Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Niin, kyllähän nuo GM:n lootat on hyviä vaihtamaan. Itsekin todella tyytyväinen tässä dieselissä olevaan 6T45:n. Vaihtaa kyllä pirun pehmeästi. Esim. Grandlandin Aisin 6-portainen tökki aina välillä.
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Masi »

ascona_c kirjoitti: 03 Elo 2018, 17:07
GM_Opel kirjoitti: 03 Elo 2018, 11:54
otj kirjoitti: 03 Elo 2018, 06:39 Tuo 1.6 varmasti pätevä kone. Ihmettelen vaan sitä, mikseivät saaneet sitä kasiportaista uutta automaattia tuon perään. Kuitenkin edesmenneessä kaksilitraisesssa oli se kasiportainen uusi loota.
Totta. Hyvä huomio. Mikä lie syynä.
Onkohan nämä uudet 1.6 moottorit vielä saksalaisten suunnittelemia ja valmistamia? Vaiko Ranskalaisten?
Ilmeisesti vielä Saksalaisten käsialaa kuiteskin.
Lienee sama kone kuin mitä on käytetty K-Astrassa jo tovin. Saksalaisten.
Ainakin drivemag.com kirjoittaa samasta aiheesta:

Opel and Vauxhall's Insignia family gains new 200-hp 1.6L turbo engine Equipped with the PSA-sourced unit, the Insignia Grand Sport goes from 0 to 100 km/h in 7.7 seconds.

Ja olihan tuosta jo aiemmin juttua, että tekniikka vaihtuu PSA:n omaan, mutta silloin arveltiin, että ehkä vasta faceliftin yhteydessä - näköjään muutosvauhti on nopeampi.
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Ei tuo kyllä ole PSA:n kone vaan sama GM:n 200 hv:n kone kuin Astrassa. Lootana GM:n 6T45.

Tehot ja väännöt ainakin samat. Ranskisten 1.6 THP:ssä on muistaakseni jotain 180 hp.
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Masi »

otj kirjoitti: 04 Elo 2018, 07:37
Ei tuo kyllä ole PSA:n kone vaan sama GM:n 200 hv:n kone kuin Astrassa. Lootana GM:n 6T45...
Toivotaan näin.
Pete66
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 69
Liittynyt: 13 Loka 2016, 22:17

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Pete66 »

Onko tuo Astrassa oleva 1.6 turbo suora ruisko moottori. Tämä uusihan on ja jos en väärin muista Astarssa 300Nm vääntöa tässä uudessa 280Nm.
Jos on PSA niin sitten on tyytyminen 1.5 litraseen...
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Kaikki Astra K:n ja Insignia B:n bensakoneet on suoraruiskuturboja.
Pete66
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 69
Liittynyt: 13 Loka 2016, 22:17

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Pete66 »

Jep juuri kuuklasin tuon kanssa.
SuperbTPM
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 59
Liittynyt: 20 Syys 2017, 21:28

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja SuperbTPM »

Mikäli on suunnitellut uuden inkun vaihtoa etenkin tällä 200hv koneella, kannattaa kyllä hyödyntää kampanja ku saa automaatin veloituksetta. Näkyi hinnastossa automaatin hinta olevan 3000€.
Vois kyllä piruuttaan käydä koittaan kyseistä mallia...
jupa44
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 12 Kesä 2018, 20:22

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja jupa44 »

Onko tiedossa tuleeko johonkin Opelin malliin noita surullisen kuuluisia THP-moottoreita, joita on ollut Peugeotissa, Citroenissä, BMW:ssä ja Minissä?
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Inkun uusi 1.6 vaihdelaatikkoineen on vielä GM:n tuotantoa. Grandlandiin saa noita THP-koneita.
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

Pete66 kirjoitti: 04 Elo 2018, 16:33 Onko tuo Astrassa oleva 1.6 turbo suora ruisko moottori. Tämä uusihan on ja jos en väärin muista Astarssa 300Nm vääntöa tässä uudessa 280Nm.
Jos on PSA niin sitten on tyytyminen 1.5 litraseen...
Suoraruiskuja nämä oli jo edellisessä korimallissa, saivat SIDI lisänimen. Joissakin ilmoitetaan max vääntö ja joissakin hetkellinen max vääntö overboost-toiminnolla, joka on usein näissä 20 Nm enemmän. Eli ilmoitettujen vääntöarvojen ero saattaa tulla tästä.
Antagonisti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 170
Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antagonisti »

Inkun muotoilusta muutama sananen. Tämä on minun ensimmäinen Opel, enkä oikein tunne Opelin aikaisempaa tuotantoa. Ei vaan ole tullut aikaisemmin omistettua Opelia, ei siksi, että minulla olisi ollut merkkiä vastaan mitään, mutta ei vaan ole tullut valituksi. Katselinkin äsken googgelilla Opelin aikaisempia vuosikertoja, lähinnän Insigniaa ja Astraa. Täytyy kyllä todeta, että tämä on ainoa malli, joka saa muotoilupuolella minulta hyväksynnän. Vähän kolhojahahan noi Opelin mallit näyttää olleen. Tämä farmarimalli miellyttää silmiäni jopa enemmän kuin sedani.

Vaikka tämä farmari-Inkku miellyttää silmää kovasti, ei tämä ole ihan kympin teos kuitenkaan. Joistain kulmista katsottuna tämä on lähes täydellinen (kun puhutaan massoille tarkoitetusta tuotantoautosta). Joistain kulmista katsottuna tulee kuitenkin mieleen, että .... hmmmmmm.... jotain tässä kohtaa olisi voinut tehdä paremmin. Esimerkiksi noi katonreunassa takavaloille menevät alumiinilistat ei toimi visuaalisesti parhaalla mahdollisella tavalla jokaisesta kulmasta. En kuitenkaan itse keksi mitä tuossa voisi muuttaa ja onhan tämä näin ehdottomasti parempi kuin Inkku A, jossa tämä osuus on mielestäni jopa ruma. Mitäs muuta... niin...auton maskiin olisi voinut lisätä vielä jotain maskuliinisuutta. Peränäkymä voisi näyttää pikkuisen leveämmältä ja matalammalta. Tuplapakoputketkin sopisi hyvin näkyviin (nythän pakoputken päätä ei näy missään). Myös enemmän kromia sopiviin kohtiin voisi olla yes :yes:

Nämä siis omia ajatelmiani, kuten sanoin, muotoilu on tässä kokonaisuutena onnistunut vähintään erinomaisesti, ja hyvä että Inkku C:llekin jäi jotain parannettavaa :thumbsup:

Mitä itse muuttaisi Inkun muotoilussa?
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Masi »

Antagonisti kirjoitti: 10 Elo 2018, 17:19 ... Tuplapakoputketkin sopisi hyvin näkyviin (nythän pakoputken päätä ei näy missään)...
No hei, tuplapakoputket 1,5 litraiseen koneeseen :o

Tokkopa sieltä riittäisi tarpeeksi lämmintä ilmaa, että edes höyryä tulisi molemmista putkista pakkasella ulos. :lol:
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13445
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Masi kirjoitti: 11 Elo 2018, 16:10
Antagonisti kirjoitti: 10 Elo 2018, 17:19 ... Tuplapakoputketkin sopisi hyvin näkyviin (nythän pakoputken päätä ei näy missään)...
No hei, tuplapakoputket 1,5 litraiseen koneeseen :o

Tokkopa sieltä riittäisi tarpeeksi lämmintä ilmaa, että edes höyryä tulisi molemmista putkista pakkasella ulos. :lol:
Eikös 2-litraisessa counrty tourerissa ole?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9261
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Onhan diesel-Octaviassakin (RS) toinen putkenpää feikki. :roll:
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Vastaa Viestiin