Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1345
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Nible »

Rookeri kirjoitti: 01 Maalis 2021, 18:25 Kauan saa odotella että saa täyssähköauton vetokoukulla. Itelle se on ajoittain aika tärkee.
Insigniaa jos kaipailee, niin varmaan muutaman vuoden, jos siitä täyssähköä edes tulee.

Mut jos muut merkit kelpaa, niin toimitusaika varmaan muutama kuukausi. Tai sitten saattaa löytyä jo maahantuojiltakin jo jotain yksilöitä. Eli jos vaatimus on täyssähkö ja vetokykyä, niin löytyy niitä useammalta merkiltä jo nyt.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
opelonparas
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 205
Liittynyt: 13 Touko 2014, 19:13

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja opelonparas »

Uudessa Autobildissä oli merkkien sisäinen parivertailu, jossa oli aina rinnan farkku ja katumaasturi. Inkku voitti Grandlandin, sen todettiin olevan korkeamman lähtöhintansa väärti. Ylipäänsä testissä farkut loistivat ja veivät pelin 7-3.
Astra K Sports Tourer 1.4 T (110 kW) AT
Ex: Vectra C Wagon 1.8 (103 kW) AT | Vectra B Wagon 1.6 (74 kW) MT
Masi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 830
Liittynyt: 26 Kesä 2002, 03:00

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Masi »

Rookeri kirjoitti: 01 Maalis 2021, 18:25 Kauan saa odotella että saa täyssähköauton vetokoukulla. Itelle se on ajoittain aika tärkee.
Itse asiassa minulle myös - omakotitalossa riittää aina tontille rahdattavaa tavaraa.
Avatar
Jartsi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 873
Liittynyt: 05 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

otj kirjoitti: 01 Maalis 2021, 17:44 On kyllä surkuhupaisia hyvitykset, mitä Insigniasta tarjoavat vaihdossa. Moni myyjä vetoaa siihen, että kun A-mallit oli ns. seisokkiautoja. En tiedä, oliko niissä jotain erityistä vikaa, mutta sieltä vedetään yhtäläisyysmerkit myös B:hen.

Tietty dieselit ei tahdo tällä hetkellä kelvata juuri kellekään.
Onko paljonkin eroa hyvitys vs. vastaavan myyntihinta liikkeessä?
nupaha
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 13:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja nupaha »

https://www.pexels.com/fi-fi/kuva/3522590/
No, ei tullu kuva suoraan, mutta tuossa huono kuva GS 210cm boksi katolla. Kuten edellä mainitsin niin lyhyt tuo kattotelineiden väli on Hyvin se taas kuitenki katolla tuli mukana. :)
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Errror
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 284
Liittynyt: 28 Touko 2019, 20:52

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Errror »

nupaha kirjoitti: 01 Maalis 2021, 21:48 https://www.pexels.com/fi-fi/kuva/3522590/
No, ei tullu kuva suoraan, mutta tuossa huono kuva GS 210cm boksi katolla. Kuten edellä mainitsin niin lyhyt tuo kattotelineiden väli on Hyvin se taas kuitenki katolla tuli mukana. :)
Kiitos! Hyvinhän se näyttää pelittävän :)

Mulla on hetken hankinta jäissä, odottelen liisarifirman vastausta, että menisiko ainakin kattotelineet näin jälkikäteen vielä mukaan pakettiin. Ja ehkä boksikin.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Jartsi kirjoitti: 01 Maalis 2021, 21:43
Onko paljonkin eroa hyvitys vs. vastaavan myyntihinta liikkeessä?
Sellaiset 4000-5000 euroa suurin osa. Alimmillaan 2000 euroa ja enimmillään 6000 euroa. Varsinkin VW- ja Skodamyyjät tuntuvat hyljeksivän Opelia, se on tuttua jo aiemmista autonvaihdoista ja myyjät kertovat sen myös avoimesti.

Kiikarissa on ladattava hybridi, ajot on muuttuneet koronan myötä sellaista suosivaksi. Täyssähköön en voi mennä, koska ajoittain pitää pystyä siirtymään päivässä 600-700 km taipaleita, mitä täyssähkäreiden ranget ei mahdollista. Lisäksi koukku on ehdoton, saahan niitä mm. VW ID4:n tai Skoda Enyaqiin kunnon vetopainoilla, mutta (talviolosuhteiden) 200-300 range ei riitä minulle.
jtteno82
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 15 Tammi 2021, 19:59

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja jtteno82 »

jtteno82 kirjoitti: 21 Helmi 2021, 18:35
nobo72 kirjoitti: 21 Helmi 2021, 15:32
jtteno82 kirjoitti: 21 Helmi 2021, 14:25
jtteno82 kirjoitti: 20 Helmi 2021, 16:11
GM_Opel kirjoitti: 20 Helmi 2021, 13:37
Auton akku voi olla lopussa. Myös kauko-ohjaimen paristo voi olla heikko. Jos kauko-ohjaimen paristo on heikko, kauko-ohjain pitäisi laittaa keskikonsolissa olevan luukun alle (luukku jätetään auki) virtapistorasian viereen painikkeet ylöspäin. Siinä on luukun alla ihan oma paikka kaukosäätimelle. Se näkyy piirroskuvana lähellä virtapistorasiaa. Sillä paikalla on oma nimikin, lähetintasku.
Akku tarkastettiin huollossa muutama viikko takaperin, latasivat silloin täyteen ja totesivat että on kunnossa. Laitoin akkulaturin kiinni, näyttää "keltaista", eli on ilmeisesti tyhjentynyt. Nyt lähti kuitenkin käyntiin suorilta käsin käyntiin, kun avaimen pisti lähetinkoteloon. Eilen tuokin toimi vain 1/10 kerrasta. Keskuslukitus ei toimi ovipainikkeista, eikä kaukosäädin toimi vieläkään. Samoin rengaspainemittarin hälytysvalo palaa.

Veikkaan sähkövikaa, mutta toivottavasti olisi vaan akun heikkoon kuntoon liittyvää ongelmaa. :banghead:
Eipä tuo toipunut vaikka akku täynnä. Käynnistyy kyllä lähetintaskun avulla. Keskuslukitus toimii sisältä ovipainikkeen kautta. Pitää viedä huoltoon. Mielenkiintoista, että sulakkeista kuuluu naksahdus kun ovet laittaa kiinni. Katsotaan mitä sanovat huollossa..
Oletko kokeillut toisella avaimella?
Tai tarkistanut/vaihtanut avaimen patterin?
Jep, sama juttu molemmilla avaimilla. Vaihdoin varmuuden vuoksi myös pariston, ne on tosiaan vaihdettu n. pari kuukautta sitten niin eipä niissä mitään vikaa ole. Jotain "älyä" tuossa keyless entryssä kuitenkin on, koska peräkontin sähköinen avaus tunnistaa kun menee peräkontin lähelle - valot syttyvät, tosin kontti ei avaudu. Samoin ajotietokone tunnistaa muistipaikan eri avaimille nyt, kun akku on täynnä.
Päivitys tähän. Akku viallinen, kapasiteetti laskenut 850a -> 420a. "Buuttaamalla" ja akun vaihdolla vikakoodit poistuivat. Otin nyt tällä kertaa Opelin alkuperäisen akun. Huollossa kommentoivat, että tarvikeakuilla on tullut esiin muutama ongelma? Onkohan vain huollon (myynti)puhetta, onko kenelläkään tosielämän kokemuksia?
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

jtteno82 kirjoitti: 02 Maalis 2021, 14:33
jtteno82 kirjoitti: 21 Helmi 2021, 18:35
nobo72 kirjoitti: 21 Helmi 2021, 15:32
jtteno82 kirjoitti: 21 Helmi 2021, 14:25
jtteno82 kirjoitti: 20 Helmi 2021, 16:11

Akku tarkastettiin huollossa muutama viikko takaperin, latasivat silloin täyteen ja totesivat että on kunnossa. Laitoin akkulaturin kiinni, näyttää "keltaista", eli on ilmeisesti tyhjentynyt. Nyt lähti kuitenkin käyntiin suorilta käsin käyntiin, kun avaimen pisti lähetinkoteloon. Eilen tuokin toimi vain 1/10 kerrasta. Keskuslukitus ei toimi ovipainikkeista, eikä kaukosäädin toimi vieläkään. Samoin rengaspainemittarin hälytysvalo palaa.

Veikkaan sähkövikaa, mutta toivottavasti olisi vaan akun heikkoon kuntoon liittyvää ongelmaa. :banghead:
Eipä tuo toipunut vaikka akku täynnä. Käynnistyy kyllä lähetintaskun avulla. Keskuslukitus toimii sisältä ovipainikkeen kautta. Pitää viedä huoltoon. Mielenkiintoista, että sulakkeista kuuluu naksahdus kun ovet laittaa kiinni. Katsotaan mitä sanovat huollossa..
Oletko kokeillut toisella avaimella?
Tai tarkistanut/vaihtanut avaimen patterin?
Jep, sama juttu molemmilla avaimilla. Vaihdoin varmuuden vuoksi myös pariston, ne on tosiaan vaihdettu n. pari kuukautta sitten niin eipä niissä mitään vikaa ole. Jotain "älyä" tuossa keyless entryssä kuitenkin on, koska peräkontin sähköinen avaus tunnistaa kun menee peräkontin lähelle - valot syttyvät, tosin kontti ei avaudu. Samoin ajotietokone tunnistaa muistipaikan eri avaimille nyt, kun akku on täynnä.
Päivitys tähän. Akku viallinen, kapasiteetti laskenut 850a -> 420a. "Buuttaamalla" ja akun vaihdolla vikakoodit poistuivat. Otin nyt tällä kertaa Opelin alkuperäisen akun. Huollossa kommentoivat, että tarvikeakuilla on tullut esiin muutama ongelma? Onkohan vain huollon (myynti)puhetta, onko kenelläkään tosielämän kokemuksia?
Hyvä, että löytyi selkeä syy :peukku: .
Itselläni ei ole kokemusta tarvikeakuista.
Kyllä täällä varmaan jollakin on kokemusta niistäkin.
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
nupaha
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 13:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja nupaha »

⬆️Tuskinpa Opel akkuja itse valmistaa. Mikä lie alkuperäisen akun valmistaja, mutta itse en tuohon huollon kommenttiin usko. Se että vaatiiko akunvaihto jotain ohjelmointia tms selittäisi enemmin ongelmat akunvaihdoissa, jos niitä on.
Nimittäin päästönormi euro6 on aiheuttanut esim sen että akkuja ei ladata 100% vaan 85%, jotta tuli vähemmän päästöjä. Tuo viimeinen15% nostaa kulutusta ja päästöjä aika paljon suhteessa tuohon alkupään lataukseen.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Mulla meni akku vaihtoon ja täällä silloin oli tieto, että alkuperäinen olisi Vartan AGM-akku. Boschin AGM tuli tilalle.
Avatar
Garnd_Old_One
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 137
Liittynyt: 17 Marras 2019, 19:09

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Garnd_Old_One »

Piru vie, nyt alkaa jo osatkin varisemaan pitkin maita ja mantureita!
Tässä kun tämä yksi tuulinen pyrypäivä viikko tai jotain takaperin, niin kuskin ovikahvan muovikikkare oli yön aikana häipynyt. V
Vasta lumien sulettua pensasaidan juurelta löytyi, valkoinen kun oli.
Vittu näitä vehkeitä!
Avatar
4scon4
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 318
Liittynyt: 09 Maalis 2012, 20:02

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja 4scon4 »

Tammikuun alussa tilattu Sport Tourer executive luovutettiin eilen ja onpahan taas opettelemista käyttöohjekirjat kädessä mutta eipä se haittaa.

Tilattuna on 19" directionaaliset vanteet ( 1AV ZX1) kesäkumeille mutta onko kukaan laittanut 245/40R19 tilalle 245/45R19 tai 245/50R19 kumeja , kaarissa näyttäisi olevan tilaa kyllä.
Opel Ascona C 2,0i 4D LS 1987, Opel Vectra A 2,0i 4D Merit 1993, Opel Insignia B Sport Tourer Executive 2,0 FWD 2021.
larha
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 26 Maalis 2021, 19:23

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja larha »

Onko tietoa kenelläkään? Auto vm 2017 ja keskinäyttö pimeni. Ei kokonaan eli peruutuskameran kuva tulee kun laittaa pakin päälle, mutta
muuten näyttöön ei tule mitään eloa. Myöskään mitään ääntä ei saa kuulumaan.
Onko laite nyt vain paalikamaa ja ainoa jäljellä oleva tehtävä on mennä kantamaan repullinen rahaa marmorille :banghead: ?
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

^Todennäköisesti laite rikki. K-Astraan kun vaihdettiin takuuseen, maksoi kuulemma 1400 euroa.

Insignia lähti tänään vaihtoon 139 tkm ajettuna. Matka sujui vallan mukavasti ja huolettomasti, ainoa takuunalainen juttu oli jarrusatulan herkistely ja samalla vaihtoon menneet jarruosat. Auto toimi kaikin puolin erittäin hyvin ja nyt Ford Kuga plugarin vaihtuessa tilalle jää Opelista kaipaamaan varsinkin runsaita ja tyylikkäitä sisätiloja sekä erinomaisia penkkejä. Mutta kaikessa on puolensa, nykyisiin ajoihin vaan ei diesel oikein ole mielekäs. Toisaalta kilsoja alkoi olla sen verran paljon, että tässä vaiheessa oli hyvä laittaa auto kiertoon.

Auto oli erinomaisessa kunnossa vielä näillä kilsoilla. Teknisesti katsauksessa puhtaat paperit sekä hyvät jarrut ja iskarit. Tosin takapalat olis tulleet pian vaihtoon. Korissa oli jonkin verran kiveniskemiä ja pieniä painaumia, mutta yleisesti ottaen siisti. Sisusta ei ollut kulunut eikä nuhjaantunut, tietysti farkkujen sinistä oli kuskin penkissä aika lailla, sitä saa liikkeen fiksarit sitten poistella.

Keskikulutus koko matkalle oli 6,3 l/100 km. Polttoainekustannukset dieselin nykyhinnalla näin ollen dieselvero mukaan lukien sellaiset 11-11,50 e/100 km. Talvirajoituksilla pääsi kummemmin yrittämättä maantiekulutuksissa mataliin vitosiin, mutta kaupungissa momentinmuunninloota syö polttoainetta. Katsotaanpaa, mihin Kugalla pääsee keskikulutuksissa kun ahkerasti latailee. Muutenkin huollot oli aika edullisia, 200 euroa ns. pieni huolto ja 400 euroa iso huolto. Huoltoväli 30 000 km. Ainoa ylimääräinen huoltokulu oli uuden akun vaihto tänä talvena. Insignia on hyvä auto ja paras sekä kallein auto mitä on tullut omistettua. Kuga tuntuu tietyssä määrin downgreidaukselta, vaikka about saman hintaluokan auto onkin, mutta sopii toki paremmin nykyisin tarpeisiin ja toisaalta siinä on asioita, jotka on paremmin kuin Opelissa. Ja on mukava vaihtelun vuoksi välillä omistaa joku muu kuin valkoinen farmariauto.

Hyvitykset Opelista olivat melkoisen heikkoja kaiken kaikkiaan, mutta loppujen lopuksi sain puristettua ihan tyydyttävän kaupan. Auto menetti kolmessa vuodessa yli puolet arvostaan. Suurimmaksi syyksi myyjät sanoivat kilometrit ja varsinkin dieselin, tuon paholaisen epäpyhän keksinnön.

Täällä pyöriminen varmaan vähenee, mutta seurailen Opelia jatkossakin mielenkiinnolla. Uutena ostamani 4 Opelia ovat kaikki olleet luotettavia ja hyviä autoja, usko merkkiin PSA:sta huolimatta vahva.
Vastaa Viestiin