Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
SportsT_Innovation
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 255
Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja SportsT_Innovation »

marlii kirjoitti:
SportsT_Innovation kirjoitti:
Vamosvamos kirjoitti:
usvaa kirjoitti:
Masi kirjoitti: Hei - mikä on tuo "tiplu" johon zoomasit tuossa videon lopussa? Siis tuossa lokarin kärjessä, umpion päällä.
se on tekemäni kumitassuviritys kun heti uudesta oli sellaista ongelmaa, että Shellin pesukoneen harjaksia jäi tuonne väliin :) Tässä ketjussa oli joskus aikaisemmin juttua.
Pitää kehua erittäin fiksun näköistä asennusta ja joskus kun autoa myy niin on uuden omistajan helppo vaihtaa maski jos ei halua lisävaloa (jostain kumman syystä) pitää! Lisäksi täytyy pahoitella että aiempi ”avautumiseni” sikaflex-korjauksista uuten autoon oli videon nähtyäni täysin typerä. Käsitin jotenkin että olet mustaa sikaa vetänyt ”vapaalla kädellä” umpioiden päälle. Mutta tuo ”tippa” on ihan fiksu ratkaisu!

Btw: olisi huomenna edessä auton pesu ja imurointi ja ajettelin samalla vetäistä Korrekin TFCtä pintaan kun en vielä ole raaskinut tilata tuota ”oikeaa” keraamista pinnoitusta vaikka mieli tekisi. Onko muilla vahoista/pinnoitteista tuoreita kokemuksia?
Itse otin keväällä Astraani Finikorin kestopinnoitteen ja olen ollut todella tyytyväinen. Vesi helmeilee edelleen hienosti pois maalipinnalta ja kiilto on todella hyvä. Muutama ulkopuolinenkin on pesun jälkeen kysynyt, miten saan auton kiiltämään niin hyvin. Ja tuon veden helmeilyn huomaa hyvin vesisateen jälkeen, kun oman auton katto on täynnä pieniä vesihelmiä ja samaan aikaan naapureiden autojen katot ovat tasaisen vesimassan peitossa.
Mitä maksoi käsittely? Nyt on pesun jälkeen suht hyvä pinta, kun uudessa itsepalvelupesussa saa koneesta valita vahan, joka ruiskutetaan painepesurilla. Sen jälkeen huuhtelu ja liinalla kuivaus. 2 kertaa vuodessa muutoin auton vahaus ja talvella satunnaisesti helmat.
Maksoi 380 €. Vahaus toki halvempaa, mutta ainakin kesän jälkeen voin sanoa, että pesu on helpompaa ja auton kiilto parempi kuin vahalla.
marlii
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 205
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja marlii »

En epäile!
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
SuperbTPM
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 59
Liittynyt: 20 Syys 2017, 21:28

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja SuperbTPM »

Itse otin oston yhteydessä KochChemie 1K- Nano kestopinnoitteen autoon, maksoi 250€. Mielestäni oli kyllä rahan väärti, vesi valuu pois maalipinnalta ja auto kiiltää upeasti. Pysyy muuten autokin kuivana eikä kuuraa ole lähellekään niin paljon kuin vanhassa tuppasi olemaan. Lappujen mukaan pinta kestää vuoden päivät ja ehdottomasti uusin vahauksen ei se niin kallis ole, pari kaljailtaa jättää menemättä ja avot.
Avatar
Piude81
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 223
Liittynyt: 27 Touko 2009, 19:57
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Piude81 »

SportsT_Innovation kirjoitti:
marlii kirjoitti:
SportsT_Innovation kirjoitti:
Vamosvamos kirjoitti:
usvaa kirjoitti:
se on tekemäni kumitassuviritys kun heti uudesta oli sellaista ongelmaa, että Shellin pesukoneen harjaksia jäi tuonne väliin :) Tässä ketjussa oli joskus aikaisemmin juttua.
Pitää kehua erittäin fiksun näköistä asennusta ja joskus kun autoa myy niin on uuden omistajan helppo vaihtaa maski jos ei halua lisävaloa (jostain kumman syystä) pitää! Lisäksi täytyy pahoitella että aiempi ”avautumiseni” sikaflex-korjauksista uuten autoon oli videon nähtyäni täysin typerä. Käsitin jotenkin että olet mustaa sikaa vetänyt ”vapaalla kädellä” umpioiden päälle. Mutta tuo ”tippa” on ihan fiksu ratkaisu!

Btw: olisi huomenna edessä auton pesu ja imurointi ja ajettelin samalla vetäistä Korrekin TFCtä pintaan kun en vielä ole raaskinut tilata tuota ”oikeaa” keraamista pinnoitusta vaikka mieli tekisi. Onko muilla vahoista/pinnoitteista tuoreita kokemuksia?
Itse otin keväällä Astraani Finikorin kestopinnoitteen ja olen ollut todella tyytyväinen. Vesi helmeilee edelleen hienosti pois maalipinnalta ja kiilto on todella hyvä. Muutama ulkopuolinenkin on pesun jälkeen kysynyt, miten saan auton kiiltämään niin hyvin. Ja tuon veden helmeilyn huomaa hyvin vesisateen jälkeen, kun oman auton katto on täynnä pieniä vesihelmiä ja samaan aikaan naapureiden autojen katot ovat tasaisen vesimassan peitossa.
Mitä maksoi käsittely? Nyt on pesun jälkeen suht hyvä pinta, kun uudessa itsepalvelupesussa saa koneesta valita vahan, joka ruiskutetaan painepesurilla. Sen jälkeen huuhtelu ja liinalla kuivaus. 2 kertaa vuodessa muutoin auton vahaus ja talvella satunnaisesti helmat.
Maksoi 380 €. Vahaus toki halvempaa, mutta ainakin kesän jälkeen voin sanoa, että pesu on helpompaa ja auton kiilto parempi kuin vahalla.

Munllkain on Astrassa tuo Finikorin keraaminen brilliant pinnoite ja oon ollut todella tyytyväinen. Siinä on 3v takuukin ja on vakuutusyhtiön hyväksymä. Mä maksoin siitä 450e.
Opel Insignia Grand Sport 2020 165T
Opel Insignia Grand Sport 2018 1.6 CDTI
Opel Astra K 2017 1.4 Spotrs Tourer
Opel Astra G 2000 2.0 16V Sport
Opel Manta -77 2.0i GSi
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

Minulla Lacroe pinnoite, jolla myös 3 vuoden takuu ja vakuutusyhtiöiden hyväksymä. Minulla ei enää helmeile niin kuin uutena. Autoa pestäessä huomaa että pinta on liukas ja siten helpompi pestä. Ei ole kiveniskemiä eikä naarmuja näkyvissä, josko on sitten auttanut siinä, en tiedä.
RoyalGuru
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 30 Syys 2017, 17:51

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja RoyalGuru »

Tuli yllättävä ongelma esiin. Tänään töistä tullessa auto heitti jonkun ilmoituksen lukituksesta näyttöön, jota en ehtinyt lukea. Huomasin kuitenkin kaupan pihassa, ettei lukitus ole ollenkaan toiminnassa, ei auki, eikä kiinni. Lukitusnapit kuljettajan ovessa eivät reagoi mitenkään, avaimesta painettaessa väläyttää vaan valoja, muttei lukitse ovia, eikä myöskään vaa niitä. Myöskään takaluukku ei ole toiminnassa. Autossa on avaimeton järjestelmä ja kaikki toimii muuten ok, mutta tuo lukitus ei ole ollenkaan pelissä.

Soitin Laakkoselle ja selitin tilanteen, ei ollut aiemmin tullut vastaavaa vastaan. Sain huoltoon ajan maanantaille, saas nähdä mikä oikein on vikana. Mikään merkkivalo ei pala. Autolla ajettu nyt 5800 km, eli käytännössä uudesta autosta kyse. Kenelläkään teen?ullut vastaavaa eteen?
InsigniaNow
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 36
Liittynyt: 18 Loka 2017, 00:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja InsigniaNow »

Parkissa ollut auto, ilmeisesti joku hiekoitus ollut kun pikkukivä muutamia jopa katolla. Peräosassa ottanut parit kiveniskemät myös maalipintaan, ihan pieniä mutta harmittaa. Onkohan paha homma fiksata liikkeessä?
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Maalikynä marmorilta?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
InsigniaNow
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 36
Liittynyt: 18 Loka 2017, 00:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja InsigniaNow »

1,2sorsa kirjoitti:Maalikynä marmorilta?
Joo hyvä ehdotus, -(z)- pitääkin hoitaa sieltä maalikynä. Sen verran pieniä ovat ettei viitti tosiaan maalauttaa / taikka vakuutusyhtiötä ottaa mukaan, kun noita täällä talvella pakkaa välillä tulemaan, ei voi oikein välttääkään.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Katso että pinta on kuiva ja peltiosissa ettei ole ruostetta tai paljasta peltiä näkyvissä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
SuperbTPM
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 59
Liittynyt: 20 Syys 2017, 21:28

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja SuperbTPM »

1000km takana ja pelkääjän turvavyö jumiutui kiinni, onneksi istui lapsi etupenkillä eikä vaimo niin ei tarvinnut leikata vyötä poikki. Huomenna auto liikkeeseen ja homma kuntoon.
DonTomerell
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 61
Liittynyt: 25 Touko 2017, 14:17

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja DonTomerell »

Mulle autokauppias soitti perään jo tilatusta 1,6 automaatti Diesel farkusta, ettei siihen saakaan otettua ensiasennuksena 18" vanteita, koska CO päästöt...
Konfiguraattori oli antanut laittaa ne alle, mutta nyt olisi siis otettava ne ainoat 17" mitä listalla on :(
ddude
'Senator'
'Senator'
Viestit: 382
Liittynyt: 14 Tammi 2007, 20:59

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja ddude »

DonTomerell kirjoitti:Mulle autokauppias soitti perään jo tilatusta 1,6 automaatti Diesel farkusta, ettei siihen saakaan otettua ensiasennuksena 18" vanteita, koska CO päästöt...
Konfiguraattori oli antanut laittaa ne alle, mutta nyt olisi siis otettava ne ainoat 17" mitä listalla on :(
Mun mielestä aika erikoista.
Luulisi että jos haluaa tehdä kauppaa ja palvella hyvin niin kauppias voisi itse vaihtaa alle ne 18" pyörät ja laittaa ylimääräiset 17" sitten johonkin seuraavaan myytävään autoon.
Eihän pyörien vaihtaminen itsessään ole homma eikä mikään...
Avatar
Piude81
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 223
Liittynyt: 27 Touko 2009, 19:57
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Piude81 »

No niin, nyt on aamulla haettu koeajoon Inkku 1.6 CDTI. Ajalen sillä tän päivän ja huomenna palautan. So far so good vaikka toi hud mua epäilytti. Mut sehän onkin aika jees. Regasmelu oli kyllä aika kova, kuten Astrassakin. Eikö tässäkään ole äänieristeitä? Mites noi rengaspaineanturit menee, saako ite kuitattua renkaanvaihton jälkeen vai pitääkö viedä liikkeeseen?
Opel Insignia Grand Sport 2020 165T
Opel Insignia Grand Sport 2018 1.6 CDTI
Opel Astra K 2017 1.4 Spotrs Tourer
Opel Astra G 2000 2.0 16V Sport
Opel Manta -77 2.0i GSi
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9263
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Kaikki suomimallit on lisä-äänieristyspaketilla, joka sisältää mm. laminoidut sivulasit. Muutamista esisarjan autoista tämä puuttuu, mutta jos sivulaseissa lukee "Laminated", niin silloin se on. Tunnistimet ei vaadi koodailuja.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Vastaa Viestiin