Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Itse arvelin puolittaa vaihtovälin 15000 km:n, kun tätä Inkkua aion pitää jopa 200000 km nurkille, mikä ei minun ajoilla tosin tarkoita kuin 4-5 v max.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13552
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Pelkkä ylimääräinen öljynvaihto välillä ei paljoa maksa ja taitaa insigniankin huoltokirjassa olla ylimääräisille öljynvaihdoille oma sivu?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
DonTomerell
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 61
Liittynyt: 25 Touko 2017, 14:17

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja DonTomerell »

Viikonloppu on mennyt enemmän ja vähemmän vaalealla nahkapenkillä istuessa. Ei malttaisi olla ajamatta ollenkaan.
Omat kokemukset ja tuntemukset ovat ensi päivien jälkeen pelkästään positiiviset. Tämä uusi Inkku on huomattavasti hiljaisempi, "laadukkaampi" ja tyylikkäämpi kuin edellinen A malli.
Laatupoikkeamia en ole ainakaan vielä löytänyt, ja kaikki varusteet toimii niin kuin pitääkin, ja ajettavuus on parasta A-luokkaa ainakin meikäläisen makuun.
Ainoa asia jos täytyy jotain "negatiivista" väkisin kaivaa, on tavaratilan vaalea lattiamateriaali, joka nyt puhtaana on tietysti tyylikäs, mutta sitä saanee ahkerasti imuroida jos/kun tavaraa ja koiria tällä kuskaan... No aina voi pitää suojaa päällä :P
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Otin heti mukaan alkuperäisen käännettävän tavaratilan mustan suojamaton, jossa toinen puoli tekstiiliä ja toinen kumia. Matkustamon lamput on ledit, mutta kontissa oli perinteinen polttimo. Sinnekin piti vaihtaa tilalle Osramin ledi.

En minäkään keksi viikon ja 600 km kokemuksella mitään merkittävää heikkoutta autossa. Jos haluaa kaivella, ainoastaan sen liikennemerkkien tunnistuksen muuttaisin käyttäjän valittavaksi, ottaako tiedon Navilta vai uskooko kameraa. Eilen tuli ajeltua pimeässä ja ledit pelasi kuin ajatus. Sanokoot lehdet mitä tahansa, mutta omasta mielestäni kantama on parempi kuin Astran ledeissä. Kyllä noilla näkee.
immu.
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 25 Elo 2012, 14:59

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja immu. »

Mites otj ja DonTomerell, toimiiko pissapoika teillä oikein?Eli ensiksi alkaa tulla pesuainetta ja sitten vasta lähtee pyyhkijät toimimaan.
Itsellä ainakin pyykijät ehtii lähteä pyyhkimään kuivaa lasia, ja sitten vasta tulee vettä.
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Pyyhkijät ehtii ennen pissapoikaa, eli kuivaa lasia pyyhkii eka. Tänään räntäsateessa ekan kerran tippui adaptiivinen vakkari pois pelistä. Ajelin sitten nopeudenrajoittimella, sehän on melkein kuin normivakkarilla ajelisi, ainut että joutuu jalkaa pitämään kaasulla. Eipä sillä, olisihan tuo kiva että vakkari toimisi normaalina jos adaptiivisuus pois käytöstä. Mutta ilmeisen vaikea toteuttaa kun ei noita monellakaan merkillä ole normivakkarimahdollisuutta adaptiivisen kanssa.
Taikamatto
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Tammi 2018, 22:58

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Taikamatto »

Morjens. Itsellä kasassa ST 1,5AT:llä nyt 4000 km helmikuun alusta. Tuosta pyyhkimien ja vedentulon ajoituksesta minulla havaintona, että kun käyttää pyyhin/pesuria aina sen ekan kerran, vesi ei ehdi nousemaan suuttimiin ennen kuin pyyhkimet jo vetää kuivaa lasia. Mutta kun pesua toistaa, vesisuihku ehtii juuri ja juuri ennen. Siten kyse ei olisikaan logiikasta millä systeemi on järjestelty vaan siitä, että vesiletkuissa ei ole mitään erityisempää takaiskuventtiiliä. Niinpä se valuu putkistossa takaisin säiliöön eikä ekalla pesurin käytöllä ehdi nousta lasille asti. Siis toteutusta ei ole viety ihan loppuun. Tai no, onhan se systeemissä ajoituksen puutetta että pesurin pumpulle ei anneta tarpeeksi aikaa ennen kuin pyyhkimet lähtee.

Nyt kun kevätpölyt ja sulamisvedet kuraa teitä ja lasia, tämä detalji harmittaa vähän. Joskus ennen muinoin olen nähnyt letkulinjassa aika simppelin venttiilin missä pieni kuula esti veden valumisen takaisin säiliöön.
Duudi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 42
Liittynyt: 30 Kesä 2017, 11:29

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Duudi »

Minä olen tullut samoihin johtopäätöksiin n. 9000 km ajokokemuksella: pissapoika kaipaa takaiskuventtiiliä. Pumppu käynnistyy selvästi ennen pyyhkijöitä, mutta letkun täyttö ottaa aikansa. Ajattelin pyytää, että laittavat seuraavassa huollossa sellaisen. Osa ei montaa euroa maksa eikä asennuksenkaan pitäisi olla kummoinen homma. Voi olla, etten jaksa odotella vuosihuoltoa, vaan laitan sen itse, jahka kelit lämpenee.
marlii
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 205
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja marlii »

Tässä kun puhutte tuulilasin pesusta niin onko tuulilasi pehmeämpää kuin vanhassa mallissa? Automaatti pyyhkijöillä tuttuni tehnyt Astran K lasin todella naarmuiseksi. Tarkkana olen jättänyt omasta autostani automaattisen pyyhkimen pois ja näin tihkulla voin hallita paremmin ettei liian kuivana hankaa lasia. Kesällä huomasin että kouvujen mahlat jämähti todella kovaan lasiin verrattuna J Astraan. Lisäksi lasi on jotenkin huokoinen kun sitä kuivaa. Entisen sai rätillä ja fairilla puhtaaksi mutta nyt kaikki jää tohon. Liuotinpesu ja painepesuri vie kyllä näppärästi kaiken mennessään. Onkohan nuo lasit äänieristyksen tai lämmöneristyksen vuoksi muuttaneet koostumustaan?
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
Taikamatto
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Tammi 2018, 22:58

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Taikamatto »

otj kirjoitti: 16 Maalis 2018, 18:55
"Rengasmeluunkin oli muuten positiivinen vaikutus kun tiputin sen liikkeen laittamasta 260 KPa suositeltuun 220 KPa. ..."
Tuo pitääkin tsekata mikä vaikutus on. Hakkapeliitta kasit alla ja ääntä on jonkin verran. Rengaspaineisiin en ole luovutuksen jäljiltä itse koskenut (...siis vielä). Rengaspainenäytön mukaan 2,68 .. 2,72 kylmänä ja puolen tunnin maantieajon aikana nousi jonnekin 2,8 ... 2,9 MPa ja silleen, kun renkaat lämpeneen. Äsken kun manuaalista kattelin suositusasetuksia, niin siellähän on toisaalta tuo 2,2 (siis 20 kPa) niinkuin "comfort" asetteluna ja sitten tuo korkeampi mikä lienee autoon luovutuksessa laitettu nimikellä "ECO". Taitaa olla sillä ja korkeampien paineiden pienemmällä vierintävastuksella ja sitä kautta kulutuslukemien haulla tekemistä toistensa kanssa....

Renkaillakin toki oma merkityksensä mutta jos keran oli kuultava ero ?
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2141
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Ihan samaa materiaalia ne lasit on.
Jotain pinnoitteita kannattaa kokeilla jos haluaa lasin puhdistavan helpommin.

Esim: Gtechniq G1.
Tuo tuntuu pysyvän lasissa toista vuotta.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
marlii
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 205
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja marlii »

Sanoisin 100 prosentin varmuudella että lasit eivät ole samaa materiaalia kuin vanhempien Opelien. Meillä kakkos autosta Corsasta (v.2004) saa mahlat helposti mikrokuituliinalla ja lasi on selvästi lasisemman oloinen eli kovempi niinkuin J Astrassakin. Jos autossa ei muuten oo pesun aihetta niin pesen välillä noita laseja rätin kanssa kun pihan koivut tuppaa töhrimään ne.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2141
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Työskentelen lasialan tuotantokoneiden valmistuksen/tuotekehityksen parissa, joten jotain faktaa saattaa täältäkin löytyä...
Täytyy vielä kysästä noilta isoilta valmistajilta Saint Gobainilta ja NSGltä jos muka oikeasti olisi eroa. Epäilen vahvasti.

Tietääkseni itse Soda lime lasi (materiaali) ei ole muuttunut miksikään pitkiin aikoihin. Jos siitä tehdään erityiskirkasta siinä on vähemmän rautaa materiaalissa seassa ja lisäämällä erinäisiä metalleja sitä voidaan massavärjätä.

Suurin ero tuulilaseissa on materiaalin paksuus. Eli aiemmin lasi oli paksumpaa, kuten myös laminoinnissa käytetty kalvokin.
Erikseen tietysti "gorilla glass" yms. Corning firman tuotteet, joissa voi olla eroja. Mutta näitä sitten vasta superautoissa yms. Tesloissa.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
SportsT_Innovation
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 255
Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja SportsT_Innovation »

Tekniikan Maailmahan totesi Astran käyttötestissä, että tuulilasi oli todella huonossa kunnossa käyttötestin jälkeen (naarmuinen) ja taisipa vielä saatesanat olla, että "tuulilaseissa todellakin on eroja". Eli ilmeisesti ainakin Astrassa lasi on melko helposti naarmuntuvaa sorttia. Itselläni ei tätä ongelmaa ole vielä tullut Astran kanssa vastaan, koska halkeamisen takia on jo kahteen kertaan mennyt koko lasi vaihtoon :lollis:
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 348
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja kjans »

Mulla on 27 tkm ajettu Astra K, ja siinä on aika pahat naarmut jo pyyhkijöistä etenkin sivuissa mihin kaikki moska pyyhkiessä päättyy. Osansa voi toki olla siinäkin, että edellisen omistajan jäljiltä pissapoikien suuntaus oli ihan liian alas, mutta jos vertaa vaimon 50 tkm ajetun Kian tuulilasiin joka on lähes jäljetön ja oma on tuossa kunnossa puolta vähemmillä kilometreillä, niin lasi kyllä naarmuuntuu Astrassa todella paljon helpommin.

En ole kyllä koskaan nähnyt uudessa autossa tuulilasin naarmuuntuvan noin nopeasti, jos sama tahti jatkuu niin se on 3 vuoden kohdalla melkein vaihtokunnossa...
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
Vastaa Viestiin