on hiljaisempi Superbia. Passatissani oli kyllä äänieristelasit.
Re: Insignia B
Minusta taas Octavia III FL on rengasmelun sävyltään miellyttävämpi kuin Insignia. On paljon mahdollista, että Insignian melu on matalampi jos dB-mittarilla mitataan, mutta rengasmelu kantautuu takaa selvemmin ja ärsyttävällå tavalla. Toki koeajamassani Ocussa oli 16" kumit ja Insigniassa 18" ja vieläpä Turanzat. Rengastus ratkaisee paljon. Ehkä joillain hiljaisilla 17" kumeilla Insignia olisi parempi.
Re: Insignia B
Kysyin myyjältä 18' vaikutusta ääneen ne kun olisi saanut samaan hintaan. Ei suositellut oli ajanut kaikkia vaihtoehtoja
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13544
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia B
Itse laittaisin 17" juurikin sen takia että kyseinen rengaskoko on rengas sarjan suhteen hinta eroa helposti yli satanen 18 verrattuna
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia B
Koeajamassani inkussa oli 17" ja melu ei muodustunut ongelmaksi. Saa nähdä sitten kun saan omani kohta jos 18" ja renkaillakin leveyttä 245. Toivottavasti ei ole niin meluisa ettei tarvi aloittaa äänieristysprojektia