Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
nupaha
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 13:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja nupaha »

Ekitheman kirjoitti: 18 Joulu 2019, 10:43 Minä yritin moniakin konsteja aikanaan mutta ei mitään mainittavaa apua. Uusi Insignia tulikin nyt ilman acc:tä, kun luonne ei kestänyt sitä temppuilua. Toki kun kameran huurustumisen onnistuu estämään, niin ei ainakaan täällä pohjoisemmassa lopulta montaa kertaa talvessa tukkeutunut.
Joo, kyllä tuom Superbinkin vakkarin kans on välillä ongelmaa ollut, mutta en siitä silti luopuisi ja siksi adaptiivinen vakkari omi ehdoton edellytys, kun autovaihtoehtoja kattelin. Reilu 40tkm vuoteen ja jos vuodessa joitakin kymmeniä kilsoja ei tuo vakkari toimi, niin aika hyvä toimivuusprosentti tuosta kuitenkin tulee.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
tile
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Heinä 2017, 13:27
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja tile »

Onko mahdollista saada wifi päälle jotenkin ,ST Innovation 2018 otettu käyttöön 11/2017 . Wifi vaihtoehto löytyy valikosta mutta on pois
päältä eikä saa päälle.
Opel jo vuodesta 1989. :lol:
lukevader
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 37
Liittynyt: 07 Marras 2019, 23:57

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja lukevader »

tile kirjoitti: 20 Joulu 2019, 13:07 Onko mahdollista saada wifi päälle jotenkin ,ST Innovation 2018 otettu käyttöön 11/2017 . Wifi vaihtoehto löytyy valikosta mutta on pois
päältä eikä saa päälle.
Kun olet tuonut autoon langattoman usb-liitäntäisen mobiilireitittimen tai jakanut kännykästä wifi-verkon, auton valikossa näkyy kyseinen jaettu verkko ja voit yhdistää siihen saadaksesi online internet-yhteyden.
Insignia Grand Sport Executive 1.5T A 2019
lukevader
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 37
Liittynyt: 07 Marras 2019, 23:57

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja lukevader »

Kun mittaristo on tietyssä tilassa, näytetään nopeusrajoituksia, liikennemerkkejä ym. Mitä tarkoittaa mittaristossa liikennemerkin kohdalla plus-merkki? Esimerkiksi 70 nopeusrajoitusmerkin kohdalla näkyy plus-merkki? Näin on eräissä tieosuuksissa, joissa liikennemerkki esiintyy tien vieressä. Tarkoittaako esim., että liikennemerkin voi asettaa muistiin? Mitä painiketta pitää painaa?
Insignia Grand Sport Executive 1.5T A 2019
Taikamatto
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Tammi 2018, 22:58

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Taikamatto »

Ohjekirjan (MY19-5) sivuilla 222-223 on tuosta plusmerkistä, minäkin olen sitä joskus miettinyt mikä se on: "Jos käytettävissä on lisäkilvellä oleva nopeusrajoitus, tällä alueella näkyy symboli + ". Ehkä joissakin maissa lisäkilpiä nopeusrajoitusmerkeissä tarkennuksena, Suomessa en ole tainnut koskaan nähdä.
U. Turhapuro
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 46
Liittynyt: 28 Loka 2013, 20:09

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja U. Turhapuro »

Eilen meni uusi auto tilaukseen. Todennäköisesti tulle ei faceliftinä, mutta luulen, että näin oli jonki verran edullisempi ratkaisu.

136hv, manuaali diesel lähes kaikilla varusteilla.
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1345
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Nible »

lukevader kirjoitti: 21 Joulu 2019, 00:28 Kun mittaristo on tietyssä tilassa, näytetään nopeusrajoituksia, liikennemerkkejä ym. Mitä tarkoittaa mittaristossa liikennemerkin kohdalla plus-merkki? Esimerkiksi 70 nopeusrajoitusmerkin kohdalla näkyy plus-merkki? Näin on eräissä tieosuuksissa, joissa liikennemerkki esiintyy tien vieressä. Tarkoittaako esim., että liikennemerkin voi asettaa muistiin? Mitä painiketta pitää painaa?
Jos se ei tunnista tiennumerokylttiä siitä nopeusrajoitusmerkin alta, niin antaa tuon + merkin.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Taikamatto
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Tammi 2018, 22:58

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Taikamatto »

Moottoriöljyn käyttöikä näytetään ajotietokoneessa ja nyt ajettu ST 1,6 AT:llä reilut 23tkm toukokuun lopusta lukien. Näyttö ilmoittaa 23% olevan öljyn "käyttöikää" jäljellä. Öljytaso on puolivälissä tai himpun alle mutta öljy sinänsä ihan ok näköistä. Nykyautojen tyyliin huoltovälihän on 30tkm paitsi tuo öljy joka menee ko. näytön mukaan. Ilman filosofointia siitä miten usein olisi hyvä öljyä vaihtaa (ja miten pitkään käyttöön tai "paaliin asti" kukin tähtää), vertasin tätä aikaisemman ST 1,5 AT (MY 18-0) tilanteeseen: sen tuli käyttöön helmikuun -18 alussa ja öljynvaihtoon tämän käyttöikänäytön mukaan mentiin jo 22tkm kohdalla. Öljyä joutui siihen lisäämään 16000 tkmssä. Tuolloin (keväällä -18) tässä ketjussa oli useampikin kommentti öljyn käyttöiän logiikasta.

Oma havainto nyt vaan tämä ero uudemman 1,6 bensaturbon ja siemman 1,5 bensaturbon välillä; tosin tuon pienemmän koneen kohdalla oli heti alussa talviajan kylmäkäynnistyksiä ja lyhyttä työmatkaa (vaikka webastoa kyllä käytetty ) ikä on voinut vaikuttaa.

Ihan nyt vaan kuriositeettina tämä eroavuus. Jo vain, moinen "käyttöikänäyttö" on valmistajan oma softajuttu, mutta eroavuus myös öljymäärässä näillä kilsoilla. Ei aloiteta jupinaa "oikeasta vaihtovälistä". Autossa on huoltosoppari ja sen puitteissa eli ikämittarin mukaan vaihtoväli/huollot. Toki öljymäärän tsekkaus itse ja jos tarvii dexos'ia lisätä niin sitten lisään.

Anyway, erittäinkin tyytyväinen olen tähän 1,6 bensaturboon so far, verrattuna 1,5:een millä oli kyllä kiva ajaa silläkin. Tämän nykyisen flexiride alusta oli kiva lisä tuon moottorivalinnan vakiolisukkeena. Ajelin muutamia satoja kilsoja just viime päivinä ja väliin sohjokeleistä huolimatta hyvä että on se adaptiivinen vakkari, vaikka se joskus talvikeleillä tulee putoamaan pois päältä; sitä se teki edellisessäkin - joskus. Mutta ei sulan kelin vesisateissa, pimeällä, missä se kuitenkin kuskin ajokuormaa mun mielestä keventää. Toki, on se kyllä ns. "suunnittelun kukkanen" että tavallisen vakkarin moodia ei ole käytettävissä lainkaan, kuten vaikka bemarissa kuten joku täällä kirjoitti. Sakemanneilla oma logiikkansa tässä. Toinen samanlainen, minua vähän harmittava on vakkarin kanssa alamäessä auton omatoiminen jarruttaminen. Estää "moottorijarrutuksella" rullaamista, tavallaan. Aikaisemmassa merkissä vastaavassa tilanteessa alkoi vakkariin asetettu nopeusarvo vilkkumaan ilmoituksena ettei asetettua nopeutta voida pitää. Siitä saattoi sitten itse ratkaista miten paljon antaa vauhtia tulla vai jarruttaako. No nyt kun "saksalainen on tässä nopeushommassa nyt niin s...n tarkka", olen ottanut tavaksi alamäessä missä voi tulla jokunen ekstra km/h lisää, kytkeä vakkarin hetkeksi pois ja sitten vastamäen alkaessa taas päälle. Niin eipä jarruttele turhaan alamäkiosuudella, jos edessä tilaa on.

Joku videoklippi oli täällä tuosa faceliftistä 2020 mutta kun niitä nyt netistä bongaili, niin sisutassa/mittaristossa ei eroja kyllä näkynyt yhtään. Ja näytti siltäkin että se etukamera on maskissa edelleen pallosalaman alla. Vai onko ns. "varmaa tietoa" että sitä olisi siirretty muualle. Sehän on myös etualan näyttöön tarkoitettu kuten peruutuskamerakin, kuten varmaan olette varmaan huomanneet.
Niinpä
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 43
Liittynyt: 24 Marras 2019, 18:41
Paikkakunta: Kemi

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Niinpä »

1.6t:ssä on litran isompi öljytilavuus.Voisiko johtua ero siitä.
Lexus NX 300h E-Four 2017
Vecculiko
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 247
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 03:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Vecculiko »

otj kirjoitti: 09 Joulu 2019, 19:47 Ei Insignian rengasmelu mikään hirveä ole. Samaa luokkaa kuin Superb, aavistuksen meluisampi kuin Passat. Rengastuksesta se on kiinni. Jos melu pelottaa, kannattaa ottaa 17" rengastus niin kesäksi kuin talveksi. Eristin itse autosta takaovet, takapenkin alusen ja kontin. Vaikutus ei ollut kauhean merkittävä ja isompi merkitys rengastuksella. Kannattaa Vecculiko käydä itse kokeilemassa.
200hv Bensaturpo farkku on nyt koeajettu. Kokonaisvaikutelmaksi jäi ajamisen vaivattomuus. Toisaalta kaasujalan pohjaan tallaaminen ei mitään viboja aiheuttanut. Autossa oli kitkat ja ainakaan noilla ei melua haitaksi asti ollut. Hyvityshinta vanhasta hillitsee kyllä tehokkaasti vaihtohaluja. Omalla 2015 faceliftillä nyt ajettu 116tkm ja jos tuon vielä pari vuotta pitää niin joutuu kahdet renkaat, jakopään, hehkut ja varmaan pyöränlaakereita uusimaan. Mitähän muita hyviä perusteluja keksisi vaihdolle :D .
Juuhaa1
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 10 Syys 2018, 16:10

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Juuhaa1 »

Uusimmassa Tekniikan Maailman numerossa Opel Insignia Sport tourer 1.5 A6 Innovation Plus.Oli paras 9 pisteellä Maantieajossa, Ääritilanteet,etuistuimet, ylläpitokulut, tavaratilat.
Huonoimmat pisteet 7 taas tuli kaupunkiajossa, sisämelussa, kulutuksessa, kiihtyvyydessä.
Vertailussa oli Volkswagen Passat Variant, Peugeot 508Sw Allure, Toyota Raw4 hybridi Active.
Opel oli selvästi edullisin.
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Pitääpä lukea. Anna kun arvaan järjestyksen. 1. Passat, 2. Pösö, 3. Rav ja 4. Opel?
Juuhaa1
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 10 Syys 2018, 16:10

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Juuhaa1 »

otj kirjoitti: 23 Joulu 2019, 19:05 Pitääpä lukea. Anna kun arvaan järjestyksen. 1. Passat, 2. Pösö, 3. Rav ja 4. Opel?
Arvasit oikein.
Juuhaa1
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 10 Syys 2018, 16:10

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Juuhaa1 »

Tuo Pösön jousitusmukavuus ja hiljaisuus pitäisi ihan koeajolla käydä kokeilemassa.
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Tuleva Insignia C on sitten Pösö 508-pohjainen, niin eikös se sitten vertailun valossa voisi tarkoittaa ihan hyvää?

Mutta Vaginistiikan maailmassa toki vaikea kuvitella että muun konsernin tuote voisi voittaa.
Vastaa Viestiin