Toki, aina kesälomien jälkeen tehdas alkaa tehdä seuraavan mallivuoden autoja. Suomessa kaikki muutokset tulevat vaan sen verran nihkeästi / jälkijunassa, vaikka edelleenkin ihmettelen miten voi olla suomen konfiguraattorissa biturbo diekkeli esillä ja saksassa eiHjJO kirjoitti:otj,
Jare,
kyse on kaiketi seuraavasta vuosimallista.
Onhan siellä Saksassa nytkin enemmän valintavaihtoehtoja malleissa.
Insignia B
Re: Insignia B
Re: Insignia B
Biturbo 1.6 + uusi 8-lovinen loota olisi varmaan melko mielenkiintoinen kombo Insignian keulalle. Olisi sekä tehoa että todella alhainen kulutus.
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 61
- Liittynyt: 25 Touko 2017, 14:17
Re: Insignia B
Onko kukaan jo nähnyt farkkumallia elävänä. Kuvien perusteella voisi olla paremmat päätilat takapenkillä kuin sedanissa.
Tekisi mieli käydä kokeilemassa miltä tuo järein diesel tuntuu ajossa, sillä tehoja pitäisi olla ainakin riittävästi ja uuteen 8 loviseen automaattiin liitettynä voisi olla aika namupala, vaikkakin toki kohtuu hintava sellainen...
Tekisi mieli käydä kokeilemassa miltä tuo järein diesel tuntuu ajossa, sillä tehoja pitäisi olla ainakin riittävästi ja uuteen 8 loviseen automaattiin liitettynä voisi olla aika namupala, vaikkakin toki kohtuu hintava sellainen...
Re: Insignia B
Mitä - onko sedan tosiaan taas tarjolla? Hienoa, jos näin todella on... ehkä sitä voisi vielä sittenkin harkita...DonTomerell kirjoitti:Onko kukaan jo nähnyt farkkumallia elävänä. Kuvien perusteella voisi olla paremmat päätilat takapenkillä kuin sedanissa.
Tekisi mieli käydä kokeilemassa miltä tuo järein diesel tuntuu ajossa, sillä tehoja pitäisi olla ainakin riittävästi ja uuteen 8 loviseen automaattiin liitettynä voisi olla aika namupala, vaikkakin toki kohtuu hintava sellainen...
Re: Insignia B
Farkkumalli koe istuttu Metro-Autossa Tampereella, ja vähän kauppaakin hierottu. 1,5 bensa automaatti ei vielä ainakaan ollut koeajettavissa 6.heinäkuuta.
Opel jo vuodesta 1989.
Re: Insignia B
Viistoperä se on. Tarvitseeko kukaan nykyään "oikeaa" sedania, kun viistoperät liki samanmuotoisia, ja silti moninverroin parempi lastausaukko ja käytettävyys?Masi kirjoitti:Mitä - onko sedan tosiaan taas tarjolla? Hienoa, jos näin todella on... ehkä sitä voisi vielä sittenkin harkita...DonTomerell kirjoitti:Onko kukaan jo nähnyt farkkumallia elävänä. Kuvien perusteella voisi olla paremmat päätilat takapenkillä kuin sedanissa.
Tekisi mieli käydä kokeilemassa miltä tuo järein diesel tuntuu ajossa, sillä tehoja pitäisi olla ainakin riittävästi ja uuteen 8 loviseen automaattiin liitettynä voisi olla aika namupala, vaikkakin toki kohtuu hintava sellainen...
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Insignia B
Minä ainakin tarvitsen - se on sellainen kriteeri, josta ei voi tinkiä. Esimerkiksi nykyistä Insigniaani en olisi ikinä ostanut viisiovisena (pieni soikea takaikkuna, vaatimaton takapenkin pääntila, irrallinen "hattuhylly", ei kaukoavausta luukussa, auton takaosan sivuprofiilin muoto) - verrattuna sedaniin, mutta makuasioitahan nämä ovat joku pitää - toinen ei.ascona_c kirjoitti:Viistoperä se on. Tarvitseeko kukaan nykyään "oikeaa" sedania, kun viistoperät liki samanmuotoisia, ja silti moninverroin parempi lastausaukko ja käytettävyys?Masi kirjoitti:Mitä - onko sedan tosiaan taas tarjolla? Hienoa, jos näin todella on... ehkä sitä voisi vielä sittenkin harkita...DonTomerell kirjoitti:Onko kukaan jo nähnyt farkkumallia elävänä. Kuvien perusteella voisi olla paremmat päätilat takapenkillä kuin sedanissa.
Tekisi mieli käydä kokeilemassa miltä tuo järein diesel tuntuu ajossa, sillä tehoja pitäisi olla ainakin riittävästi ja uuteen 8 loviseen automaattiin liitettynä voisi olla aika namupala, vaikkakin toki kohtuu hintava sellainen...
Itse en henkilöautolla kuljeta juurikaan muuta tavaraa kuin kauppakassit tukevan kiinteän hattuhyllyn alla oleviin taittuviin kassikoukkuihin kiinnitettynä .
Mutta onhan se myös toisin päin - pieniin autoihin (c-segmentti ja pienemmät) taas viisiovisuus sopii muotoilullisesti paljon paremmin kuin neliovisuus.
Re: Insignia B
Jokos tämä on ollut täällä?
Toinen nimeni on Buick - Insignia kasvoi suurten luokkaan
http://www.iltalehti.fi/autotestit/2017 ... 7_at.shtml
Toinen nimeni on Buick - Insignia kasvoi suurten luokkaan
http://www.iltalehti.fi/autotestit/2017 ... 7_at.shtml
Insignia B Grand Sport Executive Classic A 1,6T 200 -20
ex Astra K Sports Tourer Innovation A 1.6 CDTI -17
ex Vectra Wagon CDTI A Ultimate Edition -08
ex Vectra Wagon 2.2 Direct A Elegance -04
ex Astra K Sports Tourer Innovation A 1.6 CDTI -17
ex Vectra Wagon CDTI A Ultimate Edition -08
ex Vectra Wagon 2.2 Direct A Elegance -04
Re: Insignia B
Mä kävin ajelemas tuota enjoy mallia 1.5 litrasella bensalla jo aikaa sitten mutta kerrotaan ny mielipiteet. Autoa paikoillaan tutkiessa kaikki näytti hyvältä ja sisällä tuntui olevan paljon tilaa mutta silti niinkuin joku muukin täälä sanoi että tila on jotenkin ahdistava tuntui ettei pihallekkaan näy kunnolla...
Ajaessa sitten odotin jotain laadukkaamman(isomman) tuntuista autoa varsinkin kun myyjäkin vertasi tätä bmwn, audin ja mersun saman kokoisiin malleihin. Parin tunnin ajon aikana ehti ajaa vähän maantieajoakin, kaistavahti toimi melko hyvin, tosin heti kun tiestä hävisi viivat niin ymmärrettävästi piti ohjata itse.
Automaattilaatikko ei tuntunt sen kummallisemmalta kuin missään muussakaan autossa ja välillä tuntui että ajaa diesel autoa kun ei tarvinnut mennä lähellekkään yläkierroksia niin kiihtyminen loppui jo, tässä täytyy kylläkin sanoa etten ole ajanut näin pienellä moottorilla olevaa uutta(2010-->) autoa muutakuin bmw 1 sarjalaista joten en tiedä jos ne kaikki on sellaisia nykyään.
Jos ostaisin niin pitäisi ruksata kaikki mahdolliset varusteet ja tietysti neliveto, farkku malli mielyttää enemmän silmää kun tuo viistoperä. Emerald green voisi olla erikoinen värivalinta
Ajaessa sitten odotin jotain laadukkaamman(isomman) tuntuista autoa varsinkin kun myyjäkin vertasi tätä bmwn, audin ja mersun saman kokoisiin malleihin. Parin tunnin ajon aikana ehti ajaa vähän maantieajoakin, kaistavahti toimi melko hyvin, tosin heti kun tiestä hävisi viivat niin ymmärrettävästi piti ohjata itse.
Automaattilaatikko ei tuntunt sen kummallisemmalta kuin missään muussakaan autossa ja välillä tuntui että ajaa diesel autoa kun ei tarvinnut mennä lähellekkään yläkierroksia niin kiihtyminen loppui jo, tässä täytyy kylläkin sanoa etten ole ajanut näin pienellä moottorilla olevaa uutta(2010-->) autoa muutakuin bmw 1 sarjalaista joten en tiedä jos ne kaikki on sellaisia nykyään.
Jos ostaisin niin pitäisi ruksata kaikki mahdolliset varusteet ja tietysti neliveto, farkku malli mielyttää enemmän silmää kun tuo viistoperä. Emerald green voisi olla erikoinen värivalinta
Edelliset -95 Omega MV6 man, -99 Omega MV6 Autom.
Nykyinen -02 Vectra Sedan 2.2 man (GTS)
Nykyinen -02 Vectra Sedan 2.2 man (GTS)
Re: Insignia B
Huvittava tuo IL:n kommentti, että Opel sijoittuu automaailman nokkimisjärjestyksessä ihan ääripäähän BMW:hen verrattuna. Aika asenteellinen kommentti, tuskin nyt aivan noinkaan. Kyllähän Opel on ns. keskikastin merkki, joka tietty kärsii vielä joidenkin mielissä vanhoista laatumielikuvista. Toiseen ääripäähän BMW:n kanssa sijoittuu tänä päivänä vaikka joku Dacia tai Fiat, kun Ladaa ei enää taideta Suomessa myydä.
Ford Kuga 2020 PHEV. Ex-Opelit: Insignia B, Astra K, J ja H, Vectra B
Re: Insignia B
Luin tuon saman arvion.
Toimittajalla on ollut ilmeisen vaikeaa päättää moittiako vain vaiko kehua, päätti sitten sekä että.
Ei ilmeisesti kovin suuresti arvosta Opelia.
Sitä ns.premiumia löytyy luotettavuustilastoissa myös häntäpäästä.
Hyvä, että ihmisille kelpaa myöskin muut kuin "premiumit".
Sitä "premiumlystiä"; tavallisen matkanteon häirintää ja vaaratilanteiden kehittämistä kyllä näkee ja kokee ihan tarpeeksi, kun tien päällä matkaa.
Olisi ollut paikallaan myöskin kirjata raporttiinsa mainitsemiensa muiden merkkien hinnat vertailun vuoksi.
Tähdet oli sentäs laitettu.
Toimittajalla on ollut ilmeisen vaikeaa päättää moittiako vain vaiko kehua, päätti sitten sekä että.
Ei ilmeisesti kovin suuresti arvosta Opelia.
Sitä ns.premiumia löytyy luotettavuustilastoissa myös häntäpäästä.
Hyvä, että ihmisille kelpaa myöskin muut kuin "premiumit".
Sitä "premiumlystiä"; tavallisen matkanteon häirintää ja vaaratilanteiden kehittämistä kyllä näkee ja kokee ihan tarpeeksi, kun tien päällä matkaa.
Olisi ollut paikallaan myöskin kirjata raporttiinsa mainitsemiensa muiden merkkien hinnat vertailun vuoksi.
Tähdet oli sentäs laitettu.
Re: Insignia B
Moro kaikkille!
Itselle on parin viikon päästä tulossa ensimmäistä kertaa Opel. Vaidossa menee Superb 1.4 tsi dsg -16. Ja tilalle tulee Insignia farkku 1.5 A Innovation, lisävarusteina: Innovation plus, Matrix ledit, AGR Premium, mukautuva vakkari, lisälämmitin ja met. väri.
Opel on Superbia parempi äänieristyksen ja alustan suhteen. Opel menee siistimmin kuopat kuin Skoda.
Mutta vaihteisto ja moottori on selvästi parempi Skodassa. Potkua tuntuu olevan Skodassa enemmän ja moottorin ääni on Skodassa myös huomattavasti hiljaisempi ja sivistyneempi.
Itselle on parin viikon päästä tulossa ensimmäistä kertaa Opel. Vaidossa menee Superb 1.4 tsi dsg -16. Ja tilalle tulee Insignia farkku 1.5 A Innovation, lisävarusteina: Innovation plus, Matrix ledit, AGR Premium, mukautuva vakkari, lisälämmitin ja met. väri.
Opel on Superbia parempi äänieristyksen ja alustan suhteen. Opel menee siistimmin kuopat kuin Skoda.
Mutta vaihteisto ja moottori on selvästi parempi Skodassa. Potkua tuntuu olevan Skodassa enemmän ja moottorin ääni on Skodassa myös huomattavasti hiljaisempi ja sivistyneempi.
Re: Insignia B
Onnea hankinnasta!
Löytyikö suoraan suomen varastosta, vai tilasitko jo aiemmin?
Löytyikö suoraan suomen varastosta, vai tilasitko jo aiemmin?
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Insignia B
Kiitos! 19.7 tein kaupat ja löytyi tilauskannasta valmis Insignia Saksan satamasta odottamassa Suomeen pääsyä. Oli vielä haluamani varusteilla ja vaihdokin hyvitsikin hyvä niin kaupat syntyi nopeasti
Re: Insignia B
Onnea Jehu79! Hienon paketin olet valinnut.