Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
platikka
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 16 Syys 2010, 15:07

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja platikka »

Itsellä alla 1.5AT Sport Tourer Innovation+. Aluksi tuntui että autossa on liikaa eletroniikkaa ja olo ratin takana siltä, että istuu lentokoneen puikoissa. Mutta nyt hyvältähän se tuntuu, mitä enemmän sillä ajelee. :thumbsup:

Mitä palstaa olen lukenut, niin samoja ominaisuuksia löytyi tästäkin yksilöstä eli nykiminen, tuulilasin pesunesteen tulo lasille ja polttoainemittarin/anturin skaalaus. Noista ominaisuuksista tympääntyneenä ja tarve koukulle ajoivat minut paikallisen Länsiauton merkkihuoltoon, jossa päivitettiin moottorinohjaus ja polttoaine-anturin skaalaus. Tuota pesunesteen tuloa he eivät saaneet korjattua, vaan se korjaantui takaiskuventtiilillä motonetistä. Kiitosta vaan otj:lle tästä vinkistä!

Tosiaankin tuo nykiminen, joka on ominaista tälle 1.5AT kombinaatiolle korjaantui moottorinohjauksen päivityksellä tai niin kuin huollon esimies sen kertoi ajoituksia muuttamalla. Hänen mukaansa höyryt olisivat päässeet liian aikaisin palotilaan ja sekoittanut sitten toimintaa. No mitä nyt olen ajanut tuon muutoksen jälkeen, niin nykiminen on kadonnut! Laatikon opettamisesta tai nollauksesta ei ollut mitään puhetta, joten sille ei kai sitten tehty mitään.
Grandland X Innovation Plus 225 PHEV
TarjouksenUhri
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 16
Liittynyt: 09 Huhti 2018, 05:28

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja TarjouksenUhri »

platikka kirjoitti: 04 Heinä 2018, 12:27
Tosiaankin tuo nykiminen, joka on ominaista tälle 1.5AT kombinaatiolle korjaantui moottorinohjauksen päivityksellä tai niin kuin huollon esimies sen kertoi ajoituksia muuttamalla. Hänen mukaansa höyryt olisivat päässeet liian aikaisin palotilaan ja sekoittanut sitten toimintaa. No mitä nyt olen ajanut tuon muutoksen jälkeen, niin nykiminen on kadonnut! Laatikon opettamisesta tai nollauksesta ei ollut mitään puhetta, joten sille ei kai sitten tehty mitään.
Tässähän on loistavia uutisia! Eikun kaikki muutkin kinumaan samaa päivitystä! Toivottavasti saataisiin nykymiset kaikilta loppumaan :thumbsup:
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

tiktee-4 kirjoitti: 04 Heinä 2018, 12:08 Tulipahan tänään testattua uuden Insignian kestävyys hirvikolaritilanteessa. Vauhtia ei toisaalta ollut kovin paljoa, kun taajama-alueella tapahtui, mutta vahinkoa tuli silti aika tavalla.. :cry:
No huhhuh, ilmeisesti henkilövahingoilta vältyttiin, mikä on aina tärkeintä. Peltiä saa uutta rahalla, vaikka harmittaahan se tietty.

Oma Inkku on jo toista kertaa maalaamossa, tällä kertaa töppäsin itse. Onneksi ei tullut iso vaurio, mutta kuitenkin. Tämä on kyllä kovan onnen auto. Ei ole minkään aiemman auton kanssa ollut tällaista epäonnea. Toivottavasti tekniikkaa pelaa.

Harmittaahan se, mutta eipä lainkaan harmita taas pääsy Inkun rattiin, kun on joutunut ajamaan kolme päivää Hybridi-Auriksella. Pihiä voimalinjaa lukuunottamatta esim. Astra K on joka osa-alueella vaan niin paljon parempi, että täytyy ihmetellä Auriksen myyntilukuja.
Antagonisti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 170
Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antagonisti »

platikka kirjoitti: 04 Heinä 2018, 12:27 Itsellä alla 1.5AT Sport Tourer Innovation+. Aluksi tuntui että autossa on liikaa eletroniikkaa ja olo ratin takana siltä, että istuu lentokoneen puikoissa. Mutta nyt hyvältähän se tuntuu, mitä enemmän sillä ajelee. :thumbsup:

Mitä palstaa olen lukenut, niin samoja ominaisuuksia löytyi tästäkin yksilöstä eli nykiminen, tuulilasin pesunesteen tulo lasille ja polttoainemittarin/anturin skaalaus. Noista ominaisuuksista tympääntyneenä ja tarve koukulle ajoivat minut paikallisen Länsiauton merkkihuoltoon, jossa päivitettiin moottorinohjaus ja polttoaine-anturin skaalaus.

Tosiaankin tuo nykiminen, joka on ominaista tälle 1.5AT kombinaatiolle korjaantui moottorinohjauksen päivityksellä tai niin kuin huollon esimies sen kertoi ajoituksia muuttamalla. Hänen mukaansa höyryt olisivat päässeet liian aikaisin palotilaan ja sekoittanut sitten toimintaa.
Mitä tarkoitit tuolla polttoainemittarin skaalauksella? Minusta tuntuu että itselläni tuo nykiminen on loppunut, en ole sitä enää useampaan viikkoon havainnut. Tähän tarvittiin 3tkm ajot. Mutta hyvä tietää, että moottoriohjausohjelmiston päivittäminen on myös vaihtoehtona, joka näyttäisi toimivan :thumbsup:
vht41
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 38
Liittynyt: 21 Touko 2018, 19:58

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja vht41 »

platikka kirjoitti: 04 Heinä 2018, 12:27 Itsellä alla 1.5AT Sport Tourer Innovation+. Aluksi tuntui että autossa on liikaa eletroniikkaa ja olo ratin takana siltä, että istuu lentokoneen puikoissa. Mutta nyt hyvältähän se tuntuu, mitä enemmän sillä ajelee. :thumbsup:

Mitä palstaa olen lukenut, niin samoja ominaisuuksia löytyi tästäkin yksilöstä eli nykiminen, tuulilasin pesunesteen tulo lasille ja polttoainemittarin/anturin skaalaus. Noista ominaisuuksista tympääntyneenä ja tarve koukulle ajoivat minut paikallisen Länsiauton merkkihuoltoon, jossa päivitettiin moottorinohjaus ja polttoaine-anturin skaalaus. Tuota pesunesteen tuloa he eivät saaneet korjattua, vaan se korjaantui takaiskuventtiilillä motonetistä. Kiitosta vaan otj:lle tästä vinkistä!

Tosiaankin tuo nykiminen, joka on ominaista tälle 1.5AT kombinaatiolle korjaantui moottorinohjauksen päivityksellä tai niin kuin huollon esimies sen kertoi ajoituksia muuttamalla. Hänen mukaansa höyryt olisivat päässeet liian aikaisin palotilaan ja sekoittanut sitten toimintaa. No mitä nyt olen ajanut tuon muutoksen jälkeen, niin nykiminen on kadonnut! Laatikon opettamisesta tai nollauksesta ei ollut mitään puhetta, joten sille ei kai sitten tehty mitään.
Tuli haettua motonetista takaiskuventtiilin pissapojan letkuun rupes heti toimimaan,mutta kun avasi konepellin niin rupes liruttamaan pesunestettä suuttimesta,no tuli haettua toinenkin takaiskuventtiili jonka laitoin kuljettajanpuoleiselle heti suuttimien alkuun niin lirutus loppui.Nyt tykittää pesunestettä heti ja hyvin.
AUGSI
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 30
Liittynyt: 23 Elo 2017, 16:32

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja AUGSI »

TM:n urheiluautovertailussa radalla jäi uusi Insignia GSi hännille. Lohtuna mainittiin, että auto on liian sivistynyt radalle ja se sopisi paremminkin vaikkapa talvella matka-autoksi Lappiin. No, ajoinkin viime talvena tällaisella Etelä-Suomesta Lappiin ja siellä paljon laskettelukeskusten välillä. Auto olikin, minulle ennakkoluuloiselle, ikävä nahkaverhoilu poisluettuna, oikein mukava ja hyvä ajettava kaikilla keleillä Lapin lumisilla teillä ainakin kitkarenkailla. Sopeutuva tasanopeus ja muutkin ajoavut toimivat, niiden toiminnan periaatteet tuntien, hämmästyttävän hyvin ääriolosuhteissakin.
Joskus pöllyävä lumi paakkuuntui takapyörien vanteille aiheuttaen epätasapainotärinää. Kierrosherkkä ja alhaaltakin hyvin vääntävä 2,0 bensamoottori toimi AT8:n kanssa mainiosti, sitä kun ei ole kuristettu ja ohjelmoitu nykiväksi säästö- ja päästötavoitteiden saavuttamiseksi. Kulutuskin näytti olleen matkataipaleilla vain 7,1-7,5 l/100 km normaalinopeuksilla säästöön pyrkimättä. Tavallisessa urbaanissa pätkäajossa kuluu polttoainetta 9-10,5 i/100 km. Aivan käypiä lukuja. Start/stop toimii hienon huomaamattomasti, sen voi parhaiten todeta oikeastaan vain pyörintänopeusmittarista, hämmästelen miksi jotkut kokevat sen ongelmalliseksi, jos akun varaustilanne epäilyttää, niin sitähän voi seurata mittarista.
Hyvä auto tarkoitukseensa, mutta ei ole, mallinimestään Grand Sport, huolimatta mikään urheiluauto. Miksiköhän se Sport siinä nimessä on ? Ehkä siksi, että siihen mahtuu paljon urheiluvälineitä.
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2203
Liittynyt: 13 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Iro »

GSI on piristetty versio autosta, sitä ei vielä edes saa... Joten et tainnut GSI:llä käydä lapissa.
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Eipäs.

Grand Sport (GS) on viistoperä.

Sports Tourer (ST) on farkku.

Ja kyllä GSI:tä nyt jo saa. Tosin ei enää bensana, ainoa voimalinjavaihtoehto on 210 hv 2.0 tuplaturbo diesel-automaatti.
AUGSI
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 30
Liittynyt: 23 Elo 2017, 16:32

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja AUGSI »

Ei se autoni kyllä farkku ole vaan viistoperä Opel Insignia Innovation Grand Sport 2,0 Turbo S/S 4x4 191 kW AT8. Totta, että se ei ole GSi, mutta siinä on sama bensamoottori (B20NFT) ja voimalinja kuin TM:n testaamassa Gsi:ssä. Ero on niin vähäinen, että katsoin voivani verrata kokemustani TM:n vastaavaan. Ja, kyllä vaan ajelin Lapissa(kin). Nimimerkkini ei muuten viittaa GSi:hin, vaan ainoastaan sattuu olemaan sen tapainen.
SuperbTPM
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 59
Liittynyt: 20 Syys 2017, 21:28

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja SuperbTPM »

Alkaako ilmapiiri kiristymään, kun pitää jo nimeäänkin alkaa selventään :D
Antagonisti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 170
Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antagonisti »

Antagonisti kirjoitti: 10 Kesä 2018, 15:52 Lisää sekalaisia havaintoja kilometrien kerttyessä... Minulla on ollut ilo ja harmi omistaa toistakymmentä autoa elämäni aikana, on ollut italialaista, saksalaista (ei Opel), VAG-konsernin tuotoksia kolmella eri brändillä, korealaisia ja japanilaisia. Uutta ja käytettyä, halpaa (2t) ja liian kallista (jopa +60t). Tämä Opeli on siinä joukossa pikkuisen keskimääräistä kalliimpi. Perspektiiviä on siis jonkin verran.

Tämän Opelin ehdottomia vahvuuksia näyttää olevan suuntavakuus :thumbsup: , viikolla oli kovia tuulenpuuskia ja tämän ratissa niitä ei edes huomannut. On kuin luotu pitkille matkoille. Negatiiviselle puolelle havaihto, että auton radio on melko epäherkkä, toimii hyvin pk-seudulla ja isommissa taajamissa, mutta pätkii maaseudulla usein. Haineväantenni lienee huonon suorituskyvyn takana. Rengasmelua on keskimääräistä enemmän, tämä tuli yllätyksenä koeajoautoni kitkarenkaiden jälkeen. En tiedä onko näiden Turanzojen syytä tuo heikko äänieristys renkaiden suuntaa. Vaimon Kia Cee'd tuntuu hiljaisemmalta. Penkin hierontatoiminto on enemmänkin hauska ominaisuus myyntilistalla, kuin oikeasti hyödyllinen. Olen viimeinkin alkanut oppia katsomaan nopeustiedon HUD-näytöstä (lisäpisteitä kirkkaudesta!), enää en vaistomaisesti aina laske katsetta mittaristoon.

Auto alkaa pikkuhiljaa herkistyä, työmatkakulutus vakiolenkilläni on tippunut alun 7.6 lukemasta 7.1l/100km. Vaihteiston toiminta on sujuvaa ja jouheaa ja uskoisin että elinaikaodote tälle on paljon parempi kuin aikaisemmissa, ongelmallisissa DSG-autoissani. Tykkään. Ainoa ongelma on tuo ajoittain tuleva nypytys kuutosvaihteella. Ajoasentoa en ole yllättäen vielä saanut täysin mieleisekseni, penkissä lienee liikaa säätömahdollisuuksia minulle. :yes:
Kulutustietopäivitystä... autolla ajettu nyt noin 5tkm ja kulutus vakioreitilläni on vakiintunut 6.8-7.0 alueelle. Alkupään kilometreistä kulutus tippunut siten reilut puolisen litraa. Olen ihan tyytyväinen, ottaen huomioon pulkan koo'n ja että konepellin alla on bensakone. Vaihteistoa ensimmäiset tuhannet vaivannut nykiminenkin on poistunut itsestään viimeisen parin tuhannen aikana. Vielä en ole maalaamassa rastia ruutuun, mutta hyvältä näyttää :food:
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

Antagonisti kirjoitti: 10 Kesä 2018, 15:52 Kulutustietopäivitystä... autolla ajettu nyt noin 5tkm ja kulutus vakioreitilläni on vakiintunut 6.8-7.0 alueelle. Alkupään kilometreistä kulutus tippunut siten reilut puolisen litraa. Olen ihan tyytyväinen, ottaen huomioon pulkan koo'n ja että konepellin alla on bensakone. Vaihteistoa ensimmäiset tuhannet vaivannut nykiminenkin on poistunut itsestään viimeisen parin tuhannen aikana. Vielä en ole maalaamassa rastia ruutuun, mutta hyvältä näyttää :food:
Mielenkiintoista.
Minkälainen tuo vakioreitti on? Sisältyykö siihen myös kaupunkiajoa vaiko pelkästääm maantieajoa vaiko kumpaakin?
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
TarjouksenUhri
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 16
Liittynyt: 09 Huhti 2018, 05:28

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja TarjouksenUhri »

TarjouksenUhri kirjoitti: 09 Huhti 2018, 18:17 Eli tilaukseen lähti GS 1.5AT innovationilla ja 18" kiekoilla. Värinä Darkmoon Blue ja lisävarusteiksi; Innovation plus, AGR premium vaaleat nahkat, mukautuva vakkari, Intellilux matrixit, Bosen kajarit ja lisälämppäri. Arvioitu toimitus elokuun lopulla.. Mitäs tässä odotellessa sitten kuuluisi tehdä? :o
Tänään myyjä soitti että auto näillä näkymin ensi viikolla Turussa ja luovutus mahdollisesti kuun vaihteessa. :thumbsup: Positiivinen yllätys kyllä. Olin valmistautunut että menee syyskuun puolelle. No nythän seuraavasta parista viikosta tuleekin pitkät...
Onko muuten kukaan mainininnut tuosta OnStarin loppumisesta, onko saanut vielä jotain ylimääräistä neuvoteltua mukaan?
Karpaasi79
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 05 Maalis 2016, 11:04
Paikkakunta: Raahe

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Karpaasi79 »

Karpaasi79 kirjoitti: 10 Kesä 2018, 22:06 Terve kaikille.
Ostettu 31.1.2018 insignia st Innovation (plus) 1.5, tomaatti.
Nyt huomasin ajossa kihnuttavan äänen, joka resonoi ohjauspyörään saakka.
Kyseinen ääni on satunnainen ja kuuluu suurimmaksi osaksi käännyttäessä. Hieman kumimainen nariseva ääni ja tosissaan ohjauspyörän pienimuotoinen tärinä.
Onko muilla vastaavaa tullut eteen.
Jarrujen laahaamista mietin, mutta on jotenkin tuo ääni toisenlainen.
Kiitoksia jo etukäteen.

Ex: Astra K Sports Tourer Innovation, G-astroja, F-astroja, B ja C- corsia, B ja C- vekkuleita ja yksi A kasetti😍
Huollossa vika paikallistettu.
Vetari sisempi välyksellinen, iskarin yläpää jumittaa.
Laatu auto. Mittarissa 7800km
Ja vaihtoon menee.
OpelistiKHK
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 07 Kesä 2018, 13:47

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja OpelistiKHK »

TarjouksenUhri kirjoitti: 14 Heinä 2018, 13:10
TarjouksenUhri kirjoitti: 09 Huhti 2018, 18:17 Tänään myyjä soitti että auto näillä näkymin ensi viikolla Turussa ja luovutus mahdollisesti kuun vaihteessa. :thumbsup: Positiivinen yllätys kyllä. Olin valmistautunut että menee syyskuun puolelle. No nythän seuraavasta parista viikosta tuleekin pitkät...
Onko muuten kukaan mainininnut tuosta OnStarin loppumisesta, onko saanut vielä jotain ylimääräistä neuvoteltua mukaan?
Mukava kuulla, että autoja saapuu kesälläkin. Itse tilasin Insigniani maaliskuussa ja vielä odottelen alunperin kesäkuulle luvattua autoa Turkuun.

Ja jos joku tosiaan on saanut neuvoteltua OnStarin loppumisen perusteella jotain hyvitystä, niin laittakaa tietoa tännekin.
Vastaa Viestiin