Insignia B
Re: Insignia B
Pystyyköhän tilauksia päivittämään näin jälkikäteen...
Re: Insignia B
Nyt yhden päivän ja pidemmän reissun kokemuksella ei mitään heikkoa urissa tai kuopissa noiden kanssa. Ei vetele urissa ja meno on muutenkin erittäin mukavaa ja vakaata. Crossclimatet kun on hiljaiset niin paineet pidin Ecossa (270 KPa), vaikka varmaan hiljenisi vielä jos tiputtaisi suosituspaineisiin (220 KPa).
Mutta sen verran pitää ottaa takaisin tuota melupuolta, että kun sattuu oikein rouhea tienpinta ja ollaan moottoritienopeuksissa (120) kyllä sitä jyrinää jonkin verran välittyy näistäkin kabiiniin. Menee kyllä jo vähän hifistelyn puolelle, sillä 80-100 vauhdeissa Insigniaa voi kutsua jopa hiljaiseksi. Itse asiassa dieselin raksutus ja moottorin äänet on nyt paremmin esillä, kun renkaiden jollotus on vähäisempää. Talvirenkaiden kanssa ei koneesta ollut juuri tietoakaan.
Mutta sen verran pitää ottaa takaisin tuota melupuolta, että kun sattuu oikein rouhea tienpinta ja ollaan moottoritienopeuksissa (120) kyllä sitä jyrinää jonkin verran välittyy näistäkin kabiiniin. Menee kyllä jo vähän hifistelyn puolelle, sillä 80-100 vauhdeissa Insigniaa voi kutsua jopa hiljaiseksi. Itse asiassa dieselin raksutus ja moottorin äänet on nyt paremmin esillä, kun renkaiden jollotus on vähäisempää. Talvirenkaiden kanssa ei koneesta ollut juuri tietoakaan.
Re: Insignia B
Kulutus tuntuu hieman nouseen isomman rengaskoon ja toisaalta kesänopeuksien myötä. Pidemmällä työreissulla keskikulutus 5,9 l/100 km, jossa mukana myös moottoritietä ja kaupunkiajoa, rajoitukset enimmäkseen satasta. Aika vastaanvanlaisella ajoprofiililla talvirenkailla ja -rajoituksilla tankillinen meni pari viikoa sitten 5,2 l/100.km.
Re: Insignia B
Aikoinaan tuli tuota kesä- ja talvirenkaiden kulutuseroa tutkittua ja haastateltua alan ammattilaisia. Se on kyllä varsin mielenkiintoinen aihe. Useimmiten tulee ajatelleeksi, että varsinkin nastarenkaat lisäävät kulutusta kesärenkaisiin nähden, vaikka olisi saman kokoiset kumit. Näin ei kuitenkaan välttämättä ole. Talvirengas ja varsinkin nastarengas on rakenteeltaan kesärengasta jäykempi ja siinä on ajossa rakenteensa puolesta vähemmän lämpöhäviötä. Nastat sinällään eivät juurikaan vaikuta kulutukseen, vaan enemmänkin kyse on renkaan rakenteen eroista.
Parin sentin ero leveydessä voi toki hieman vaikuttaa, mutta muutenkin kulutus saattaa kesärenkaisiin siirryttäessä nousta yllättävän paljon ihan nopeudesta riippumatta.
Parin sentin ero leveydessä voi toki hieman vaikuttaa, mutta muutenkin kulutus saattaa kesärenkaisiin siirryttäessä nousta yllättävän paljon ihan nopeudesta riippumatta.
VW Tiguan eHybrid -21
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 76
- Liittynyt: 31 Tammi 2018, 22:58
Re: Insignia B
Samanlainen käsitys minullakin on. Nastarenkaalla jäykempi rakenne ja vissiin matalampi vierintävastus. Huomaa esim. siitä että auton hidastuminen isommasta vauhdista vaikka motarin rampille siirtyessä on verkkaisampaa mitä kesärenkailla. Siis minusta tuo on ihan havaittava ero. Nastarenkailla monen auton ohjauskin on tehostimista huolimatta hivenen kevyempi ainakin pysäköintitilanteissa.
Re: Insignia B
Jos maksimaalista matkamukavuutta ja hiljaisuutta hakee sekä on huolissaan taloudellisuudesta, kannattaanee pitäytyä 17" rengaskoossa. Ulkonäön puolesta nuo 18" on just passelit, eikä ajettavuudessakaan ole mitään moittimista. Sivuttaispitoakin tuntuu löytyvän, vaikka Crossclimatet ei mitkään ratarenkaat olekaan.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 16
- Liittynyt: 09 Huhti 2018, 05:28
Re: Insignia B
Onkos muuten porukka saanut ton automaatin+vakkarin nypytys ongelmaa selville ?
Re: Insignia B
Ja tuo mahdollinen nypytysongelma taitaa koskea vain 1.5 bensa-automaattia. 6000 km jo dieselautomaatilla takana eikä minkäänlaisia nypytys- tai muitakaan ongelmia.
Re: Insignia B
Täytyi eilen laittaa ilmastointi jäähdyttämään täysille ja kun olin nupin vääntänyt vasemmalle ääriasentoon niin yllätyin täyden puhalluksen ääni kuulosti kuin joku olisi laittanut imurin päälle. Voin laittaa videon aiheesta, mutta pitäisikö huolestua vai kuuluuko sen kuulostaa imurilta?
Opel Insignia Grand Sport 2020 165T
Opel Insignia Grand Sport 2018 1.6 CDTI
Opel Astra K 2017 1.4 Spotrs Tourer
Opel Astra G 2000 2.0 16V Sport
Opel Manta -77 2.0i GSi
Opel Insignia Grand Sport 2018 1.6 CDTI
Opel Astra K 2017 1.4 Spotrs Tourer
Opel Astra G 2000 2.0 16V Sport
Opel Manta -77 2.0i GSi
-
- 'Kadett'
- Viestit: 36
- Liittynyt: 18 Loka 2017, 00:00
Re: Insignia B
Saksan foorumilla sanoivat että syssyllä tulee myyntiin 1.6 bensaturbo 200 heppasella.. ja että 2 litranen 260 heppanen bensaturbo poistuu myynnistä.
Re: Insignia B
Jossain oli tuosta 260 hv bensan poistumisesta jo aiemmin juttua, ilmeisesti päästöt syynä. Koeajojen perusteella se ei vaikuta oikein onnistuneelta koneelta, suorituskyky ei ole tehoon nähden kummoinen ja kulutus on korkea. Pienitehoisemmat kilpailijat hakkaa sen mennen tullen.
Re: Insignia B
otj kirjoitti: ↑10 Huhti 2018, 22:39 Kirjoittelinkin tuonne Astraketjuun, että nyt on Inkun alla Crossclimate plussat.
Ja voi pojat, mitkä kumit. Insignia menee kuin sukkasillaan ja edes karkein tienpinta ei muuta meteliä häiritseväksi. Edes tienpinnan vaihtelu ei pahasti kuulu matkustamoon.
Hiljaisuus on kitkojen tasoa, mutta ajokäytös kesärenkaan. Lisäksi kävin piruuttaan testaamaassa renkaita lumisella ja jäisellä sivutiellä ja yllättävän hyvin toimi sielläkin!
Mak Milano Black Mirrorit istuu autoon myös erittäin kivasti. Tulee hieman lähemmäs kaarta kuin 17" vakiovanne, mikä ei ole huono juttu ollenkaan.
Edit: kuva lisätty.
Niin ja tulihan se pintaan vedettyä myös Korrek Pro TFC pinnoite. Tiedän, ei ole ns. oikea pinnoite, mutta olipahan törkeän helppo laittaa ja lopputulos on kyllä mielettömän lasimainen kiilto.
otj niin kovasti mainosti MAK Milano vanteita, että en voinut vastustaa kiusausta ja tilasin samat (toivottavasti et pahastu ). Tältä ne näyttää mustassa GS:ssa.
Insignia GS 2018.
Re: Insignia B
En saanut upotettua kuvaa tänne, niin tässä linkki.Caddie kirjoitti: ↑18 Huhti 2018, 12:44otj kirjoitti: ↑10 Huhti 2018, 22:39 Kirjoittelinkin tuonne Astraketjuun, että nyt on Inkun alla Crossclimate plussat.
Ja voi pojat, mitkä kumit. Insignia menee kuin sukkasillaan ja edes karkein tienpinta ei muuta meteliä häiritseväksi. Edes tienpinnan vaihtelu ei pahasti kuulu matkustamoon.
Hiljaisuus on kitkojen tasoa, mutta ajokäytös kesärenkaan. Lisäksi kävin piruuttaan testaamaassa renkaita lumisella ja jäisellä sivutiellä ja yllättävän hyvin toimi sielläkin!
Mak Milano Black Mirrorit istuu autoon myös erittäin kivasti. Tulee hieman lähemmäs kaarta kuin 17" vakiovanne, mikä ei ole huono juttu ollenkaan.
Edit: kuva lisätty.
Niin ja tulihan se pintaan vedettyä myös Korrek Pro TFC pinnoite. Tiedän, ei ole ns. oikea pinnoite, mutta olipahan törkeän helppo laittaa ja lopputulos on kyllä mielettömän lasimainen kiilto.
otj niin kovasti mainosti MAK Milano vanteita, että en voinut vastustaa kiusausta ja tilasin samat (toivottavasti et pahastu ). Tältä ne näyttää mustassa GS:ssa.
https://aijaa.com/GFLyxq
Insignia GS 2018.
Re: Insignia B
Istuupa kyllä mukavasti mustaan GS:n! En pahastu
Kokeilin kesärengaskulutuksia satasen rajoituksilla ja 4,2 l/100 km oli lopputulema 250 km:n mittausmatkalla. Tosin aloin jo itsekin epäillä, että tulikohan loroteltua tankkia ihan täyteen, mutta mielestäni kyllä tuli. Pitääpä seurailla tilannetta.
Kokeilin kesärengaskulutuksia satasen rajoituksilla ja 4,2 l/100 km oli lopputulema 250 km:n mittausmatkalla. Tosin aloin jo itsekin epäillä, että tulikohan loroteltua tankkia ihan täyteen, mutta mielestäni kyllä tuli. Pitääpä seurailla tilannetta.
Re: Insignia B
Mun yksi kaveri on myös todella paljon kehunut tuota Korrek Pro TFC pinnoitetta ja muita siihen samaan tuoteperheeseen kuuluvia tuotteita. Itse myöskin pohdin tuon laittamista autooni, mutta nyt päädyin koittamaan kestopinnoitetta. Autoni on siis parhaillaan pinnoitettavana.
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita