Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
nupaha
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 13:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja nupaha »

Garnd_Old_One kirjoitti: 16 Marras 2020, 20:43
nupaha kirjoitti: 15 Marras 2020, 21:53
Garnd_Old_One kirjoitti: 15 Marras 2020, 20:11 Jäi tosta vielä yksi pikku nyanssi pois. Karttapäivityksiähän siihen ei saa, ei edes rahalla :)
Huollossa opastivat laittamaan kännykän hot spotin päälle ja sieltä ajantasaiset kartat käyttöön :nerd:
Eikös hotspotin kautta päivittele kartat niin ainakin mulla lukee, kun pitää hotspottia päällä, että kartat ajantasalla ja viimeisin päivitys tehty silloin ja silloin. Ja kyllä mulla on kartat päivittynyt.
Ei päivity laitteen muistiin tai muistikortille, näin ainakin huoltoneuvojan kertomana.
Selitti, että ajellessa kokoaa sitä lähiympäristöä koskevaa tietoutta.
Onko sitten niin, että karttadata on jaettu lukemattomiin pienempiin paketteihin, joita sitten kerätään pitkin matkaa kuin pokemoneja? Kuulostaa juurikin niin typerältä, että voi pitää paikkansakin.
Ulkomaan retkillä saattaa datamaksut rävähtää, jos näin todellakin on.
Perse.
Jotenki noin se taitaa olla, koska ilmoittelee että paikallinen kartasto ajan tasalla. 🤔
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Errror kirjoitti: 16 Marras 2020, 18:18 Mulla oli laina-autona huollon ajan Insignia vanhalla systeemillä ja se sekosi aivan täydellisesti, kun koitin Apple Carplayta käyttää, jotta saisi Google Mapsin navin näyttöön 🤣

Ei vakuuttanut sekään.
En omista Applen laitteita, joten sitä en osaa kommentoida. Vastaavaa Android Autoa olen käyttänyt paljon ja toimii vanhemman version kanssa hyvin.
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

miomao kirjoitti: 17 Marras 2020, 12:04 Hoi!

Täällä uusi ryhmään liittyjä. Ajattelin tulla kertomaan kanssakulkijoille, että nämä Insigniat kestää hirvikolarin. Ostettiin kesän lopulla 2019 Insignia Grand Sport, ja kuukauden ajelun jälkeen losahti täysikasvuinen hirvi tuulilasille. Autohan meni lunastukseen, mutta henkilövahingoilta vältyttiin.
Viestin yhteydessä kuvaa edesmenneestä kulkineesta, sekä uudesta tilalle tulleesta. Tilalle hankittiin tosiaan MY2020, kaikilla varusteilla :)
On kyllä kaikenkaikkiaan hieno auto. Kolaroitu malli oli 1.5T, manuaalina ja nykyinen 1.6T automaattina.
Kuva
Kuva
Kiitoksia vaan kuvista.
Hyvin oli tosiaan nokkapelti pamahtanut ylös vaimentamaan iskua.
Osaatko arvioida paljonko oli tilannenopeus siinä vaiheessa kun hirvi mäjähti autoon?
Kuoliko hirvi vai tuliko poliisi paikalle lopettamaan eläimen?
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

otj kirjoitti: 18 Marras 2020, 06:41
Errror kirjoitti: 16 Marras 2020, 18:18 Mulla oli laina-autona huollon ajan Insignia vanhalla systeemillä ja se sekosi aivan täydellisesti, kun koitin Apple Carplayta käyttää, jotta saisi Google Mapsin navin näyttöön 🤣

Ei vakuuttanut sekään.
En omista Applen laitteita, joten sitä en osaa kommentoida. Vastaavaa Android Autoa olen käyttänyt paljon ja toimii vanhemman version kanssa hyvin.
Itselläni myös Android ja ei mulla ole ollut suuria vaikeuksia tämän uudenkaan Infotaintmentin kanssa.
Olisikos nyt niin, että enemmän on ongelmaa Applen laitteiden jouhevan toiminnan kanssa kuin Android laitteiden?
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Errror
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 284
Liittynyt: 28 Touko 2019, 20:52

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Errror »

GM_Opel kirjoitti: 18 Marras 2020, 07:44
otj kirjoitti: 18 Marras 2020, 06:41
Errror kirjoitti: 16 Marras 2020, 18:18 Mulla oli laina-autona huollon ajan Insignia vanhalla systeemillä ja se sekosi aivan täydellisesti, kun koitin Apple Carplayta käyttää, jotta saisi Google Mapsin navin näyttöön 🤣

Ei vakuuttanut sekään.
En omista Applen laitteita, joten sitä en osaa kommentoida. Vastaavaa Android Autoa olen käyttänyt paljon ja toimii vanhemman version kanssa hyvin.
Itselläni myös Android ja ei mulla ole ollut suuria vaikeuksia tämän uudenkaan Infotaintmentin kanssa.
Olisikos nyt niin, että enemmän on ongelmaa Applen laitteiden jouhevan toiminnan kanssa kuin Android laitteiden?
Enemmän tuntuu olevan vaan joillekin osunut säkällä toimiva yksilö soittimesta :) Itselläni oli ensin Android, jonka kanssa koko soitin oli käyttökelvoton, eli kaatuili aina, kun bluetooth oli yhdistettynä (Oneplus 6T). Testasin vaimon iPhonella ja suurin osa ongelmista oli tiessään, niin vaihdoin sitten omanikin Applen laitteeseen. Ja siis tuossa Android-käytössä soitin päivitettiin kertaalleen ja oli tutkittavana huollossa, mutta vikaa ei löydetty.

Uusi versio soittimesta. Nyt enää ainoana puhelimeen suoraan liittyvänä ongelmana on yhteystietojen ajoittainen puuttuminen autolta, eli näytössä ei lue kuka soittaa vaikka numero puhelimeen onkin tallennettu. Muut soittimen viat on vaan jotain erikoista sekoilua.

Niin ja lisäyksenä, että Android Auto ja Carplay toimineet molemmat moitteetta omassa autossa koko ajan.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Kaasujalka77
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 42
Liittynyt: 20 Helmi 2020, 07:54

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Kaasujalka77 »

Täytyy todeta, että ihmetellen mutta toisaalta harmitellen seurannut viimeaikaista keskustelua, useiden foorumilaisten ajossa olevien autojen ongelmista.

Itselläni toukokuussa 2019 rekisteröity 1.6T GS jossa softaversio 3.15, minkäänlaista pykimistä tai katkomista ei havaittu. Android auto, BT toimivat hyvin. Ainoa asia joka ei toimi, on WiFin käuttö. En vaan saa kodin nettiä tai kännyn hotspottia toimimaan.

Olen pohtinut pitäisikö käydä päivityttämässä softa koska uudempi saatavilla, mutta toisaalta mitään akuuttia syytä ei ole. Vaikka kartat eivät ole ajan tasalla, android autolla saan Wazen käyttöön.

Myös adaptiivinen vakkari, kuolleen kulman varoittimet, tutkat ja kamerat ja kaistallapito toimivat moitteetta.
Opel Insignia Grand Sport Executive 1.6T vm. 2019
Errror
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 284
Liittynyt: 28 Touko 2019, 20:52

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Errror »

Kaasujalka77 kirjoitti: 18 Marras 2020, 08:53 Täytyy todeta, että ihmetellen mutta toisaalta harmitellen seurannut viimeaikaista keskustelua, useiden foorumilaisten ajossa olevien autojen ongelmista.

Itselläni toukokuussa 2019 rekisteröity 1.6T GS jossa softaversio 3.15, minkäänlaista pykimistä tai katkomista ei havaittu. Android auto, BT toimivat hyvin. Ainoa asia joka ei toimi, on WiFin käuttö. En vaan saa kodin nettiä tai kännyn hotspottia toimimaan.

Olen pohtinut pitäisikö käydä päivityttämässä softa koska uudempi saatavilla, mutta toisaalta mitään akuuttia syytä ei ole. Vaikka kartat eivät ole ajan tasalla, android autolla saan Wazen käyttöön.

Myös adaptiivinen vakkari, kuolleen kulman varoittimet, tutkat ja kamerat ja kaistallapito toimivat moitteetta.
Hyvä kuulla, että joillakin nämä soittimet toimivat kuten pitääkin. En ehkä lähtisi päivittämään toimivaa laitetta...

Harmillisen yleisiä ihan maailmanlaajuisesti ovat juuri tässäkin ketjussa mainitut ongelmat, sillä saksalaisellakin foorumilla näistä on pitkät pätkät kirjoiteltu samoilla lopputuloksilla, eli päivitykset tai soittimien vaihdot uusiin eivät ole auttaneet ollenkaan.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Niinpä
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 43
Liittynyt: 24 Marras 2019, 18:41
Paikkakunta: Kemi

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Niinpä »

Omassa 06/2019 rekisteröidyssä ei myöskään medialaitteessa mitään ongelmaa.Ilman navia oleva laite,joten ehkäpä erit sisuskalut.
Niin AA,Carplay,BT ja kaikki muukin toimii.Puhelimina iphone 7 ja nokia 7+.Ainoa asia mikä ihmetyttää on AA ja Carplay käytössä kun puhelin
on penkkien välissä olevassa kotelossa;miten puhelimet saavat gps yhteyden?Käyttääkö jotain auton antennia?
Lexus NX 300h E-Four 2017
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Hyvä nähdä, että Insignian kanssa voi selvitytyä myös hirvikolarista. Jotenkin itse ajatellut, että tuon ison ja hyvin viiston lasin kautta hirvi mätkähtää varmuudella syliin. Jospa myös se nouseva pelti on estänyt hirven tulon ikkunalle. Muuten ratissa on kyllä oikein turvallinen olo pitkän keulan takana, syvällä poterossa fiilis on kuin "herran kukkarossa".
InkkuH
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 30
Liittynyt: 05 Huhti 2020, 13:39

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja InkkuH »

InkkuH kirjoitti: 15 Marras 2020, 18:12 Aiemmin tossa valittelin, kun välillä tuntunut ettei Ooppelia meinaa saada kylmänä liikkeelle. Ajattelin että se on se moottorin vääntömomentin rajoitin, mikä tekee heti kylmänä sitä. Nyt kesti yli minuutin että sain auton liikkeelle, ajovalot himmeni kun yritti painaa kaasua, ihan kuin meinaisi tukehtua. Hetki ihmettelyä ja taas toimii, ei vikavaloja. On tuossa jotain mätää, pitää viedä pajalle
Itse itselleni vastaten, kaasupoljin meni vaihtoon. Kuulemma 1 vastaava tapaus tullut kuntoon tuolla, mitään vikakoodia ei ollut jättänyt, eikä tietty huollon pihassa tehny temppujaan. Seuraillaan tuliko kuntoon..

Parasta tässä on se, ettei goodwill toimi kun ostin auton käytettynä, kertoo Ooppelin organisaatiosta jotain sekin. 2,5 vuotta vanha ja 57tkm ajettu merkkihuollettu katiska. Myyjäliike onneksi tuli vastaan, 7kk ja 15tkm ostosta, mutta sai itsekin kaivaa kuvetta.
Insignia Sportstourer 1.5A Innovation - 18
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

InkkuH kirjoitti: 18 Marras 2020, 22:55
InkkuH kirjoitti: 15 Marras 2020, 18:12 Aiemmin tossa valittelin, kun välillä tuntunut ettei Ooppelia meinaa saada kylmänä liikkeelle. Ajattelin että se on se moottorin vääntömomentin rajoitin, mikä tekee heti kylmänä sitä. Nyt kesti yli minuutin että sain auton liikkeelle, ajovalot himmeni kun yritti painaa kaasua, ihan kuin meinaisi tukehtua. Hetki ihmettelyä ja taas toimii, ei vikavaloja. On tuossa jotain mätää, pitää viedä pajalle
Itse itselleni vastaten, kaasupoljin meni vaihtoon. Kuulemma 1 vastaava tapaus tullut kuntoon tuolla, mitään vikakoodia ei ollut jättänyt, eikä tietty huollon pihassa tehny temppujaan. Seuraillaan tuliko kuntoon..

Parasta tässä on se, ettei goodwill toimi kun ostin auton käytettynä, kertoo Ooppelin organisaatiosta jotain sekin. 2,5 vuotta vanha ja 57tkm ajettu merkkihuollettu katiska. Myyjäliike onneksi tuli vastaan, 7kk ja 15tkm ostosta, mutta sai itsekin kaivaa kuvetta.
Kuinka paljon korjaus tuli kaiken kaikkiaan maksamaan ja kuinka paljon itse jouduit korjauksesta maksamaan?
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
InkkuH
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 30
Liittynyt: 05 Huhti 2020, 13:39

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja InkkuH »

380€ jaettuna puoliksi, eli ei tässä konkurssiin jouduta.
Insignia Sportstourer 1.5A Innovation - 18
marlii
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 205
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja marlii »

otj kirjoitti: 18 Marras 2020, 19:11 Hyvä nähdä, että Insignian kanssa voi selvitytyä myös hirvikolarista. Jotenkin itse ajatellut, että tuon ison ja hyvin viiston lasin kautta hirvi mätkähtää varmuudella syliin. Jospa myös se nouseva pelti on estänyt hirven tulon ikkunalle. Muuten ratissa on kyllä oikein turvallinen olo pitkän keulan takana, syvällä poterossa fiilis on kuin "herran kukkarossa".
"Ison ja hyvin viiston lasin" ? Insignian lasi on mielestäni aika pysty ja lyhyt, Verrokiksi voi ottaa Astran akvaario maailman.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

On se iso ja viisto verrattuna vaikka Passatiin tai Superbiin, joiden ratissa tuntuu lasi olevan tosi lähellä eikä samanlaista tilan tuntua tulekaan kuskin paikalla.
Avatar
tekarijee
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 07 Syys 2013, 06:38
Paikkakunta: Lahti

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja tekarijee »

InkkuH kirjoitti: 18 Marras 2020, 22:55
InkkuH kirjoitti: 15 Marras 2020, 18:12 Aiemmin tossa valittelin, kun välillä tuntunut ettei Ooppelia meinaa saada kylmänä liikkeelle. Ajattelin että se on se moottorin vääntömomentin rajoitin, mikä tekee heti kylmänä sitä. Nyt kesti yli minuutin että sain auton liikkeelle, ajovalot himmeni kun yritti painaa kaasua, ihan kuin meinaisi tukehtua. Hetki ihmettelyä ja taas toimii, ei vikavaloja. On tuossa jotain mätää, pitää viedä pajalle
Itse itselleni vastaten, kaasupoljin meni vaihtoon. Kuulemma 1 vastaava tapaus tullut kuntoon tuolla, mitään vikakoodia ei ollut jättänyt, eikä tietty huollon pihassa tehny temppujaan. Seuraillaan tuliko kuntoon..

Parasta tässä on se, ettei goodwill toimi kun ostin auton käytettynä, kertoo Ooppelin organisaatiosta jotain sekin. 2,5 vuotta vanha ja 57tkm ajettu merkkihuollettu katiska. Myyjäliike onneksi tuli vastaan, 7kk ja 15tkm ostosta, mutta sai itsekin kaivaa kuvetta.
Itselläni meni huhtikuussa myös kaasupoljin vaihtoon. Auto ei jättänyt tielle eikä oireillut aiemmin mitenkään, mutta yks kaks kesken ajon tuli vain ilmoitus että "Moottorin tehoa rajoitettu". Soitto Opel Assistanceen ja hinuri tuli paikalle poimimaan auton huoltoon, vaihto meni takuuseen. Huollon mukaan vastaavia oli ollut useita.
Opel Insignia 2.0 CDTI Innovation AT8 Sports Tourer MY2019
Vastaa Viestiin