Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ja lisäksi olettaen, että öljynvaihtoväli on jotain muuta kuin valmistajan ilmoittama 30tkm/1a, niin noita pienempiä öljynvaihtohuoltoja lienee tiedossa useampi kuin kaksi kappaletta?
Tyhmä kysymys, jota muutkin ovat kysyneet: miten omia viestejään pystyy muokata? Ei perkele kun en löydä siihen työkalua..
Tyhmä kysymys, jota muutkin ovat kysyneet: miten omia viestejään pystyy muokata? Ei perkele kun en löydä siihen työkalua..
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ei pyty muokata viestejä, pitiköhän siin olla joku tietty määrä viestejä et pysty muokkaamaan tekstiä.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Onko kellään ollut ongelmia mukautuvan vakionopeudensäätimen kanssa? Itse hain uuden 2018 vuosimallin auton liikkeestä 10.1. Neljän päivän päästä vakkari lakkasi toimimasta. Käytin pikahuollossa jossa lukivat vikakoodit, mutta mitään ei löytynyt. Nyt aika varattu huoltoon kuun loppuun. Herjaa vaan että väliaikaisesti poissa käytöstä. Lunta, jäätä tms tutkassa eikä kamerassa ole. Kaikki asetukset tarkastettu ja kokeiltu myös tehdasasetusten palautusta. Tutka ei ilmeiseti pelaa, koska sitä virheää auton kuvaketta alareunassa ei näy ollenkaan vaikka autoja edessä...
-
- 'Admiral'
- Viestit: 255
- Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Käy lukemassa Insignia B:n viestiketjua, niin huomaat, että harvalla tuo ACC toimii. Sääliksi käy niitä, jotka tuosta ovat maksaneet, koska ei tunnu Suomen talvessa toimivan.jkllai kirjoitti: ↑19 Tammi 2018, 15:25 Onko kellään ollut ongelmia mukautuvan vakionopeudensäätimen kanssa? Itse hain uuden 2018 vuosimallin auton liikkeestä 10.1. Neljän päivän päästä vakkari lakkasi toimimasta. Käytin pikahuollossa jossa lukivat vikakoodit, mutta mitään ei löytynyt. Nyt aika varattu huoltoon kuun loppuun. Herjaa vaan että väliaikaisesti poissa käytöstä. Lunta, jäätä tms tutkassa eikä kamerassa ole. Kaikki asetukset tarkastettu ja kokeiltu myös tehdasasetusten palautusta. Tutka ei ilmeiseti pelaa, koska sitä virheää auton kuvaketta alareunassa ei näy ollenkaan vaikka autoja edessä...
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Jos tuollaisen huoltopaketin haluat niin osta mieluummin Opelin oma Flexcare, niin huoltojen lisäksi saat pidemmän takuun. Esim 4. vuotta/120 tkm 2014€ (=41,95€). Länsiauto toki mieluummin kauppaa tuota omaa huolenpitosopimustaan.pkuitune kirjoitti: ↑18 Tammi 2018, 16:19 Terve foorumilaiset! Pistettiin tuossa eilen kaasuversio tästä Astra K:sta ostaen, ja saadaan auto käyttöön noin kahden viikon päästä. Kysymys kuuluukin, että kannattaako tuohon LänsiAuton tarjoamaan 70 e/kk huolenpitosopimukseen tarttua, vai tuleeko auton huollattaminen ilman sopimusta halvemmaksi? Onko kellään kokemusta aiheesta?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ongelma: Astra K-farkku, johon asennettu merkkiliikkeessä koukku. Kun kärry perässä, ei sähköinen takaluukku toimi lainkaan. Automaatti P:llä, vaunun aisa suorassa, ei esteitä avaamiselle.
Asennusvirhe vai..?
Asennusvirhe vai..?
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 84
- Liittynyt: 25 Loka 2016, 12:01
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Arvaus: Jos kärryn sijasta paikallaan olisi polkupyöräteline valoilla, haluaisitko kontin aukeavan sähköisesti?
Astra K 1.6 CDTI A
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ja sehän aukeaa vaikka teline on perässä jos sähköpistoketta tai adapteria ei ole kytketty. Testattu on.
Astra 1.4AT innovation ST my16.5 vm17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ohjekirjaan mukaan tehdasasenteinen koukku toimii vain sisäpainikkeesta vaunu kytkettynä - vaan merkkiliikkeen asennuksesta ei tietenkään mainita mitään. Ei tunnu aukenevan edes sisänapista painamalla...
Kun kärryn sähköpistoke on irti, paksi toimii normaalisti.
Kun kärryn sähköpistoke on irti, paksi toimii normaalisti.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Itsellä Insigniassa toimii takaluukku vain takaluukun napista kun vaunu on kytketty. Eli ei toimi ollenkaan kuskin ovesta tai kaukosäätimestä. Sama juttu auki ja kiinni laittaessa. Sulkemiskytkimen ollessa rikki oli kiva irroittaa peräkärryn johto aina, jotta sai takaluukun kiinni avaimesta
Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14
Ex: Insignia Sports Tourer Sport -12
Ex: Insignia Sports Tourer Sport -12
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tähän Opelin Flexcareen ei ilmeisesti sisälly huolloissa vaihdettavat kuluvat osat, joten siltä osin eivät ole nämä kaksi suoraan vertailukelpoisia keskenään. Toki sitä voi kukin pohtia, kannattaako niistä kuluvista osista maksaa 28 euroa kuukaudessa läpi sopimuskaudenG_G kirjoitti: ↑20 Tammi 2018, 08:01Jos tuollaisen huoltopaketin haluat niin osta mieluummin Opelin oma Flexcare, niin huoltojen lisäksi saat pidemmän takuun. Esim 4. vuotta/120 tkm 2014€ (=41,95€). Länsiauto toki mieluummin kauppaa tuota omaa huolenpitosopimustaan.pkuitune kirjoitti: ↑18 Tammi 2018, 16:19 Terve foorumilaiset! Pistettiin tuossa eilen kaasuversio tästä Astra K:sta ostaen, ja saadaan auto käyttöön noin kahden viikon päästä. Kysymys kuuluukin, että kannattaako tuohon LänsiAuton tarjoamaan 70 e/kk huolenpitosopimukseen tarttua, vai tuleeko auton huollattaminen ilman sopimusta halvemmaksi? Onko kellään kokemusta aiheesta?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Joo, siltä osin toki ei vertailukelpoisia, mutta toisaalta flexcare sisältää tuon takuun jatkon mitä länsiauton sopimus ei sisällä. Kuluvia osia tuskin tuulilasinpyyhkijöitä ja ehkä muutamaa polttimoa enempää tuskin tulee ja ne kannattaa vaihtaa itse eikä huollossa. Omaan autoon otin tuon viiden vuoden Flexcaren ihan vain jo tuon jatkoturvan takia. En tiedä että oliko joku tarjous, mutta sain sen hintaan 2400€, kun hinnastossa on hieman kalliimpi.pkuitune kirjoitti: ↑21 Tammi 2018, 15:52 Tähän Opelin Flexcareen ei ilmeisesti sisälly huolloissa vaihdettavat kuluvat osat, joten siltä osin eivät ole nämä kaksi suoraan vertailukelpoisia keskenään. Toki sitä voi kukin pohtia, kannattaako niistä kuluvista osista maksaa 28 euroa kuukaudessa läpi sopimuskauden
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tuolla linkin foorumilla ainakin moni lisännyt toiseen reunaan myös lampun. Saattoi olla siellä muitakin ketjuja aiheesta.
https://www.astrakforums.co.uk/viewtopic.php?f=12&t=257[/quote]
Kiitos tuosta linkistä! Laitoin toiselle puolelle lampun. Siellä on valmiina reikä alkuperäiselle lampulle. Lisäksi laitoin LED-nauhan vaakatasoon, aivan kuten tuossa alemmassa kuvassa on.
Kustannukset: Alkuperäinen lamppusysteemi 4.60 €, yhden metrin LED-nauha 16 €, 2.5 metriä johtoa 2.5 euroa.
Suosittelen ehdottomasti, tuli todella hyvä!!
Moi
Voisitko kertoa vähän lisää asennuksesta?
Miten verhoilu irtoaa ja mistä kohtaa löysit valmiin reiän lampulle?
tv Jouni
https://www.astrakforums.co.uk/viewtopic.php?f=12&t=257[/quote]
Kiitos tuosta linkistä! Laitoin toiselle puolelle lampun. Siellä on valmiina reikä alkuperäiselle lampulle. Lisäksi laitoin LED-nauhan vaakatasoon, aivan kuten tuossa alemmassa kuvassa on.
Kustannukset: Alkuperäinen lamppusysteemi 4.60 €, yhden metrin LED-nauha 16 €, 2.5 metriä johtoa 2.5 euroa.
Suosittelen ehdottomasti, tuli todella hyvä!!
Moi
Voisitko kertoa vähän lisää asennuksesta?
Miten verhoilu irtoaa ja mistä kohtaa löysit valmiin reiän lampulle?
tv Jouni
Commodore GS V6 1974 ja Insignia CT 2.0T 4x4 2018
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
https://www.astrakforums.co.uk/viewtopic.php?f=12&t=257[/quote]
Kiitos tuosta linkistä! Laitoin toiselle puolelle lampun. Siellä on valmiina reikä alkuperäiselle lampulle. Lisäksi laitoin LED-nauhan vaakatasoon, aivan kuten tuossa alemmassa kuvassa on.
Kustannukset: Alkuperäinen lamppusysteemi 4.60 €, yhden metrin LED-nauha 16 €, 2.5 metriä johtoa 2.5 euroa.
Suosittelen ehdottomasti, tuli todella hyvä!!
Moi
Voisitko kertoa vähän lisää asennuksesta?
Miten verhoilu irtoaa ja mistä kohtaa löysit valmiin reiän lampulle?
tv Jouni
__________________________________________
Moikka Jouni,
Mulla on siis 5-ovinen auto, kuten tuossa kuvassakin on.
Lyhykäisyydessä se menee näin: Muovinen takalaita ensin irti, sitten tavaratilan pohja, oikean puoleista sivupaneelia raotin sen verran että sain kaivettua sen alkuperäisen lampun irti. Johdot poikki, sokeripala väliin ja siitä haaroitus lisävalaistukselle. Vasemmalta puolelta löytyy 5-ovisessa ihan samasta kohtaa reikä lampulle kuin oikealla puolellakin on. En irrottanut vasemman puoleista sivuverhoilupaneelia ollenkaan, vaan riitti kun otin avattavan peitelevyn irti. Sen aukon kautta sain ujutettua lampun + johdot. Siihen vasemman puolen uuteen lamppuun viritin erinäköisillä apiko-liittimistä sopivat. Hieman joutuu askartelemaan, ehkä on parempi juottaa uuteen lamppuun johdot kiinni. Alkuperäinen liitin siihen alkuperäiseen tavaratilan lamppuun maksaa muistaakseni noin 80 euroa, ei huvittanut ostaa sellaista..
Nuo verhoilut ja muovinen takalaita lähtevät irti vetämällä. Aika tiukassa ovat, kun eka kertaa irrottaa.
Toivottavasti pystyt näitä soveltamaan farmariin. Kysele lisää, jos joku jäi epäselväksi.
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Noniin, pitkäaikainen foorumin lukija ensimmäisen postauksensa muodossa ilmoittautuu Astra K omistajien joukkoon.
Lähes kaksi vuotta kestänyt autonvaihtoprojekti kulminoitui viime viikonloppuna 09/2016 ensirekisteröidyn briljantti-punaisen 1.4T 150 hp automaattifarkun hankintaan. Paikallisesta länsiautosta löytyi maltilliseen hintaan itselleni "täydellinen" ajokki, jossa oli ostohetkellä reilu 25 tkm mittarissa. Hakusessa on pitkään ollut semitehokas (perinteinen) automaatti, vaikka tarjonnan puutteen ja hintojen korkeuden takia valinta meinasi jo jossain vaiheessa mennä manuaaliin ja muihin merkkeihin kun autokuume koveni. K:hon tykästyin välittömästi ensimmäisellä koeajolla 2016 (silloin testissä manuaali), mutta tuo vaihturien tarjonta on ollut tähän saakka vähän nihkeää ja uutena ei ollut varaa ostaa sellaista kuin olisi oikeasti halunnut, eli tehokkaampaa automaattia.
Nyt on viikonlopun jälkeen tullut noin 400 km mittariin, ja mulla on edelleenkin suu aivan messingillä joka kerta kun tiedän pääseväni auton rattiin. Tämä on itsellä järjestyksessään kolmas peräkkäinen Astra vm. 2000 G hatchbackin ja 2006 H farkun jälkeen, joista molemmat oli melko perusvarusteltuja 1.6 vapareita. Farkussa oli sentään parempi ajotietokone ja vakkari, jotka tekivät siitä ihan soivan pelin useammaksi vuodeksi.
Ensifiilikset tuosta uudesta tulokkaasta ovat itsellä erittäin positiiviset. Varustetasona on Enjoy + More paketti, joten varustetaso on omaan makuun kunnossa, ja vanhoihin verrattuna suorastaan ylellinen. Koska itsellä on tarkoitus pitää auto ehkä noin kuutisen vuotta tai pidempäänkin, on Innovationin ylimääräisten sähkölelujen puuttuminen itselle lähinnä positiivista, kun autossa on vähemmän sähköväkkäröitä jotka voivat levitä vuosien aikana. Lisäksi kun on askeettisuuteen tottunut, niin Enjoy Morekin tuntuu todella luksukselta isoine infotanmenteineen ja ratinlämmityksineen.
Koska olen lähipäivinä lukenut tämän koko 182 sivuisen ketjun läpi, on mulla aika hyvä kuva millaisia ongelmia joillain on omissa autoissaan ollut, ja omassani ei onneksi niitä ärsyttävimpiä tunnu olevan. Kone käynnistyy hienosti pakkasessakin ja käy tasaisesti, mikä on positiivista koska autossa ei minkäänlaista esilämppäriä ole. Tehoja ei nyt kauheasti ole päässyt kokeilemaan näillä keleillä, mutta mitään puutumista 2k-3k alueella en ole ainakaan vielä havainnut. Auto on omaan tarpeeseeni vähintään riittävän ripeä, vanhoihin lulliin verrattuna fiilis on suorastaan sporttinen, ja tuo hienosti toimiva automaattilaatikko tuo sellaista tiettyä premiumin tuntua menoon ja tekee ohituksista helppoja ja nopeita. Vaihteisto käyttää moottoria perusajossa aika alhaisilla kierroksilla (pyrkii pitämään n. 1500-2000 välissä), ja yhtään enemmän lappua lattiaan laittaessa tuntuu herkästi vaihtavan pienempää silmään. Omaan makuun tämä passaa, koska tasaisessa ajossa se suitsii kulutusta, mutta kiihdytykset tapahtuvat sitten ripeästi. Kulutus näyttää tällä hetkellä olevan itsellä ajotietokoneen mukaan noin 6,5 l/100km, kun se vanhassa farkussa oli 7,5, joten suunta vaikuttaa positiiviselta. Kulutuslukemiin vaikuttaa nostavasti se, että suurin osa ajoista on työmatkaa, joka alkaa ja loppuu taajama-ajoon ja välissä on motari.
Niitä muutamia pieniä fiboja omassa autossa ovat infotainment joka ei osaa pitää kanavien nimiä muistissa, sekä kohtuullisen kova rengasmelu ainakin näillä nastoilla jotka nyt ovat alla. Saas kattoa mitä tapahtuu kun kesärenkaat vaihtuvat alle, tuleeko hiljaisempi vai meluisampi... Äänen määrä on ehkä aavistuksen alhaisempi kuin H farkussa, mutta sävyltään se on etenkin motarinopeuksissa miellyttävämpää, joten muutos on kuitenkin positiiviseen suuntaan.
Tilaa tässä K:ssa on kyllä ruhtinaallisesti. Vaikka H:kin oli (ikä)luokassaan tilava auto, on tämä ihan eri levelillä sisätilojen suhteen. Leveyttä ja pituutta on matkustamossa reilusti enemmän, ja tavaratila + sen alla oleva tila ovat kyllä nekin mukavan avarat ja isommat kuin H:ssa. Taka-oikealla matkustaa parivuotias turvaistuimessa, ja siinä on vielä 10cm matkaa ettei jalat suoranakaan yltä etuistuimen selkänojaan missä on apukuskille hyvinkin reilut jalkatilat, joten tilojen puolesta soveltuu hyvin lapsiperheillekin.
Näin lyhyen kokemuksen perusteella auto vaikuttaa suorastaan erinomaiselta, ja olen ollut todella tyytyväinen hankintaani
Lähes kaksi vuotta kestänyt autonvaihtoprojekti kulminoitui viime viikonloppuna 09/2016 ensirekisteröidyn briljantti-punaisen 1.4T 150 hp automaattifarkun hankintaan. Paikallisesta länsiautosta löytyi maltilliseen hintaan itselleni "täydellinen" ajokki, jossa oli ostohetkellä reilu 25 tkm mittarissa. Hakusessa on pitkään ollut semitehokas (perinteinen) automaatti, vaikka tarjonnan puutteen ja hintojen korkeuden takia valinta meinasi jo jossain vaiheessa mennä manuaaliin ja muihin merkkeihin kun autokuume koveni. K:hon tykästyin välittömästi ensimmäisellä koeajolla 2016 (silloin testissä manuaali), mutta tuo vaihturien tarjonta on ollut tähän saakka vähän nihkeää ja uutena ei ollut varaa ostaa sellaista kuin olisi oikeasti halunnut, eli tehokkaampaa automaattia.
Nyt on viikonlopun jälkeen tullut noin 400 km mittariin, ja mulla on edelleenkin suu aivan messingillä joka kerta kun tiedän pääseväni auton rattiin. Tämä on itsellä järjestyksessään kolmas peräkkäinen Astra vm. 2000 G hatchbackin ja 2006 H farkun jälkeen, joista molemmat oli melko perusvarusteltuja 1.6 vapareita. Farkussa oli sentään parempi ajotietokone ja vakkari, jotka tekivät siitä ihan soivan pelin useammaksi vuodeksi.
Ensifiilikset tuosta uudesta tulokkaasta ovat itsellä erittäin positiiviset. Varustetasona on Enjoy + More paketti, joten varustetaso on omaan makuun kunnossa, ja vanhoihin verrattuna suorastaan ylellinen. Koska itsellä on tarkoitus pitää auto ehkä noin kuutisen vuotta tai pidempäänkin, on Innovationin ylimääräisten sähkölelujen puuttuminen itselle lähinnä positiivista, kun autossa on vähemmän sähköväkkäröitä jotka voivat levitä vuosien aikana. Lisäksi kun on askeettisuuteen tottunut, niin Enjoy Morekin tuntuu todella luksukselta isoine infotanmenteineen ja ratinlämmityksineen.
Koska olen lähipäivinä lukenut tämän koko 182 sivuisen ketjun läpi, on mulla aika hyvä kuva millaisia ongelmia joillain on omissa autoissaan ollut, ja omassani ei onneksi niitä ärsyttävimpiä tunnu olevan. Kone käynnistyy hienosti pakkasessakin ja käy tasaisesti, mikä on positiivista koska autossa ei minkäänlaista esilämppäriä ole. Tehoja ei nyt kauheasti ole päässyt kokeilemaan näillä keleillä, mutta mitään puutumista 2k-3k alueella en ole ainakaan vielä havainnut. Auto on omaan tarpeeseeni vähintään riittävän ripeä, vanhoihin lulliin verrattuna fiilis on suorastaan sporttinen, ja tuo hienosti toimiva automaattilaatikko tuo sellaista tiettyä premiumin tuntua menoon ja tekee ohituksista helppoja ja nopeita. Vaihteisto käyttää moottoria perusajossa aika alhaisilla kierroksilla (pyrkii pitämään n. 1500-2000 välissä), ja yhtään enemmän lappua lattiaan laittaessa tuntuu herkästi vaihtavan pienempää silmään. Omaan makuun tämä passaa, koska tasaisessa ajossa se suitsii kulutusta, mutta kiihdytykset tapahtuvat sitten ripeästi. Kulutus näyttää tällä hetkellä olevan itsellä ajotietokoneen mukaan noin 6,5 l/100km, kun se vanhassa farkussa oli 7,5, joten suunta vaikuttaa positiiviselta. Kulutuslukemiin vaikuttaa nostavasti se, että suurin osa ajoista on työmatkaa, joka alkaa ja loppuu taajama-ajoon ja välissä on motari.
Niitä muutamia pieniä fiboja omassa autossa ovat infotainment joka ei osaa pitää kanavien nimiä muistissa, sekä kohtuullisen kova rengasmelu ainakin näillä nastoilla jotka nyt ovat alla. Saas kattoa mitä tapahtuu kun kesärenkaat vaihtuvat alle, tuleeko hiljaisempi vai meluisampi... Äänen määrä on ehkä aavistuksen alhaisempi kuin H farkussa, mutta sävyltään se on etenkin motarinopeuksissa miellyttävämpää, joten muutos on kuitenkin positiiviseen suuntaan.
Tilaa tässä K:ssa on kyllä ruhtinaallisesti. Vaikka H:kin oli (ikä)luokassaan tilava auto, on tämä ihan eri levelillä sisätilojen suhteen. Leveyttä ja pituutta on matkustamossa reilusti enemmän, ja tavaratila + sen alla oleva tila ovat kyllä nekin mukavan avarat ja isommat kuin H:ssa. Taka-oikealla matkustaa parivuotias turvaistuimessa, ja siinä on vielä 10cm matkaa ettei jalat suoranakaan yltä etuistuimen selkänojaan missä on apukuskille hyvinkin reilut jalkatilat, joten tilojen puolesta soveltuu hyvin lapsiperheillekin.
Näin lyhyen kokemuksen perusteella auto vaikuttaa suorastaan erinomaiselta, ja olen ollut todella tyytyväinen hankintaani
Astra K ST 1.4T 150hv AT