Muutama sivu taaksepäin, niin oli jo juttua että K:sta ei voi enää tehdastilauksia tehdä.
Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Astra hybridiä ei kai muuta kannata enää ostaakaan jos uutta meinaa.
Vactra B 1.6 5D
Meriva 1.8 Aut
Vectra C 1.8 Caravan
Corsa E 1.0 Cosmo
Meriva 1.8 Aut
Vectra C 1.8 Caravan
Corsa E 1.0 Cosmo
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13460
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Jotain toista merkkiä sitten ruvettava seuraavaksi kulkineeksi kattelemaanopelonparas kirjoitti: ↑15 Elo 2020, 06:43Taitaa tosiaan olla niin, että bensapuolella faceliftissä luovuttiin 200-heppaisesta ja aiemman 150-heppaisen korvaaja on 145-heppainen. Samalla ilmeisesti automaatti muuttui 6-pykäläisestä ”perinteisestä” CVT:ksi.Jartsa kirjoitti: ↑14 Elo 2020, 23:29Nyt on hyvä hetki tulla tutustumaan kaikkein tehokkaimpaan Opel Astraan ja 145hv antaa pihalle.ics kirjoitti: ↑14 Elo 2020, 20:57 Kaikissa Opeleissa nyt 2+3v takuu vakiona uusiin autoihin. Samalla astrasta saa nyt kahta ultimate mallia, toinen tavallinen, toinen innovation. https://www.lansiauto.fi/ajankohtaista/ ... 45-turbo-a
En ole tutustunut K-astran myyntimallistoon mutta onko tuo oikeasti tehokkain malli.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ensihuolto edessä. Huoltoa tilatessani kysyin hintaa, 215 euroa oli vastaus. Sitten menikin vaikeaksi kun kysyin että mitä jos tuon omat öljyt. Vastaus tähän oli ettei sallita omia öljyjä. Kun kysyin että oletko ihan varma jos vaikka tiedustelen maahantuojalta näkökantaa, vastaus muuttui että konserin johdolta on tullut määräys ettei omia öljyjä suosita. No, hinta oli sen verran edullinen mielestäni etten alkanut enää enempää asiaa vatvomaan vaan tilasin huollon normaalisti. Niin ja tämä konserni on siis Laakkonen.
Lisäksi kysyin onko adaptiivistä vakkaria mahdollista ohjelmoida pitämään hieman enemmin etäisyyttä edellä ajavaan ja tämä jäi selvitykseen. Onko täällä tietoa, onnistuuko turvavälin kasvatus?
Lisäksi kysyin onko adaptiivistä vakkaria mahdollista ohjelmoida pitämään hieman enemmin etäisyyttä edellä ajavaan ja tämä jäi selvitykseen. Onko täällä tietoa, onnistuuko turvavälin kasvatus?
-
- 'Admiral'
- Viestit: 255
- Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
En tiedä millä perusteella voisivat oikeasti kieltää omien öljyjen tuonnin huoltoon, jos öljy täyttää vain laatuvaatimukset.beelsebub kirjoitti: ↑17 Elo 2020, 21:30 Ensihuolto edessä. Huoltoa tilatessani kysyin hintaa, 215 euroa oli vastaus. Sitten menikin vaikeaksi kun kysyin että mitä jos tuon omat öljyt. Vastaus tähän oli ettei sallita omia öljyjä. Kun kysyin että oletko ihan varma jos vaikka tiedustelen maahantuojalta näkökantaa, vastaus muuttui että konserin johdolta on tullut määräys ettei omia öljyjä suosita. No, hinta oli sen verran edullinen mielestäni etten alkanut enää enempää asiaa vatvomaan vaan tilasin huollon normaalisti. Niin ja tämä konserni on siis Laakkonen.
Lisäksi kysyin onko adaptiivistä vakkaria mahdollista ohjelmoida pitämään hieman enemmin etäisyyttä edellä ajavaan ja tämä jäi selvitykseen. Onko täällä tietoa, onnistuuko turvavälin kasvatus?
Mutta siis toinen asia, eikö Astran vakkarissa oikeasti pysty säätämään etäisyyttä?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mulla on adaptiivisessa muistaakseni kolme pykälää, keskimmäisellä asetuksella on taidettu körötellä tyytyväisenä. Pisin etäisyys oli kehäteille aivan liian pitkä mun makuun.
Astra Sportstourer 1.4 Innovation + 2018
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Juu, kolme pykälää on. Minusta se pisinkään ei riitä tietyssä kelissä 100 rajoituksella. Pisimpään vaikka 0,5 s lisää ja sitten on pelivaraa, normaalisti keskiasetus ja huonommissa keleissä pisin.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Juu, kolme pykälää on. Minusta se pisinkään ei riitä tietyssä kelissä 100 rajoituksella. Pisimpään vaikka 0,5 s lisää ja sitten on pelivaraa, normaalisti keskiasetus ja huonommissa keleissä pisin.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Juu, kolme pykälää on. Minusta se pisinkään ei riitä tietyssä kelissä 100 rajoituksella. Pisimpään vaikka 0,5 s lisää ja sitten on pelivaraa, normaalisti keskiasetus ja huonommissa keleissä pisin.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Juu, kolme pykälää on. Minusta se pisinkään ei riitä tietyssä kelissä 100 rajoituksella. Pisimpään vaikka 0,5 s lisää ja sitten on pelivaraa, normaalisti keskiasetus ja huonommissa keleissä pisin.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Noni. Tuli vissiin selväksi. Pirun foorumi kun tahmaa. Sori.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tuo säätömahdollisuus olisi kyllä hyvä. Tehdasasetuksilla tutka havaitsee edellä menevän auton paljon ennen suurinta turvaväliasetusta. Esim. sadekelillä olisi luontevaa ajella kauempana mitä nyt pystyy asettamaan.
3# Insignia 1,5A Sports Tourer 2018 Dressman edition
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Etäisyydet vissiin samat kuin Insigniassa, oletettavasti tismalleen samat komponentit. Kolmella pykälällä saisi kyllä satasen rajoituksella huonommassa kelissä ja varsinkin talvella olla himpun pidempi väli kun ajetaan normaaleja kaksikaistaisia maanteitä. Olen samaa mieltä FUELJII:n kanssa, että kehäteillä ja moottoriteillä taas kaksi pykälää tuntuu sopivammalta, kolmella tuntuu että auto alkaa moottoritiellä jo liian kaukaa jarruttelemaan esim. kaistanvaihtotilanteissa. Lisäksi olen huomannut ainakin Insigiassa, että joskus väli kolmella pykälällä tuntuu edellä ajavaan vähän pidemmältä kuin taas toisinaan. Olen miettinyt, johtuuko se edellä menevän auton muodosta, koosta, takavalojen etäisyydestä toisistaan jne. Eli miten tekoäly, tutka ja kamera missäkin kohdin tulkitsee asioita ja etäisyyttä.
Kaveri kun ajoi autoani kolmella pykälällä ja satasen rajoituksella ihan kesäkelissä, piti turvaväliä liian lyhyenä ja ajoi mieluummin kaasulla. Tosin vakuutin ja demonstroin hänelle, että tuollakin välillä ehtii sanomaan rauhallisesti "Ajanko liian lähellä", jota pidetään autokouluopein sopivana etäisyytenä edellä ajavaan. Kyllä väli pääsääntöisesti on siis riittävä ja turvallinen, yleensä siihen joku tulee jo väliin jos jonossa ajelee. Tässä näkyy päämarkkinoiden eli Keski-Euroopan erilaiset keliolosuhteet ja tiestö, jotka ovat ohjanneet suunnittelua.
Kaveri kun ajoi autoani kolmella pykälällä ja satasen rajoituksella ihan kesäkelissä, piti turvaväliä liian lyhyenä ja ajoi mieluummin kaasulla. Tosin vakuutin ja demonstroin hänelle, että tuollakin välillä ehtii sanomaan rauhallisesti "Ajanko liian lähellä", jota pidetään autokouluopein sopivana etäisyytenä edellä ajavaan. Kyllä väli pääsääntöisesti on siis riittävä ja turvallinen, yleensä siihen joku tulee jo väliin jos jonossa ajelee. Tässä näkyy päämarkkinoiden eli Keski-Euroopan erilaiset keliolosuhteet ja tiestö, jotka ovat ohjanneet suunnittelua.