Insignia B
Re: Insignia B
Joo - jos haluaa vähintään samat varusteet kuin mitä nykyisessäkin on, niin joutuu maksamaan 7000 euroa enemmän - näin ainakin tuon konfiguraattorin mukaan olin katsovinani.
Sitten jos haluaisi vaikkapa tuon uuden 8-portainen automaatin, niin pitää kaivaa taskua vielä syvemmältä...
Kyllä noilla hinnoilla pitäisi ainakin olla täysi varmuus, että ranskalaiset eivät ole vielä päässeet ujuttamaan mitään "teknisiä innovaatioitaan /osiaan" autoon.
Sitten jos haluaisi vaikkapa tuon uuden 8-portainen automaatin, niin pitää kaivaa taskua vielä syvemmältä...
Kyllä noilla hinnoilla pitäisi ainakin olla täysi varmuus, että ranskalaiset eivät ole vielä päässeet ujuttamaan mitään "teknisiä innovaatioitaan /osiaan" autoon.
Re: Insignia B
Hieman ihmetyttää, ettei Insigniaa voitu tehdä myös hybridinä. Buick Regalia kylläkin valmistetaan.
Auto pitänee piakkoin olla turvatestattavana.
Kummallisiksi lätyskäpliisuiksi menee mallit. Onhan siihen tietenkin omat syynsä.
Uusi Volvo ja nyt Insignia.
Tottakai Opelin auto on paremman näköinen.
Auto pitänee piakkoin olla turvatestattavana.
Kummallisiksi lätyskäpliisuiksi menee mallit. Onhan siihen tietenkin omat syynsä.
Uusi Volvo ja nyt Insignia.
Tottakai Opelin auto on paremman näköinen.
-
- OCF Member 2023
- Viestit: 1508
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 03:00
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Insignia B
Mitä muuta eroa Innovation 1.5 Ecotec koneella ja Innovation 1.5 Turbo koneella on, kuin 6g/100km päästöero? tehot ja muut speksit näyttävät samalta
Yritin tehdä omaa, mutta ei sieltä saa valittua taaskaan sellaista itseä miellyttävää komboa. En voi valita esimerkiksi innovation tasolle tummia takalaseja, tai ylipäätään polttoainekäyttöistä lisälämmitintä koska siinä on quickheat vastus eikä sitä voi poistaa. En myöskään voi valita tiettyjä varusteita ollenkaan pois siitä, mutta toisaalta esim sähkökäsijarru on siksi aina vakio, kun siihen ei varmaan ole olemassa perinteistä kahvaa.. vielä
Hinta nyt pysyi itsellä kohtuu aisoissa, kun tein sen minkä pystyin. 1.5 ecotec innovation + metalliväri + Morrocana "Monita" - musta, AGR-etuistuimet + lämmitettävä tuulilasi + intellilux ajovalot = 33847e ja se puuttuva webasto 995e
Yritin tehdä omaa, mutta ei sieltä saa valittua taaskaan sellaista itseä miellyttävää komboa. En voi valita esimerkiksi innovation tasolle tummia takalaseja, tai ylipäätään polttoainekäyttöistä lisälämmitintä koska siinä on quickheat vastus eikä sitä voi poistaa. En myöskään voi valita tiettyjä varusteita ollenkaan pois siitä, mutta toisaalta esim sähkökäsijarru on siksi aina vakio, kun siihen ei varmaan ole olemassa perinteistä kahvaa.. vielä
Hinta nyt pysyi itsellä kohtuu aisoissa, kun tein sen minkä pystyin. 1.5 ecotec innovation + metalliväri + Morrocana "Monita" - musta, AGR-etuistuimet + lämmitettävä tuulilasi + intellilux ajovalot = 33847e ja se puuttuva webasto 995e
Re: Insignia B
Katso kaikki sivut hinnastosta:
- Tummennetut takasivuikkunat ja takaikkuna ovat "Innovation varustuksessa" vakiona
- QuickHeat-sähkövastus (Poistuu tilattaessa lisälämmitin K07) "Innovation varustuksessa" vakiona; eli mielestäni sen lisälämmittimen voit valita
Lisälämmitin on kyllä kova virran viejä.
Valintalista on aika kimurantti. Sitä tuli plärättyä 2012, kun Insigniaa tilasin.
- Tummennetut takasivuikkunat ja takaikkuna ovat "Innovation varustuksessa" vakiona
- QuickHeat-sähkövastus (Poistuu tilattaessa lisälämmitin K07) "Innovation varustuksessa" vakiona; eli mielestäni sen lisälämmittimen voit valita
Lisälämmitin on kyllä kova virran viejä.
Valintalista on aika kimurantti. Sitä tuli plärättyä 2012, kun Insigniaa tilasin.
-
- OCF Member 2023
- Viestit: 1508
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 03:00
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Insignia B
Kenties tuossa onkin kyse vain konfiguraattorin bugeista. Tummien lasien kohdalla oli vain harmaa tyhjä laatikko ja webaston kohdalla punainen yliviiva. Webastoon on nyt niin tottunut että ilman ei osaa olla.
Kysyin pari viikkoa sitten koska tämä saadaan hiplattavaksi ja toukokuun lopulla kuulemma olisi tuloillaan. Siitä nyt tuskin menee kauaa kun ensimmäiset näkyvät myös liikenteessä
Kysyin pari viikkoa sitten koska tämä saadaan hiplattavaksi ja toukokuun lopulla kuulemma olisi tuloillaan. Siitä nyt tuskin menee kauaa kun ensimmäiset näkyvät myös liikenteessä
Re: Insignia B
Tuolla hinnastossa sanotaan vielä Ecotec -mallista seuraavaa, joka selittää päästöeron:Pistoolisankari kirjoitti:Mitä muuta eroa Innovation 1.5 Ecotec koneella ja Innovation 1.5 Turbo koneella on, kuin 6g/100km päästöero? tehot ja muut speksit näyttävät samalta
Yritin tehdä omaa, mutta ei sieltä saa valittua taaskaan sellaista itseä miellyttävää komboa. En voi valita esimerkiksi innovation tasolle tummia takalaseja, tai ylipäätään polttoainekäyttöistä lisälämmitintä koska siinä on quickheat vastus eikä sitä voi poistaa. En myöskään voi valita tiettyjä varusteita ollenkaan pois siitä, mutta toisaalta esim sähkökäsijarru on siksi aina vakio, kun siihen ei varmaan ole olemassa perinteistä kahvaa.. vielä
Hinta nyt pysyi itsellä kohtuu aisoissa, kun tein sen minkä pystyin. 1.5 ecotec innovation + metalliväri + Morrocana "Monita" - musta, AGR-etuistuimet + lämmitettävä tuulilasi + intellilux ajovalot = 33847e ja se puuttuva webasto 995e
"IK9 ECOTEC-mallit sis. sulkeutuva etumaskin ilmanohjain ja alhaisen vierintävastuksen renkaat"
Saman huomasin myös itse, että tuo rakennusohjelma ei anna valita Webastoa, ja tehdaskoukulle antaa aina hinnaksi 0€. Järkevämpi varmaan katsoa varusteet suoraan tuosta "manuaalisesta" hinnastosta, kun tosiaan näyttää olevan tuossa rakennusohjelmassa muutamia bugeja.
PS. Tuulilasin lämmityksestä on hinnastossa oheinen maininta:
"Tuulilasin lämmitys W7Z Ei yhd. K07". Eli ei saatavilla tehdaslisävarusteen K07 -kanssa. (=Lisälämmitin)
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Insignia B
Opel on ilmeisesti todenmukaistanut noita päästöjä. Esim. 2-litraisen diesel manuaalin CO2-päästöt ovat nousseet 114g -> 136g. Veroton hinta on noussut viitisensataa, mutta kohonneiden päästöjen vuoksi verollinen hinta on noussut peräti 2800€ (vertailussa vanha edition ja nyk. enjoy).
Vanhan mallin 1.6 diesel taas päästi 99g ja uuden (syyskuussa tuotantoon tuleva) ECOTEC-malli 114g. Voitte vain arvailla miten käy hinnan kanssa..
Ei ole kovin hyvä juttu tämä hintojen nousu, vaikka toisaalta onhan se hyvä että päästöt ovat todenmukaisemmat. Kaikilla kilpailijoilla näin ei kuitenkaan ole, joten saa nähdä miten myynnin kanssa käy. Toivotaan pikaista autoveron poistoa, sillä kyllähän nuo verottomat hinnat ovat kilpailukykyiset.
Vanhan mallin 1.6 diesel taas päästi 99g ja uuden (syyskuussa tuotantoon tuleva) ECOTEC-malli 114g. Voitte vain arvailla miten käy hinnan kanssa..
Ei ole kovin hyvä juttu tämä hintojen nousu, vaikka toisaalta onhan se hyvä että päästöt ovat todenmukaisemmat. Kaikilla kilpailijoilla näin ei kuitenkaan ole, joten saa nähdä miten myynnin kanssa käy. Toivotaan pikaista autoveron poistoa, sillä kyllähän nuo verottomat hinnat ovat kilpailukykyiset.
VW Tiguan eHybrid -21
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
Re: Insignia B
Rapiat 50k meni helposti rakennellessa
Volvo V60 D4 AWD - 19
Ex:Opel Insignia Country Tourer 2.0CDTI 4x4 A -16 ja lisäksi opeleita varmaan 20kpl.. vaan ei tule enää ainoatakaan.
Ford Fiesta 1.0T -21
Ex:Opel Insignia Country Tourer 2.0CDTI 4x4 A -16 ja lisäksi opeleita varmaan 20kpl.. vaan ei tule enää ainoatakaan.
Ford Fiesta 1.0T -21
Re: Insignia B
Bensakoneen ostaja voittaa ainakin toistaiseksi.Jape76 kirjoitti:Opel on ilmeisesti todenmukaistanut noita päästöjä. Esim. 2-litraisen diesel manuaalin CO2-päästöt ovat nousseet 114g -> 136g. Veroton hinta on noussut viitisensataa, mutta kohonneiden päästöjen vuoksi verollinen hinta on noussut peräti 2800€ (vertailussa vanha edition ja nyk. enjoy).
Vanhan mallin 1.6 diesel taas päästi 99g ja uuden (syyskuussa tuotantoon tuleva) ECOTEC-malli 114g. Voitte vain arvailla miten käy hinnan kanssa..
Ei ole kovin hyvä juttu tämä hintojen nousu, vaikka toisaalta onhan se hyvä että päästöt ovat todenmukaisemmat. Kaikilla kilpailijoilla näin ei kuitenkaan ole, joten saa nähdä miten myynnin kanssa käy. Toivotaan pikaista autoveron poistoa, sillä kyllähän nuo verottomat hinnat ovat kilpailukykyiset.
Vanha malli 1.6 Sport AT6 34337€, ja tämä uusi 1.5 Innovation AT6 33266€, eli uusi malli yli tonnin halvempi. Johtuu toki suoraan päästöistä, kun tuo vanha 1.6 tuprutteli aika lailla.
Samaa 1.6 dieselin päästönnousua hämmästelin itsekin, mutta ehkä Opelillakin on tämän VW-päästöfarssin jälkeen herätty todellisuuteen.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Insignia B
Tänään tuli Vantaalla nähtyä uusi Insignia B. Oli kieltämättä näyttävä ilmestys...
Re: Insignia B
Mitähän nää maksaa parin vuode ikäsenä? Käytännössä pitäis varustella vähintään muutamalla tonnilla että sais ees vähän lippulaivan näköisen joten hinta kipuaa talvirenkaineen ja toimitusmaksuineen ym helposti 40t€ luokkaan. Ei innosta kyllä tieto että 10 000 putois ekana vuonna. Jatketaan vaan Astralla ku siinäki putos 6000€ vuodessa hyvitysarvo : )
Re: Insignia B
Mixu30,
oliko auto ajossa vai liikkeessä?
Toukokuussa niitä piti vasta tuleman.
oliko auto ajossa vai liikkeessä?
Toukokuussa niitä piti vasta tuleman.
Re: Insignia B
Maahantuojan konttorin parkkipaikalla...HjJO kirjoitti:Mixu30,
oliko auto ajossa vai liikkeessä?
Toukokuussa niitä piti vasta tuleman.
Re: Insignia B
Eli tuo päästöarvo 136g on nyt jälleen sama kuin omassa vm. 2010 2-litraisessa manuaali dieselissä.Jape76 kirjoitti:Opel on ilmeisesti todenmukaistanut noita päästöjä. Esim. 2-litraisen diesel manuaalin CO2-päästöt ovat nousseet 114g -> 136g.
Re: Insignia B
Uuden mallin arvon pysymisestä on mahdoton sanoa. Mitä kalliimpi auto, sitä enemmän euromääräisesti hinta toki tippuu. Tämä koskee toki myös ns. premium-merkkejä yhtä lailla. Melko monella merkillä ja mallilla heti eka vuosi (kun auto ajetaan liikkeestä ulos) vie sellaiset 15-20% hyvitysarvosta pois. Seuraavina parina vuonna arvon lasku on maltillisempaa, varsinkin jos kilometrejä ei kerry ihan mahdottomasti. Eniten ottavat takkiin vuosittain autoa vaihtavat. Pyyntihintaa tarkastellen pudotus ei ole niin raju, kun autoliike laskee oman katteensa hintaan. Eli esim. 30 k€ autosta hyvitys voi olla vuoden vanhana 24-25 k€ ja liike myy sitä sitten 27 k€.Andy`^ kirjoitti:Mitähän nää maksaa parin vuode ikäsenä? Käytännössä pitäis varustella vähintään muutamalla tonnilla että sais ees vähän lippulaivan näköisen joten hinta kipuaa talvirenkaineen ja toimitusmaksuineen ym helposti 40t€ luokkaan. Ei innosta kyllä tieto että 10 000 putois ekana vuonna. Jatketaan vaan Astralla ku siinäki putos 6000€ vuodessa hyvitysarvo : )