Tossa yhtenä yönä tuota kokeilin,ja,oikeanpuoleiseen mittaritauluun syttyi se sininen PITKÄN merkkivalo. Kokeilin siis työntämällä vasenta viikseä kaksi kertaa eteenpäin (ohje) Ei oikein vakuuttanu . Vai toimiiko tuo vain Moottoritiellä/nopeuksissaFisherman kirjoitti: ↑24 Touko 2019, 13:25 Ei tarvitse kaukovalo olla päällä, napin painaminen riittää. Merkkivalokin palaa kojetaulussa kun on aktivoitu. Pitää olla todella pimeää että automatiikka toimii, kesäöinä ei toimi lainkaan. Muistaakseni vaatii uuden painalluksen uudelleenkäynnistyksen jälkeen
Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ohjekirjassahan tuo mainitaan, että 50 km/h pitää vähintään olla vauhtia jotta toimii. Pari kertaa olen vasta pimeässä ajanut ja oikein hyvin on toiminut (norm. maantie). Kerran taisi joku vastaantulija vilkuttaa valoja, mutta kyllä se pääasiassa hyvin osaa olla vastaantulijaa häikäisemättä ja tien oikean reunan/pientareen valaisee kiitettävästi.
VW Tiguan eHybrid -21
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Fisherman kirjoitti: ↑24 Touko 2019, 13:25 Ei tarvitse kaukovalo olla päällä, napin painaminen riittää. Merkkivalokin palaa kojetaulussa kun on aktivoitu. Pitää olla todella pimeää että automatiikka toimii, kesäöinä ei toimi lainkaan. Muistaakseni vaatii uuden painalluksen uudelleenkäynnistyksen jälkeen
Kaukovalojen ei tarvitse olla päällä, mutta valojen pitää olla päällä, eli onnistuu vain hämärässä.
Ja pysyy päällä vaikka sammuttaisi autonkin, eli ainoastaan pitkien itse käyttäminen tiputtaa automatiikan pois päältä. Kaukovalovilkun käyttäminen ei pudota.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tuskin on vilkuttelu ainakaan häikäistymisestä johtunut. Näitä Matrix tai vastaavilla valoilla varustettuja, kun on vastaan tullut niin ihmettelen kyllä että miten noihin muka häikäistyy. Moni vilkuttelee vaan siitä kun ei näe että valoja olisi vaihdettu. Eihän se käyttäjä sitä huomaa että yksi ledi sammuu sieltä välistä. Tosin huomaisihan se jos se palaisi.Jape76 kirjoitti: ↑24 Touko 2019, 15:12Ohjekirjassahan tuo mainitaan, että 50 km/h pitää vähintään olla vauhtia jotta toimii. Pari kertaa olen vasta pimeässä ajanut ja oikein hyvin on toiminut (norm. maantie). Kerran taisi joku vastaantulija vilkuttaa valoja, mutta kyllä se pääasiassa hyvin osaa olla vastaantulijaa häikäisemättä ja tien oikean reunan/pientareen valaisee kiitettävästi.
Tosin onpa noita tullut pari kertaa vastaan autoja että astra ei niihin ole reagoinut, kun se valomäärä joka vastaantulijalta on tullut on ollut luokkaa parkit (ei ledi). Niin ja rekat on olleet vähän ongelma varsinkin mäkisellä tiellä kun rekan alavalot ei näy, mutta hytti ja ylävalot näkyvät. Siinä vaiheessa kun rekka lyö katto pitkät pois. Astra laittaa täysvalaistuksen.
Niin ja tosiaan vaatii pimeän että pitkät menevät päälle. Hämärä ei riitä. Ja taisi tuo pimeä aika loppua etelä-suomestakin jo muutama viikko sitten.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Piti oikein katsoa tänään, mulla kun on 7” intellilink. Lämpöä kun säädin, niin tosiaan ikonina näkyy sisäkierron ikoni, mutta sen päällä lukee AUTO. Sanoisin kyllä itsekin, että ei ole sisäkierto päällä koko aikaa, vaan se automaattisesti säätää sitä. Taitaa vain ikonivalinta hämätä, parempi olis kun olisivat laittaneet ulkoilman kuvakkeen ja auto-tekstin sen päälleJPYlöjärvi kirjoitti: ↑21 Touko 2019, 23:47 Jos nyt vielä kerran yritän selittää, se kuva minkä näkyy ainakin 8” näytössä kaksialueilmastoinnin ollessa auto asennossa tarkoittaa automaattista sisäilmankierron säätöä, eikä suinkaan sitä että se on aina sisäilmankierrolla, siinähän on se sisäilmankierron kuva jonka alla lukee auto, mutta kun käsin säätää niin se auto teksti poistuu, mutta onko 7” näytössä on erilaiset kuvat ja sen takiako aiheuttaa luulon, että on aina sisäilmankierrolla, sitä en tiedä.
Astra K ST 1.4T 150hv AT
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kaikkien vaiheiden ja odottelun jälkeen sain Astran tänään ajoon. Tässä ehti vielä myyjäkin vaihtua kun edellinen lopetti duunit.
Täytyy toivoa, että auto toimii paremmin kuin sen toimitus.
Autoksi tuli siis Astra 1.6 t bensa ST aut. Maaliskuun alussa piti alunperin olla luovutus.
Tosin, mukautuva vakionopeudensäädin ei suostu menemään päälle...
Täytyy toivoa, että auto toimii paremmin kuin sen toimitus.
Autoksi tuli siis Astra 1.6 t bensa ST aut. Maaliskuun alussa piti alunperin olla luovutus.
Tosin, mukautuva vakionopeudensäädin ei suostu menemään päälle...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Astra ST 1.6 T aut. 2019
Astra ST 1.6 T aut. 2019
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
^Onnittelut! Ihan kivan kuuloinen paketti.
Olet aktivoinut vakkarin päälle? Eli ratin vasemmanpuoleisesta nelisuuntaisesta napista painanut vasemmalle?
Olet aktivoinut vakkarin päälle? Eli ratin vasemmanpuoleisesta nelisuuntaisesta napista painanut vasemmalle?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Joo, herjaa vaan että se on tilapäisesti pois käytöstä. Ehkä tuolta joku syy löytyy kunhan ehtii perehtymään paremmin.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Astra ST 1.6 T aut. 2019
Astra ST 1.6 T aut. 2019
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Omassa oli sama ongelma alussa. Korjaantui huollossa. Syyksi sain selityksen, että kalibrointi oli jäänyt tekemättä tai jotain vastaavaa...
Opel Astra 5-ov Innovation 1,4 -18
Ex: Opel Astra 5-ov Innovation 1,6 CDTI -16
Ex: Opel Corsa 5-ov Enjoy 1,2 -13
Ex: Opel Astra 5-ov Innovation 1,6 CDTI -16
Ex: Opel Corsa 5-ov Enjoy 1,2 -13
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
100€ sille joka tän ratkasee eli ilmastoinnin omatoimisuuden. En muistanutkaa kuinka hanurista on käynnistää auto että hytti menee ihan huuruun heti. Jos se AC jumalauta on offilla ja AUTO-ilmanvaihto manuaalilla niin pysyköön sillä
Astra ST 1.0 Innovation+
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Nyt taas kun sataa, menee ilmastointi itsestään päälle. Kun käynnistää seuravaan kerran ei ilmastointi olekkaan päällä, kennolle kertynyt kosteus sisälle ja ikkunat huuruun. Ai että ihana ooppeli.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Sisäkierto pois päältä, puhallus lasille jaloille sivuille puhallusnopeus nelostäppään asti ilmaatointi päällä ettekä koske mihinkään ni väittäsin et ei oo enää huurtumis ongelmii. Ei tarvii ku rullasta lämpötilaa säätää sopivaksi. Kesällä se ilmastointi saa olla päällä kokoajan ja ehkäpä jopa kannattaaki ettei tiivisteet ja kompura kärsi jos sitä tmpärovuoden pois pidetän päältä.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ainaki meillä pysyy ilmastointi päällä jos sen päälle laittaa eikä sitä auton sammuttamisen jälkeen tarvii aina uudelleen aktivoida päälle.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ei ku mä en halua että se ilmastointi on päällä. Ja puhallus on just noin. Mä otin jo syksylläkin sulakkeen irti ettei se mene omatoimisesti päälle niin ei ole mitää ongelmaa. Jos tuolla on 10 astetta lämmintä niin ei siellä ilmastointia tarvi, satoi tai paistoi, kulutuskin nousee aivan turhaa. Mitään huurtumis-juttuja ei tule kun sulakkeen ottaa irti.jarkkis kirjoitti: ↑26 Touko 2019, 11:48 Sisäkierto pois päältä, puhallus lasille jaloille sivuille puhallusnopeus nelostäppään asti ilmaatointi päällä ettekä koske mihinkään ni väittäsin et ei oo enää huurtumis ongelmii. Ei tarvii ku rullasta lämpötilaa säätää sopivaksi. Kesällä se ilmastointi saa olla päällä kokoajan ja ehkäpä jopa kannattaaki ettei tiivisteet ja kompura kärsi jos sitä tmpärovuoden pois pidetän päältä.
Astra freaksilta löytyy ihan vastaavaa juttua, siellä oli että jos puhallus on lasille niin ilmastointi on jossain sala-moodissa aina tarvittaessa päällä niin ens kerralla ottaa tuulilasilta puhalluksen pois 5-10min ennen pysähtymistä että kenno kuivuu.
Astra ST 1.0 Innovation+
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mitä järkeä on olla käyttämättä ilmastointia kun autossa sellainen on? Kulutukseen ei ole juuri mitään vaikutusta. Itsellä aina ilmastointi auto-asennossa eikä ole koskaan mitään ongelmia.