Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
KM81
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 05 Joulu 2019, 08:45

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja KM81 »

Joo tuo webaston toiminta taitaa nostaa kulutusta kyllä kivasti. Tuntuu, että pöhisee ihan jatkuvaan. Ajotyylini on kuitenkin rauhallinen ja lähinnä pintakaasulla ajelen enimmäkseen. Pitää ehkä ekassa huollossa mainita tästäkin ja parista muustakin asiasta.
Opel Insignia Sports Tourer 1.6 AT -20
lukevader
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 37
Liittynyt: 07 Marras 2019, 23:57

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja lukevader »

Tuossa useampi viesti aiempana mainittu ajotietokoneen mukainen 6.2L maantieajossa ST 1.6 bensiinimallille on mielestäni hyvä lukema. Itse pääsin vastaavalla kilometrimäärällä lähes samoihin lukemiin GS 1.5T A:lla, mutta kertaakaan ei alle 6L. Joten ei taida olla pienemmän moottorin eduksi juurikaan vähempi kulutus. Nyt ajotietokone näyttää keskiarvona 8.1L. Useimmiten kaupunkiajoa. Usein kaupunkiruuhkaa ja välillä, mutta harvakseltaan pitkää maantieajoa. Nämä ei mitattuna todellisesta kulutuksesta. Kaupungin keskustassa syö ruuhkassa liikaa, enemmän kuin lupaus, mutta muuten ihan kelpo kulutus.
Insignia Grand Sport Executive 1.5T A 2019
Kaasujalka77
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 42
Liittynyt: 20 Helmi 2020, 07:54

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Kaasujalka77 »

Hei kaikille, olisi kysymys liittyen 20" renkaisiin. Uutena keskustelijana haluaisin aivan aluksi kuitenkin todeta, että Insignian ostamista nyt vakavasti harkitsevana tämä ketju on ollut aivan mielettömän mielenkiintoinen lukea läpi, iso peukku kaikille osallistujille.

Sitten itse kysymys, joka koskee Insigniaa eri rengaskokojen näkökulmasta. Tätäkin aihetta on sivuttu melun, mukavuuden ym osalta, mutta mites 20-tuumaisten kesärenkaiden osalta kokemuksia? Kyseessä siis lisävarusteiden listalta löytyvät renkaat 20 tuuman kevytmetallivanne bi-color high gloss black
- Renkaat 245/35 R20, 1226,48 sis alv.

Kyseiset olisivat katselemassani menopelissä mukana, jossa varustelu ja hinta ok, itseäni vaan mietittää renkaiden ns. överi koko ajomukavuuden näkökulmasta - varmasti ulkonäöllisesti ovat todella näyttävät.
Opel Insignia Grand Sport Executive 1.6T vm. 2019
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Komeat ne on, mutta mukavuus varmasti kärsii ja melu kasvaa. 17" pullarenkaat toimivat Inkussa mukavuuden ja melun puolesta parhaiten. Mutta riippuu paljon renkaastakin, eikä kaikki koe melua samalla tavalla häiritsevänä.
Antagonisti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 174
Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antagonisti »

Oma 1.5 bensa-automaatti (-18) kulutti ajotietokoneen mukaan viimeisellä 2340km aikana keskimäärin 7.2 l/100 km, keskinopeudella 55kmh . Ajo työmatka-ajoa pk-seudulla, pääosin kehä 1 ja 3 pitkin, noin 20% kilometreistä taajama-ajoa. Ajan ennakoivasti enkä jarruttele turhia, eli en roiku edelläajajan puskurissa.
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

Antagonisti kirjoitti: 20 Helmi 2020, 18:51 Oma 1.5 bensa-automaatti (-18) kulutti ajotietokoneen mukaan viimeisellä 2340km aikana keskimäärin 7.2 l/100 km, keskinopeudella 55kmh . Ajo työmatka-ajoa pk-seudulla, pääosin kehä 1 ja 3 pitkin, noin 20% kilometreistä taajama-ajoa. Ajan ennakoivasti enkä jarruttele turhia, eli en roiku edelläajajan puskurissa.
Tuo 7.2 l/100km pk-seudulla on mielestäni hyvä saavutus
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Kaasujalka77
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 42
Liittynyt: 20 Helmi 2020, 07:54

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Kaasujalka77 »

Nyt kun on uusille Opeleille vielä korkotarjous helmikuun loppuun, varmasti moni Insigniastakin kiinnostunut on liikkeellä. Olisin kysynyt kun en uutta ajamatonta kärryä ole moneen vuoteen etsinyt, että mikä olisi kohtuullinen hinta uusille talvirenkaille? Onko esim. n. 2000 eur 17" kitkarenkaille aluvantein ihan ok, missä menee ns. ryöstön raja?
Opel Insignia Grand Sport Executive 1.6T vm. 2019
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

Kaasujalka77 kirjoitti: 21 Helmi 2020, 07:13 Nyt kun on uusille Opeleille vielä korkotarjous helmikuun loppuun, varmasti moni Insigniastakin kiinnostunut on liikkeellä. Olisin kysynyt kun en uutta ajamatonta kärryä ole moneen vuoteen etsinyt, että mikä olisi kohtuullinen hinta uusille talvirenkaille? Onko esim. n. 2000 eur 17" kitkarenkaille aluvantein ihan ok, missä menee ns. ryöstön raja?
Itse jätin uuden inkun oston yhteydessä (Länsi-auto) tarjotun talvirengas tarjouksen käyttämättä (en muista hintaa).
Tein kaupat Vianorin kanssa seuraavasta paketista:
Image Stella 17" alumiinivanteet.
Alcarin TPMS-venttiilit.
Talvirenkaiksi tuli Nokian Hakkapeliitta 9 nastarengas.
Hinnaksi koko paketille tuli 1700 euroa.

Toki Länsi-auton vanteet olisivat olleet orkkis vanteet Opelin logolla.

Varmasti hinnassa pääsisi vieläkin alemmas kuin tuo minun 1700 euroa jos vaan viitsii nähdä vaivaa.
Esim. tilaisi vanteet ja TPMS-venttiilit netistä.
Muistaakseni jäsen OTJ:llä olisi varmaankin antaa vinkkiä nettikauppoihin.

Itse päädyin Vianoriin sen takia kun niillä sattuu olemaan liike lähellä mun kotia.
Netin kautta katselin myös parin muun liikkeen hintoja ja vannetarjontaa sellaisista liikkeistä jotka ovat suht lähellä kotiani.
Suurin ero hintaan tulee siitä minkä liikkeen alumiinivanteen haluaisi autoonsa.
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
nupaha
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 13:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja nupaha »

GM_Opel kirjoitti: 21 Helmi 2020, 08:41
Kaasujalka77 kirjoitti: 21 Helmi 2020, 07:13 Nyt kun on uusille Opeleille vielä korkotarjous helmikuun loppuun, varmasti moni Insigniastakin kiinnostunut on liikkeellä. Olisin kysynyt kun en uutta ajamatonta kärryä ole moneen vuoteen etsinyt, että mikä olisi kohtuullinen hinta uusille talvirenkaille? Onko esim. n. 2000 eur 17" kitkarenkaille aluvantein ihan ok, missä menee ns. ryöstön raja?
Itse jätin uuden inkun oston yhteydessä (Länsi-auto) tarjotun talvirengas tarjouksen käyttämättä (en muista hintaa).
Tein kaupat Vianorin kanssa seuraavasta paketista:
Image Stella 17" alumiinivanteet.
Alcarin TPMS-venttiilit.
Talvirenkaiksi tuli Nokian Hakkapeliitta 9 nastarengas.
Hinnaksi koko paketille tuli 1700 euroa.

Toki Länsi-auton vanteet olisivat olleet orkkis vanteet Opelin logolla.

Varmasti hinnassa pääsisi vieläkin alemmas kuin tuo minun 1700 euroa jos vaan viitsii nähdä vaivaa.
Esim. tilaisi vanteet ja TPMS-venttiilit netistä.
Muistaakseni jäsen OTJ:llä olisi varmaankin antaa vinkkiä nettikauppoihin.

Itse päädyin Vianoriin sen takia kun niillä sattuu olemaan liike lähellä mun kotia.
Netin kautta katselin myös parin muun liikkeen hintoja ja vannetarjontaa sellaisista liikkeistä jotka ovat suht lähellä kotiani.
Suurin ero hintaan tulee siitä minkä liikkeen alumiinivanteen haluaisi autoonsa.
Kyllä 2000e saa kattella vanteita jo sieltä vähän kalliimasta päästä. Itselläni on Dezent TD 17" ja Nokian nastat Hakkapeliitta 9. Hinta paketilla 1570e.
Itse en suosittele noita Dezentin TD vanteita talvivanteiksi. Kerää kuraa noiden puolien nurkkiin ja sisäkehille. Luulin, että kun 5-puola vanteet niin olis helppohoitoiset.
No, eihän nyt normaali talvi ole ollutkaan. Kura ja paska on lentänyt koko ajan.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Jos vähän viitsii nähdä vaivaa niin...

Opel replica vanteet Italiasta: https://www.cerchiperauto.it/en/opel/18 ... ilver.html (postikuluineen n. 620 e)

Rengaspainetunnistimet (alkuperäiset) Saksasta: https://www.ebay.com/itm/4x-Reifendruck ... 495?_ul=FI (n. 100 e)

Renkaat sitten vaikka Virosta:
https://renkaat24.com/renkaat/noranza-0 ... 5r17/89064, (n. 570 e). Noranzat on olleet itsellä ja erinomaiset renkaat, tuohan on Nokian valmistama ja kehittämä rengas.

Koko setti n. 1300 e.

Niin ja tietenkin rengastyöt päälle, 60-100 e paikasta riippuen.
Pete66
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 69
Liittynyt: 13 Loka 2016, 22:17

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Pete66 »

Kävin tänään vbähän katselemassa Opeleita ja ei nloista malleista muut kiinnosta kuin Inkku. Nythän on tulossa uusi facelift ja noita maassa olevia autoja on aika mukavilla varusteilla ja hinnoilla saatavilla. Mitä mieltä rehellisesti olette tuosta 1.5 litran 165 hp autosta automaattina. Olen tätä ketjua lukenut ja ongelma nykimisestä on kai historiaa. Tosin itseäni kiinnostaa tuo 200 hp versio mutta kulutus taitaa olla aika roima varsinkin kaupunki ajossa.

Kumpaan osuu porukan valinta enemmän. Itse tykkään että sitä voimaa olisi mutta toisaalta ainahan se hintakin hivenen vaikuttaa. 165 hp on todella hyviä tarjouksia nyt monessa liikkeessä.
Antagonisti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 174
Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Antagonisti »

Pete66 kirjoitti: 22 Helmi 2020, 14:51 Kävin tänään vbähän katselemassa Opeleita ja ei nloista malleista muut kiinnosta kuin Inkku. Nythän on tulossa uusi facelift ja noita maassa olevia autoja on aika mukavilla varusteilla ja hinnoilla saatavilla. Mitä mieltä rehellisesti olette tuosta 1.5 litran 165 hp autosta automaattina. Olen tätä ketjua lukenut ja ongelma nykimisestä on kai historiaa. Tosin itseäni kiinnostaa tuo 200 hp versio mutta kulutus taitaa olla aika roima varsinkin kaupunki ajossa.

Kumpaan osuu porukan valinta enemmän. Itse tykkään että sitä voimaa olisi mutta toisaalta ainahan se hintakin hivenen vaikuttaa. 165 hp on todella hyviä tarjouksia nyt monessa liikkeessä.
Minua ei ole koskaan kiinnostanut muiden mielipiteet erilaisissa valintatilanteessa. Jos olisi niin ajaisin nyt valkoisella Skoda Octavia Farmarilla :thumbsup: Sinulla näyttää valinta olevan vääntöä voiman ja rahan välillä. Itsellä tuo 1.5 automaatti ja tehoa minulle ihan riittävästi. Olisiko 1.5 ja 1.6 välillä oikeasti mitään merkittävää eroa, kulutuksen tai käytännön suorituskyvyn välillä?

Jos hakee autolta maksimitehoja tai pientä kulutusta, onkohan Inkku se paras vaihtoehto muutenkaan?
usvaa
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 235
Liittynyt: 21 Heinä 2017, 23:41

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja usvaa »

otj kirjoitti: 22 Helmi 2020, 11:00 Jos vähän viitsii nähdä vaivaa niin...

Opel replica vanteet Italiasta: https://www.cerchiperauto.it/en/opel/18 ... ilver.html (postikuluineen n. 620 e)

Rengaspainetunnistimet (alkuperäiset) Saksasta: https://www.ebay.com/itm/4x-Reifendruck ... 495?_ul=FI (n. 100 e)

Renkaat sitten vaikka Virosta:
https://renkaat24.com/renkaat/noranza-0 ... 5r17/89064, (n. 570 e). Noranzat on olleet itsellä ja erinomaiset renkaat, tuohan on Nokian valmistama ja kehittämä rengas.

Koko setti n. 1300 e.

Niin ja tietenkin rengastyöt päälle, 60-100 e paikasta riippuen.
Thanks, laitoin yhden setin antureita tilaukseen kun autokin vaihtuu tuossa keväämmällä 1.6T-koneella varustettuun automaattiin. Tuo auto on siis niitä yksilöitä, joita on nyt liikkeissä lähes kaikilla varusteilla ladattuna. Grandlandi bensakoneella ei tuntunut varteen otettavalta. Vähän oli kyllä mielessä pienemmän luokan autojakin, kuten Ceed SW PHEV ja uusi Puma. Kian hinta on kyllä liian kova korealaisesta peruskinneristä ja Ford oli vähän turhan pieni käyttötarkoitukseen. Mulla siis ajot vähenevät merkittävästi, joten bensaan siirtyminen tuli nyt ajankohtaiseksi. Skoodat ei kiinnosta.. ehkä Audilla olis ollut jotakin tosin noissakin on vähän heikot bensakoneet nykyisin. Kai sitä on vain jotenkin addiktoitunut näihin opeleihin :)
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja otj »

Jos se 1.5 tuntuu omaan käyttötarkoitukseen riittävältä, niin mikäs siinä. Kyllä sillä Suomen oloissa pärjää vallan hyvin. Tehotykki se ei isossa autossa ole, mutta voima riittää turvallisiin ohituksiin. Niin riittää tässä 1,6 dieselissäkin oikein hyvin ja myös kuormattuna. Se lienee pääasia kun harva niillä 0-100 kiihtyvyysarvoilla mitään tekee.

Ja onnittelut usvaa uutuukaisesta!
Avatar
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 24 Touko 2018, 13:37

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

Pete66 kirjoitti: 22 Helmi 2020, 14:51 Kävin tänään vbähän katselemassa Opeleita ja ei nloista malleista muut kiinnosta kuin Inkku. Nythän on tulossa uusi facelift ja noita maassa olevia autoja on aika mukavilla varusteilla ja hinnoilla saatavilla. Mitä mieltä rehellisesti olette tuosta 1.5 litran 165 hp autosta automaattina. Olen tätä ketjua lukenut ja ongelma nykimisestä on kai historiaa. Tosin itseäni kiinnostaa tuo 200 hp versio mutta kulutus taitaa olla aika roima varsinkin kaupunki ajossa.

Kumpaan osuu porukan valinta enemmän. Itse tykkään että sitä voimaa olisi mutta toisaalta ainahan se hintakin hivenen vaikuttaa. 165 hp on todella hyviä tarjouksia nyt monessa liikkeessä.
Itse olin aluksi varma, että ostan 1.5 bensa automaatin.
Mutta kun koeajoin 1.5:sen ja 1.6:sen peräkkäin, niin itselleni tuo 1.6 tuntui paremmalta.
Ei 1.5:ssa mitään vikaa ollut ja silläkin pärjää varmasti.
Parasta olisi jos saisit koeajettua molemmat vaihtoehdot niin olisi varmaankin helpompi tehdä päätös.
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
Vastaa Viestiin