Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Kaasujalka77
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 42
Liittynyt: 20 Helmi 2020, 07:54

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Kaasujalka77 »

Itsekin nyt sattumalta Insigniaan tutustuneena koeajoa myöten intouduin auton vaihtamisesta, nykyinen on muutaman vuoden ikäinen c-segmentin ranskalaismerkkinen kulkupeli. Itseäni kiinnostaa auton vaihto mukavasti kulkevaan automaattivaihteiseen ja pykälää isompaan autoon, Grand Sport 200 heppasena. Nyt vaan kipuilen varustelutasojen välillä, uuden ja vähän ajetun välillä. Tarjouksia pyydetty sekä innovationista että executivesta. Ainoa ero mikä noissa mietityttää on istuimet, itse tottunut puoliksi nahkaisiin kangaspenkkeihin. Koeajetussa oli samanlaiset, mutta tasoltaan hieman paremmat, executiven nahkoja koeistuttu mutta ei ajettu. Käsitän, että eroa kuitenkin on, ei materiaalien vaan säätöjen ja ominaisuuksienkin kannalta. Voi olla, että n. 40teur hinta kuitenkin vielä mietityttää, koska tuossa hintaluokassa valinnanvaraa on myös ns. premiumiksi mielletyistä merkeistä (käytettynä). Nyt on vielä kuun loppuun nollakorkoa tarjolla uusiin Opeleihin ja se tässä herättelikin tutustumaan merkkiin.
Opel Insignia Grand Sport Executive 1.6T vm. 2019
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

Kaasujalka77 kirjoitti: 22 Helmi 2020, 21:22 Itsekin nyt sattumalta Insigniaan tutustuneena koeajoa myöten intouduin auton vaihtamisesta, nykyinen on muutaman vuoden ikäinen c-segmentin ranskalaismerkkinen kulkupeli. Itseäni kiinnostaa auton vaihto mukavasti kulkevaan automaattivaihteiseen ja pykälää isompaan autoon, Grand Sport 200 heppasena. Nyt vaan kipuilen varustelutasojen välillä, uuden ja vähän ajetun välillä. Tarjouksia pyydetty sekä innovationista että executivesta. Ainoa ero mikä noissa mietityttää on istuimet, itse tottunut puoliksi nahkaisiin kangaspenkkeihin. Koeajetussa oli samanlaiset, mutta tasoltaan hieman paremmat, executiven nahkoja koeistuttu mutta ei ajettu. Käsitän, että eroa kuitenkin on, ei materiaalien vaan säätöjen ja ominaisuuksienkin kannalta. Voi olla, että n. 40teur hinta kuitenkin vielä mietityttää, koska tuossa hintaluokassa valinnanvaraa on myös ns. premiumiksi mielletyistä merkeistä (käytettynä). Nyt on vielä kuun loppuun nollakorkoa tarjolla uusiin Opeleihin ja se tässä herättelikin tutustumaan merkkiin.
Varustetasovalinnassa ole tarkkana mitä varusteita auto pitää sisällään (esim. onko adaptiivinen vakkari, kuljettajan avustimet, LED-valot, lämmitettävä tuulilasi jne.) ettei jäkikäteen ala harmittamaan.
Yleisesti ottaen Inkuun on vähemmällä rahalla saanut enemmän vastinetta kuin muissa ns. premium malleissa joissa jo auton merkistä saa maksaa.
Lues nämä jutut:

https://m.nettiauto.com/artikkeli/opel_ ... yshaastaja

https://www.hs.fi/autot/art-2000006261854.html

Lisäksi inkku voitti myös TM:n talvitestit.
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
nupaha
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 13:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja nupaha »

GM_Opel kirjoitti: 23 Helmi 2020, 08:04
Kaasujalka77 kirjoitti: 22 Helmi 2020, 21:22 Itsekin nyt sattumalta Insigniaan tutustuneena koeajoa myöten intouduin auton vaihtamisesta, nykyinen on muutaman vuoden ikäinen c-segmentin ranskalaismerkkinen kulkupeli. Itseäni kiinnostaa auton vaihto mukavasti kulkevaan automaattivaihteiseen ja pykälää isompaan autoon, Grand Sport 200 heppasena. Nyt vaan kipuilen varustelutasojen välillä, uuden ja vähän ajetun välillä. Tarjouksia pyydetty sekä innovationista että executivesta. Ainoa ero mikä noissa mietityttää on istuimet, itse tottunut puoliksi nahkaisiin kangaspenkkeihin. Koeajetussa oli samanlaiset, mutta tasoltaan hieman paremmat, executiven nahkoja koeistuttu mutta ei ajettu. Käsitän, että eroa kuitenkin on, ei materiaalien vaan säätöjen ja ominaisuuksienkin kannalta. Voi olla, että n. 40teur hinta kuitenkin vielä mietityttää, koska tuossa hintaluokassa valinnanvaraa on myös ns. premiumiksi mielletyistä merkeistä (käytettynä). Nyt on vielä kuun loppuun nollakorkoa tarjolla uusiin Opeleihin ja se tässä herättelikin tutustumaan merkkiin.
Varustetasovalinnassa ole tarkkana mitä varusteita auto pitää sisällään (esim. onko adaptiivinen vakkari, kuljettajan avustimet, LED-valot, lämmitettävä tuulilasi jne.) ettei jäkikäteen ala harmittamaan.
Yleisesti ottaen Inkuun on vähemmällä rahalla saanut enemmän vastinetta kuin muissa ns. premium malleissa joissa jo auton merkistä saa maksaa.
Lues nämä jutut:

https://m.nettiauto.com/artikkeli/opel_ ... yshaastaja

https://www.hs.fi/autot/art-2000006261854.html

Lisäksi inkku voitti myös TM:n talvitestit.
Omien 2kk kokemusten perusteella suosittelen varustepuolelle led-matrix, adaptiivinen vakkari ja agr-istuimet. Eilen ajeltiin Lappiin ja kyllä jonoajo oli huomattavasti rennompaa kun auto huolehti turvaväleistä. Kaistavahdin otan aina ekaksi pois eli sille en laittaisi kovin suurta painoarvoa.
Toki kukin painottaa niitä varusteita mitä pitää tärkeänä. Itselläni varustetaso innovation plus+adaptiivinen vakkari+webasto. Lisävarusteita en ole vielä kaivannut.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
nupaha
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 13:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja nupaha »

Onko muuten vinkkejä antaa? Mulla tuo autoandroid on ruvennu puhumaan "siansaksaa" eli kun lukee viestejä, siitä ei saa selevää. Aluksi kun aa:n asensin se puhi selvää Suomea. Asetusjuttu vai mikä ja mistä sais sen taas puhumaan selkosuomea...
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Kaasujalka77
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 42
Liittynyt: 20 Helmi 2020, 07:54

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Kaasujalka77 »

Vaihtoautopuolella vaikuttaisi olevan paljon enemmän Sport Toureria tarjolla kuin GS:ää. Huomasin tuollaisen kuin Matrix Editionin, vm. 2018. Ilmoituksessa mainitaan Innovation plus-varustepaketti, mutta mikä tuo Matrix editionin juttu oikein on? Onko tullut vastaan?
Opel Insignia Grand Sport Executive 1.6T vm. 2019
maranz
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 30 Tammi 2014, 20:16

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja maranz »

Pete66 kirjoitti: 22 Helmi 2020, 14:51 Kävin tänään vbähän katselemassa Opeleita ja ei nloista malleista muut kiinnosta kuin Inkku. Nythän on tulossa uusi facelift ja noita maassa olevia autoja on aika mukavilla varusteilla ja hinnoilla saatavilla. Mitä mieltä rehellisesti olette tuosta 1.5 litran 165 hp autosta automaattina. Olen tätä ketjua lukenut ja ongelma nykimisestä on kai historiaa. Tosin itseäni kiinnostaa tuo 200 hp versio mutta kulutus taitaa olla aika roima varsinkin kaupunki ajossa.

Kumpaan osuu porukan valinta enemmän. Itse tykkään että sitä voimaa olisi mutta toisaalta ainahan se hintakin hivenen vaikuttaa. 165 hp on todella hyviä tarjouksia nyt monessa liikkeessä.
Itselläni on juurikin vuoden 2018 1,5 L 165 hv automaatti. Jonkinlaista nykimistä oli joidenkin tuhnsien ajan, mutta sittenmmin kadonnut. Tuo adaptiivinen vakkari ei tykkää ollenkaan räntäsateesta, vaan menee säännöllisesti pois päältä.

Kyllä auto normaaliajoon riittävästi kiihtyy, mutta Saksan motareille en lähtisi. Tosin Saksan teillä ei edes 300 hv vuokra-autot ole riittäneet :D . 80-100 km/h alueella pääsee ripeästi ohi, mutta kaasua täytyy myös riittävästi painaa (kick-down). Kesällä Helsinki -Tampere väliä ajaessa tulee joskus olo, että saisi voimaa olla enemmänkin.

Vaihdossa meni 160 hv diesel-insignia manuaali, joka tuntui ohituksissa ripeämmältä kuin tämä uudempi. Toki tuo noin 150 kg painon keventyminen auttaa.
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Kaasujalka77, tuo Matrix edition oli jossain vaiheessa sellainen "Fully loaded"-varustetaso, varmaan aika pitkälti sama kuin Executive, eli pitäisi aika mukavasti olla varusteltu.
Errror
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 284
Liittynyt: 28 Touko 2019, 20:52

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Errror »

Tässä on tullut nyt ajeltua pidempiä pätkiä, ja tänään Turusta Helsinkiin palatessa pääsi kyllä kulutus yllättämään: keskikulutus mittarin mukaan tuolla matkalla 5,6l/100km. Ikinä ennen ei ole alle kuuden mennyt, eikä mennyt aamullakaan, kun Turkuun päin ajoin.

Molemmat suunnat ajoin vakkari tasan sataseen asetettuna, aamulla on kyllä huomattavasti kovemmat tuulet kuin iltapäivästä takaisin tullessa.

Ps. renkaina ei säästömallit, eli 245/45/R18 Nokian Hakka9 nastat.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Antagonisti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 174
Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antagonisti »

Errror kirjoitti: 24 Helmi 2020, 21:36 Tässä on tullut nyt ajeltua pidempiä pätkiä, ja tänään Turusta Helsinkiin palatessa pääsi kyllä kulutus yllättämään: keskikulutus mittarin mukaan tuolla matkalla 5,6l/100km. Ikinä ennen ei ole alle kuuden mennyt, eikä mennyt aamullakaan, kun Turkuun päin ajoin.

Molemmat suunnat ajoin vakkari tasan sataseen asetettuna, aamulla on kyllä huomattavasti kovemmat tuulet kuin iltapäivästä takaisin tullessa.

Ps. renkaina ei säästömallit, eli 245/45/R18 Nokian Hakka9 nastat.
Eipä tuossa ole mitään ihmeellistä. Inkun ilmanvastuskerroinhan on hyvä. Polttoainetta palaa paljon ison massan nopeuden nostamiseen, ei niinkään vauhdin ylläpitämiseen. Minullakin noissa nopeuksissa pitkässä ajossa usein menee tietokoneen mukaan alle 6l.
Errror
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 284
Liittynyt: 28 Touko 2019, 20:52

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Errror »

Antagonisti kirjoitti: 24 Helmi 2020, 21:57
Errror kirjoitti: 24 Helmi 2020, 21:36 Tässä on tullut nyt ajeltua pidempiä pätkiä, ja tänään Turusta Helsinkiin palatessa pääsi kyllä kulutus yllättämään: keskikulutus mittarin mukaan tuolla matkalla 5,6l/100km. Ikinä ennen ei ole alle kuuden mennyt, eikä mennyt aamullakaan, kun Turkuun päin ajoin.

Molemmat suunnat ajoin vakkari tasan sataseen asetettuna, aamulla on kyllä huomattavasti kovemmat tuulet kuin iltapäivästä takaisin tullessa.

Ps. renkaina ei säästömallit, eli 245/45/R18 Nokian Hakka9 nastat.
Eipä tuossa ole mitään ihmeellistä. Inkun ilmanvastuskerroinhan on hyvä. Polttoainetta palaa paljon ison massan nopeuden nostamiseen, ei niinkään vauhdin ylläpitämiseen. Minullakin noissa nopeuksissa pitkässä ajossa usein menee tietokoneen mukaan alle 6l.
Ihmettelin vaan lähinnä sitä, että ikinä ennen ei ole mennyt kutosen alle, yleensä pyörinyt jossain 6,5l tuntumassa pidemmillä matkoilla. Ja tankillisten keskikulutusta nostaa kaupunkiajo huomattavasti, kovin paljoa ei tarvitse tankkia kohden kaupunkiajoa ajella, kun keskikulutus on lähempänä kahdeksaa.

Nyt on joku 7000 km takana ja tosi tyytyväinen kyllä edelleen autoon.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Kaasujalka77
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 42
Liittynyt: 20 Helmi 2020, 07:54

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Kaasujalka77 »

Palaisin vielä kerran ikuisuuskysymykseen yleisestikin ottaen autoissa, eli vaalea sisustus.. onko linjoilla henkilöitä, jotka ovat jo pidempään ehkä useamman vuoden ajalleet vaalean nahkasisustuksen omaavalla laitteella? Miten nahka on pintapuolisesti kestänyt, onko haperoitumista tms kulumista, mites värisävy on säilynyt? Olisi kiva kuulla kokemuksia 👍🏻
Opel Insignia Grand Sport Executive 1.6T vm. 2019
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Mulla vaaleat nahat ja 103 tkm mittarissa. Kuskin penkkiin tarttuu farkuista sinistä, mutta kun ajoittain viitsii kissasaippualla (Le Chat) penkit pestä, niin ovat kuin uudet. Ei kulumia havaittavissa. Nahka pysynyt muutenkin hyvin kuosissaan. Jaksaisi taas pestä niin voisin ottaa kuvia. Suosittelen, antaa kyllä mukavasti tyyliä. Vaalea sisustus muuttui jossain vaiheessa siten, että kojelaudan alaosa ja ovipaneelit on aina mustat, ovissa sitten vaalea keskiosa. Mutta ei se lainkaan huonon näköinen ole uusikaan versio, mm. Volvoissa näkee vaaleaa nahkasisustaa toteutettuna juuri noin.
nupaha
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 13:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja nupaha »

Kaasujalka77 kirjoitti: 25 Helmi 2020, 06:23 Palaisin vielä kerran ikuisuuskysymykseen yleisestikin ottaen autoissa, eli vaalea sisustus.. onko linjoilla henkilöitä, jotka ovat jo pidempään ehkä useamman vuoden ajalleet vaalean nahkasisustuksen omaavalla laitteella? Miten nahka on pintapuolisesti kestänyt, onko haperoitumista tms kulumista, mites värisävy on säilynyt? Olisi kiva kuulla kokemuksia 👍🏻
Mulla tuossa yli 20v kesäkisassa on nahat ja on käytänössä niin kuin uudet. Kyllähän niiden kohdalla oleellista on hoito. Puhdistus esim kissasaippualla ja sen jälkeen tärkeä laittaa nahkarasva ja huoltaa 1krt vuoteen niin pysyyähän nuo niinkuin uutena. Riippuu toki nahan paksuudesta venyykö minkä verran.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

Kun ajelin talvilomalta takaisin kotia päin niin oli kova vastatuuli, lopussa tuuli oli lähes myrskylukemissa. Tämä näkyi heti kulutuksessa. Auto kulutti vastatuulessa noin 1.1l /100km enemmän kuin mennessä.

Aikaisemmin nuhapa kirjoitteli, että ottaa aina kaistavahdin pois päältä.
Itsellekkin kaistavahti tuntui aluksi tosi oudolta. Nyt olen tottunut siihen niin hyvin, että olen alkanut melkeinpä tykkäämään siitä.
Varsinkin pitkää maantieajoa ajaessa sitä alkaa vaipumaan herkästi omiin ajatuksiinsa jolloinka auto ajautuu kuin varkain liian lähelle keskilinjaa taikka tien reunaa. Kaistavahti sitten sopivasti ohjastaa/tuuppii auton takaisin omalle kaistalle.

Talvilomalla tuli testattua myös auton pitkät valot ja niiden automatiikka. Pitkät eivät ehken ole ihan niin hyvät kuin mitä mainospuheiden mukaan olettaa, muttei ne missään tapauksessa huonotkaan ole. Sanoisinko riittävät, ainakin minulle. Ja vissiinkin tässä uusimmassa facelift-mallissa valojen pitäisi olla paremmat. Valojen automatiikka toimi hyvin. Kun vastaan tuli auto, niin sopivasti inkku otti pitkät pois päältä. Yksikään vastaantulevista autoista ei räpsytellyt mulle pitkiä valoja. Ja kun vastaantuleva auto oli rinnalla, niin inkku osasi hienosti taas laittaa omat pitkät takas päälle.
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
nupaha
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 13:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja nupaha »

GM_Opel kirjoitti: 25 Helmi 2020, 09:16 ...

Aikaisemmin nuhapa kirjoitteli, että ottaa aina kaistavahdin pois päältä.
Itsellekkin kaistavahti tuntui aluksi tosi oudolta. Nyt olen tottunut siihen niin hyvin, että olen alkanut melkeinpä tykkäämään siitä.
Varsinkin pitkää maantieajoa ajaessa sitä alkaa vaipumaan herkästi omiin ajatuksiinsa jolloinka auto ajautuu kuin varkain liian lähelle keskilinjaa taikka tien reunaa. Kaistavahti sitten sopivasti ohjastaa/tuuppii auton takaisin omalle kaistalle.

....
Joo, voipi olla, että ittekin pitäisi vaan totutella ajamaan tuo päällä. Itse en vaan tykkää ajella noissa ajourissa, joita täälä Pohjanmaalla riittää ja kun ajaa niistä vähän sivusda, tahtoo tuo naistavahti pökkiä keskemmälle kaistaa. Olen toki asetuksista huomannut, että tuohonkin voi vaikuttaa, ajaako keskellä kaistaa vai esim oikeassa laidassa.

Led-matrix valot toimii tosiaan hienosti ja on paljon paremmat kuin Superbin xenonit. Antaa ajomukavuutta, kun ei tarvi huolehtia valojen vaihdosta. Kantama ei ehkä nykyiste lisäpitkien luokkaa, mutta itselleni riittävä.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Vastaa Viestiin