Olen hommaamassa tota OBD palikkaa,mikä versio/malli sulla on ? Kaikki ei kuulemma "yhdistä" liekkö niitä Kiina palikoita ?Nible kirjoitti: ↑14 Tammi 2019, 20:06 Tänään laitoin webaston päälle ja jäin sitten pihalle juttelemaan naapurin kanssa. Webaston ehti sen 30min siinä käymään ja sammui. Webaston kaukosäädin näytti 11 astetta sisälle lämmintä, lasit sulat (auto katoksessa). Kävin alkuun kääntämässä ilmastoinnin HI asentoon. Auto käyntiin, niin jäähdytysveden mittari ei noussut mihinkään.
Eikö nuo webaston lämmittämät vedet kierrä ollenkaan koneen kautta vai mitä tuo mittari näyttää?
Pitää laittaa ensi kerralla obd palikka kiinni ja katsoa mitä se sitä kautta näyttää lämpötilaksi. Ja on tiedossa että tuo mittarin 90 on jotain 70-110 väli.
Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Juu, kattoo sit kun alkaa taas oireilemaan. Nyt on taas toiminut hyvin viime viikot, ja pitkät toiminut kans niinkuin pitää. Oli vaan mielenkiintoinen tuo kommenttijarkkis kirjoitti: ↑14 Tammi 2019, 20:01 Ei muutaku kovana oot, ei todellakaan oo vastuun loppuminen nuan päivän päälle. Ja sitäpaitsi käyttöikä näis pitäisi olla pitkä ja netin syövereistä paljon näistä ledeistä moitetta löytyy niin vahvoilla oot. Maahantuoja näyttää olevan aika kujalla tällä hetkellä.
1.6 Bi Turbo Astra K MY17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kiinasta tuli aikoinaan tilailtua joku elm327 pohjainen obd bt palikka. Oiskohan ollut 2011-2013 välillä kerta sitä silloin Cruzessa käyttelin ekoja kertoja. Toiminut ok kaikkien astrojen kanssa ja tuo cruzen. Ja on sillä tullut myös yhdestä Peugeot 308:sta vikakoodit kuitattua pois.arpe kirjoitti: ↑14 Tammi 2019, 21:10Olen hommaamassa tota OBD palikkaa,mikä versio/malli sulla on ? Kaikki ei kuulemma "yhdistä" liekkö niitä Kiina palikoita ?Nible kirjoitti: ↑14 Tammi 2019, 20:06 Tänään laitoin webaston päälle ja jäin sitten pihalle juttelemaan naapurin kanssa. Webaston ehti sen 30min siinä käymään ja sammui. Webaston kaukosäädin näytti 11 astetta sisälle lämmintä, lasit sulat (auto katoksessa). Kävin alkuun kääntämässä ilmastoinnin HI asentoon. Auto käyntiin, niin jäähdytysveden mittari ei noussut mihinkään.
Eikö nuo webaston lämmittämät vedet kierrä ollenkaan koneen kautta vai mitä tuo mittari näyttää?
Pitää laittaa ensi kerralla obd palikka kiinni ja katsoa mitä se sitä kautta näyttää lämpötilaksi. Ja on tiedossa että tuo mittarin 90 on jotain 70-110 väli.
Toiminut ihan ok Torquen kanssa, josta tuli kanssa maksettu versio ostettua jossain vaiheessa.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
2v takuu, on 2v takuu. Saksassa oli, ainakin joskus, jopa 5v takuu Opelissa.Zimeon kirjoitti: ↑14 Tammi 2019, 19:30 Tänään kävi auto tuossa takaisinkutsussa ja vaihtoivat jarrunesteet. Ei kuulema tarvii tehdä muuta ja sanoivat että tarvetta ei ole tulla takaisin tämän asian tiimoilta.
Samalla kyselin tuon kaarrevalovian perään, kun pari kertaaa ollut. Oikean puolisia on kuulema vaihdettu takuun piiriin, mut oma auto on vajaa 25kk vanha joten ei olis enää takuuseen kuulema mennyt kun on pari viikkoa yli mennyt tuon 2v takuun. No hyvin ne on nyt viimeiset viikot toimineet mut saas nähdä missä kohtaa sit lopettaa toimintansa ja mitä kaikkea siitä seuraa.
Ei siinä metelin pitäminen tiskillä auta, eikä kuluttajansuojalla uhkaaminen, kun takuu on loppu.
Kannattaa silloin takuuaikana reklamoida, pienimmätkin viat ja puutteet, silloin voi saada niitä korjattua, vielä takuuajan päättymisen jälkeenkin.
Itselle korvattiin vaihdelaatikko ja haldexin pumppu, 2kk takuuajan päättymisen jälkeen, tosin ostohistoriaa oli kys. liikkeestä liki 20v ja autot huollettu, aina samassa paikassa.
Tosin, tuollaisen voimansiirtovian, olisi varmasti helpommin saanut vieritettyä maahantuojan kontolle, kuin jonkun sähköisen osan rikkoutumisen, takuuajan jälkeen.
Volvo V60 D4 AWD - 19
Ex:Opel Insignia Country Tourer 2.0CDTI 4x4 A -16 ja lisäksi opeleita varmaan 20kpl.. vaan ei tule enää ainoatakaan.
Ford Fiesta 1.0T -21
Ex:Opel Insignia Country Tourer 2.0CDTI 4x4 A -16 ja lisäksi opeleita varmaan 20kpl.. vaan ei tule enää ainoatakaan.
Ford Fiesta 1.0T -21
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Pakkasta -12 ja c5 mukavuustasolla lämmitys, viisari nousi n.1/4 osaan aamulla.Nible kirjoitti: ↑14 Tammi 2019, 20:06 Tänään laitoin webaston päälle ja jäin sitten pihalle juttelemaan naapurin kanssa. Webaston ehti sen 30min siinä käymään ja sammui. Webaston kaukosäädin näytti 11 astetta sisälle lämmintä, lasit sulat (auto katoksessa). Kävin alkuun kääntämässä ilmastoinnin HI asentoon. Auto käyntiin, niin jäähdytysveden mittari ei noussut mihinkään.
Eikö nuo webaston lämmittämät vedet kierrä ollenkaan koneen kautta vai mitä tuo mittari näyttää?
Pitää laittaa ensi kerralla obd palikka kiinni ja katsoa mitä se sitä kautta näyttää lämpötilaksi. Ja on tiedossa että tuo mittarin 90 on jotain 70-110 väli.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Saksassa oli ikuinen takuu muutama vuosi sitten. Olisihan täälläkin saanut jatkotakuun, otin 5v/150tkm. Nythän se tulee ilman lisä hintaa.=KASSU= kirjoitti: ↑15 Tammi 2019, 05:172v takuu, on 2v takuu. Saksassa oli, ainakin joskus, jopa 5v takuu Opelissa.Zimeon kirjoitti: ↑14 Tammi 2019, 19:30 Tänään kävi auto tuossa takaisinkutsussa ja vaihtoivat jarrunesteet. Ei kuulema tarvii tehdä muuta ja sanoivat että tarvetta ei ole tulla takaisin tämän asian tiimoilta.
Samalla kyselin tuon kaarrevalovian perään, kun pari kertaaa ollut. Oikean puolisia on kuulema vaihdettu takuun piiriin, mut oma auto on vajaa 25kk vanha joten ei olis enää takuuseen kuulema mennyt kun on pari viikkoa yli mennyt tuon 2v takuun. No hyvin ne on nyt viimeiset viikot toimineet mut saas nähdä missä kohtaa sit lopettaa toimintansa ja mitä kaikkea siitä seuraa.
.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Höpsön pöpsön, ei todellakaan myyjän vastuut lopu takuun päättymispäivään, täällä ei valmistajan takuuehdot kävele lainsäädännön yli edes maahantuojan märissä unissa. Tässä maassa on korjattu tuhansia autoja myyjien ja maahantuojien piikkiin tai jaetuilla kustannuksilla vielä pitkään takuuajan päätymisen jälkeen.=KASSU= kirjoitti: ↑15 Tammi 2019, 05:17 2v takuu, on 2v takuu. Saksassa oli, ainakin joskus, jopa 5v takuu Opelissa.
Ei siinä metelin pitäminen tiskillä auta, eikä kuluttajansuojalla uhkaaminen, kun takuu on loppu.
Kannattaa silloin takuuaikana reklamoida, pienimmätkin viat ja puutteet, silloin voi saada niitä korjattua, vielä takuuajan päättymisen jälkeenkin.
Jokainen tapaus on toki yksilöllinen, mutta nyrkkisääntö on, että jos osa/tuote/mikä tahansa ei kestä sen oletettavaa elinikää, tulee se korjata/vaihtaa/hyvittää vaikka valmistajan/myyjän myöntämä takuu olisikin päättynyt. Takuun myöntäminen ensinnäkin on vapaaehtoista, mutta virheistä joutuu vastaamaan kuitenkin virhevastuusäännösten puitteissa. Toiset firmat tämän ymmärtää helpommin ja toiset vähän vaikeammin. Toiset korjaa kun latelee KKV:n linjauksia tiskiin huoltopäällikölle, useimmat kuluttajaneuvojan yhteydenoton jälkeen ja jääräpäisimmätkin yleensä KRIL:n päätöksen jälkeen...
Ja tässä em tapauksessa jos parin tonnin led-valaisin porsisi autosta kaksi viikkoa takuun päättymisen jälkeen ei olisi mitään epäilystä, etteikö sitä takuuseen saisi korjattua... Ja jos näiden valaisimien odotettavissa oleva elinikä olisi lyhempi kuin autolla muuten, ja niiden korjaaminen aiheuttaa huomattavat kulut asiakkalle, tulisi tämä asia kertoa asiakkaalle myyntitilanteessa ennen kauppojen tekemistä, jotta myyjällä olisi edes teoreettinen mahdollisuus livistää vastuusta tällaisessa asiassa.
Astra K ST 1.4T 150hv AT
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Teoriassa näin, mutta mikäli maahantuoja jättää noudattamatta Kuluttajariitalautakunnan päätöstä, niin mitäs sitten? Kukaan täysijärkinen ei lähde käräjöimään parin tonnin umpion takia, kuluriski on aivan liian suuri. Finnair on hyvä esimerkki tästä, kusee toistuvasti asiakkaiden muroihin ja ei vaikuta yhtiön asiakasmääriin millään tavalla.kjans kirjoitti: ↑15 Tammi 2019, 08:51Höpsön pöpsön, ei todellakaan myyjän vastuut lopu takuun päättymispäivään, täällä ei valmistajan takuuehdot kävele lainsäädännön yli edes maahantuojan märissä unissa. Tässä maassa on korjattu tuhansia autoja myyjien ja maahantuojien piikkiin tai jaetuilla kustannuksilla vielä pitkään takuuajan päätymisen jälkeen.=KASSU= kirjoitti: ↑15 Tammi 2019, 05:17 2v takuu, on 2v takuu. Saksassa oli, ainakin joskus, jopa 5v takuu Opelissa.
Ei siinä metelin pitäminen tiskillä auta, eikä kuluttajansuojalla uhkaaminen, kun takuu on loppu.
Kannattaa silloin takuuaikana reklamoida, pienimmätkin viat ja puutteet, silloin voi saada niitä korjattua, vielä takuuajan päättymisen jälkeenkin.
Jokainen tapaus on toki yksilöllinen, mutta nyrkkisääntö on, että jos osa/tuote/mikä tahansa ei kestä sen oletettavaa elinikää, tulee se korjata/vaihtaa/hyvittää vaikka valmistajan/myyjän myöntämä takuu olisikin päättynyt. Takuun myöntäminen ensinnäkin on vapaaehtoista, mutta virheistä joutuu vastaamaan kuitenkin virhevastuusäännösten puitteissa. Toiset firmat tämän ymmärtää helpommin ja toiset vähän vaikeammin. Toiset korjaa kun latelee KKV:n linjauksia tiskiin huoltopäällikölle, useimmat kuluttajaneuvojan yhteydenoton jälkeen ja jääräpäisimmätkin yleensä KRIL:n päätöksen jälkeen...
Ja tässä em tapauksessa jos parin tonnin led-valaisin porsisi autosta kaksi viikkoa takuun päättymisen jälkeen ei olisi mitään epäilystä, etteikö sitä takuuseen saisi korjattua... Ja jos näiden valaisimien odotettavissa oleva elinikä olisi lyhempi kuin autolla muuten, ja niiden korjaaminen aiheuttaa huomattavat kulut asiakkalle, tulisi tämä asia kertoa asiakkaalle myyntitilanteessa ennen kauppojen tekemistä, jotta myyjällä olisi edes teoreettinen mahdollisuus livistää vastuusta tällaisessa asiassa.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kuluttajahan voi kohdistaa vaateensa ensisijaisesti myyjälle, ja jättää sitten myyjän tappelemaan vastuista maahantuojan kanssa.
Aika hyvin ne noita kuluttajaneuvonnan suosituksia ja KRIL:n päätöksiä noudattaa. Ja sen voi todentaa katsomalla kuluttaja.fi:n mustaa listaa, missä ei isompia autokauppoja ja maahantuojia juurikaan näy. Tietenkin teoriassa on mahdollista jättää nuo huomioimatta, mutta yleensä ei jätetä, koska päätökset kuitenkin pohjaa voimassa olevaan lakiin ja vallitsevaan oikeuskäytäntöön, ja turpaansaamisen mahdollisuus käräjillä on hyvin korkea jos asiakas lähtee asiaa sinne suuntaan viemään. Lisäksi tietty tulee niitä imagotappioita ja huonoa mainosta näin some-aikakaudella aika helposti ja paljon, niin ihan parin tonnin remppojen takia ei kannata ottaa riskiä some-myräkän tuomasta huonosta peeärrästä...
Aika hyvin ne noita kuluttajaneuvonnan suosituksia ja KRIL:n päätöksiä noudattaa. Ja sen voi todentaa katsomalla kuluttaja.fi:n mustaa listaa, missä ei isompia autokauppoja ja maahantuojia juurikaan näy. Tietenkin teoriassa on mahdollista jättää nuo huomioimatta, mutta yleensä ei jätetä, koska päätökset kuitenkin pohjaa voimassa olevaan lakiin ja vallitsevaan oikeuskäytäntöön, ja turpaansaamisen mahdollisuus käräjillä on hyvin korkea jos asiakas lähtee asiaa sinne suuntaan viemään. Lisäksi tietty tulee niitä imagotappioita ja huonoa mainosta näin some-aikakaudella aika helposti ja paljon, niin ihan parin tonnin remppojen takia ei kannata ottaa riskiä some-myräkän tuomasta huonosta peeärrästä...
Astra K ST 1.4T 150hv AT
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Oletteko huomanneet kuinka paska luistonesto astrassa on? Tm talvitestissä ne sitä haukkua ja nyt huomaa että tuolla voi suditella kunnolla eikä se osaa tehdä mitään. Hyvin lähellä ollut jopa kiinni jääminen risteykseen.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mä olen taas huomannut, että se tappaa vedon aika innokkaasti ja välillä joutuu ottamaan pois päältä että pääsee liikkeelle lumipöpperössä eikä auto jarruta itseään pysähdyksiin. Jäällä kyllä automaatti lähtee varovaisella kaasulla oikeinkin sievästi liikkeelle, mutta jos liikaa polkee niin tyhjää lyö että soi.
Sitten jos vaikka motarille kiihdyttäessä toisen puolen renkaat menee pehmeälle lähtee auto kampeamaan niin vahvasti sivuun että meinaa vetää itsensä ojaan. Vähän tuli puskan takaa kun tottunut H Astran kanssa että auto menee sinne minne ratti käskee vaikka osan tai kaikkien renkaiden alla olis muhjua. Sitten kun tämän kanssa osui kiihdytyskaistalla pehmeään lumeen ja auto meinas itsestään kääntyä jorpakkoon niin tulikin yllättävän jännä motarille liittyminen...
Astra K ST 1.4T 150hv AT
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Napista vaan pois ja kuten TM toteaa "Astra kiihtyy kuin alla olisi eri auto. Hallittavuudesta liukkaalla; lumella, mutkamäessä ja väistökokeessa tuli kaikista ainona vertailun autona arvosana "Erinomainen" ja "Opel kulkee lumisella käsittelyradalla kovaa ja hallitusti".
OPEL ASTRA Sports Tourer MATRIX BUSINESS 1.6 Turbo AT6
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Somen vaikutusta täysin ylimitoitetaan kuvitelmissa. VW tästä hyvä esimerkki, ei tippunut päästöskandaalin jälkeen Suomessa omistajille korvauksia. Kaupaksi näyttävät silti edelleen käyvän.Väittäisin, että edelleen suurempi kuluriski oikeuteen mennessä on kuluttajalla kuin yrityksellä. Parasta olisi, kun ihmiset äänestäisivät lompakollaan, ja paskaan palveluun törmätessään käyttäisivät euronsa seuraalla kerralla muualla.kjans kirjoitti: ↑15 Tammi 2019, 10:42 Kuluttajahan voi kohdistaa vaateensa ensisijaisesti myyjälle, ja jättää sitten myyjän tappelemaan vastuista maahantuojan kanssa.
Aika hyvin ne noita kuluttajaneuvonnan suosituksia ja KRIL:n päätöksiä noudattaa. Ja sen voi todentaa katsomalla kuluttaja.fi:n mustaa listaa, missä ei isompia autokauppoja ja maahantuojia juurikaan näy. Tietenkin teoriassa on mahdollista jättää nuo huomioimatta, mutta yleensä ei jätetä, koska päätökset kuitenkin pohjaa voimassa olevaan lakiin ja vallitsevaan oikeuskäytäntöön, ja turpaansaamisen mahdollisuus käräjillä on hyvin korkea jos asiakas lähtee asiaa sinne suuntaan viemään. Lisäksi tietty tulee niitä imagotappioita ja huonoa mainosta näin some-aikakaudella aika helposti ja paljon, niin ihan parin tonnin remppojen takia ei kannata ottaa riskiä some-myräkän tuomasta huonosta peeärrästä...
Mutta kuten kirjoitit, näyttäisi aika hyvin autoliikkeet noita päätöksiä noudattavan, joten ehkä alkaa sielläkin muutosta tapahtua siihen suuntaan, että toimiva jälkimarkkinointi edistää pidempiä asiakassuhteita.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mä olen ollut Astran luistonestoon tyytyväinen kitkarenkain. Sallii pienen sudittamisen, jonka ansiosta pääsee liukkaallakin liikkeelle. Joissakin autoissa luistonesto leikkaa sudituksen heti pois, jolloin ei pääse liikkeelle kuin luistonesto pois kytkettynä. Toki tässäkin voi sen pois napsaista, jos tarve vaatii.tension kirjoitti: ↑15 Tammi 2019, 13:13Napista vaan pois ja kuten TM toteaa "Astra kiihtyy kuin alla olisi eri auto. Hallittavuudesta liukkaalla; lumella, mutkamäessä ja väistökokeessa tuli kaikista ainona vertailun autona arvosana "Erinomainen" ja "Opel kulkee lumisella käsittelyradalla kovaa ja hallitusti".
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Samoin. Mitä ollut nuo 2 j astraa ennen ja niitä ennen cruze, niin samalainen tuo on ollut kaikissa. Melko huomaamaton varsinkin liikkeelle lähdöissä. Noissa maantielle rampissa kiihdytyksissä sitten sen kyllä talviaikana huomaa että se siellä on, mutta ei ole vielä kertaakaan tullut 4. kitka talven aikana tilannetta vastaan ettei se auto kiihtyisi vaikka mittaristossa valo vilkkuu. Kierroslukumittari on kyllä vähän vaivalloisesti noussut, mutta kyllä se aina noussut on ei laskenut.JPopeli kirjoitti: ↑15 Tammi 2019, 15:08Mä olen ollut Astran luistonestoon tyytyväinen kitkarenkain. Sallii pienen sudittamisen, jonka ansiosta pääsee liukkaallakin liikkeelle. Joissakin autoissa luistonesto leikkaa sudituksen heti pois, jolloin ei pääse liikkeelle kuin luistonesto pois kytkettynä. Toki tässäkin voi sen pois napsaista, jos tarve vaatii.tension kirjoitti: ↑15 Tammi 2019, 13:13Napista vaan pois ja kuten TM toteaa "Astra kiihtyy kuin alla olisi eri auto. Hallittavuudesta liukkaalla; lumella, mutkamäessä ja väistökokeessa tuli kaikista ainona vertailun autona arvosana "Erinomainen" ja "Opel kulkee lumisella käsittelyradalla kovaa ja hallitusti".
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5