Pahoittelen tökeröä kuvakaappausta, TM verkkolehden tietoja ei voi ottaa copypastella tähän viestiin.
Jaetulla kakkostilalla BMW 530e, ja Skoda Karoq. 8.7 arvosanoilla.
Ei huonosti pärjätty. Kakkoseksi tullut Bemari on lähtokohtaisesti ainakin 20K€ kalliimpi. Kävin Bemarinkin kokeilemassa kun autoa taas valitsin, ja ei tarvinnut 500 sarjalaista edes haaveilla hinnan takia. 300 sarjalainen oli ihan OK, mutta pieni ja kallis.
Skodaa en ole edes harkinnut, koska muistot 70 luvulta syö edelleen merkin uskottavuutta vaikka taitaa tuo Karoq olla ihan asiallinen peli, ainakin kolleega sitä kehui koeajon jälkeen ja aikoo ilmeisesti sellaisen tilata tänä keväänä...
DonTomerell kirjoitti: ↑21 Helmi 2018, 10:49
Skodaa en ole edes harkinnut, koska muistot 70 luvulta syö edelleen merkin uskottavuutta.
Taitaa olla niin, että aika monen suomalaisen kohdalla 1970-luvun muistot, sikäli kun niitä ylipäätään on, ovat jo selvästi haalistuneet. Tähän viittaa mm. se, että Skoda (Octavia) on jo aika monta vuotta peräkkäin ollut Suomen myydyin auto. Itse asiassa epäilen, että se on Opel, joka tänä päivänä enemmän kärsii muutamien takavuosien mallien aiheuttamista imago-ongelmista.
Skodaa olen kyllä minäkin harkinnut, mutta ei nappaa muotoilu ulkoa eikä sisältä. Eikä sekään, että keikkuu myyntitilastojen kärjessä ja siten niitä on liikaa liikenteessä. Leasing-käytössä Skoda on suosittu hyvän oletetun jälleenmyyntiarvon vuoksi, joten tämä selittää hyvää myyntiäkin. Opel on ollut hyvä valinta, koska tuote on ollut kunnossa ja Suomessa kilpailukykyisesti hinnoiteltu. Monesta suunnasta tosiaan kuulee että Opelillakin on ollut jotakin imago-ongelmia, liekö siksi ei ole keikkunut myyntitilastojen kärjessä. Astra K:ta tosin näkyy nykyään jo liikaakin, saa nähdä käykö Insignia B:lle samoin. Siinä mielessä lupaavaltahan tuo talviautovertailun lopputulos näytti. Pitääkin käydä uudelleen koeajolla talvikeleissä.
DonTomerell kirjoitti: ↑21 Helmi 2018, 10:49
Skodaa en ole edes harkinnut, koska muistot 70 luvulta syö edelleen merkin uskottavuutta.
Taitaa olla niin, että aika monen suomalaisen kohdalla 1970-luvun muistot, sikäli kun niitä ylipäätään on, ovat jo selvästi haalistuneet. Tähän viittaa mm. se, että Skoda (Octavia) on jo aika monta vuotta peräkkäin ollut Suomen myydyin auto. Itse asiassa epäilen, että se on Opel, joka tänä päivänä enemmän kärsii muutamien takavuosien mallien aiheuttamista imago-ongelmista.
Kun on 70 luvulla päässyt työntämään tädin 1962 Skoda Oktaviaa lukemattomia kertoja käyntiin, haistellut Wartburg 311 Deluxen pakokaasuja liikenneruuhkassa ja pelännyt että faija menee ja ostaakin IFAn, on oppinut varomaan Wolfsburgista itään valmistettuja autoja
... noo leikki sikseen, en epäile etteikö Skoda olisi ihan pätevä ja hyvä auto tänä päivänä...
DonTomerell kirjoitti: ↑21 Helmi 2018, 10:49
Skodaa en ole edes harkinnut, koska muistot 70 luvulta syö edelleen merkin uskottavuutta.
Taitaa olla niin, että aika monen suomalaisen kohdalla 1970-luvun muistot, sikäli kun niitä ylipäätään on, ovat jo selvästi haalistuneet. Tähän viittaa mm. se, että Skoda (Octavia) on jo aika monta vuotta peräkkäin ollut Suomen myydyin auto...
Se, että jokin on myydyin ei tee siitä vielä millään muotoa hyvää. Ennenminkin se kertoo sopuliefektistä - tai siitä, että ei vaivauduta selvittämään olisiko parempaa tarjolla. Huonoin mahdollinen mainoslause kauppiaalla on ainakin omalla kohdallani: Näitä on myyty paljon tai tämä on ollut tosi suosittu - itse ainakin vastaan tuollaisiin, että sepä hyvä kun kauppa käy, sittenhän minun ei enää tarvitse ostaa sellaista
otj kirjoitti: ↑21 Helmi 2018, 17:26
Ei ole huono auto Insignia, kun hakkaa talvitestissä paljon kalliimmatkin kilpakumppanit. Taidan olla ihan tyytyväinen hankintaani.
Varmasti on hyvä auto kyseessä.
Testissä ihmettelin sitä, että mikä mahtoi olla painotus kylmäkäynnistyksille pisteytyksissä? Meinaan jos Insignia voittaa siitä huolimatta että kylmäkäynnistyksestä saa arvosanan "heikko" niin ovatko muutkin kelkat saaneet yhtä huonoja arvosteluja kylmäkäynnistyksestä?
Omasta mielestäni luotettava kylmäkäynnistyvyys helvetillisissä pakkasissa ilman lämppäriä/tolppaa on talviauton yksi tärkeimmistä ja arvokkaimmista ominaisuuksista. Auto on kulkupeli ja se ei kulje mihinkään jos ei moottori pyörähdä tulille. Mahtaa meinaan vituttaa, kun vuoden 2018 talviauto tarjoaa vou-vouta ja naapuri kurvaa ohimennen vuoden -94 Nissan Sunnyllä vittuilemaan siihen viereen, kuinka huono talviauto hänellä on ja samalla tarjoamaan apuvirtaa...
Astra J -12 A14NET, Ex Astra F -94 C16SE, Ex Astra H -05 Z18XE, Ex Corsa D -10 A12XER
Volvo V70 Bi-Fuel -06
Eikai tuossa kylmäkäynnistyksestä puhuttu muuta kuin että kaikki lähtivät maltillisten pakkasten ansiosta hyvin käyntiin, paitsi Mazda josta oli akku loppunut virtojen unohduttua päälle.
Eikös tuo kylmäkäynnistys juttu insignian kohdalla ollut vain maininta että kylmänä kuluttaa bensaa enemmän ja päästöt vähä korkeemmat ennenku lämpee.. siitä miinus, näin ymmärsin kun jutun luin. Kai se nyt aina starttaa sentään
otj kirjoitti: ↑21 Helmi 2018, 17:26
Ei ole huono auto Insignia, kun hakkaa talvitestissä paljon kalliimmatkin kilpakumppanit. Taidan olla ihan tyytyväinen hankintaani.
Varmasti on hyvä auto kyseessä.
Testissä ihmettelin sitä, että mikä mahtoi olla painotus kylmäkäynnistyksille pisteytyksissä? Meinaan jos Insignia voittaa siitä huolimatta että kylmäkäynnistyksestä saa arvosanan "heikko" niin ovatko muutkin kelkat saaneet yhtä huonoja arvosteluja kylmäkäynnistyksestä?
Omasta mielestäni luotettava kylmäkäynnistyvyys helvetillisissä pakkasissa ilman lämppäriä/tolppaa on talviauton yksi tärkeimmistä ja arvokkaimmista ominaisuuksista. Auto on kulkupeli ja se ei kulje mihinkään jos ei moottori pyörähdä tulille. Mahtaa meinaan vituttaa, kun vuoden 2018 talviauto tarjoaa vou-vouta ja naapuri kurvaa ohimennen vuoden -94 Nissan Sunnyllä vittuilemaan siihen viereen, kuinka huono talviauto hänellä on ja samalla tarjoamaan apuvirtaa...
Mielestäni jutussa ei puhuttu kylmäkäynnistyksestä, vaan kylmäkulutuksesta. Tosin en ole koko testiartikkelia päässyt vielä lukemaan, kun en ole TM:n tilaaja...
Ainakin K-Astraa olen repinyt sellaisesta -30 C pakkasesta käyntiin ilman mitään ongelmia. Startti pyörittää iloisesti ja hyvin lähtee. Webasto kyllä löytyy joo, mutta on joskus unohtunut laittaa päälle... Insigniassa periaatteessa sama tekniikka, joten eiköhän tuo lähde.
Iltalehden referaatissa puhutaan nimenomaan kylmäkäynnistyksestä. Mutta todellinen asian laita on TM:n jutussa. Ei olisi ensimmäinen kerta kun iltapäivälehti sotkee asioita.
Kyllä kaikki nykyvehkeet käyntiin lähtee, yleensä, kunhan käyttäjä huolehtii asioista oikein. Ylläpitolatausta tai pitkää lenkkiä, kunnollinen akku ja toimiva startti ja kunnolliset tulpat. Notkeista öljyistäkään ei haittaa ole. Kerran on jäänyt lähtemättä Ooppeli meidän taluoudessa viimeisen 13 vuoden aikana ja näillä vehkeillä ajetaan vielä päivittäistä nurkka-ajoa.
Astra J -12 A14NET, Ex Astra F -94 C16SE, Ex Astra H -05 Z18XE, Ex Corsa D -10 A12XER
Volvo V70 Bi-Fuel -06
Joo, toimittaja tarkoittanut kylmäkäynnistyspäästöjä, mutta harhaanjohtavasti kirjoittaa vain kylmäkäynnistyksestä.
Todellakin, Iltalehden tyyppisten roskalehtien toimittajilta saattaa tulla minkälaista tekstiä vaan.
immu. kirjoitti: ↑21 Helmi 2018, 23:11
Joo, toimittaja tarkoittanut kylmäkäynnistyspäästöjä, mutta harhaanjohtavasti kirjoittaa vain kylmäkäynnistyksestä.
Todellakin, Iltalehden tyyppisten roskalehtien toimittajilta saattaa tulla minkälaista tekstiä vaan.
Niinpä. Ja tekisi mieli kysyä TM:tä seuraavaa. Kylmäkäynnistyspäästöt? Ketä oikeasti kiinnostaa ja mikä käytännön merkitys tällä on kuluttajille? Oikeasti? Kunhan pulkka pyörähtää tulille autolla pääsee kulkemaan niin se on allekirjoittaneelle melkein aivan sama mitä sieltä pakoputkesta tupruaa, kunhan se on "tervettä " pakokaasua. Maailma ei pelastu tai tuhoudu suomalaisten kylmäkäynnistyspäästöihin.
Astra J -12 A14NET, Ex Astra F -94 C16SE, Ex Astra H -05 Z18XE, Ex Corsa D -10 A12XER
Volvo V70 Bi-Fuel -06