Insignia B
Re: Insignia B
Käytin Astraa huollossa ja satuin vaihtoautohallissa näkemään pari vähän ajettua Inkkua. 10-20 tkm ajetussa autossa pitäisi olla aika hyvä pinta vaikka olisikin käytetty konepesussa. Noi tummat värit oli kyllä jo siinä kunnossa et pitäisi tehdä täydellinen myllytyshoito. Myös olen nähnyt yhden lähistöllä olevan mustan Inkun lähempää niin oli suoraan sanottuna pinta entinen. Tuntuu, että on vielä huonompi maalipinta kuin Astra K:ssa, jossa ei myöskään ole kehumista.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
Re: Insignia B
Ei taida olla kehumista missään nykyautossa...
Re: Insignia B
Kun katselin mitä tahansa muuta esim. 100 tkm ajettua mustaa metalliväri Passattia oli se kyllä parempi
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
Re: Insignia B
Mulla nyt 10000 km ajettu, ei isompia moitteita pinnassa. Kattohan tuosta jo maalattiin uudelleen, kun siihen tippui kattotiili yhden kiinteistön katolta. Onneksi ei kenenkään päähän. Lopputulos on virheetön. Olen käyttänyt konepesussakin, mutta kotona tietty käsinpesu. Yksi paha kiveniskemä on keulassa, täytynee tilata se alkuperäinen 'kynsilakkapullo".
Re: Insignia B
Viimevuonna ostettu uusi insignia. Heti uutena automaattivaihdelaatikko ongelmia,pian vuosi mennyt eikä ole tullut kuntoon.Auto ollut huollossa useampia päiviä.Ihmetyttää takuu korjaus.Että tällänen tapaus.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 16
- Liittynyt: 09 Huhti 2018, 05:28
Re: Insignia B
Avaisitko enemmän minkä tyylistä ongelmaa siellä on ollut?
Re: Insignia B
Vaihteet enimmäkseen nyppii ylös tai alas vaihtaessa tai juuri vaihtaessa lievää jarrutusta,ei jouhevasti niin kuin pitäis ,ylä ja alamäkiä ajaessa välillä oikein kunnolla nyppää.Auto 2017 mallia.
Re: Insignia B
Tuota... Kyllähän kaikille automaattivaihteisille on tyypillistä että vaihto jollakin tavalla tuntuu, olipa kyse momentinmuuntimesta (Opel) tai kaksoiskytkinvaihteistosta (Vag). Mutta tietysti ongelmaa tuntematta vaikea sanoa miten vakavaa "nyppimistä" on kyseessä. Yleisesti ottaen ainakin omasta mielestä tämä 6-vaihteinen 6T45 Hydramatic vaihtaa oikein pehmeästi ja vaihdot on suhteellisen huomaamattomia useimmiten. Olin tuossa CLA Shooting Brake-Mesen kyydissä ja olin yllättynyt, että vaihdot tuntuivat siinä jopa enemmän kuin omassa Insigniassa. Jos jotain negatiivista pitää tästä Opelin lootasta keksiä niin luisto 1-3 vaihteilla. 4-5-6 -vaiheilla muunnin lienee lukossa ja kaasupolkimen vaste tuntuu suoremmalta.
Re: Insignia B
Ei tämä ole ensimmäinen automaattilaatikkoinen auto joka minulla on.On kokemusta noista laatikoista.Koeajo Opel toimi loisteliaasti vaihtoi pehmeästi johon tykästyin,mutta tämä minulla oleva auto kun vaihtaa niin kuin jarruttais ja nypyttämällä vaihtaa,välillä potkasee pienempää tai isompaa vaihdetta että sen tuntee. Ajonautinto kaukana.Ja maantie ajossa voi ruveta nykimään 80Km /h yli ajaessa ei pysty sitten ajamaan kovempaa.Arvaamaton vaihdelaatikko sanon minä.Näitä opelia on useampia kuin tämä yksi ilmeisesti kymmeniä suomessa.
Re: Insignia B
Päivitys laatikolle voi auttaa. Jos ei, niin venttiilipöytä vaihtoon. Autolla on takuu, joten vie huoltoon ja pyydä sijaisauto veloituksetta tilalle. Takaisin ei tarvitse ottaa ennenkuin auto on kunnossa. 1.5:n laatikon viat on hyvin maahantuojan tiedossa.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Insignia B
On ollut päivityksessä, ei auttanut,on ollut jo 5 kertaa tutkittavana ja ajelleet yli 400Km yhteensä. Nyt on kyse aivan uudesta laatikosta ja autolla ajettu nyt 13000Km.Odottelevat saksasta uusia ohjeita.Mutta mielenkiintoista tuo venttiilipöydän vaihto.Onkohan jollekkin vaihdettu ,tähän uuteen insigniaan.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 174
- Liittynyt: 02 Huhti 2018, 08:38
Re: Insignia B
Kaksi kysymystä Insignian puhelintuesta... miksi näytössä näkyy vain soittajan numero, vaikka puhelimen kontaktitiedot (nimineen) on siirretty autoon? Auton ruudulla puhelinluetteloa selatessa nimet kuitenkin näkyvät.
Toinen kysymys on enempikin toteamus (tai sitten en vain osaa), kun joku soittaa ja puhelu kytkeytyy Insignian järjestelmään, niin vaihtoehtoja on joko hyväksyä tai hylätä puhelu. Onko todellakin niin, että hylkäysvalinnan jälkeen vaihtoehdoiksi ei tarjota valmiiksi tehtyjä tekstipohjia, eli hylkäämisen jälkeen voisi suoraan nappia painamalla valita pikaviestin lähetyksen soittajalle, esim. "En pääse juuri nyt vastaamaan, mutta soitan sinulle ihan kohta" tms? Näinhän sen olen aikaisemmin tottunut toimivan (muut merkit).
Toinen kysymys on enempikin toteamus (tai sitten en vain osaa), kun joku soittaa ja puhelu kytkeytyy Insignian järjestelmään, niin vaihtoehtoja on joko hyväksyä tai hylätä puhelu. Onko todellakin niin, että hylkäysvalinnan jälkeen vaihtoehdoiksi ei tarjota valmiiksi tehtyjä tekstipohjia, eli hylkäämisen jälkeen voisi suoraan nappia painamalla valita pikaviestin lähetyksen soittajalle, esim. "En pääse juuri nyt vastaamaan, mutta soitan sinulle ihan kohta" tms? Näinhän sen olen aikaisemmin tottunut toimivan (muut merkit).
Re: Insignia B
Laatikko-ongelmat ovat koskeneet noita bensamalleja, dieselissä on eri laatikko ja siitä ei ainakaan ole raportoitu mitään. Sinulla vht41 lienee 1.5 bensa?
Re: Insignia B
Kyllä. 1,5 bensakone. Erittäin tyytyväinen olisin jos vain saisivat pian kuntoon tuon laatikon.
Re: Insignia B
Tarkoitus olisi ensi vuonna ostaa Insignia 1.5 bensa-koneella. Nyt on kuitenkin alkanut epäillyttämään kun olen lukenut noista laatikko-ongelmista ja nykimisistä. Eihän nyt varmaankaan voi olla tilanne sellainen, että kaikissa 1.5 bensa vehkeissä olisi järjestäen tätä ongelmaa? Tuskin sentään.
Onko foorumilla porukkaa joilla on 1.5 bensa Inkku ja ovat olleet laatikkoon tyytyväisiä ja joilla tätä nykimisongelmaa ei ole ollut?
Entäs foorumin ne kaverit jotka ostivat Inkkunsa viime vuoden puolella ja joilla tätä ongelmaa esiintyi? Vieläkö ongelmaa on? Jos ei ole, niin miten asia saatiin loppuen lopuksi kuntoon?
Onko foorumilla porukkaa joilla on 1.5 bensa Inkku ja ovat olleet laatikkoon tyytyväisiä ja joilla tätä nykimisongelmaa ei ole ollut?
Entäs foorumin ne kaverit jotka ostivat Inkkunsa viime vuoden puolella ja joilla tätä ongelmaa esiintyi? Vieläkö ongelmaa on? Jos ei ole, niin miten asia saatiin loppuen lopuksi kuntoon?
Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019