otj kirjoitti:Olisko tuo lämmin talli juurikin kosteuden kondensoitumisen syy? Autolle ei ole hyväksi, että lämpötila ja kosteus vaihtelee päivän aikana rajusti. Autokatos on autolle tallia parempi.
Lämmin autotalli huono autolle? Ei ollenkaan oman, yli 20 vuoden kokemukseni mukaan, vaan ehdottomasti päin vastoin! Mulla on todella hyviä kokemuksia lämpimästä autotallista, ei koskaan ollut mitään ongelmia. Ja mulla on ollut paljon erimerkkisiä ja -ikäisiä autoja. Jos autotalli on
LÄMMIN, noin 20 astetta ympäri vuoden ja ilmanvaihto on riittävä, ei mitään ongelmia, koska auto ehti aina kuivua yön aikana kunnolla. Mukava lähteä aamulla autolla kuin palmun alta, vaikka ulkona olisikin pakkasta -25 astetta
Käsittääkseni lämpimien autotallien huono maine johtuu siitä että niitä ei ole raaskittu lämmittää tarpeeksi lämpimäksi ja ilmanvaihto on puutteellinen. Tällöin kosteus jää muhimaan autoon kaikkialle. Sanomattakin on selvää, että tälläinen autotalli on todella huono, ja silloin on ilman muuta parempi säilyttää autoa katoksessa. Tai jopa taivasalla on paljon parempi ratkaisu.