Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
arpe
OCF Member 2020
Viestit: 426
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 18:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja arpe »

mp71 kirjoitti: 11 Tammi 2019, 10:20 Nuo LED-valot on kuitenkin teoriassa suunniteltu kestämään auton käyttöikä ja niille ei ole ennalta määrättyä vaihtoväliä ja ne eivät kaipaa (tai niille ei ole olemassa) huoltoakaan. Noilla argumenteillä vois yrittää vielä vääntää.

Kyllähän se helposti merkki vaihtuu, jos ei yhtään tulla tuommosessa vastaan.
Mulla kesti huikea 7 kuukautta,ja vaihtoon (koko umpio) ojan puoli kuskin puoli oireilee jo
arpe
OCF Member 2020
Viestit: 426
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 18:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja arpe »

Astra K ;ssa on keskikonsolissa (ilmastoinnin säätöjen alla) se "luukku" johon saa puhelintelineen,miten sen luukun saa irti
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

Kyllä Opelilla on aikaisemmin toiminut hienosti nämä takuuajan jälkeiset korjaukset verrattuna muihin omistuksessani olleisiin merkkeihin. Joidenkin kohdalla on joutunut takuuaikaisistakin korjauksista vääntämään. Viimeksi huollossa kylläkin suositeltiin takuuasioiden käsittelyä varsinaisen 2 v takuuajan puitteissa, vaikka on maksettu jatkotakuu, ymmärsin että omistajavaihdoksen vuoksi olisi takuukäsittelyt mennyt tiukemmaksi.
SportsT_Innovation
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 255
Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja SportsT_Innovation »

=KASSU= kirjoitti: 11 Tammi 2019, 06:30 Hmm... kolmevuotias auto ja yli 50k taulussa. Ei taida kyllä mennä minnekään takuisiin, millään merkillä.
Mä kyllä tarttuisin, tuohon kolmanneksen omakustannus-tarjoukseen.
Takuu on toki ummessa, mutta kuten edellä mainittiin, niin tuon LED umpion kuuluu kestää pidempään ja siitä syystä asiakas ei saa joutua vielä maksumieheksi. Itselläni meni aikanaan yhdestä VAGineesta vesipumppu, kun autolla oli reilut 3 vuotta ikää ja kilometrejä oli reilut 60000, eikä tarvinut penniäkään maksaa itse korjauksesta, koska osa on suunniteltu kestämään pidempään.

Itse en todellakaan suostuisi tuohon kolmanneksen maksuun vaan vääntäisin kyllä asiasta niin kauan että taipuvat maahantuojan ja huollon puolella.
Xdepth
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 11 Tammi 2019, 13:28

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Xdepth »

Larppe kirjoitti: 28 Joulu 2018, 18:02 Sama auto kuin yllä, paitsi 2016 ja seuraavanlainen lause löytyi OmaOpelista:
"Ajoneuvoosi vaikuttaa tekninen kampanja. Ota yhteys Opel-huoltokorjaamoon"

Oletettavasti samasta syystä. Pitänee kai harkita ajan varaamista jos sopiva hetki sattuu tai sitten vuosihuollossa alkukesästä.
Terve,

kannattaa varata tarkastusaika mahdollisimman pian. Minulla jäi Astra tien varteen, kun kytkin jumittui tämän tekniseen kampanjaan liittyvän ongelman myötä. Auto on ollu nyt noin viikon verran korjaamolla ja vielä ei ole edes tiedossa, koska tarvittavat osat saadaan, ei kuulemma tehtallakaan ollut. Eli vaikuttaisi olevan laajempikin ongelma, jos kerran osat on lopussa.. Mittariin ehti kertyä n. 40tkm ennen rikkoutumista.

Kyllä tämä Astra on niin lähtemättömän vaikutuksen antanu Opelista, että jäi ensimmäiseksi ja viimeiseksi kokeiluksi tätä merkkiä. Alle kaksi vuotta ollut ja kahdesti on hinuria tarvinnut, tosin ensimmäisellä kerralla pelkkä apuvirta riitti. Aiemmasta seitsemästä autosta yksikään ei ole koskaan tien päälle jättänyt.
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1344
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nible »

arpe kirjoitti: 11 Tammi 2019, 11:50 Astra K ;ssa on keskikonsolissa (ilmastoinnin säätöjen alla) se "luukku" johon saa puhelintelineen,miten sen luukun saa irti
hansikaslokerossa pitäisi olla muovinen pikku työkalu, jonka saa siihen powerflex barin kiinni ja ruuvimeisselin avulla vetäisee auki. Ohjekirjasta löytyy ohje että kummalle puolelle se piti laittaa.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
arpe
OCF Member 2020
Viestit: 426
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 18:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja arpe »

Nible kirjoitti: 11 Tammi 2019, 16:19
arpe kirjoitti: 11 Tammi 2019, 11:50 Astra K ;ssa on keskikonsolissa (ilmastoinnin säätöjen alla) se "luukku" johon saa puhelintelineen,miten sen luukun saa irti
hansikaslokerossa pitäisi olla muovinen pikku työkalu, jonka saa siihen powerflex barin kiinni ja ruuvimeisselin avulla vetäisee auki. Ohjekirjasta löytyy ohje että kummalle puolelle se piti laittaa.
Ohjekirjassa oli KUVA ja suoraveto taaksepäin (käsin) ei muuten lähteny niin,just siks laitoin tänne asiasta kysymyksen. Kuinka monta erilaista noita on ? JA Kuljettajanpuolen LED Matrix oireilee (ajoittain kuin saunalyhty) no,vielä on reilu vuosi TAKUUTA
eeskoo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 08 Huhti 2018, 21:05

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja eeskoo »

Kerran olen itse sen nykässyt irti, tästä näkee miten se on kiinni.

https://www.ebay.com/itm/GENUINE-VAUXHA ... Swo4pYmbD6
Astra ST 1.0 Innovation+
arpe
OCF Member 2020
Viestit: 426
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 18:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja arpe »

eeskoo kirjoitti: 12 Tammi 2019, 08:18 Kerran olen itse sen nykässyt irti, tästä näkee miten se on kiinni.

https://www.ebay.com/itm/GENUINE-VAUXHA ... Swo4pYmbD6
Tuon kuvan mukaan vasemmasta reunasta no,se on vielä kokeilematta (ohjekirjassa on suoraveto keskeltä)
arpe
OCF Member 2020
Viestit: 426
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 18:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja arpe »

arpe kirjoitti: 12 Tammi 2019, 11:42
eeskoo kirjoitti: 12 Tammi 2019, 08:18 Kerran olen itse sen nykässyt irti, tästä näkee miten se on kiinni.

https://www.ebay.com/itm/GENUINE-VAUXHA ... Swo4pYmbD6
Tuon kuvan mukaan vasemmasta reunasta no,se on vielä kokeilematta (ohjekirjassa on suoraveto keskeltä)
Onko tuo Sähköosa (luukku) vakiona jossain versiossa
eeskoo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 08 Huhti 2018, 21:05

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja eeskoo »

Nyt just testasin niin nykäsy vasemmasta reunasta niin luukku lähtee irti.
Ei siellä muuta sähköjä näytä olevan kuin sulakkeet (innovation-varustelu).
Astra ST 1.0 Innovation+
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1344
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nible »

arpe kirjoitti: 12 Tammi 2019, 12:15
arpe kirjoitti: 12 Tammi 2019, 11:42
eeskoo kirjoitti: 12 Tammi 2019, 08:18 Kerran olen itse sen nykässyt irti, tästä näkee miten se on kiinni.

https://www.ebay.com/itm/GENUINE-VAUXHA ... Swo4pYmbD6
Tuon kuvan mukaan vasemmasta reunasta no,se on vielä kokeilematta (ohjekirjassa on suoraveto keskeltä)
Onko tuo Sähköosa (luukku) vakiona jossain versiossa
Omassa oli vakiona. Olikohan seurausta nahkaverhoilusta vai innovationista.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
JP_Vette
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 218
Liittynyt: 14 Loka 2016, 17:13

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

MY17.5 tais olla Innovation tai Innovation plus. Nahkasisustas tuli automaattisesti kylkiäisenä kolmes osas kaatuva takapenkki (tai sit nahkasta ei koskaan muuna edes saanu).

MY18 tai sit myöhemmin toi vuoden turhakepalikka muuttu lisävarusteeks ja sen karvalakkimallin lokero tuli automaattisesti, ei tarvinnu enää siitä maksaa ~60 € varaosatiskillä.
Metula
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 263
Liittynyt: 24 Tammi 2018, 20:22

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Metula »

Onko kukaan lastuttanut? On niin puutunut tämä 1.4 150hp että lisäteho ei olisi pahitteeksi. Harmi kun en ostanut 1.6 samantien... Litranen focus vetää alakierroksilla huomattavasti pirteämmin mitä tämä, yläkierroksilla toki astrassa enemmän vetoa mutta ei aina viitsisi ykköstä työntää rampissa tupaan.
arpe
OCF Member 2020
Viestit: 426
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 18:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja arpe »

eeskoo kirjoitti: 12 Tammi 2019, 13:08 Nyt just testasin niin nykäsy vasemmasta reunasta niin luukku lähtee irti.
Ei siellä muuta sähköjä näytä olevan kuin sulakkeet (innovation-varustelu).
Joopa joo,vasen reuna ja kevyt veto,sulakkeitahan siellä
Vastaa Viestiin