Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1344
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nible »

jj-60 kirjoitti: 15 Elo 2020, 16:16 2021 kohta ulkona,odotellaan.
Muutama sivu taaksepäin, niin oli jo juttua että K:sta ei voi enää tehdastilauksia tehdä.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
jj-60
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 54
Liittynyt: 19 Helmi 2018, 19:09

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jj-60 »

Astra hybridiä ei kai muuta kannata enää ostaakaan jos uutta meinaa.
Vactra B 1.6 5D
Meriva 1.8 Aut
Vectra C 1.8 Caravan
Corsa E 1.0 Cosmo
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9263
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

jj-60 kirjoitti: 15 Elo 2020, 19:52 Astra hybridiä ei kai muuta kannata enää ostaakaan jos uutta meinaa.
Plug-In tulossa:

https://www.autozeitung.de/opel-astra-l ... 96717.html
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Tehdäämpä L astralle uusi topikki

viewtopic.php?f=5&t=273836
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Beat
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 30
Liittynyt: 09 Huhti 2016, 21:04

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Beat »

opelonparas kirjoitti: 15 Elo 2020, 06:43
Jartsa kirjoitti: 14 Elo 2020, 23:29
ics kirjoitti: 14 Elo 2020, 20:57 Kaikissa Opeleissa nyt 2+3v takuu vakiona uusiin autoihin. Samalla astrasta saa nyt kahta ultimate mallia, toinen tavallinen, toinen innovation. https://www.lansiauto.fi/ajankohtaista/ ... 45-turbo-a
Nyt on hyvä hetki tulla tutustumaan kaikkein tehokkaimpaan Opel Astraan ja 145hv antaa pihalle.

En ole tutustunut K-astran myyntimallistoon mutta onko tuo oikeasti tehokkain malli. :bonk:
Taitaa tosiaan olla niin, että bensapuolella faceliftissä luovuttiin 200-heppaisesta ja aiemman 150-heppaisen korvaaja on 145-heppainen. Samalla ilmeisesti automaatti muuttui 6-pykäläisestä ”perinteisestä” CVT:ksi.
Jotain toista merkkiä sitten ruvettava seuraavaksi kulkineeksi kattelemaan :bye:
beelsebub
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 15
Liittynyt: 15 Touko 2019, 12:03

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja beelsebub »

Ensihuolto edessä. Huoltoa tilatessani kysyin hintaa, 215 euroa oli vastaus. Sitten menikin vaikeaksi kun kysyin että mitä jos tuon omat öljyt. Vastaus tähän oli ettei sallita omia öljyjä. Kun kysyin että oletko ihan varma jos vaikka tiedustelen maahantuojalta näkökantaa, vastaus muuttui että konserin johdolta on tullut määräys ettei omia öljyjä suosita. No, hinta oli sen verran edullinen mielestäni etten alkanut enää enempää asiaa vatvomaan vaan tilasin huollon normaalisti. Niin ja tämä konserni on siis Laakkonen.
Lisäksi kysyin onko adaptiivistä vakkaria mahdollista ohjelmoida pitämään hieman enemmin etäisyyttä edellä ajavaan ja tämä jäi selvitykseen. Onko täällä tietoa, onnistuuko turvavälin kasvatus?
SportsT_Innovation
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 255
Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja SportsT_Innovation »

beelsebub kirjoitti: 17 Elo 2020, 21:30 Ensihuolto edessä. Huoltoa tilatessani kysyin hintaa, 215 euroa oli vastaus. Sitten menikin vaikeaksi kun kysyin että mitä jos tuon omat öljyt. Vastaus tähän oli ettei sallita omia öljyjä. Kun kysyin että oletko ihan varma jos vaikka tiedustelen maahantuojalta näkökantaa, vastaus muuttui että konserin johdolta on tullut määräys ettei omia öljyjä suosita. No, hinta oli sen verran edullinen mielestäni etten alkanut enää enempää asiaa vatvomaan vaan tilasin huollon normaalisti. Niin ja tämä konserni on siis Laakkonen.
Lisäksi kysyin onko adaptiivistä vakkaria mahdollista ohjelmoida pitämään hieman enemmin etäisyyttä edellä ajavaan ja tämä jäi selvitykseen. Onko täällä tietoa, onnistuuko turvavälin kasvatus?
En tiedä millä perusteella voisivat oikeasti kieltää omien öljyjen tuonnin huoltoon, jos öljy täyttää vain laatuvaatimukset.

Mutta siis toinen asia, eikö Astran vakkarissa oikeasti pysty säätämään etäisyyttä? 😳
FUELJII
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 81
Liittynyt: 06 Syys 2017, 20:59
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja FUELJII »

Mulla on adaptiivisessa muistaakseni kolme pykälää, keskimmäisellä asetuksella on taidettu körötellä tyytyväisenä. Pisin etäisyys oli kehäteille aivan liian pitkä mun makuun.
Astra Sportstourer 1.4 Innovation + 2018
beelsebub
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 15
Liittynyt: 15 Touko 2019, 12:03

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja beelsebub »

FUELJII kirjoitti: 17 Elo 2020, 22:17 Mulla on adaptiivisessa muistaakseni kolme pykälää, keskimmäisellä asetuksella on taidettu körötellä tyytyväisenä. Pisin etäisyys oli kehäteille aivan liian pitkä mun makuun.
Juu, kolme pykälää on. Minusta se pisinkään ei riitä tietyssä kelissä 100 rajoituksella. Pisimpään vaikka 0,5 s lisää ja sitten on pelivaraa, normaalisti keskiasetus ja huonommissa keleissä pisin.
beelsebub
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 15
Liittynyt: 15 Touko 2019, 12:03

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja beelsebub »

FUELJII kirjoitti: 17 Elo 2020, 22:17 Mulla on adaptiivisessa muistaakseni kolme pykälää, keskimmäisellä asetuksella on taidettu körötellä tyytyväisenä. Pisin etäisyys oli kehäteille aivan liian pitkä mun makuun.
Juu, kolme pykälää on. Minusta se pisinkään ei riitä tietyssä kelissä 100 rajoituksella. Pisimpään vaikka 0,5 s lisää ja sitten on pelivaraa, normaalisti keskiasetus ja huonommissa keleissä pisin.
beelsebub
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 15
Liittynyt: 15 Touko 2019, 12:03

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja beelsebub »

FUELJII kirjoitti: 17 Elo 2020, 22:17 Mulla on adaptiivisessa muistaakseni kolme pykälää, keskimmäisellä asetuksella on taidettu körötellä tyytyväisenä. Pisin etäisyys oli kehäteille aivan liian pitkä mun makuun.
Juu, kolme pykälää on. Minusta se pisinkään ei riitä tietyssä kelissä 100 rajoituksella. Pisimpään vaikka 0,5 s lisää ja sitten on pelivaraa, normaalisti keskiasetus ja huonommissa keleissä pisin.
beelsebub
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 15
Liittynyt: 15 Touko 2019, 12:03

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja beelsebub »

FUELJII kirjoitti: 17 Elo 2020, 22:17 Mulla on adaptiivisessa muistaakseni kolme pykälää, keskimmäisellä asetuksella on taidettu körötellä tyytyväisenä. Pisin etäisyys oli kehäteille aivan liian pitkä mun makuun.
Juu, kolme pykälää on. Minusta se pisinkään ei riitä tietyssä kelissä 100 rajoituksella. Pisimpään vaikka 0,5 s lisää ja sitten on pelivaraa, normaalisti keskiasetus ja huonommissa keleissä pisin.
beelsebub
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 15
Liittynyt: 15 Touko 2019, 12:03

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja beelsebub »

Noni. Tuli vissiin selväksi. Pirun foorumi kun tahmaa. Sori.
AL3
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 12
Liittynyt: 23 Tammi 2020, 20:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja AL3 »

beelsebub kirjoitti: 17 Elo 2020, 22:58
FUELJII kirjoitti: 17 Elo 2020, 22:17 Mulla on adaptiivisessa muistaakseni kolme pykälää, keskimmäisellä asetuksella on taidettu körötellä tyytyväisenä. Pisin etäisyys oli kehäteille aivan liian pitkä mun makuun.
Juu, kolme pykälää on. Minusta se pisinkään ei riitä tietyssä kelissä 100 rajoituksella. Pisimpään vaikka 0,5 s lisää ja sitten on pelivaraa, normaalisti keskiasetus ja huonommissa keleissä pisin.
Tuo säätömahdollisuus olisi kyllä hyvä. Tehdasasetuksilla tutka havaitsee edellä menevän auton paljon ennen suurinta turvaväliasetusta. Esim. sadekelillä olisi luontevaa ajella kauempana mitä nyt pystyy asettamaan.
3# -(z)- Insignia 1,5A Sports Tourer 2018 Dressman edition
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja otj »

Etäisyydet vissiin samat kuin Insigniassa, oletettavasti tismalleen samat komponentit. Kolmella pykälällä saisi kyllä satasen rajoituksella huonommassa kelissä ja varsinkin talvella olla himpun pidempi väli kun ajetaan normaaleja kaksikaistaisia maanteitä. Olen samaa mieltä FUELJII:n kanssa, että kehäteillä ja moottoriteillä taas kaksi pykälää tuntuu sopivammalta, kolmella tuntuu että auto alkaa moottoritiellä jo liian kaukaa jarruttelemaan esim. kaistanvaihtotilanteissa. Lisäksi olen huomannut ainakin Insigiassa, että joskus väli kolmella pykälällä tuntuu edellä ajavaan vähän pidemmältä kuin taas toisinaan. Olen miettinyt, johtuuko se edellä menevän auton muodosta, koosta, takavalojen etäisyydestä toisistaan jne. Eli miten tekoäly, tutka ja kamera missäkin kohdin tulkitsee asioita ja etäisyyttä.

Kaveri kun ajoi autoani kolmella pykälällä ja satasen rajoituksella ihan kesäkelissä, piti turvaväliä liian lyhyenä ja ajoi mieluummin kaasulla. Tosin vakuutin ja demonstroin hänelle, että tuollakin välillä ehtii sanomaan rauhallisesti "Ajanko liian lähellä", jota pidetään autokouluopein sopivana etäisyytenä edellä ajavaan. Kyllä väli pääsääntöisesti on siis riittävä ja turvallinen, yleensä siihen joku tulee jo väliin jos jonossa ajelee. Tässä näkyy päämarkkinoiden eli Keski-Euroopan erilaiset keliolosuhteet ja tiestö, jotka ovat ohjanneet suunnittelua.
Vastaa Viestiin