Insignia B
Re: Insignia B
Onkohan automaattivaihteistoa mahdollisuus ohjelmoida (takuuajan jälkeen) uudelleen,että kaasuvaste olisi hieman tiukempi paikaltaan lähdettäessä.
Yks tyyppi puhui että hänen bemariin oli kyseinen homma tehty.
Yks tyyppi puhui että hänen bemariin oli kyseinen homma tehty.
Re: Insignia B
On kait se mahdollista. Onhan Inkussa Flexridenkin kanssa kolme moodia, Sport, Tour ja normaali. Näiden sanotaan vaikuttavan alustan lisäksi myös ohjaukseen, kaasunvasteeseen ja automaatin vaihtamiseen.
Tämän GM:n kuusipykäläisen (6T45) kanssa tuntuu, että 1-3 vaihteet loota vaihtaa vähän laiskanpuskeasti luistatellen, mutta eipä toisaalta töksäyttelekään. Sitten maantiellä loota osaa vaihtaa varsinkin pienemmälle myös erittäin nopeasti, eli ikäänkuin 4-6 vaihteilla toiminta olisi nopeampaa. Myöskään silloin ei enää esiinny luistoa eli momentinmuunnin on lukossa.
Tämän GM:n kuusipykäläisen (6T45) kanssa tuntuu, että 1-3 vaihteet loota vaihtaa vähän laiskanpuskeasti luistatellen, mutta eipä toisaalta töksäyttelekään. Sitten maantiellä loota osaa vaihtaa varsinkin pienemmälle myös erittäin nopeasti, eli ikäänkuin 4-6 vaihteilla toiminta olisi nopeampaa. Myöskään silloin ei enää esiinny luistoa eli momentinmuunnin on lukossa.
Re: Insignia B
Xrlf, adaptiivinen vakkarin kanssa on ollut yleisesti ongelmia. Kamera huurtuu (samalla poistuu mm. Kaistavahti ja liikennemerkki tunnistin), keulan logon alla on etäisyystutka mikä puolestaan on herkkä loskalle ja lumelle jolloin se täytyy puhdistaa.
Mulla tuota tutkan toimintaa tutkitaan nyt enemmänkin kun ei meinaa toimia hyvälläkään kelillä
Mulla tuota tutkan toimintaa tutkitaan nyt enemmänkin kun ei meinaa toimia hyvälläkään kelillä
Re: Insignia B
Kuulostaa tuskaiselta, ja lasien taipumuksen huurtumiseen oon kyllä pannut merkille. Mulla toi adaptiivinen on tähän saakka toiminut ihan kohtuullisesti, mutta tällä hetkellä tosiaan ihan kuollut. Näillä loskakeleillä en edes vaivaudu autoa pesemään, mutta pyydän katselemaan huollossa, jossei siihen mennessä tutkaan ole tullut eloa. Tuntuupa muuten vaikeelta ajella tasanopeutta maantiellä ilman vakkaria...Antt1N kirjoitti: ↑17 Joulu 2018, 21:23 Xrlf, adaptiivinen vakkarin kanssa on ollut yleisesti ongelmia. Kamera huurtuu (samalla poistuu mm. Kaistavahti ja liikennemerkki tunnistin), keulan logon alla on etäisyystutka mikä puolestaan on herkkä loskalle ja lumelle jolloin se täytyy puhdistaa.
Mulla tuota tutkan toimintaa tutkitaan nyt enemmänkin kun ei meinaa toimia hyvälläkään kelillä
Re: Insignia B
https://www.autonhoitokauppa.fi/gyeon-q2-antifog-1
20-ml
Tuota olen laittanut auton laseihin niin ei huurru.
20-ml
Tuota olen laittanut auton laseihin niin ei huurru.
Re: Insignia B
Saako tuota levitettyä kameran eteen tuulilasiin taikka itse kameran linssiin?
Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Re: Insignia B
Yleensä sisäpinnoille, mutta voi varmaan kokeilla ulkopintaankin.
Re: Insignia B
8-pykäläisessä olen huomannut sellaisen ominaisuuden, että kylmällä koneella ensimmäiset vaihdot on melko kulmikkaita/töksähteleviä ja myös luistattelee vaihteita jonkin verran, käytti webastoa aiemmin tai ei. Kun lämpenee muutaman minuutin niin muuttuu huomattavasti pehmeämmäksi ja huomaamattomammaksi.otj kirjoitti: ↑17 Joulu 2018, 18:09 Tämän GM:n kuusipykäläisen (6T45) kanssa tuntuu, että 1-3 vaihteet loota vaihtaa vähän laiskanpuskeasti luistatellen, mutta eipä toisaalta töksäyttelekään. Sitten maantiellä loota osaa vaihtaa varsinkin pienemmälle myös erittäin nopeasti, eli ikäänkuin 4-6 vaihteilla toiminta olisi nopeampaa. Myöskään silloin ei enää esiinny luistoa eli momentinmuunnin on lukossa.
Täysin sama kaava oli kylläkin havaittavissa ainakin aiemmissa BMW:n, Kian, ja Mersun automaateissa (perinteisissä ja kaksoiskytkinlootissa), joten olen luokitellut toiminnan normaaliksi, eli luistaa hieman kylmänä ja jouhevuus on kateissa. Lämpimissä vaihdoissa en ole huomannut juurikaan luistattelua millään vaihteella. Toki autolla on vasta vajaa 2tkm mittarissa, mutta ensihavainnot näin.
Opel Insignia 2.0 CDTI Innovation AT8 Sports Tourer MY2019
Re: Insignia B
Onneksi myyjä oli kaukaa viisas ja osasi kertoa ennakkoon näistä adaptiivisen vakkarin vaaroista, jätin sen omasta pois tarkoituksella.Antt1N kirjoitti: ↑17 Joulu 2018, 21:23 Xrlf, adaptiivinen vakkarin kanssa on ollut yleisesti ongelmia. Kamera huurtuu (samalla poistuu mm. Kaistavahti ja liikennemerkki tunnistin), keulan logon alla on etäisyystutka mikä puolestaan on herkkä loskalle ja lumelle jolloin se täytyy puhdistaa.
Mulla tuota tutkan toimintaa tutkitaan nyt enemmänkin kun ei meinaa toimia hyvälläkään kelillä
Opel Insignia 2.0 CDTI Innovation AT8 Sports Tourer MY2019
Re: Insignia B
Täytyy vain ihmetellä että miksi siihen tutkaan ei laiteta tehtaalla, tai jälkikamppiksena suomessa lämmitystä?tekarijee kirjoitti: ↑22 Joulu 2018, 10:16Onneksi myyjä oli kaukaa viisas ja osasi kertoa ennakkoon näistä adaptiivisen vakkarin vaaroista, jätin sen omasta pois tarkoituksella.Antt1N kirjoitti: ↑17 Joulu 2018, 21:23 Xrlf, adaptiivinen vakkarin kanssa on ollut yleisesti ongelmia. Kamera huurtuu (samalla poistuu mm. Kaistavahti ja liikennemerkki tunnistin), keulan logon alla on etäisyystutka mikä puolestaan on herkkä loskalle ja lumelle jolloin se täytyy puhdistaa.
Mulla tuota tutkan toimintaa tutkitaan nyt enemmänkin kun ei meinaa toimia hyvälläkään kelillä
Lähes kaikilla merkeillä se on, eikä ole talviongelmia.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Insignia B
Eipä juurikaan ole ollut viime tai kuluneena talvena ongelmia tuon tutkan kanssa. Ainoastaan räntäsade tai jäätävä tihku muodostavat ongelmia. Väitän, että ei ne vastuksella olevatkaan ääriolosuhteissa ehdi sulaa. Lumesta ei mitään ongelmaa, kunhan sitä ei kinosta kerry tutkaan. ACC on joka tapauksessa niin verraton varuste, etten ikinä osta enää autoa ilman sitä. Kannattaa se Inkkuunkin ehdottomasti ottaa.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 170
- Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38
Re: Insignia B
Kertokaahan maallikolle se miksi tuota vaihteiston luistattamista pidetään pahana? Heikentääkö se vaihteiston kestoa?tekarijee kirjoitti: ↑22 Joulu 2018, 10:148-pykäläisessä olen huomannut sellaisen ominaisuuden, että kylmällä koneella ensimmäiset vaihdot on melko kulmikkaita/töksähteleviä ja myös luistattelee vaihteita jonkin verran, käytti webastoa aiemmin tai ei. Kun lämpenee muutaman minuutin niin muuttuu huomattavasti pehmeämmäksi ja huomaamattomammaksi.otj kirjoitti: ↑17 Joulu 2018, 18:09 Tämän GM:n kuusipykäläisen (6T45) kanssa tuntuu, että 1-3 vaihteet loota vaihtaa vähän laiskanpuskeasti luistatellen, mutta eipä toisaalta töksäyttelekään. Sitten maantiellä loota osaa vaihtaa varsinkin pienemmälle myös erittäin nopeasti, eli ikäänkuin 4-6 vaihteilla toiminta olisi nopeampaa. Myöskään silloin ei enää esiinny luistoa eli momentinmuunnin on lukossa.
Täysin sama kaava oli kylläkin havaittavissa ainakin aiemmissa BMW:n, Kian, ja Mersun automaateissa (perinteisissä ja kaksoiskytkinlootissa), joten olen luokitellut toiminnan normaaliksi, eli luistaa hieman kylmänä ja jouhevuus on kateissa. Lämpimissä vaihdoissa en ole huomannut juurikaan luistattelua millään vaihteella. Toki autolla on vasta vajaa 2tkm mittarissa, mutta ensihavainnot näin.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 170
- Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38
Re: Insignia B
Tämä Opel tuli minulle tänä vuonna lopputalvesta kun tiet olivat jo kuivia ja plussan puolella. Nyt on vasta päässyt ensimmäisiä päiviä testailemaan auton liukasajo-ominaisuuksia. Kylläpä on vakaa ja tasapainoinen ajettava! Suljetuilla alueilla kokeillut äärirajaliu'utukset menee kuin unelma. Auto tuntuu aina menevän loogisesti. Alla kitkarenkaat. Tuo viimetalvinen vuoden talviautotestin voitto (TM) ei ihmetytä.