Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Juha2U
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 117
Liittynyt: 20 Kesä 2018, 11:42

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Juha2U »

Askoik kirjoitti: 28 Loka 2018, 19:49 Myös käyttööohjeeseen piti kynällä kirjoittaa täydennys, että kun paritusmoodi on tarkoitus käynnistää ratissa olevalla "kuittauspainikkeella", niin sitä painiketta täytyy pitää pohjassa 2 - 3 sekuntia. Käyttöohjeessa luki vaan jotain, että "paina sitä", niin enhän mä ymmärtänyt pitää sitä pohjassa riittävän pitkään.
Sama ongelma oli itselläni ekalla kerralla. Luulin aluksi, ettei se kiinakapulani toimi tai että on joku asetus päällä, ettei voi itse ohjelmoida. Onneksi luin jostain netistä vinkin painaa sitä viikset pidempään, ohjekirjassa on virhe tuolta osin. Saisi kyllä Opelin maahantuoja antaa ohjelmointikapulan auton mukana kun ei Suomessa oikein ilman pärjää. Jotkut Opel-myyjät tosin ohjelmoi rengaspaineet ilmaiseksi, jos jaksaa heidän luokse ajella. Mukavampi kun on itsellä kapula.
eegon06
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 47
Liittynyt: 27 Huhti 2005, 14:26

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja eegon06 »

Lasu kirjoitti: 27 Loka 2018, 11:52 Itsellä nykyttää viekä kevyesti kanssa tuo oma astra 1.4T koneella. Sanalla sanoen, ärsyttää.
Moottorinohjaukset on päivitetty ja yhen kerran annettu valohoitoa. Uus softa kyllä paranti koneen käytöstä mutta nykytys jäi. Öljytkin on vaihdettu kertaalleen, tosin ei ole varmuutta mitkä öljyt sinne meni.
Pahimmillaan nykytys on kun lähtee kolmosella kiihdyttämään täydellä kaasulla niin rykii kolmen tonnin kohilla mutta neljästä tonnista alkaa vetämään puhtaasti.
Moi taas,

Eli auto on tosiaan käynyt merkkihuollossa kymmenisen kertaa tästä nykimisestä johtuen. Muutama käynti tämän lisäksi on käyty muiden ongelmien takia, jotka on kuitenkin saatu korjattua.

Kaikki on käyty läpi huoltoneuvojan kanssa moneen kertaan. Tulpat vaihdettu KOLME kertaa. ECU päivitetty kahdesti. Öljyt on huoltomyyjän mukaan oikeat. Nekin on vaihdettu jo kahdesti. Kaikesta on ollut puhetta kyllä.

Oireet on juurikin samanlaiset kuin Lasu yllä kuvaili. Eroituksena toki se, että nykiminen alkaa kyllä jo 2000 kiekan jälkeen. 4000 sitten helpottaa.
cozar
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 92
Liittynyt: 10 Kesä 2010, 09:41

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja cozar »

Mikäköhän näissä Opelin koneissa oikein on, kun edellisessäkin 1.4T oli ongelmia.
Vai olisiko vaan niin, että tämäkin kone ei vain ole hyvä ja nykiminen on ominaisuus.
Kannattaisikohan merkin laittaa kaikki aiemmat Opel/Gm-pohjaiset koneensa tunkiolle ja siirtyä vain psa pohjaisiin koneisiin.
JP_Vette
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 218
Liittynyt: 14 Loka 2016, 17:13

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Veikkaan liittyvän suoraruiskutukseen. Mitä tos huoltojen sijaisautona on ollut muutama suoraruutta-Datsuni, niin ne on kans rämisee (lspi?) ja nykii melkon tasan 3000 rpm saakka. Tuo mun litranen suoraruuttaki rämisee, mutta ei sentään nyi. Ja uus Focus kans rämisi ellen väärin muista.
JP_Vette
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 218
Liittynyt: 14 Loka 2016, 17:13

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ja viä lisäten, niin tos mun litrases on nyt 124 tkm mittaris eikä viä oo hajonnu. Oletan, et kyl se olis jo hajonnu jos lspi sen hajottais.
FUELJII
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 81
Liittynyt: 06 Syys 2017, 20:59
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja FUELJII »

Onko muilla ollut ongelmia mukautuvan vakkarin kanssa? Nyt noin viikon ollut "tilapäisesti pois käytöstä", ilmoittaa auto. Joskus näitä tilapäisyyksiä on aikaisemmin ollut, mutta ne ovat todella olleet tilapäisiä. Tutkakin on puhdistettu useampaan kertaan, joten ei pitäisi olla lian syytäkään.
Astra Sportstourer 1.4 Innovation + 2018
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 551
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Sytytyspuolan vaihdolla aikoinaan korjaantui J-Astan nykimiset. K-Astran mittarissa 73tkm eikä ole kertaakaan nykinyt.
eegon06
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 47
Liittynyt: 27 Huhti 2005, 14:26

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja eegon06 »

Epa79 kirjoitti: 01 Marras 2018, 15:21
Lasu kirjoitti: 27 Loka 2018, 11:52 Itsellä nykyttää viekä kevyesti kanssa tuo oma astra 1.4T koneella. Sanalla sanoen, ärsyttää.
Moottorinohjaukset on päivitetty ja yhen kerran annettu valohoitoa. Uus softa kyllä paranti koneen käytöstä mutta nykytys jäi. Öljytkin on vaihdettu kertaalleen, tosin ei ole varmuutta mitkä öljyt sinne meni.
Pahimmillaan nykytys on kun lähtee kolmosella kiihdyttämään täydellä kaasulla niin rykii kolmen tonnin kohilla mutta neljästä tonnista alkaa vetämään puhtaasti.
Moi taas,

Eli auto on tosiaan käynyt merkkihuollossa kymmenisen kertaa tästä nykimisestä johtuen. Muutama käynti tämän lisäksi on käyty muiden ongelmien takia, jotka on kuitenkin saatu korjattua.

Kaikki on käyty läpi huoltoneuvojan kanssa moneen kertaan. Tulpat vaihdettu KOLME kertaa. ECU päivitetty kahdesti. Öljyt on huoltomyyjän mukaan oikeat. Nekin on vaihdettu jo kahdesti. Kaikesta on ollut puhetta kyllä.

Oireet on juurikin samanlaiset kuin Lasu yllä kuvaili. Eroituksena toki se, että nykiminen alkaa kyllä jo 2000 kiekan jälkeen. 4000 sitten helpottaa.
Vielä lisäyksenä, että puolat on myös vaihdettu. Ensin yksi, joka antoi testeriin sytytyskatkoja ja hiukan myöhemmin loput.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13465
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Epa79 kirjoitti: 01 Marras 2018, 21:31
Epa79 kirjoitti: 01 Marras 2018, 15:21
Lasu kirjoitti: 27 Loka 2018, 11:52 Itsellä nykyttää viekä kevyesti kanssa tuo oma astra 1.4T koneella. Sanalla sanoen, ärsyttää.
Moottorinohjaukset on päivitetty ja yhen kerran annettu valohoitoa. Uus softa kyllä paranti koneen käytöstä mutta nykytys jäi. Öljytkin on vaihdettu kertaalleen, tosin ei ole varmuutta mitkä öljyt sinne meni.
Pahimmillaan nykytys on kun lähtee kolmosella kiihdyttämään täydellä kaasulla niin rykii kolmen tonnin kohilla mutta neljästä tonnista alkaa vetämään puhtaasti.
Moi taas,

Eli auto on tosiaan käynyt merkkihuollossa kymmenisen kertaa tästä nykimisestä johtuen. Muutama käynti tämän lisäksi on käyty muiden ongelmien takia, jotka on kuitenkin saatu korjattua.

Kaikki on käyty läpi huoltoneuvojan kanssa moneen kertaan. Tulpat vaihdettu KOLME kertaa. ECU päivitetty kahdesti. Öljyt on huoltomyyjän mukaan oikeat. Nekin on vaihdettu jo kahdesti. Kaikesta on ollut puhetta kyllä.

Oireet on juurikin samanlaiset kuin Lasu yllä kuvaili. Eroituksena toki se, että nykiminen alkaa kyllä jo 2000 kiekan jälkeen. 4000 sitten helpottaa.
Vielä lisäyksenä, että puolat on myös vaihdettu. Ensin yksi, joka antoi testeriin sytytyskatkoja ja hiukan myöhemmin loput.
Näin ulkopuolisen ihmetyksenä
Dexos 1 gen 2 koneessa? Polttoaineen lisäainetta käytetty?
Imuvuotoa etsitty?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
eegon06
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 47
Liittynyt: 27 Huhti 2005, 14:26

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja eegon06 »

1,2sorsa kirjoitti: 01 Marras 2018, 22:17
Epa79 kirjoitti: 01 Marras 2018, 21:31
Epa79 kirjoitti: 01 Marras 2018, 15:21
Lasu kirjoitti: 27 Loka 2018, 11:52 Itsellä nykyttää viekä kevyesti kanssa tuo oma astra 1.4T koneella. Sanalla sanoen, ärsyttää.
Moottorinohjaukset on päivitetty ja yhen kerran annettu valohoitoa. Uus softa kyllä paranti koneen käytöstä mutta nykytys jäi. Öljytkin on vaihdettu kertaalleen, tosin ei ole varmuutta mitkä öljyt sinne meni.
Pahimmillaan nykytys on kun lähtee kolmosella kiihdyttämään täydellä kaasulla niin rykii kolmen tonnin kohilla mutta neljästä tonnista alkaa vetämään puhtaasti.
Moi taas,

Eli auto on tosiaan käynyt merkkihuollossa kymmenisen kertaa tästä nykimisestä johtuen. Muutama käynti tämän lisäksi on käyty muiden ongelmien takia, jotka on kuitenkin saatu korjattua.

Kaikki on käyty läpi huoltoneuvojan kanssa moneen kertaan. Tulpat vaihdettu KOLME kertaa. ECU päivitetty kahdesti. Öljyt on huoltomyyjän mukaan oikeat. Nekin on vaihdettu jo kahdesti. Kaikesta on ollut puhetta kyllä.

Oireet on juurikin samanlaiset kuin Lasu yllä kuvaili. Eroituksena toki se, että nykiminen alkaa kyllä jo 2000 kiekan jälkeen. 4000 sitten helpottaa.
Vielä lisäyksenä, että puolat on myös vaihdettu. Ensin yksi, joka antoi testeriin sytytyskatkoja ja hiukan myöhemmin loput.
Näin ulkopuolisen ihmetyksenä
Dexos 1 gen 2 koneessa? Polttoaineen lisäainetta käytetty?
Imuvuotoa etsitty?
Kaikkiin kyllä. Näin väittävät huoltotiskillä. En epäile etteikö asiat olisi niin.
Tosin puhuivat muistaakseni yleisesti ilmavuodoista joita tutkivat. Lisäksi ahtoja tutkittu jne.
Lasu
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 27 Loka 2018, 11:19

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Lasu »

Omasta katsottu vikakoodit... :thumbsup:
Tuo vois olla jumittava hukkaporttikin kun ei tuo oikein sytkäkatkolta tunnu.
Täytyy käydä ajamassa esittelyauto ja verrata siihen. Jos sama on siinäkin niin aitten täytyy uskoa että on vaan huono voimanlähde.
Ertsi70
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 21 Helmi 2017, 13:21

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Ertsi70 »

Epa79 kirjoitti: 01 Marras 2018, 22:33
1,2sorsa kirjoitti: 01 Marras 2018, 22:17
Epa79 kirjoitti: 01 Marras 2018, 21:31
Epa79 kirjoitti: 01 Marras 2018, 15:21
Lasu kirjoitti: 27 Loka 2018, 11:52 Itsellä nykyttää viekä kevyesti kanssa tuo oma astra 1.4T koneella. Sanalla sanoen, ärsyttää.
Moottorinohjaukset on päivitetty ja yhen kerran annettu valohoitoa. Uus softa kyllä paranti koneen käytöstä mutta nykytys jäi. Öljytkin on vaihdettu kertaalleen, tosin ei ole varmuutta mitkä öljyt sinne meni.
Pahimmillaan nykytys on kun lähtee kolmosella kiihdyttämään täydellä kaasulla niin rykii kolmen tonnin kohilla mutta neljästä tonnista alkaa vetämään puhtaasti.
Moi taas,

Eli auto on tosiaan käynyt merkkihuollossa kymmenisen kertaa tästä nykimisestä johtuen. Muutama käynti tämän lisäksi on käyty muiden ongelmien takia, jotka on kuitenkin saatu korjattua.

Kaikki on käyty läpi huoltoneuvojan kanssa moneen kertaan. Tulpat vaihdettu KOLME kertaa. ECU päivitetty kahdesti. Öljyt on huoltomyyjän mukaan oikeat. Nekin on vaihdettu jo kahdesti. Kaikesta on ollut puhetta kyllä.

Oireet on juurikin samanlaiset kuin Lasu yllä kuvaili. Eroituksena toki se, että nykiminen alkaa kyllä jo 2000 kiekan jälkeen. 4000 sitten helpottaa.
Vielä lisäyksenä, että puolat on myös vaihdettu. Ensin yksi, joka antoi testeriin sytytyskatkoja ja hiukan myöhemmin loput.
Näin ulkopuolisen ihmetyksenä
Dexos 1 gen 2 koneessa? Polttoaineen lisäainetta käytetty?
Imuvuotoa etsitty?
Kaikkiin kyllä. Näin väittävät huoltotiskillä. En epäile etteikö asiat olisi niin.
Tosin puhuivat muistaakseni yleisesti ilmavuodoista joita tutkivat. Lisäksi ahtoja tutkittu jne.
Mulla ollut vastaavaa ongelmaa ollut koko ajan. Nykii eniten kylmänä ja juuri kolmosvaihteella kierrosten ollessa 2000-3500 rpm. Moottorin softa päivitetty ainakin 2 kertaa. Viimeeksi vaihdettiin tulpat. Joka kerta tutkittaessa löytyy 1-sylinterin sytytyskatkoja vikamuistista. Kuukauden sisällä käytettävä huollossa jolloin tutkiminen jatkuu. Vaihtavat seuraavaksi kuulemma ahtopaineanturin.
Takuu loppuu joulukuussa joten nyt saavat hoitaa asian kuntoon. Vaihtakoon vaikka koko moottorin :evil: .
Astra K, Sports Tourer Innovation 1.4 M 150hp -17
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1344
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nible »

Omassa esiintyi keväällä tasakaasulla kylmällä koneella pientä epätasaisuutta käynnissä, mutta en nyt ole huomannut sen jälkeen että tekisikö vielä.
Huhtikuussa vaihdettiin dexos 1 gen 2 öljyt vuosihuollossa ja päivityksen kävin teettämässä heinäkuun alussa.

Pahaa tuo ei ole ollut eikä mitään nykimistä tai puutumista ei ole ollut.

Webastokin löytyy, niin se varmaan vähän nopeammin sitten tuon koneen lämmittää näillä viileämmillä keleillä, jolloin tuota epätasaisuutta käynnissä on.

Ja tietysti sitten vielä lisäyksenä että 98e5:sta tulee tankattua, pääosin Nesteeltä.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
eegon06
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 47
Liittynyt: 27 Huhti 2005, 14:26

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja eegon06 »

Nible kirjoitti: 02 Marras 2018, 14:23 Omassa esiintyi keväällä tasakaasulla kylmällä koneella pientä epätasaisuutta käynnissä, mutta en nyt ole huomannut sen jälkeen että tekisikö vielä.
Huhtikuussa vaihdettiin dexos 1 gen 2 öljyt vuosihuollossa ja päivityksen kävin teettämässä heinäkuun alussa.

Pahaa tuo ei ole ollut eikä mitään nykimistä tai puutumista ei ole ollut.

Webastokin löytyy, niin se varmaan vähän nopeammin sitten tuon koneen lämmittää näillä viileämmillä keleillä, jolloin tuota epätasaisuutta käynnissä on.

Ja tietysti sitten vielä lisäyksenä että 98e5:sta tulee tankattua, pääosin Nesteeltä.
Nykii kylmänä sekä lämpimänä. Kylmänä toki pahemmin. Webastokin löytyy.

Jos 98e on ratkaisu, niin se kyllä pitää olla tiedossa ostovaiheessa. Pitääkin ehdottaa koneen vaihtoa 🤣

Itse odottaisin maahantuojalta esiin astumista. Ei kai ongelma voi olla asiakkaan?
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Maahantuoja ei tule esiin astumaan, ne vierittää vastuun vain myyjäliikkeelle joka asian suhteen (kokemuksesta puhun). Oon maahantuojalle avautunukki jo et kyllä se päävastuu on maahantuojana teillä et turhaa te vastuuta myyjäliikkeelle jatkuvasti joka asiassa vieritätte. Ei muutaku maahantuojalle pommitusta tiheeseen tahtiin ni oppivat miten hommat hoidetaan. Meidänki astran tapaukses myyjäliike hoitanu hommansa parhaalla tavalla mut maahantuoja väistelee osumia.
Vastaa Viestiin