Sama ongelma oli itselläni ekalla kerralla. Luulin aluksi, ettei se kiinakapulani toimi tai että on joku asetus päällä, ettei voi itse ohjelmoida. Onneksi luin jostain netistä vinkin painaa sitä viikset pidempään, ohjekirjassa on virhe tuolta osin. Saisi kyllä Opelin maahantuoja antaa ohjelmointikapulan auton mukana kun ei Suomessa oikein ilman pärjää. Jotkut Opel-myyjät tosin ohjelmoi rengaspaineet ilmaiseksi, jos jaksaa heidän luokse ajella. Mukavampi kun on itsellä kapula.Askoik kirjoitti: ↑28 Loka 2018, 19:49 Myös käyttööohjeeseen piti kynällä kirjoittaa täydennys, että kun paritusmoodi on tarkoitus käynnistää ratissa olevalla "kuittauspainikkeella", niin sitä painiketta täytyy pitää pohjassa 2 - 3 sekuntia. Käyttöohjeessa luki vaan jotain, että "paina sitä", niin enhän mä ymmärtänyt pitää sitä pohjassa riittävän pitkään.
Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Moi taas,Lasu kirjoitti: ↑27 Loka 2018, 11:52 Itsellä nykyttää viekä kevyesti kanssa tuo oma astra 1.4T koneella. Sanalla sanoen, ärsyttää.
Moottorinohjaukset on päivitetty ja yhen kerran annettu valohoitoa. Uus softa kyllä paranti koneen käytöstä mutta nykytys jäi. Öljytkin on vaihdettu kertaalleen, tosin ei ole varmuutta mitkä öljyt sinne meni.
Pahimmillaan nykytys on kun lähtee kolmosella kiihdyttämään täydellä kaasulla niin rykii kolmen tonnin kohilla mutta neljästä tonnista alkaa vetämään puhtaasti.
Eli auto on tosiaan käynyt merkkihuollossa kymmenisen kertaa tästä nykimisestä johtuen. Muutama käynti tämän lisäksi on käyty muiden ongelmien takia, jotka on kuitenkin saatu korjattua.
Kaikki on käyty läpi huoltoneuvojan kanssa moneen kertaan. Tulpat vaihdettu KOLME kertaa. ECU päivitetty kahdesti. Öljyt on huoltomyyjän mukaan oikeat. Nekin on vaihdettu jo kahdesti. Kaikesta on ollut puhetta kyllä.
Oireet on juurikin samanlaiset kuin Lasu yllä kuvaili. Eroituksena toki se, että nykiminen alkaa kyllä jo 2000 kiekan jälkeen. 4000 sitten helpottaa.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mikäköhän näissä Opelin koneissa oikein on, kun edellisessäkin 1.4T oli ongelmia.
Vai olisiko vaan niin, että tämäkin kone ei vain ole hyvä ja nykiminen on ominaisuus.
Kannattaisikohan merkin laittaa kaikki aiemmat Opel/Gm-pohjaiset koneensa tunkiolle ja siirtyä vain psa pohjaisiin koneisiin.
Vai olisiko vaan niin, että tämäkin kone ei vain ole hyvä ja nykiminen on ominaisuus.
Kannattaisikohan merkin laittaa kaikki aiemmat Opel/Gm-pohjaiset koneensa tunkiolle ja siirtyä vain psa pohjaisiin koneisiin.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Veikkaan liittyvän suoraruiskutukseen. Mitä tos huoltojen sijaisautona on ollut muutama suoraruutta-Datsuni, niin ne on kans rämisee (lspi?) ja nykii melkon tasan 3000 rpm saakka. Tuo mun litranen suoraruuttaki rämisee, mutta ei sentään nyi. Ja uus Focus kans rämisi ellen väärin muista.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ja viä lisäten, niin tos mun litrases on nyt 124 tkm mittaris eikä viä oo hajonnu. Oletan, et kyl se olis jo hajonnu jos lspi sen hajottais.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Onko muilla ollut ongelmia mukautuvan vakkarin kanssa? Nyt noin viikon ollut "tilapäisesti pois käytöstä", ilmoittaa auto. Joskus näitä tilapäisyyksiä on aikaisemmin ollut, mutta ne ovat todella olleet tilapäisiä. Tutkakin on puhdistettu useampaan kertaan, joten ei pitäisi olla lian syytäkään.
Astra Sportstourer 1.4 Innovation + 2018
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Sytytyspuolan vaihdolla aikoinaan korjaantui J-Astan nykimiset. K-Astran mittarissa 73tkm eikä ole kertaakaan nykinyt.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Vielä lisäyksenä, että puolat on myös vaihdettu. Ensin yksi, joka antoi testeriin sytytyskatkoja ja hiukan myöhemmin loput.Epa79 kirjoitti: ↑01 Marras 2018, 15:21Moi taas,Lasu kirjoitti: ↑27 Loka 2018, 11:52 Itsellä nykyttää viekä kevyesti kanssa tuo oma astra 1.4T koneella. Sanalla sanoen, ärsyttää.
Moottorinohjaukset on päivitetty ja yhen kerran annettu valohoitoa. Uus softa kyllä paranti koneen käytöstä mutta nykytys jäi. Öljytkin on vaihdettu kertaalleen, tosin ei ole varmuutta mitkä öljyt sinne meni.
Pahimmillaan nykytys on kun lähtee kolmosella kiihdyttämään täydellä kaasulla niin rykii kolmen tonnin kohilla mutta neljästä tonnista alkaa vetämään puhtaasti.
Eli auto on tosiaan käynyt merkkihuollossa kymmenisen kertaa tästä nykimisestä johtuen. Muutama käynti tämän lisäksi on käyty muiden ongelmien takia, jotka on kuitenkin saatu korjattua.
Kaikki on käyty läpi huoltoneuvojan kanssa moneen kertaan. Tulpat vaihdettu KOLME kertaa. ECU päivitetty kahdesti. Öljyt on huoltomyyjän mukaan oikeat. Nekin on vaihdettu jo kahdesti. Kaikesta on ollut puhetta kyllä.
Oireet on juurikin samanlaiset kuin Lasu yllä kuvaili. Eroituksena toki se, että nykiminen alkaa kyllä jo 2000 kiekan jälkeen. 4000 sitten helpottaa.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13465
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Näin ulkopuolisen ihmetyksenäEpa79 kirjoitti: ↑01 Marras 2018, 21:31Vielä lisäyksenä, että puolat on myös vaihdettu. Ensin yksi, joka antoi testeriin sytytyskatkoja ja hiukan myöhemmin loput.Epa79 kirjoitti: ↑01 Marras 2018, 15:21Moi taas,Lasu kirjoitti: ↑27 Loka 2018, 11:52 Itsellä nykyttää viekä kevyesti kanssa tuo oma astra 1.4T koneella. Sanalla sanoen, ärsyttää.
Moottorinohjaukset on päivitetty ja yhen kerran annettu valohoitoa. Uus softa kyllä paranti koneen käytöstä mutta nykytys jäi. Öljytkin on vaihdettu kertaalleen, tosin ei ole varmuutta mitkä öljyt sinne meni.
Pahimmillaan nykytys on kun lähtee kolmosella kiihdyttämään täydellä kaasulla niin rykii kolmen tonnin kohilla mutta neljästä tonnista alkaa vetämään puhtaasti.
Eli auto on tosiaan käynyt merkkihuollossa kymmenisen kertaa tästä nykimisestä johtuen. Muutama käynti tämän lisäksi on käyty muiden ongelmien takia, jotka on kuitenkin saatu korjattua.
Kaikki on käyty läpi huoltoneuvojan kanssa moneen kertaan. Tulpat vaihdettu KOLME kertaa. ECU päivitetty kahdesti. Öljyt on huoltomyyjän mukaan oikeat. Nekin on vaihdettu jo kahdesti. Kaikesta on ollut puhetta kyllä.
Oireet on juurikin samanlaiset kuin Lasu yllä kuvaili. Eroituksena toki se, että nykiminen alkaa kyllä jo 2000 kiekan jälkeen. 4000 sitten helpottaa.
Dexos 1 gen 2 koneessa? Polttoaineen lisäainetta käytetty?
Imuvuotoa etsitty?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kaikkiin kyllä. Näin väittävät huoltotiskillä. En epäile etteikö asiat olisi niin.1,2sorsa kirjoitti: ↑01 Marras 2018, 22:17Näin ulkopuolisen ihmetyksenäEpa79 kirjoitti: ↑01 Marras 2018, 21:31Vielä lisäyksenä, että puolat on myös vaihdettu. Ensin yksi, joka antoi testeriin sytytyskatkoja ja hiukan myöhemmin loput.Epa79 kirjoitti: ↑01 Marras 2018, 15:21Moi taas,Lasu kirjoitti: ↑27 Loka 2018, 11:52 Itsellä nykyttää viekä kevyesti kanssa tuo oma astra 1.4T koneella. Sanalla sanoen, ärsyttää.
Moottorinohjaukset on päivitetty ja yhen kerran annettu valohoitoa. Uus softa kyllä paranti koneen käytöstä mutta nykytys jäi. Öljytkin on vaihdettu kertaalleen, tosin ei ole varmuutta mitkä öljyt sinne meni.
Pahimmillaan nykytys on kun lähtee kolmosella kiihdyttämään täydellä kaasulla niin rykii kolmen tonnin kohilla mutta neljästä tonnista alkaa vetämään puhtaasti.
Eli auto on tosiaan käynyt merkkihuollossa kymmenisen kertaa tästä nykimisestä johtuen. Muutama käynti tämän lisäksi on käyty muiden ongelmien takia, jotka on kuitenkin saatu korjattua.
Kaikki on käyty läpi huoltoneuvojan kanssa moneen kertaan. Tulpat vaihdettu KOLME kertaa. ECU päivitetty kahdesti. Öljyt on huoltomyyjän mukaan oikeat. Nekin on vaihdettu jo kahdesti. Kaikesta on ollut puhetta kyllä.
Oireet on juurikin samanlaiset kuin Lasu yllä kuvaili. Eroituksena toki se, että nykiminen alkaa kyllä jo 2000 kiekan jälkeen. 4000 sitten helpottaa.
Dexos 1 gen 2 koneessa? Polttoaineen lisäainetta käytetty?
Imuvuotoa etsitty?
Tosin puhuivat muistaakseni yleisesti ilmavuodoista joita tutkivat. Lisäksi ahtoja tutkittu jne.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Omasta katsottu vikakoodit...
Tuo vois olla jumittava hukkaporttikin kun ei tuo oikein sytkäkatkolta tunnu.
Täytyy käydä ajamassa esittelyauto ja verrata siihen. Jos sama on siinäkin niin aitten täytyy uskoa että on vaan huono voimanlähde.
Tuo vois olla jumittava hukkaporttikin kun ei tuo oikein sytkäkatkolta tunnu.
Täytyy käydä ajamassa esittelyauto ja verrata siihen. Jos sama on siinäkin niin aitten täytyy uskoa että on vaan huono voimanlähde.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mulla ollut vastaavaa ongelmaa ollut koko ajan. Nykii eniten kylmänä ja juuri kolmosvaihteella kierrosten ollessa 2000-3500 rpm. Moottorin softa päivitetty ainakin 2 kertaa. Viimeeksi vaihdettiin tulpat. Joka kerta tutkittaessa löytyy 1-sylinterin sytytyskatkoja vikamuistista. Kuukauden sisällä käytettävä huollossa jolloin tutkiminen jatkuu. Vaihtavat seuraavaksi kuulemma ahtopaineanturin.Epa79 kirjoitti: ↑01 Marras 2018, 22:33Kaikkiin kyllä. Näin väittävät huoltotiskillä. En epäile etteikö asiat olisi niin.1,2sorsa kirjoitti: ↑01 Marras 2018, 22:17Näin ulkopuolisen ihmetyksenäEpa79 kirjoitti: ↑01 Marras 2018, 21:31Vielä lisäyksenä, että puolat on myös vaihdettu. Ensin yksi, joka antoi testeriin sytytyskatkoja ja hiukan myöhemmin loput.Epa79 kirjoitti: ↑01 Marras 2018, 15:21Moi taas,Lasu kirjoitti: ↑27 Loka 2018, 11:52 Itsellä nykyttää viekä kevyesti kanssa tuo oma astra 1.4T koneella. Sanalla sanoen, ärsyttää.
Moottorinohjaukset on päivitetty ja yhen kerran annettu valohoitoa. Uus softa kyllä paranti koneen käytöstä mutta nykytys jäi. Öljytkin on vaihdettu kertaalleen, tosin ei ole varmuutta mitkä öljyt sinne meni.
Pahimmillaan nykytys on kun lähtee kolmosella kiihdyttämään täydellä kaasulla niin rykii kolmen tonnin kohilla mutta neljästä tonnista alkaa vetämään puhtaasti.
Eli auto on tosiaan käynyt merkkihuollossa kymmenisen kertaa tästä nykimisestä johtuen. Muutama käynti tämän lisäksi on käyty muiden ongelmien takia, jotka on kuitenkin saatu korjattua.
Kaikki on käyty läpi huoltoneuvojan kanssa moneen kertaan. Tulpat vaihdettu KOLME kertaa. ECU päivitetty kahdesti. Öljyt on huoltomyyjän mukaan oikeat. Nekin on vaihdettu jo kahdesti. Kaikesta on ollut puhetta kyllä.
Oireet on juurikin samanlaiset kuin Lasu yllä kuvaili. Eroituksena toki se, että nykiminen alkaa kyllä jo 2000 kiekan jälkeen. 4000 sitten helpottaa.
Dexos 1 gen 2 koneessa? Polttoaineen lisäainetta käytetty?
Imuvuotoa etsitty?
Tosin puhuivat muistaakseni yleisesti ilmavuodoista joita tutkivat. Lisäksi ahtoja tutkittu jne.
Takuu loppuu joulukuussa joten nyt saavat hoitaa asian kuntoon. Vaihtakoon vaikka koko moottorin .
Astra K, Sports Tourer Innovation 1.4 M 150hp -17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Omassa esiintyi keväällä tasakaasulla kylmällä koneella pientä epätasaisuutta käynnissä, mutta en nyt ole huomannut sen jälkeen että tekisikö vielä.
Huhtikuussa vaihdettiin dexos 1 gen 2 öljyt vuosihuollossa ja päivityksen kävin teettämässä heinäkuun alussa.
Pahaa tuo ei ole ollut eikä mitään nykimistä tai puutumista ei ole ollut.
Webastokin löytyy, niin se varmaan vähän nopeammin sitten tuon koneen lämmittää näillä viileämmillä keleillä, jolloin tuota epätasaisuutta käynnissä on.
Ja tietysti sitten vielä lisäyksenä että 98e5:sta tulee tankattua, pääosin Nesteeltä.
Huhtikuussa vaihdettiin dexos 1 gen 2 öljyt vuosihuollossa ja päivityksen kävin teettämässä heinäkuun alussa.
Pahaa tuo ei ole ollut eikä mitään nykimistä tai puutumista ei ole ollut.
Webastokin löytyy, niin se varmaan vähän nopeammin sitten tuon koneen lämmittää näillä viileämmillä keleillä, jolloin tuota epätasaisuutta käynnissä on.
Ja tietysti sitten vielä lisäyksenä että 98e5:sta tulee tankattua, pääosin Nesteeltä.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Nykii kylmänä sekä lämpimänä. Kylmänä toki pahemmin. Webastokin löytyy.Nible kirjoitti: ↑02 Marras 2018, 14:23 Omassa esiintyi keväällä tasakaasulla kylmällä koneella pientä epätasaisuutta käynnissä, mutta en nyt ole huomannut sen jälkeen että tekisikö vielä.
Huhtikuussa vaihdettiin dexos 1 gen 2 öljyt vuosihuollossa ja päivityksen kävin teettämässä heinäkuun alussa.
Pahaa tuo ei ole ollut eikä mitään nykimistä tai puutumista ei ole ollut.
Webastokin löytyy, niin se varmaan vähän nopeammin sitten tuon koneen lämmittää näillä viileämmillä keleillä, jolloin tuota epätasaisuutta käynnissä on.
Ja tietysti sitten vielä lisäyksenä että 98e5:sta tulee tankattua, pääosin Nesteeltä.
Jos 98e on ratkaisu, niin se kyllä pitää olla tiedossa ostovaiheessa. Pitääkin ehdottaa koneen vaihtoa
Itse odottaisin maahantuojalta esiin astumista. Ei kai ongelma voi olla asiakkaan?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Maahantuoja ei tule esiin astumaan, ne vierittää vastuun vain myyjäliikkeelle joka asian suhteen (kokemuksesta puhun). Oon maahantuojalle avautunukki jo et kyllä se päävastuu on maahantuojana teillä et turhaa te vastuuta myyjäliikkeelle jatkuvasti joka asiassa vieritätte. Ei muutaku maahantuojalle pommitusta tiheeseen tahtiin ni oppivat miten hommat hoidetaan. Meidänki astran tapaukses myyjäliike hoitanu hommansa parhaalla tavalla mut maahantuoja väistelee osumia.