Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Juuhaa1
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 10 Syys 2018, 16:10

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Juuhaa1 »

Onkohan automaattivaihteistoa mahdollisuus ohjelmoida (takuuajan jälkeen) uudelleen,että kaasuvaste olisi hieman tiukempi paikaltaan lähdettäessä.
Yks tyyppi puhui että hänen bemariin oli kyseinen homma tehty.
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

On kait se mahdollista. Onhan Inkussa Flexridenkin kanssa kolme moodia, Sport, Tour ja normaali. Näiden sanotaan vaikuttavan alustan lisäksi myös ohjaukseen, kaasunvasteeseen ja automaatin vaihtamiseen.

Tämän GM:n kuusipykäläisen (6T45) kanssa tuntuu, että 1-3 vaihteet loota vaihtaa vähän laiskanpuskeasti luistatellen, mutta eipä toisaalta töksäyttelekään. Sitten maantiellä loota osaa vaihtaa varsinkin pienemmälle myös erittäin nopeasti, eli ikäänkuin 4-6 vaihteilla toiminta olisi nopeampaa. Myöskään silloin ei enää esiinny luistoa eli momentinmuunnin on lukossa.
Antt1N
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 42
Liittynyt: 27 Heinä 2017, 01:08

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antt1N »

Xrlf, adaptiivinen vakkarin kanssa on ollut yleisesti ongelmia. Kamera huurtuu (samalla poistuu mm. Kaistavahti ja liikennemerkki tunnistin), keulan logon alla on etäisyystutka mikä puolestaan on herkkä loskalle ja lumelle jolloin se täytyy puhdistaa.
Mulla tuota tutkan toimintaa tutkitaan nyt enemmänkin kun ei meinaa toimia hyvälläkään kelillä
Xrlf
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 16 Joulu 2018, 23:57

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Xrlf »

Antt1N kirjoitti: 17 Joulu 2018, 21:23 Xrlf, adaptiivinen vakkarin kanssa on ollut yleisesti ongelmia. Kamera huurtuu (samalla poistuu mm. Kaistavahti ja liikennemerkki tunnistin), keulan logon alla on etäisyystutka mikä puolestaan on herkkä loskalle ja lumelle jolloin se täytyy puhdistaa.
Mulla tuota tutkan toimintaa tutkitaan nyt enemmänkin kun ei meinaa toimia hyvälläkään kelillä
Kuulostaa tuskaiselta, ja lasien taipumuksen huurtumiseen oon kyllä pannut merkille. Mulla toi adaptiivinen on tähän saakka toiminut ihan kohtuullisesti, mutta tällä hetkellä tosiaan ihan kuollut. Näillä loskakeleillä en edes vaivaudu autoa pesemään, mutta pyydän katselemaan huollossa, jossei siihen mennessä tutkaan ole tullut eloa. Tuntuupa muuten vaikeelta ajella tasanopeutta maantiellä ilman vakkaria...
Juuhaa1
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 10 Syys 2018, 16:10

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Juuhaa1 »

https://www.autonhoitokauppa.fi/gyeon-q2-antifog-1
20-ml
Tuota olen laittanut auton laseihin niin ei huurru.
Juuhaa1
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 10 Syys 2018, 16:10

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Juuhaa1 »

Juuhaa1
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 10 Syys 2018, 16:10

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Juuhaa1 »

Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

Saako tuota levitettyä kameran eteen tuulilasiin taikka itse kameran linssiin?
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Juuhaa1
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 10 Syys 2018, 16:10

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Juuhaa1 »

Yleensä sisäpinnoille, mutta voi varmaan kokeilla ulkopintaankin.
Avatar
tekarijee
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 07 Syys 2013, 06:38
Paikkakunta: Lahti

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja tekarijee »

otj kirjoitti: 17 Joulu 2018, 18:09 Tämän GM:n kuusipykäläisen (6T45) kanssa tuntuu, että 1-3 vaihteet loota vaihtaa vähän laiskanpuskeasti luistatellen, mutta eipä toisaalta töksäyttelekään. Sitten maantiellä loota osaa vaihtaa varsinkin pienemmälle myös erittäin nopeasti, eli ikäänkuin 4-6 vaihteilla toiminta olisi nopeampaa. Myöskään silloin ei enää esiinny luistoa eli momentinmuunnin on lukossa.
8-pykäläisessä olen huomannut sellaisen ominaisuuden, että kylmällä koneella ensimmäiset vaihdot on melko kulmikkaita/töksähteleviä ja myös luistattelee vaihteita jonkin verran, käytti webastoa aiemmin tai ei. Kun lämpenee muutaman minuutin niin muuttuu huomattavasti pehmeämmäksi ja huomaamattomammaksi.

Täysin sama kaava oli kylläkin havaittavissa ainakin aiemmissa BMW:n, Kian, ja Mersun automaateissa (perinteisissä ja kaksoiskytkinlootissa), joten olen luokitellut toiminnan normaaliksi, eli luistaa hieman kylmänä ja jouhevuus on kateissa. Lämpimissä vaihdoissa en ole huomannut juurikaan luistattelua millään vaihteella. Toki autolla on vasta vajaa 2tkm mittarissa, mutta ensihavainnot näin.
Opel Insignia 2.0 CDTI Innovation AT8 Sports Tourer MY2019
Avatar
tekarijee
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 07 Syys 2013, 06:38
Paikkakunta: Lahti

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja tekarijee »

Antt1N kirjoitti: 17 Joulu 2018, 21:23 Xrlf, adaptiivinen vakkarin kanssa on ollut yleisesti ongelmia. Kamera huurtuu (samalla poistuu mm. Kaistavahti ja liikennemerkki tunnistin), keulan logon alla on etäisyystutka mikä puolestaan on herkkä loskalle ja lumelle jolloin se täytyy puhdistaa.
Mulla tuota tutkan toimintaa tutkitaan nyt enemmänkin kun ei meinaa toimia hyvälläkään kelillä
Onneksi myyjä oli kaukaa viisas ja osasi kertoa ennakkoon näistä adaptiivisen vakkarin vaaroista, jätin sen omasta pois tarkoituksella.
Opel Insignia 2.0 CDTI Innovation AT8 Sports Tourer MY2019
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9261
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

tekarijee kirjoitti: 22 Joulu 2018, 10:16
Antt1N kirjoitti: 17 Joulu 2018, 21:23 Xrlf, adaptiivinen vakkarin kanssa on ollut yleisesti ongelmia. Kamera huurtuu (samalla poistuu mm. Kaistavahti ja liikennemerkki tunnistin), keulan logon alla on etäisyystutka mikä puolestaan on herkkä loskalle ja lumelle jolloin se täytyy puhdistaa.
Mulla tuota tutkan toimintaa tutkitaan nyt enemmänkin kun ei meinaa toimia hyvälläkään kelillä
Onneksi myyjä oli kaukaa viisas ja osasi kertoa ennakkoon näistä adaptiivisen vakkarin vaaroista, jätin sen omasta pois tarkoituksella.
Täytyy vain ihmetellä että miksi siihen tutkaan ei laiteta tehtaalla, tai jälkikamppiksena suomessa lämmitystä?

Lähes kaikilla merkeillä se on, eikä ole talviongelmia.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Eipä juurikaan ole ollut viime tai kuluneena talvena ongelmia tuon tutkan kanssa. Ainoastaan räntäsade tai jäätävä tihku muodostavat ongelmia. Väitän, että ei ne vastuksella olevatkaan ääriolosuhteissa ehdi sulaa. Lumesta ei mitään ongelmaa, kunhan sitä ei kinosta kerry tutkaan. ACC on joka tapauksessa niin verraton varuste, etten ikinä osta enää autoa ilman sitä. Kannattaa se Inkkuunkin ehdottomasti ottaa.
Antagonisti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 170
Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antagonisti »

tekarijee kirjoitti: 22 Joulu 2018, 10:14
otj kirjoitti: 17 Joulu 2018, 18:09 Tämän GM:n kuusipykäläisen (6T45) kanssa tuntuu, että 1-3 vaihteet loota vaihtaa vähän laiskanpuskeasti luistatellen, mutta eipä toisaalta töksäyttelekään. Sitten maantiellä loota osaa vaihtaa varsinkin pienemmälle myös erittäin nopeasti, eli ikäänkuin 4-6 vaihteilla toiminta olisi nopeampaa. Myöskään silloin ei enää esiinny luistoa eli momentinmuunnin on lukossa.
8-pykäläisessä olen huomannut sellaisen ominaisuuden, että kylmällä koneella ensimmäiset vaihdot on melko kulmikkaita/töksähteleviä ja myös luistattelee vaihteita jonkin verran, käytti webastoa aiemmin tai ei. Kun lämpenee muutaman minuutin niin muuttuu huomattavasti pehmeämmäksi ja huomaamattomammaksi.

Täysin sama kaava oli kylläkin havaittavissa ainakin aiemmissa BMW:n, Kian, ja Mersun automaateissa (perinteisissä ja kaksoiskytkinlootissa), joten olen luokitellut toiminnan normaaliksi, eli luistaa hieman kylmänä ja jouhevuus on kateissa. Lämpimissä vaihdoissa en ole huomannut juurikaan luistattelua millään vaihteella. Toki autolla on vasta vajaa 2tkm mittarissa, mutta ensihavainnot näin.
Kertokaahan maallikolle se miksi tuota vaihteiston luistattamista pidetään pahana? Heikentääkö se vaihteiston kestoa?
Antagonisti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 170
Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antagonisti »

Tämä Opel tuli minulle tänä vuonna lopputalvesta kun tiet olivat jo kuivia ja plussan puolella. Nyt on vasta päässyt ensimmäisiä päiviä testailemaan auton liukasajo-ominaisuuksia. Kylläpä on vakaa ja tasapainoinen ajettava! Suljetuilla alueilla kokeillut äärirajaliu'utukset menee kuin unelma. Auto tuntuu aina menevän loogisesti. Alla kitkarenkaat. Tuo viimetalvinen vuoden talviautotestin voitto (TM) ei ihmetytä.
Vastaa Viestiin