Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
OJK-462
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 10 Syys 2016, 18:19
Paikkakunta: Kajaani

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja OJK-462 »

Jämähti irrotettava koukku kiinteäksi,onko mitään konsteja millä saa irti,oisko kerinny ruostumaan kiinni. Ei kait se periaatteessa haittaa vaikka se siinä onkin,vois kuitenkin yrittää irrottaa jos sen vielä irti saisi
Opel Astra Sports Tourer K Innovation 1.4AT
Errror
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 284
Liittynyt: 28 Touko 2019, 20:52

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Errror »

OJK-462 kirjoitti: 26 Syys 2020, 13:35 Jämähti irrotettava koukku kiinteäksi,onko mitään konsteja millä saa irti,oisko kerinny ruostumaan kiinni. Ei kait se periaatteessa haittaa vaikka se siinä onkin,vois kuitenkin yrittää irrottaa jos sen vielä irti saisi
Lämmittää sitä kuumailmapuhaltimella niin yleensä lähtee sillä taas irtoamaan
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
nuukailija
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 13 Syys 2020, 18:11

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja nuukailija »

ascona_c kirjoitti: 26 Syys 2020, 10:07 Onko ne jatkovuodet jotain Flexcare kikkailua lisähintaan, vai onko se takuu oikeasti 5v/100tkm ilman mitään jatkosopimussäätöjä 2v jälkeen?
Kyllä se myyjän mukaan on ihan oikea takuu. Oliskohan huolto-ohjelman noudattaminen kuitenkin vaatimus?
--
Ex. Astra G Caravan 1.6 Eco Comfort -02
Ex. Astra G 1.6i Eco Club 3d -98
Ex. Astra F 1.6 8v Young 3d -94
Ex. Kadett 1.6s LS 2d -89
ics
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 52
Liittynyt: 24 Syys 2018, 18:49

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja ics »

nuukailija kirjoitti: 26 Syys 2020, 17:43
ascona_c kirjoitti: 26 Syys 2020, 10:07 Onko ne jatkovuodet jotain Flexcare kikkailua lisähintaan, vai onko se takuu oikeasti 5v/100tkm ilman mitään jatkosopimussäätöjä 2v jälkeen?
Kyllä se myyjän mukaan on ihan oikea takuu. Oliskohan huolto-ohjelman noudattaminen kuitenkin vaatimus?
"Nyt viiden vuoden takuulla!

Kaikkiin uusiin Opel-henkilöautoihin nyt uskomaton takuu: 5 vuotta tai 100 000 km Opel FlexCare -jatkoturvalla, joista kaksi (2) ensimmäistä vuotta ilman kilometrirajaa."

Vaikuttaisi siltä kun mun 2018 lopulla ostetussa Astrassa. Oli kamppanjana silloin 5v takuu joista 2 ekaa vuotta nimenomaan normaali takuu ja seuraavat 3 flexcarella. Nythän tuo muuttu kaikkiin opeleihin vakioksi.
nuukailija
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 13 Syys 2020, 18:11

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja nuukailija »

ics kirjoitti: 26 Syys 2020, 23:10
nuukailija kirjoitti: 26 Syys 2020, 17:43
ascona_c kirjoitti: 26 Syys 2020, 10:07 Onko ne jatkovuodet jotain Flexcare kikkailua lisähintaan, vai onko se takuu oikeasti 5v/100tkm ilman mitään jatkosopimussäätöjä 2v jälkeen?
Kyllä se myyjän mukaan on ihan oikea takuu. Oliskohan huolto-ohjelman noudattaminen kuitenkin vaatimus?
"Nyt viiden vuoden takuulla!

Kaikkiin uusiin Opel-henkilöautoihin nyt uskomaton takuu: 5 vuotta tai 100 000 km Opel FlexCare -jatkoturvalla, joista kaksi (2) ensimmäistä vuotta ilman kilometrirajaa."

Vaikuttaisi siltä kun mun 2018 lopulla ostetussa Astrassa. Oli kamppanjana silloin 5v takuu joista 2 ekaa vuotta nimenomaan normaali takuu ja seuraavat 3 flexcarella. Nythän tuo muuttu kaikkiin opeleihin vakioksi.
Hyvä korjaus, ettei tuo jatko ole oikea takuu. Ei pitäisi ottaa myyjän puheita totena, vaan pitää aina tarkistaa itse.
Mutta kun katselin noita Flexcare-ehtoja, niin mikäs tuossa on suurin ero oikeaan takuuseen? Jotain koripeltien yhteensopivuuksia oli mainittu ettei kuulu tuohon Felxiin, mutta onko muuta huononnusta?
--
Ex. Astra G Caravan 1.6 Eco Comfort -02
Ex. Astra G 1.6i Eco Club 3d -98
Ex. Astra F 1.6 8v Young 3d -94
Ex. Kadett 1.6s LS 2d -89
arpe
OCF Member 2020
Viestit: 426
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 18:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja arpe »

arpe kirjoitti: 13 Heinä 2020, 01:12 Astra K 2018 Taittuvat peilit,se taittumisliike alkaa normaalisti,sitten pieni nykäisy (?) ja taittumisliike jatkuu loppuun,eli mistä tuo "nykäisy"
Peileihin ei ole tullut kolhuja tai osumia,uskaltaako tuota enää käyttää,jos se jää johonkin väliasentoon,sitä ei käsin käännetä
Takuu on sopivasti loppunut
?
huppu
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 40
Liittynyt: 10 Touko 2019, 08:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja huppu »

Käytin eilen auton tutkittavana niiden kaarreajovaloilmoitusten vuoksi ongelma korjaantui softien päivittämisellä.
Astra 1.4 TA 150hv OPC-line Innovation Plus leder MY19.5 8)
Jukkis69
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 166
Liittynyt: 16 Elo 2005, 11:43
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Jukkis69 »

Jukkis69 kirjoitti: 12 Syys 2020, 15:29 Minäkin kävin tinkaamassa uutta bensa/automaatti-Astraa oman -16 bensa Innovation-farkun tilalle. Haluaisin Executive-varustelutason, mutta epäselväksi jäi, saako noita tehdastilauksena enää. Maahantuojan varastossa on kuulemma Red Hot-värisenä, teknologiapaketilla varusteltuja autoja. Teknologiapakettia en haluaisi, maksaakin melkein tonnin lisää. Eikä saisi käytännössä muuta kuin adaptiivisen vakkarin.
Yllättävä tieto oli ettei ainakaan tähän 145hv bensamyllyyn saa minkäänlaista moottorinlämmitintä. Öljypohja on kuulemma muovia joten säteilylämmitin on pois laskuista. Defalla on kuulemma suunnittelussa letkulämmitin ko. moottoriin. Webastoa ei myöskään saa yhdessä lämmitettävän etulasin kanssa. Lämpölasi eteen tulee Executiven mukana.
Hauska juttu kun Oulussa on hiljattain Opel-jälleenmyyjät vaihtuneet. Vissiin vielä alkukankeutta kun meinataan myydä erinäisiä lisävarusteita, vaikka ne kuuluvat jo Executive-varusteluun.
Vähän oli ennakkoluuloja tuohon 3-pyttyiseen myllyyn mutta parin koeajon jälkeen tykkään nyt tosi paljon tuosta moottori/automaatti-yhdistelmästä. Tuntuu jopa rivakammalta kuin vanha 150hv manuaali.
Jos tehdastilauksia vielä saa, niin voihan sitä koittaa Ultimate Innovationista rakennella mieluisensa.
Tuohon Executiveen sisältyy OPC Line sporttiratti ja metallipolkimet. Onko näistä kellään tietoa, minkälaisia nio ovat? Jälleenmyyjällä ei löytynyt edes kuvaa näistä.

-Jukkis
Tämä setti on nyt tilattu ja parin viikon päästä pitäisi olla uusi kiesi alla. Tuo Defa on vaihtunut Calixiin. Defan hinta pomppasi liian korkeaksi, 1500€ asennettuna. Ei Calixikaan ( letkulämmpäri, johtosarjat ja sisätilan lämppäri) halpa ollut, 890€ asennuksineen😁
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13542
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Jukkis69 kirjoitti: 03 Loka 2020, 14:39
Jukkis69 kirjoitti: 12 Syys 2020, 15:29 Minäkin kävin tinkaamassa uutta bensa/automaatti-Astraa oman -16 bensa Innovation-farkun tilalle. Haluaisin Executive-varustelutason, mutta epäselväksi jäi, saako noita tehdastilauksena enää. Maahantuojan varastossa on kuulemma Red Hot-värisenä, teknologiapaketilla varusteltuja autoja. Teknologiapakettia en haluaisi, maksaakin melkein tonnin lisää. Eikä saisi käytännössä muuta kuin adaptiivisen vakkarin.
Yllättävä tieto oli ettei ainakaan tähän 145hv bensamyllyyn saa minkäänlaista moottorinlämmitintä. Öljypohja on kuulemma muovia joten säteilylämmitin on pois laskuista. Defalla on kuulemma suunnittelussa letkulämmitin ko. moottoriin. Webastoa ei myöskään saa yhdessä lämmitettävän etulasin kanssa. Lämpölasi eteen tulee Executiven mukana.
Hauska juttu kun Oulussa on hiljattain Opel-jälleenmyyjät vaihtuneet. Vissiin vielä alkukankeutta kun meinataan myydä erinäisiä lisävarusteita, vaikka ne kuuluvat jo Executive-varusteluun.
Vähän oli ennakkoluuloja tuohon 3-pyttyiseen myllyyn mutta parin koeajon jälkeen tykkään nyt tosi paljon tuosta moottori/automaatti-yhdistelmästä. Tuntuu jopa rivakammalta kuin vanha 150hv manuaali.
Jos tehdastilauksia vielä saa, niin voihan sitä koittaa Ultimate Innovationista rakennella mieluisensa.
Tuohon Executiveen sisältyy OPC Line sporttiratti ja metallipolkimet. Onko näistä kellään tietoa, minkälaisia nio ovat? Jälleenmyyjällä ei löytynyt edes kuvaa näistä.

-Jukkis
Tämä setti on nyt tilattu ja parin viikon päästä pitäisi olla uusi kiesi alla. Tuo Defa on vaihtunut Calixiin. Defan hinta pomppasi liian korkeaksi, 1500€ asennettuna. Ei Calixikaan ( letkulämmpäri, johtosarjat ja sisätilan lämppäri) halpa ollut, 890€ asennuksineen😁
Olisiko defan setti ollut kietovesipumpulla kuin noin iso hintaero?

Ja onhan toi 145hv facelift kevyempi mitä vanhempi 1,4T automaatti. Onko tossa 145hv mallissa myöskin cvt laatikko?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Jukkis69
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 166
Liittynyt: 16 Elo 2005, 11:43
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Jukkis69 »

:D
1,2sorsa kirjoitti: 03 Loka 2020, 14:42
Jukkis69 kirjoitti: 03 Loka 2020, 14:39
Jukkis69 kirjoitti: 12 Syys 2020, 15:29 Minäkin kävin tinkaamassa uutta bensa/automaatti-Astraa oman -16 bensa Innovation-farkun tilalle. Haluaisin Executive-varustelutason, mutta epäselväksi jäi, saako noita tehdastilauksena enää. Maahantuojan varastossa on kuulemma Red Hot-värisenä, teknologiapaketilla varusteltuja autoja. Teknologiapakettia en haluaisi, maksaakin melkein tonnin lisää. Eikä saisi käytännössä muuta kuin adaptiivisen vakkarin.
Yllättävä tieto oli ettei ainakaan tähän 145hv bensamyllyyn saa minkäänlaista moottorinlämmitintä. Öljypohja on kuulemma muovia joten säteilylämmitin on pois laskuista. Defalla on kuulemma suunnittelussa letkulämmitin ko. moottoriin. Webastoa ei myöskään saa yhdessä lämmitettävän etulasin kanssa. Lämpölasi eteen tulee Executiven mukana.
Hauska juttu kun Oulussa on hiljattain Opel-jälleenmyyjät vaihtuneet. Vissiin vielä alkukankeutta kun meinataan myydä erinäisiä lisävarusteita, vaikka ne kuuluvat jo Executive-varusteluun.
Vähän oli ennakkoluuloja tuohon 3-pyttyiseen myllyyn mutta parin koeajon jälkeen tykkään nyt tosi paljon tuosta moottori/automaatti-yhdistelmästä. Tuntuu jopa rivakammalta kuin vanha 150hv manuaali.
Jos tehdastilauksia vielä saa, niin voihan sitä koittaa Ultimate Innovationista rakennella mieluisensa.
Tuohon Executiveen sisältyy OPC Line sporttiratti ja metallipolkimet. Onko näistä kellään tietoa, minkälaisia nio ovat? Jälleenmyyjällä ei löytynyt edes kuvaa näistä.

-Jukkis
Tämä setti on nyt tilattu ja parin viikon päästä pitäisi olla uusi kiesi alla. Tuo Defa on vaihtunut Calixiin. Defan hinta pomppasi liian korkeaksi, 1500€ asennettuna. Ei Calixikaan ( letkulämmpäri, johtosarjat ja sisätilan lämppäri) halpa ollut, 890€ asennuksineen😁
Olisiko defan setti ollut kietovesipumpulla kuin noin iso hintaero?

Ja onhan toi 145hv facelift kevyempi mitä vanhempi 1,4T automaatti. Onko tossa 145hv mallissa myöskin cvt laatikko?
CVT-laatikolla tuo on. Tuo Defan setin sisältö jäi epäselväksi, en osaa sanoa oliko kiertovesipumpulla. Eipä kyllä ole varmaa tietoa millainen Calixin settikään on. Aika sekavaa kaikkinensa näiden lämpöpakettien kanssa.
Kolme kertaa kävin koeajamassa tätä voimalinjaa, pirunmoiset ennakkoluulot oli 3-pyttystä CVT-automaattia kohtaan. Mutta ennakkoluulot on nyt voitettu ja auto tilattu. Tilannetta ei yhtään auttanut kun jollain saksalaisella keskustelupalstalla oli muutamalla tyypillä ko. yhdistelmän kone kosahtanut alle 100km ajolla ja kone vaihtoon. Autot seisseet pajalla kuukausia osien vaikean saatavuuden takia. Näin ymmärsin kun tekstiä koitin kääntää Google-kääntäjällä ;)
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 348
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja kjans »

Mitenkäs ylläpitolaturin käyttö Astran kanssa. Nyt kun on talvi tulossa ja etätöiden takia tiedossa on paljon pätkäajoa ja vähän pitkää ajoa niin huolestuttaa miten akussa mehu riittää kovimmilla pakkasilla. Kiinteitä on vissiin muutamat asennelleet autoonsa, mutta itsellä olis enemmän mietteissä ”tarvittaessa kytkettävä” malli lähinnä hinnan takia. Autossa on lisäksi jo olemassa säteily- ja sisätilalämmitin, joten kiinteä laturi pitäis saada näiden kanssa samaan satsiin mikäli kiinteästi mielis asentaa.

Ajatuksena oliskin nyt lähinnä antaa välillä lisälatausta autolle kylmimpänä aikana. Auto on katoksessa jossa on 24/7 sähköpistoke saatavissa, joten latausaika ei ole ongelma.

Vähän katsellut tuota Motonetin neljän kympin MTX:ää, sillä varmaan satunnaiset latailutarpeet hoitaa? Voiko tuon latausta käyttäessä kytkeä suoraan sinne konehuoneen kytkentäpaneeliin, akkuhan on perälootassa niin suoraan akun kenkiin ei voi laittaa?
https://www.motonet.fi/fi/tuote/4500811 ... pitolaturi
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
catharisis
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 07 Loka 2020, 15:02

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja catharisis »

Onkos kukaan ostanut näihin sivupeilin lasia ? Marmorilla yli 150€ pelkkä lasi, varaosapuljujen hinnat 12-75€ välissä.
Näissä laseissa on ilmeisesti eroa varustetasoissa. Pysäköintiavustin ja kaistavahti näyttää olevan mainittuna osassa vaihtoehtoja. LHD ja RHD toki ovat myös eri.

TL,DR: apua tarttis osanumeron hakuun 2017 sports tourer innovation varusteille oik sivupeilin lasille, apuja ja kaikennäköisiä vahteja piisaa.

kiitos etukäteen tietäjälle.
antti
2017 Astra K Sports tourer 1.6 CDTi Innovation
-On täällä tullut luuhattua aiemminkin, astraa ja vectraa omistaneena.
Avatar
Arg!
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1579
Liittynyt: 08 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Savonmua

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Arg! »

Mitenhän purkuosa? Ei noita varmaan ihan halvalla saa, tuossa Saksan ebaysta lämmitettävä ja kuolleenkulman avustajalla 63€ + postit 29€ ???
https://www.ebay.de/itm/Original-Opel-A ... Sw-elcPxZc
GSI-The Real Thing & ST wagon
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

kjans kirjoitti: 07 Loka 2020, 14:37 Mitenkäs ylläpitolaturin käyttö Astran kanssa. Nyt kun on talvi tulossa ja etätöiden takia tiedossa on paljon pätkäajoa ja vähän pitkää ajoa niin huolestuttaa miten akussa mehu riittää kovimmilla pakkasilla. Kiinteitä on vissiin muutamat asennelleet autoonsa, mutta itsellä olis enemmän mietteissä ”tarvittaessa kytkettävä” malli lähinnä hinnan takia. Autossa on lisäksi jo olemassa säteily- ja sisätilalämmitin, joten kiinteä laturi pitäis saada näiden kanssa samaan satsiin mikäli kiinteästi mielis asentaa.

Ajatuksena oliskin nyt lähinnä antaa välillä lisälatausta autolle kylmimpänä aikana. Auto on katoksessa jossa on 24/7 sähköpistoke saatavissa, joten latausaika ei ole ongelma.

Vähän katsellut tuota Motonetin neljän kympin MTX:ää, sillä varmaan satunnaiset latailutarpeet hoitaa? Voiko tuon latausta käyttäessä kytkeä suoraan sinne konehuoneen kytkentäpaneeliin, akkuhan on perälootassa niin suoraan akun kenkiin ei voi laittaa?
https://www.motonet.fi/fi/tuote/4500811 ... pitolaturi
Astralla pelkkää pätkäajoa ajettu yli 3 vuotta, eikä ole tarvetta ylläpitolaturille ollut. Ja seisoo viikkoja välillä. Polttoainetoimisen lisälämmittimen kanssa tilanne voisi olla toinen.
opelonparas
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 205
Liittynyt: 13 Touko 2014, 19:13

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja opelonparas »

Larppe kirjoitti: 12 Syys 2020, 15:19
kjans kirjoitti: 03 Syys 2020, 18:27
opelonparas kirjoitti: 03 Syys 2020, 18:13
Mulla ei ole vielä kertaakaan sammunut parkkiksella ”tahattomasti”. Mutta liikenneympäristötkin on toki erilaisia, mun arjessa parkkikset on keskimäärin ”helppoja”. Ja pysäköidessäni olen ottanut tavaksi tuon, että ensin virtanappi ja sit vasta P. Onneksi tosiaan järjestelmän saa myös helposti pois päältä, jos tiedostaa, että siitä tietyissä liikennetilanteissa on pikemmin haittaa kuin hyötyä.
Rupesin miettimään että onko noissa vuosimallikohtaisia eroja.. Mulla on 2016 malli ja siinä tosiaan moottori sammuu parhaimmillaan (pahimmillaan) jo ennen kuin auto on edes paikallaan. Ihan mahdoton toosa kaupunkiliikenteessä kun tulet risteykseen ja just kun olet siirtämässä jalkaa jarrulta kaasulle lähteäksesi risteyksestä matkaan niin auto saamuttaakin moottorin :bonk:

Ehkä tota pitäis päällä useammin jos siinä olis joku parin sekunnin viive ennen kuin moottori sammutetaan ettei ihan joka kadunkulmassa sammuis ja samaten kotiin tullessa ym ennen kuin kerkeää autoa sammuttaa itse jne..
Astrassa on ollut kahta erilaista S/S järjestelmää, joissa toinen on juuri ennakoivaa mallia, eli sammuttaa moottorin ennen kuin auto on edes pysähtynyt. Tästä varmaan on saanut jossain mittauksissa lisäpojoja.
En nyt enää muista missä kombinaatioissa noita oli, mutta vain automaatin kaverina joka tapauksessa.
Ok tämä voisikin hyvin selittää, miksi kokemukset niin kovin erilaisia. Olen tämän taannoisen keskustelun jälkeen tarkkaillut oman Astrani S/S-järjestelmää erityisen tarkasti. Päätelmä: ei koskaan sammuta moottoria ennen kuin auto on ollut pienen hetken täysin pysähdyksissä. Eli ei tule esim. kolmioristeyksissä tai parkkiksilla mitään tahattomia sammumisia koskaan. Toimiva järjestelmä.
Astra K Sports Tourer 1.4 T (110 kW) AT
Ex: Vectra C Wagon 1.8 (103 kW) AT | Vectra B Wagon 1.6 (74 kW) MT
Vastaa Viestiin