Mulla on Deep Blue Sky-metalliväri. Farkku on otettu käyttöön kesäkuussa 2016. Teetätin uuteen autoon heti Finikor Brilliant plus-käsittelyn.TexasMan kirjoitti: ↑21 Huhti 2018, 12:19Ihan mielenkiinnosta, onko kyse metalliväristä, vai tavallisesta?
Mullakin tais olla muutamia kiveniskeytymiä konepellissä, mutta ei nyt ainakaan mitenkään järjettömän paljoa. Tai ainakin näin muistelen. Toivottavasti nekin muutamat kiveniskeymät ovat poistuneet konepellistä pintakäsittelyn yhteydessä myllytys vaiheessa. Tänään pitäisi saada auto takaisin pintakäsittelystä, odottavan aika on piiitkä
Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Nojuu niin mä vähän aattelinkin jotain tämmöstä kun tossa omassa on ihan perinteiset hehkulamput.
Astra ST 1.0 Innovation+
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Voihan niihinkin ledit vaihtaa, mutta ei ne kuitenkaan samanlaiset ole. Nuo leditakavalot on mukavan näköiset. Vilkut on aina hehkulla, mikä on käsittämätöntä.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Joo näin se taitaa olla. Tilasin eilen vähän turhan kovalla hopulla vetokoukun ja johtosarjan, mulla oli vahingossa merkattuna siinä lomakkeessa LED-takavalot, vaikka mulla onkin hehkulamppu takavalot
Tosin sivusta ilmoittaa samaa johtosarjaa myös ilman LED-takavaloja, joten oletan sen sinne kyllä sopivan? Onko jollakin tietoa onko noissa käytännössä jotain eroa vetokoukun johtosarjan kytkemisessä? Ohjeen mukaan siinä kaksi mahdollista tapaa kytkeä se, ehkäpä nuo LED-takavalot vaativat erilaisen kytkennän kuin tavalliset takavalot?
Suunnittelin ensin vieväni autoni koukkupaja.comiin vetokoukun asennusta varten, mutta sitten mietin hieman tätä ja totesin että voipi olla aika pottumainen homma asentajalle kun mulla ovat ne äänieristeet siellä edessä. Pitää irrottaa takapuskuri sekä vetää tuo johtosarja sisäpuolelle. Pitääpä jossakin vaiheessa puuhastella kaverin kanssa vähän, eiköhän se koukku ja johtosarja löydä paikkansa..
Johtosarja on tämä: https://www.rameder.fi/erich-jaeger-sae ... 508-2.html
Ja vetokoukku tämä: https://www.rameder.fi/vetokoukku-kiint ... 508-1.html
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
OK, näköjään metallivärikin jopa pintakäsittelyn kanssa ottaa siipeensä
Oletko ollut tyytyväien tuohon pintakäsittelyyn? Oletko uusinut/uudistanut sitä käsittelyä jollakin tavalla?
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ympäristömääräykset kieltää nykyään lyijyn käytön laseissa, siksi nykylasit kuluu herkästi.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Hetken mielenhäiriössä tuli otettua käsittely Ei ole noista aikaisempaa kokemusta niin en osaa sanoa, onko tuo hyvä vai huono. Kyllä se vesi mukavasti helmeili ja rullasi pelleiltä maahan, ainakin vuoden ajan. Nyt en ole asiaan kiinnittänyt huomiota pitkään aikaan. En ole uusinut käsittelyä missään vaiheessa.
Tuli tosiaan aika yllärinä tuo kiveniskemien määrä konepellissä/lähimaastossa eka talven jälkeen. Jopa 300tkm ajetussa gastrassa oli muistaakseni konepelti paremmassa kunnossa kuin tässä nykyisessä
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Pehmeä on myös B-Inkun Abalone White "kolmikerrosväri". Ei ole kauaa auto vielä ollut (toki kilsoja jo 7000), mutta pari iskemää jo etupuskurissa. Lisäksi pesunaarnua löytyy jo, kun talvella pari kertaa käytin konepesussa.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Eilen sain ajoon oman Astrani (ST 1.4T MT6 Innovation). Tilattu tammikuun alussa, joten MV18.5. Ei ollut odotetusti Watt-tukea, mutta jotain äänieristeitä takakontin pohjassa oli. Pieniä raskasmaton palasia ja pehmeämpiä suikaleita kevyempää mattoa päällä. Onko tällaisia ollut muilla alkusarjan autojen jälkeen?
Eipä noilla silti isoa vaikutusta ohjaamomeluun varmaan ole. Arvioisin Astra ST:n 150km kokemuksella hiukan hiljaisemmaksi kuin vanhan ajokin Skoda Octavia II Combi -05. Erot selittyvät varmaan jo rengastuksella, mutta molemmissa sama koko kuitenkin.
Watt-tuen osalta toivo ehti herätä viikolla, kun ajelin 1.6 CDTI ST:n perässä. Siinä Watt-tuki oli. Tarkistin tiedot vakuutuslaskurilla: 100kW ja rek. 17.8.2018. Ei siis 1.6 bensa eikä Biturbo diesel! Esitänkin hypoteesin, että Matrix Business ST:t tulee nykyään vakiona Watt-tuella varustettuna...
Eipä noilla silti isoa vaikutusta ohjaamomeluun varmaan ole. Arvioisin Astra ST:n 150km kokemuksella hiukan hiljaisemmaksi kuin vanhan ajokin Skoda Octavia II Combi -05. Erot selittyvät varmaan jo rengastuksella, mutta molemmissa sama koko kuitenkin.
Watt-tuen osalta toivo ehti herätä viikolla, kun ajelin 1.6 CDTI ST:n perässä. Siinä Watt-tuki oli. Tarkistin tiedot vakuutuslaskurilla: 100kW ja rek. 17.8.2018. Ei siis 1.6 bensa eikä Biturbo diesel! Esitänkin hypoteesin, että Matrix Business ST:t tulee nykyään vakiona Watt-tuella varustettuna...
Astra K ST Innovation, 1.4T MT6, MY18.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Onko tietoa että mitä kaikkia tiedostomuotoja toi innovationin 8" multimedianäyttö tukee. Tänää kokeilin usb-tikulta wmv (ei toiminu) ja mp4 (toimii).
Astra ST 1.0 Innovation+
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Nyt sain auton takaisin pintakäsittelystä, ja pitää myöntää että todella hyvältähän tuo näytti! Ainoa ikävä puoli sittenkin on se pahuksen konepelti, siinä todellakin on kohtuu paljon kiveniskeytymiä Eipä oo mulla tainnut olla ennen niin puhdas auto että olisin edes nähnyt niitä
Auton pinnassa oli aika paljon naarmuja, nyt nekin ovat poissa
Päädyin tosiaan tähän pintakäsittelyyn, koska halusin testata miten tämä toimii tälläisellä erittäin laiskalla auton pesijällä. Toivottavasti jatkossa tämä motivoi mua hiukan useammin autoani pesemään tai pesettämään jossakin.
Näitä maalipinnan pintakäsittelyjä voi tosiaan tehdä itsekin, jos on tarvittavat kiillotuskoneet saatavilla ja on todella paljon ylimääräistä aikaa ja energiaa.
Tuon maalipinnankäsittelyn jälkeen hain vielä lasi- ja muovin käsittelyaineet ja heitin ne äsken tuohon autoni pinnoille. Tuulilasia en tosin käsitellyt ollenkaan, koska se nyt menee joka tapauksessa vaihtoon jossakin vaiheessa.
Tässä vielä listattuna nuo käytetyt aineet:
Esipesu:
http://www.autodude.fi/tuote/pienpoista ... e_remover/
Autonpesu:
https://www.puuilo.fi/Turtle-Wax-Max-Po ... ampoo-295L
Myllytys ensin suoravetokoneella, sitten epäkeskokoneella.
Myllytyksessä käytetty näitä kahta karkeutta:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/389467/S ... -Gold-250g
http://www.motonet.fi/fi/tuote/389469/S ... pound-250g
Viimeistelypuhdistusaine ennen pinnoitetta:
http://www.autodude.fi/tuote/pohjustusaine_padboys_ipa/
Ekapinnoite:
http://www.autodude.fi/tuote/gtechniq_c ... rum_light/
Toinen pinnoite:
http://www.autodude.fi/tuote/kestopinno ... d_coating/
Muovipinnoite:
http://www.autodude.fi/tuote/muovipinnoite_gtechniq_c4/
Lasipinnoite:
http://www.autodude.fi/tuote/lasinkasit ... d_perspex/
Autoshampoo ylläpitopesuun (ja tarvittaessa tätä ennen tuota esipesuainetta):
http://www.autodude.fi/tuote/autoshampo ... o_be_mild/
Auton pinnassa oli aika paljon naarmuja, nyt nekin ovat poissa
Päädyin tosiaan tähän pintakäsittelyyn, koska halusin testata miten tämä toimii tälläisellä erittäin laiskalla auton pesijällä. Toivottavasti jatkossa tämä motivoi mua hiukan useammin autoani pesemään tai pesettämään jossakin.
Näitä maalipinnan pintakäsittelyjä voi tosiaan tehdä itsekin, jos on tarvittavat kiillotuskoneet saatavilla ja on todella paljon ylimääräistä aikaa ja energiaa.
Tuon maalipinnankäsittelyn jälkeen hain vielä lasi- ja muovin käsittelyaineet ja heitin ne äsken tuohon autoni pinnoille. Tuulilasia en tosin käsitellyt ollenkaan, koska se nyt menee joka tapauksessa vaihtoon jossakin vaiheessa.
Tässä vielä listattuna nuo käytetyt aineet:
Esipesu:
http://www.autodude.fi/tuote/pienpoista ... e_remover/
Autonpesu:
https://www.puuilo.fi/Turtle-Wax-Max-Po ... ampoo-295L
Myllytys ensin suoravetokoneella, sitten epäkeskokoneella.
Myllytyksessä käytetty näitä kahta karkeutta:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/389467/S ... -Gold-250g
http://www.motonet.fi/fi/tuote/389469/S ... pound-250g
Viimeistelypuhdistusaine ennen pinnoitetta:
http://www.autodude.fi/tuote/pohjustusaine_padboys_ipa/
Ekapinnoite:
http://www.autodude.fi/tuote/gtechniq_c ... rum_light/
Toinen pinnoite:
http://www.autodude.fi/tuote/kestopinno ... d_coating/
Muovipinnoite:
http://www.autodude.fi/tuote/muovipinnoite_gtechniq_c4/
Lasipinnoite:
http://www.autodude.fi/tuote/lasinkasit ... d_perspex/
Autoshampoo ylläpitopesuun (ja tarvittaessa tätä ennen tuota esipesuainetta):
http://www.autodude.fi/tuote/autoshampo ... o_be_mild/
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mitä tarkoitat? Auto rekisteröidään vasta muutaman kuukauden päästä?
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Jep, ajantaju taas sekasin 17.4.2018 kai piti kirjoittaa.
Astra K ST Innovation, 1.4T MT6, MY18.5
-
- 'Admiral'
- Viestit: 255
- Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tässä kun edelleen tuota Astran tehokkaampaa dieseliä harkitsen uudeksi menopeliksi, niin onko täällä joku, joka osaisi sanoa kuinka paljon eroa on dieselin ja bensakoneen huoltohinnoissa?
Ja minkälaisia kokemuksia porukalla on Astran mukautuvasta vakionopeudensäätimestä?
Ja minkälaisia kokemuksia porukalla on Astran mukautuvasta vakionopeudensäätimestä?