Mulla on acc kokemusta tästä vm-20 Inkusta ja vm-16 Superbista. Superbin tutkan suojus oli suunniteltu huomattavasti fiksummin. Se oli sileä kiiltävän musta muovikuori. Muutamia kertoja talveen saattoi temppuilla. Tässä Inkussahan se maski on oikein suunniteltu keräävän loskat siihen maskiin/tutkan eteen. Se aaltoileva muovi tutkan edes on aivan käsittämätön, oikein keruu kampa.uppokorkki kirjoitti: ↑05 Joulu 2020, 20:14 Tervehdys kaikille. Olen suunnittelemassa inkun hankintaa, nyt kun "vanhaa" varastoa tyhjennetään faceliftin tieltä. Kyseessä loppuvuoden ajamaton malli 5 vuoden takuulla. Kahlasin tätä lankaa noin 50 sivun verran ja eteen tuli jos jonkinmoista ongelmaa ja pikkuvikaa. Itseä lähinnä kiinnostaa ACC:n toiminta, joka tuntui olevan erittäin herkkä liikennemerkkien puutteille ja Suomen kelille. Lisäksi oli kirjoitettu nykimisestä vakionopeudensäätimellä ajettaessa. Onkohan noihin ongelmiin saatu ratkaisua tässä parin vuoden aikana mahdollisesti jälkipäivityksenä tai uusien vuosipäivityksien myötä?
Harkinnassa siis ST-malli 1.5T koneella Excecutive varustelulla. Mahtaakohan tuo varustelu sisältää aktiivisen vakkarin vakiona, vai onko se edelleen ollut lisävaruste?
Insignia B
Re: Insignia B
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Re: Insignia B
Itsellä kokemusta Octavian nokalla tuosta kiiltävän mustasta tutkakuoresta, ja se oli aivan susi. Pieninkin vesipisara laittoi herjat näyttöön, mutta se ei ollut pahinta - veti useamman kerran törmäysvaroitukset tyhjällä tiellä ja kaksi kertaa jarrutkin pohjaan hätäjarrutuksen merkeissä vaikka lähin auto tai muu este satojen metrien päässä.nupaha kirjoitti: ↑09 Joulu 2020, 22:07Mulla on acc kokemusta tästä vm-20 Inkusta ja vm-16 Superbista. Superbin tutkan suojus oli suunniteltu huomattavasti fiksummin. Se oli sileä kiiltävän musta muovikuori. Muutamia kertoja talveen saattoi temppuilla. Tässä Inkussahan se maski on oikein suunniteltu keräävän loskat siihen maskiin/tutkan eteen. Se aaltoileva muovi tutkan edes on aivan käsittämätön, oikein keruu kampa.uppokorkki kirjoitti: ↑05 Joulu 2020, 20:14 Tervehdys kaikille. Olen suunnittelemassa inkun hankintaa, nyt kun "vanhaa" varastoa tyhjennetään faceliftin tieltä. Kyseessä loppuvuoden ajamaton malli 5 vuoden takuulla. Kahlasin tätä lankaa noin 50 sivun verran ja eteen tuli jos jonkinmoista ongelmaa ja pikkuvikaa. Itseä lähinnä kiinnostaa ACC:n toiminta, joka tuntui olevan erittäin herkkä liikennemerkkien puutteille ja Suomen kelille. Lisäksi oli kirjoitettu nykimisestä vakionopeudensäätimellä ajettaessa. Onkohan noihin ongelmiin saatu ratkaisua tässä parin vuoden aikana mahdollisesti jälkipäivityksenä tai uusien vuosipäivityksien myötä?
Harkinnassa siis ST-malli 1.5T koneella Excecutive varustelulla. Mahtaakohan tuo varustelu sisältää aktiivisen vakkarin vakiona, vai onko se edelleen ollut lisävaruste?
Hyvä tietää, että Superbissa toimii kuten kuuluukin.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Re: Insignia B
On kyllä erikoista, että miksi sinne tutkaan ei voi ympätä sitä lämmitysvastusta tehtaalla, ei varmasti ole kallis. Itellä ekat kokemukset ACC:sta on 2007 vuoden bemmistä ja niissä on lämmitykset. Ei ollu ongelmia ikinä lumen tai loskan kanssa. Rekka kun tuli vastaan ja kunnon loskapaska lensi kaaressa keulaan, niin muutama minuutti saattoi olla pelistä pois ja sitten taas toimi.
Onko näihin joku virittäny mitään lämmitystä?
Onko näihin joku virittäny mitään lämmitystä?
-
- 'Admiral'
- Viestit: 255
- Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30
Re: Insignia B
Tätä olen itsekin ihmetellyt, että miksi tuohon ei voi tehtaalla asettaa lämmitystä. Voisihan se edes olla lisävarusteena, jolloin voisi kerätä maksavilta asiakkailta rahat pois. Joskin itsellä Skodassa (Ocu ja Kodiaq) toiminut pääsääntöisesti täysin moitteetta ja ainoastaan pahimmilla loskakeleillä heittänyt tutkan tukkoon. Normaalit lumi-/vesisateet eivät toimintaa haittaa millään tavalla eikä ole muitakaan häiriöitä ollut. Suht samalla tavalla nämä ilmeisesti toimii monella merkillä.-=DmR=- kirjoitti: ↑09 Joulu 2020, 22:51 On kyllä erikoista, että miksi sinne tutkaan ei voi ympätä sitä lämmitysvastusta tehtaalla, ei varmasti ole kallis. Itellä ekat kokemukset ACC:sta on 2007 vuoden bemmistä ja niissä on lämmitykset. Ei ollu ongelmia ikinä lumen tai loskan kanssa. Rekka kun tuli vastaan ja kunnon loskapaska lensi kaaressa keulaan, niin muutama minuutti saattoi olla pelistä pois ja sitten taas toimi.
Onko näihin joku virittäny mitään lämmitystä?
- Garnd_Old_One
- 'Admiral'
- Viestit: 138
- Liittynyt: 17 Marras 2019, 19:09
Re: Insignia B
Kyllä ne on mahdollista asentaa, aivan kuten monta muutakin asiaa… jos nyt vaikka tuulilasin pesurin takaiskuventtiili, tavaratilan pohjalevy, kameroiden kelvollinen resoluutio, sähköinen takaluukku, pehmyet sisäverhoilut, korin äänieristeet jne., lista on loputon. Kaikki maksaa ja kulukuri sitten näkyy ja paukkuu.
Nyt muuten etuoikea parkkitutka alkoi haparoida. Välillä tunnistaa normisti, välillä huonommin tai ei sitten ollenkaan.
Tarttis mennä pajalle, saavat samalla poistaa Insigia tunnuksen perästä, kun nolottaa ajella tällä ja on tullut kuittailujakin siitä, että menit sitten ja vaihdoit saksan Mosseen.
Tai sitten täytyy käydä vaihtamassa koko logo. Paskan möivät.
Nyt muuten etuoikea parkkitutka alkoi haparoida. Välillä tunnistaa normisti, välillä huonommin tai ei sitten ollenkaan.
Tarttis mennä pajalle, saavat samalla poistaa Insigia tunnuksen perästä, kun nolottaa ajella tällä ja on tullut kuittailujakin siitä, että menit sitten ja vaihdoit saksan Mosseen.
Tai sitten täytyy käydä vaihtamassa koko logo. Paskan möivät.
Vittu näitä vehkeitä!
-
- 'Kadett'
- Viestit: 29
- Liittynyt: 22 Elo 2013, 18:18
Re: Insignia B
Nyt kilometrejä takana MY2020A sports tourerilla takana noin 500km. Onhan se hyvä ajaa, etenkin maantiellä, mutta nurkka-ajokin menee erittäin hyvin ja auto on tasapainoinen. 1.5T moottorin reservit hyödynnettävissä minusta parhaiten, kun ohitustilanteessa ei paina kaasua kick-downiin asti, vaan painaa sen rajalle. Näin kierrokset eivät ryntää ja voidaan hyödyntää moottorin vääntöaluetta paremmin. Samoin tuntuu, että jos loota pudottaa pari pykälää pienemmälle, kiihdytys lähtee käyntiin laatikon luiston kanssa. Yleisesti ottaen täysin riittävästi menohaluja ja ohituskiihtyvyyttä. Tiukkoihin rakoihin ei muutenkaan tule lähdettyä turvallisuuden puolesta ja aktiivivakkarilla ajaessa hermot ei kiristy edellä ajavan tahtiin.
Sitten se melu... Vaikka olin tietoinen asiasta, pääsi se silti yllättämään vm.2008 peugeot 308 SW jäljiltä. Pösö oli rauhallinen ja hiljainen ajettava ja siihen nähden tuo rengasmelu on aivan järkyttävä jo 60 nopeudesta alkaen. Radion ääni häviää melko nopeasti rengasäänien alle ja jos volyymiä nostaa sen yli, käy hieman levottamaksi ja rasittavaksi paikaksi.
Ominaisuudet on ominaisuuksia, mutta mielestäni olisi parempi, jos sähköpenkkien muistista kutsuminen tapahtuisi jo auton lukituksen avauksen yhteydessä. Meidän taloudessa kuskien pituusero on melko suuri ja nyt joudun ahtautumaan ensin istuimelle kytkemään virrat päälle, ennen kuin penkki alkaa säätymään omalle asetukselle. Liekkö olisi testerissä ohjelmoitava asia? Penkkiä voi toki säätää ensin manuaalisesti, mutta koko homman ajatus sitten vähän katoaa.
Pysäköintiavustimista ollutkin juttua ja onhan ne VAG:n vastaaviin nähden karkeampia. Esim. volkkarin pysäköintitutkissa on reilusti pidempi kantama ja niiden avulla suunnistaminen paljon jouhevampaa. Opelin tutkien maksimikantama on vain 80cm ja silloin ollaan jo turhan lähellä esim. täydellä parkkipaikalla vekslatessa. Myöskään kamerat ei tosiaan ole mitään hyllyn parempaa puolta, mutta niillä pärjää. Paremman resoluution kamerat eivät oikeasti ole sen arvokkaampi. Totta sekin, että sitten kun säästetään, täytyy höylää vetää koko matkalta. Onneksi tässä tapauksessa ajamiseen liittyvissä asioissa ei ole tingitty (Poislukien se rengasmelu )
PS. Jos jotain kiinnostaa renkaiden ulkonäkö välittämättä suuremman renkaan ominaisuuksista, olisi täällä kaupan 20" alkuperäissetti Continental ecocontat 6 kumeillä. Ajettu 10km, eli käytännössä uudenveroiset. Ilmoitus rompetorilla.
Sitten se melu... Vaikka olin tietoinen asiasta, pääsi se silti yllättämään vm.2008 peugeot 308 SW jäljiltä. Pösö oli rauhallinen ja hiljainen ajettava ja siihen nähden tuo rengasmelu on aivan järkyttävä jo 60 nopeudesta alkaen. Radion ääni häviää melko nopeasti rengasäänien alle ja jos volyymiä nostaa sen yli, käy hieman levottamaksi ja rasittavaksi paikaksi.
Ominaisuudet on ominaisuuksia, mutta mielestäni olisi parempi, jos sähköpenkkien muistista kutsuminen tapahtuisi jo auton lukituksen avauksen yhteydessä. Meidän taloudessa kuskien pituusero on melko suuri ja nyt joudun ahtautumaan ensin istuimelle kytkemään virrat päälle, ennen kuin penkki alkaa säätymään omalle asetukselle. Liekkö olisi testerissä ohjelmoitava asia? Penkkiä voi toki säätää ensin manuaalisesti, mutta koko homman ajatus sitten vähän katoaa.
Pysäköintiavustimista ollutkin juttua ja onhan ne VAG:n vastaaviin nähden karkeampia. Esim. volkkarin pysäköintitutkissa on reilusti pidempi kantama ja niiden avulla suunnistaminen paljon jouhevampaa. Opelin tutkien maksimikantama on vain 80cm ja silloin ollaan jo turhan lähellä esim. täydellä parkkipaikalla vekslatessa. Myöskään kamerat ei tosiaan ole mitään hyllyn parempaa puolta, mutta niillä pärjää. Paremman resoluution kamerat eivät oikeasti ole sen arvokkaampi. Totta sekin, että sitten kun säästetään, täytyy höylää vetää koko matkalta. Onneksi tässä tapauksessa ajamiseen liittyvissä asioissa ei ole tingitty (Poislukien se rengasmelu )
PS. Jos jotain kiinnostaa renkaiden ulkonäkö välittämättä suuremman renkaan ominaisuuksista, olisi täällä kaupan 20" alkuperäissetti Continental ecocontat 6 kumeillä. Ajettu 10km, eli käytännössä uudenveroiset. Ilmoitus rompetorilla.
Re: Insignia B
Penkkien automaattisäädön ajankohtaa itsekin kironnut. Tästä ahtausongelmasta pääsee eroon siten, että laittaa molemmille käyttäjille penkkeihin poistumisasetuksen päälle, eli penkki vetää aina sammuttaessa taka-asentoon.uppokorkki kirjoitti: ↑13 Joulu 2020, 09:12 Nyt kilometrejä takana MY2020A sports tourerilla takana noin 500km. Onhan se hyvä ajaa, etenkin maantiellä, mutta nurkka-ajokin menee erittäin hyvin ja auto on tasapainoinen. 1.5T moottorin reservit hyödynnettävissä minusta parhaiten, kun ohitustilanteessa ei paina kaasua kick-downiin asti, vaan painaa sen rajalle. Näin kierrokset eivät ryntää ja voidaan hyödyntää moottorin vääntöaluetta paremmin. Samoin tuntuu, että jos loota pudottaa pari pykälää pienemmälle, kiihdytys lähtee käyntiin laatikon luiston kanssa. Yleisesti ottaen täysin riittävästi menohaluja ja ohituskiihtyvyyttä. Tiukkoihin rakoihin ei muutenkaan tule lähdettyä turvallisuuden puolesta ja aktiivivakkarilla ajaessa hermot ei kiristy edellä ajavan tahtiin.
Sitten se melu... Vaikka olin tietoinen asiasta, pääsi se silti yllättämään vm.2008 peugeot 308 SW jäljiltä. Pösö oli rauhallinen ja hiljainen ajettava ja siihen nähden tuo rengasmelu on aivan järkyttävä jo 60 nopeudesta alkaen. Radion ääni häviää melko nopeasti rengasäänien alle ja jos volyymiä nostaa sen yli, käy hieman levottamaksi ja rasittavaksi paikaksi.
Ominaisuudet on ominaisuuksia, mutta mielestäni olisi parempi, jos sähköpenkkien muistista kutsuminen tapahtuisi jo auton lukituksen avauksen yhteydessä. Meidän taloudessa kuskien pituusero on melko suuri ja nyt joudun ahtautumaan ensin istuimelle kytkemään virrat päälle, ennen kuin penkki alkaa säätymään omalle asetukselle. Liekkö olisi testerissä ohjelmoitava asia? Penkkiä voi toki säätää ensin manuaalisesti, mutta koko homman ajatus sitten vähän katoaa.
Pysäköintiavustimista ollutkin juttua ja onhan ne VAG:n vastaaviin nähden karkeampia. Esim. volkkarin pysäköintitutkissa on reilusti pidempi kantama ja niiden avulla suunnistaminen paljon jouhevampaa. Opelin tutkien maksimikantama on vain 80cm ja silloin ollaan jo turhan lähellä esim. täydellä parkkipaikalla vekslatessa. Myöskään kamerat ei tosiaan ole mitään hyllyn parempaa puolta, mutta niillä pärjää. Paremman resoluution kamerat eivät oikeasti ole sen arvokkaampi. Totta sekin, että sitten kun säästetään, täytyy höylää vetää koko matkalta. Onneksi tässä tapauksessa ajamiseen liittyvissä asioissa ei ole tingitty (Poislukien se rengasmelu )
PS. Jos jotain kiinnostaa renkaiden ulkonäkö välittämättä suuremman renkaan ominaisuuksista, olisi täällä kaupan 20" alkuperäissetti Continental ecocontat 6 kumeillä. Ajettu 10km, eli käytännössä uudenveroiset. Ilmoitus rompetorilla.
Peilien sisäänkääntyminen menee samaan osastoon. Miksi eivät voi pelata lukituksen kanssa...
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
-
- 'Kadett'
- Viestit: 29
- Liittynyt: 22 Elo 2013, 18:18
Re: Insignia B
Se pääsi vielä unohtumaan edellisestä, että olen havainnut sitä räminää HUD:n suunnalta. Oliko siihen jotain ratkaisua? Pitänee mainita asiasta kun täytyy joka tapauksessa käydä hoitamassa pois avoinna oleva huoltokampanja liittyen muistikorttiin.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 24
- Liittynyt: 06 Syys 2020, 14:03
Re: Insignia B
Mikäs huoltokampanja muistikorttia kohden on? Löytyykö jostain voimassa olevat?uppokorkki kirjoitti: ↑13 Joulu 2020, 09:41 Se pääsi vielä unohtumaan edellisestä, että olen havainnut sitä räminää HUD:n suunnalta. Oliko siihen jotain ratkaisua? Pitänee mainita asiasta kun täytyy joka tapauksessa käydä hoitamassa pois avoinna oleva huoltokampanja liittyen muistikorttiin.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 29
- Liittynyt: 22 Elo 2013, 18:18
Re: Insignia B
Valitettavasti en osaa sanoa tarkemmin. Myyjäkään ei osannut sanoa muuta kuin, että joku päivitys tiedossa liittyen muistikortinlukijaan. Olisivat tehneet jo Länsiautossa, mutta luovutuksen aikataululla eivät ennättäneet.Randomjargi kirjoitti: ↑13 Joulu 2020, 10:03Mikäs huoltokampanja muistikorttia kohden on? Löytyykö jostain voimassa olevat?uppokorkki kirjoitti: ↑13 Joulu 2020, 09:41 Se pääsi vielä unohtumaan edellisestä, että olen havainnut sitä räminää HUD:n suunnalta. Oliko siihen jotain ratkaisua? Pitänee mainita asiasta kun täytyy joka tapauksessa käydä hoitamassa pois avoinna oleva huoltokampanja liittyen muistikorttiin.
Re: Insignia B
Rämisevälle HUDille en ole itse keksinyt mitään. Se tulee ja menee, nyt ollut parisen kuukautta taas rämisemättä ja muutenkin ollut tosi hiljaista nyt räminöiden osalta. Loppukesästä taas rämisi ainakin kolmesta suunnasta kojelautaa plus kuskin ovesta.uppokorkki kirjoitti: ↑13 Joulu 2020, 09:41 Se pääsi vielä unohtumaan edellisestä, että olen havainnut sitä räminää HUD:n suunnalta. Oliko siihen jotain ratkaisua? Pitänee mainita asiasta kun täytyy joka tapauksessa käydä hoitamassa pois avoinna oleva huoltokampanja liittyen muistikorttiin.
Jotenkin oon antautunut räminöille. Ei niille mahda mitään ja huollostakin auto tuli takaisin "räminät korjattu" -viestillä, mutta alkoivat taas parin sadan metrin ajon jälkeen
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
-
- 'Kadett'
- Viestit: 29
- Liittynyt: 22 Elo 2013, 18:18
Re: Insignia B
Itseasiassa tänään tutkin ajossa mittariston räminää ja huomasin sen kohdistuvan juurikin mittaristoon, eikä hudiin. Mittariston yläreunan ja "aurinkolipan" alapinnan välissä on pieni rako. Sitä kun painoi niin räminä loppui. Rako olisi helppo kiilata jollain kumitallalla. Jää kaiken lisäksi piiloon.Errror kirjoitti: ↑13 Joulu 2020, 11:18Rämisevälle HUDille en ole itse keksinyt mitään. Se tulee ja menee, nyt ollut parisen kuukautta taas rämisemättä ja muutenkin ollut tosi hiljaista nyt räminöiden osalta. Loppukesästä taas rämisi ainakin kolmesta suunnasta kojelautaa plus kuskin ovesta.uppokorkki kirjoitti: ↑13 Joulu 2020, 09:41 Se pääsi vielä unohtumaan edellisestä, että olen havainnut sitä räminää HUD:n suunnalta. Oliko siihen jotain ratkaisua? Pitänee mainita asiasta kun täytyy joka tapauksessa käydä hoitamassa pois avoinna oleva huoltokampanja liittyen muistikorttiin.
Jotenkin oon antautunut räminöille. Ei niille mahda mitään ja huollostakin auto tuli takaisin "räminät korjattu" -viestillä, mutta alkoivat taas parin sadan metrin ajon jälkeen
- Garnd_Old_One
- 'Admiral'
- Viestit: 138
- Liittynyt: 17 Marras 2019, 19:09
Re: Insignia B
Mites nämä, ContiSilent? Taitavat vaan olla vähän tyyriimmät.
https://www.rengas-online.com/rshop/Ren ... d/R-358745
https://www.rengas-online.com/rshop/Ren ... d/R-358745
Vittu näitä vehkeitä!
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13551
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia B
Hyvä rengas. Pitää olla vain tarkkana että rengas ei vaihda pyörimissuuntaa renkaanvaihdossa kun sitä ei ole merkitty renkaaseen. Eli merkitsee rengasliidulla jo uutena puolen vasen/oikea renkaaseen. Jos pyörimissuunta vaihtuu niin nastat lähteeGarnd_Old_One kirjoitti: ↑13 Joulu 2020, 13:16 Mites nämä, ContiSilent? Taitavat vaan olla vähän tyyriimmät.
https://www.rengas-online.com/rshop/Ren ... d/R-358745
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia B
Olikos näihin alkupään Insignioihin joku päivitys olemassa radioon? Ei sammu ollenkaan valot radiosta eikä keskikonsolista...pari tuntia olut nyt päällä vaikka ovet lukittu. Lähti temppuilemaan,kun yritin yhdistää uutta Android-luuria,meni totaalisen jumiin koko laite, eikä soita stereoita, eikä puhelimen kautta. Mutta silti ei valot sammu näytöstä... On tämä ihme laite kaikkine ongelmineen kyllä...
Insignia Sportstourer 1.5A Innovation - 18