Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Randomjargi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 06 Syys 2020, 14:03

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Randomjargi »

Hohoi. Tulipa liityttyä iloisten opel omistajien joukkoon. Taloon saapuu -19 st 2.0cdti tomaatti. Ajettu 29tkm. Autosta sovittu kaupat ja saapunee viimeistään ensiviikolla. -11 mondeo vaihtui tähän. Semisti mietityttää auton rengasmeteli ku mondeo on kiva hiljainen, mutta kaikkea ei voi aina saada. Kesärenkaat on 20". Nämä tulee todennäköisesti vaihtumaan pienempiin. Edelliset kokemukset opelista oli -82 D mallin kadetista 🙂

Kysymyksiä audiosta : oletteko millaisilla laitteilla saaneet vakiokajauttia uusittua? Ajatuksena olisi mahdollisesti uusia vakiot jollain hyvällä erillissarjalla.
Maukka80
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 01 Heinä 2020, 14:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Maukka80 »

sininen kirjoitti: 06 Syys 2020, 14:02 Autokuumetta pukkaa :D

Tuli tänään käytyä Vantaan Länsiautossa pyytämässä tarjous Insigniasta:
1.6 Turbo A Executive Sports Tourer
-20" pyörät
-OPC Line sisätilapaketti
-Mukautuva cruise
-Webasto
-Boset
-Induktiolataus puhelimelle
-Vaalet nahat
-Darkmoon Blue

Lisäksi 18"kitkapaketti

Koeajolla on käyty jo vuosi sitten, tämä olisi halliauto,viikon toimitusajalla.
Ei vaan kyllä Astrasta 2v/36000km saa juuri mitään vaihdossa :o

Onko kokemuksia noista 20" renkaista? Miten kovaääniset?
Continentalit näytti olevan..
Nyt ollu insignia alla sen pari kk ja mielestäni hiljainen on noilla 20" kumeilla ja samat contit alla. Tietysti vertaan aikasempaan 14v octavia rs jossa 18" jotka piti kyllä aikamoista mekkalaa.
Opel Insignia st 4x4 my18 bensa
Maukka80
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 01 Heinä 2020, 14:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Maukka80 »

Hartsa__90 kirjoitti: 06 Syys 2020, 19:53 Kellään kokemuksia 2.0t bensa koneesta ja nelivetona? Kiinnostais semmoinen laittaa farkkuna. Onko ollut ongelmia ja mitä todellisuudessa hörppää menovettä?
Ei ongelmia 2kk omistus aikana. Menovettä hörppää maantie ajossa eli 80 ja 100 alueella sen 7,3l/100km. Laskettu kulutus 1400km kesä reissulta. Aina vakkari päällä ja +10 rajoitukseen. Motarilla sen litran enempi. Kaupungissa sit mennääki +10litrassa
Opel Insignia st 4x4 my18 bensa
Avatar
Garnd_Old_One
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 136
Liittynyt: 17 Marras 2019, 19:09

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Garnd_Old_One »

Mutta mites toi vaihteisto. Auto miettii varsin pitkään liikkeelle lähtöä, että joskus risteyksissä oikein hirvittää, että nytkö jäätiin jalkoihin. Vaihtaminenkin on sitten välistä melkoista jytkähtelyä, moottorin momenttitangon kumit voisivat olla pehmyemmät jollei vaihteisto osaa pehmeästi vaihtaa.
Ihan pintakaasulle kevyesti ajellen välistä jytkäyttelee.
Onko tuo ihan vakio-ominaisuus, vai onko näissä eroja? 4000 km voimalinjan opastusta rauhallisesta ajosta takana.
Vittu näitä vehkeitä!
Errror
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 284
Liittynyt: 28 Touko 2019, 20:52

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Errror »

Garnd_Old_One kirjoitti: 08 Syys 2020, 20:08 Mutta mites toi vaihteisto. Auto miettii varsin pitkään liikkeelle lähtöä, että joskus risteyksissä oikein hirvittää, että nytkö jäätiin jalkoihin. Vaihtaminenkin on sitten välistä melkoista jytkähtelyä, moottorin momenttitangon kumit voisivat olla pehmyemmät jollei vaihteisto osaa pehmeästi vaihtaa.
Ihan pintakaasulle kevyesti ajellen välistä jytkäyttelee.
Onko tuo ihan vakio-ominaisuus, vai onko näissä eroja? 4000 km voimalinjan opastusta rauhallisesta ajosta takana.
Oon huomannut, että liian rauhallisesta kaasusta se ei tykkää. Täytyy vaan opetella painamaan vähän enemmän kaasua, sillain olen itse yrittänyt. Ei tämä sentään yhtä pahasti nytkähtele ja kolise kuin kuiva DSG-7... se oli kamalaa, joka kerta pelästyi, että nyt levisi laatikko.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
-=DmR=-
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 03 Helmi 2019, 19:09

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja -=DmR=- »

Joo, kaikista pahin on omasta mielestä se kun tulet risteykseen hitaasti rullaamalla ja katselet sivuille tuleeko kummastakaan suunnasta liikennettä ja näyttää että olisi sellainen rako mihin pitäisi keretä vielä hyvin ja polkaiset kaasua, niin ei jumankauta tapahdu mitään vähään aikaan! Paikaltaan lähtiessä reagoi suht hyvin. Muutenkin laatikko on todella hidas tosiaan normaalisti ajellessa ja ei vaihda pehmeästi, eikä tunnu ikinä olevan sopiva pykälä ainakaan omaan makuun käytössä - pitää polkea ihan liikaa kaasua että pudottaa pienemmälle ja sitten kiihdytys on jo ihan liian kova vrt. siihen mitä oli alunperin tarkoitus. Laatikko on omasta mielestä auton huonoin puoli.
AlCapone
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Tammi 2020, 07:26

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja AlCapone »

Kummasta laatikosta puhutte, 6v tai 8v automaatista? Mielestäni 8v toimii hyvin / mukavasti kun vertaan esim Vectrassa olleeseen 6v automaattiin, Insignian 6v ei ole kokemusta. Kokemuksia DSGstä jne ei myöskään pahemmin ole kuin lyhyistä vuokrasuhteista ja niissä tuntui loota toimivan nopeasti. Ei 8v niille pärjää mutta selkeä parannus 6v verrattuna. Hiukan vielä mielestäni auttaa tai nopeuttaa kun laittaa sport asetuksen päälle, ok, vaihtokierrokset nousee reilulla tuhanella mutta aika näpsäkästi vaihtaa ja reagoi. Ylempänä kysyttiin 2.0 bensa 4x4 polttoaineen kulutuksesta, soppa maistuu kyllä, max 100 ajettaessa ihan kohtuullinen kulutus mutta kun nostaa mittarinopeuden 130 tasolle tai käyttelee oikeaa poljinta niin tosiaan soppa maistuu kyllä. Auton ilmoituksen mukaan noin 20tkm keskikulutus huitelee 10.2l tasolla, suurinpiirtein 50/50 kaupunki ja maantie(moottoritie).
Insignia B GSI ST B20LTG
Ex Insignia B ST B20DTH
Ex Vectra C Z19DTH
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

1.6 bensassa on GM:n 6 v automaatti. Itselläni on 1.6 dieselissä saman laatikon hieman eri variantti, eikä kyllä siinä tuollaista esiinny rullaustilanteissa, vaan nopeatkin lähdöt onnistuvat. Laatikko ei myöskään töksäyttele missään kohdassa tai tilanteessa. Vaihdot ovat pehmeitä, mutta 1-3 vaihteilla vähän laiskanpulskeita muljautuksia ja laatkko luistaa aika paljon. 4-6 vaihteilla vaihtaa maantiellä nopeammin. Normaalia ajossa laatikon toimintaan ja vaihtotapahtumiin ei kiinnitä mitään huomiota, eli siinä mielessä ajaa asiansa. Jos lähtee sporttisemmin ajamaan, laatikon hitaus ja luistaminen korostuvat enemmän.
usvaa
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 235
Liittynyt: 21 Heinä 2017, 23:41

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja usvaa »

Sanoisin myös, että 1.6T:ssa on paras automaatti, jota olen ajanut. Tulee mieleen, että onko autossa vikaa.
Errror
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 284
Liittynyt: 28 Touko 2019, 20:52

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Errror »

usvaa kirjoitti: 09 Syys 2020, 08:34 Sanoisin myös, että 1.6T:ssa on paras automaatti, jota olen ajanut. Tulee mieleen, että onko autossa vikaa.
Itse olen kyllä samaa mieltä, että miellyttävä laatikko on. Ei yllätä esim. lyömällä liian pientä hitaasta vauhdista kiihdyttäessä sisään kuten DSG. Pienillä vaihteilla luistaa, mutta reilummalla kaasulla kyllä aika täsmällisesti vaihtaa.

Enemmän näissä eri laatikoissa on aina tottumisasioita. Sen voi kyllä todeta, että onhan 6-vaihteinen vähän vanhanaikainen vuonna 2020, mutta enpä ole enempiä vaihteitakaan kaivannut, varsinkin kun tässä välitykset on tosi hyvin suunniteltu ja kierrokset kovemmissakin vauhdeissa pysyy mukavan matalina.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Sama kieltämättä tuli itselläkin mieleen, että onko vikaa. Koska esim. liikkeellelähdöissä 1.6 dieselin parina vastaa kyllä kaasuun voimalinja herkästi ja jos tuon automaatin viiveitä miettii, niin ainoastaan siinä kun polkaisee ns. tallan pohjaan maantiellä, laatikko arpoo hetkisen. Näinhän toimii kyllä myös DSG, jossa pahimmillaan arvonta voi kestää kauemminkin, riippuen siinä kummalla laatikon puolella olevalle vaihteelle laatikko haluaa vaihtaa. Maltillisemmalla kaasunkäytöllä ei tämä GM:n loota edes arvo vaan vaihtaa nopeaan.

Tarkistin myös laatikon tyypin (Opel infos) ja 1.6 diesel sekä 1.6 bensa käyttää molemmat samaa 6T45-varianttia, 1.5 bensassa on 6T40. Toki dieselin ja bensan erilaiset vääntö- ja tehokäyrät vaikuttavat myös tuntumaan.
Kaasujalka77
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 42
Liittynyt: 20 Helmi 2020, 07:54

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Kaasujalka77 »

Vahvistan käyttäkokemuksena sen, että 1.6T bensa 200hv 6-portainen automaatti toimii miellyttävästi, nopeasti ja huomaamattomasti. Ei ole ollut ongelmia, epämukavuutta tai teknistä motkotettavaa. Nautin tällä tuotteella ajamisesta :)
Opel Insignia Grand Sport Executive 1.6T vm. 2019
-=DmR=-
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 03 Helmi 2019, 19:09

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja -=DmR=- »

Ainakin toinen 1.6T oli ihan samanlainen mitä kokeilin, oma on siis myös 1.6T. Itse vertaan siis ZF:n eri laatikoihin, kun kokemusta eri bemareista on n. 15 vuotta takana. Ja jopa ne vanhat 6portaiset ZF:t on parempia, mutta siihen 8pykäläiseen verrattaessa ollaan ihan eri planeetalla. Onko täällä jollain vastaavaa kokemusta ja vertailukohtaa vai onko tuo nyt sitten oikeasti paskana? Kukaan muu tuolla autolla ajanut ei ole valittanut laatikosta, mutta omasta mielestä se vaan vie ajamisen nautinnon pois hitaissa nopeuksissa, sellainen pullamössö moottorin perässä. Maantiellä ajaa ihan hyvin asiansa. Vaikka tämä laatikko nyt vähän ottaa päähän niin auto menee silti kyllä kokonaisuutena positiivisen puolelle, koska itsellä suurin osa ajosta on maantiellä ja siellä tuo auto on kyllä kotonaan.
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Ei ole kokemusta ZF:n laatikoista mutta kokeiltu on mm. Aisinin hyvänä pidetty 8-portainen ja tietty DSG:itä eri autojen keulilla. Yleensä DSG:tä pidetään jotenkin referenssinä vaihtotapahtuman nopeuden ja sujuvuuden suhteen, vaihdon nopeudessa ZF varmaankin jää, mutta toisaalta minkä nopeudessa häviää, niissä voi olla DSG:n ongelmakohdat kuten liikkeellelähdöt ja vaihteiden töksäyttelyt paremmin hoidettu.
-=DmR=-
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 03 Helmi 2019, 19:09

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja -=DmR=- »

otj kirjoitti: 09 Syys 2020, 17:05 Ei ole kokemusta ZF:n laatikoista mutta kokeiltu on mm. Aisinin hyvänä pidetty 8-portainen ja tietty DSG:itä eri autojen keulilla. Yleensä DSG:tä pidetään jotenkin referenssinä vaihtotapahtuman nopeuden ja sujuvuuden suhteen, vaihdon nopeudessa ZF varmaankin jää, mutta toisaalta minkä nopeudessa häviää, niissä voi olla DSG:n ongelmakohdat kuten liikkeellelähdöt ja vaihteiden töksäyttelyt paremmin hoidettu.
Itsellä taas ei ole ei tuosta Aisinin 8-pykäläisestä ole kokemusta. Voi olla, että ZF:n laatikot jää marginaalisesti vaihtonopeuksissa vrt. DSG, mutta muut hyödyt menee sitten omasta mielestä sen ohi. Ja varmaan sen takia BMW käyttääkin noita "perinteisiä" momentinmuunnin-laatikoita M-sarjassakin. Vaihdot on niin nopeita, että sillä ei ole käyttäjälle käytännössä mitään väliä olisko se DSG vähän nopeampi, jos on.
Lisäksi turbiini lukitaan heti ensimmäisistä vaihteista alkaen, niin jää se kuminauhafiilis pois heti. Pitää seuraavassa huollossa mainita noista asioista, niin selviää olenko mä vaan liian kriittinen vai onko viallinen loota.
Vastaa Viestiin