Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Tomakki
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 05 Joulu 2018, 01:29

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Tomakki »

Askoik kirjoitti: 04 Joulu 2018, 19:00 Se kulmavalo on yksi LED muiden joukossa, ei siihen toimintoon sumaria käytetä.

Kuulemma vuosien saatossa on pudonnut pois myös lukituksen avauspainike takaovien kahvoista. Itse käytän aina autosta poistuessani tuota... oikealla kädellä paiskaan kuskin oven perässäni kiinni, vasemmalla kädellä painan takaoven painiketta ovet lukitakseni.

Enitenhän niitä varusteita tippui pois jo silloin, kun siirryttiin J Astrasta, K Astraan:
- lampunpesurit
- kunnolla auki pysyvä pissapojan korkki
- hanskalokeron valo ja välihylly
- tavaralokero apukuskin penkin alla
- kolikkokaukalo vaihdekepin edessä
- kaksikerroksinen tavaratilan välipohja
- turvavöiden korkeudensäätö
- suksiluukku

Tällä menolla täytyy kyllä muitakin merkkejä katsella K Astran jälkeen.

Itsekkin harkitsisin muita merkkejä, jos astrassa ei ole kolikkotelinettä...
Metula
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 263
Liittynyt: 24 Tammi 2018, 20:22

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Metula »

Tomakki kirjoitti: 05 Joulu 2018, 01:36
Askoik kirjoitti: 04 Joulu 2018, 19:00 Se kulmavalo on yksi LED muiden joukossa, ei siihen toimintoon sumaria käytetä.

Kuulemma vuosien saatossa on pudonnut pois myös lukituksen avauspainike takaovien kahvoista. Itse käytän aina autosta poistuessani tuota... oikealla kädellä paiskaan kuskin oven perässäni kiinni, vasemmalla kädellä painan takaoven painiketta ovet lukitakseni.

Enitenhän niitä varusteita tippui pois jo silloin, kun siirryttiin J Astrasta, K Astraan:
- lampunpesurit
- kunnolla auki pysyvä pissapojan korkki
- hanskalokeron valo ja välihylly
- tavaralokero apukuskin penkin alla
- kolikkokaukalo vaihdekepin edessä
- kaksikerroksinen tavaratilan välipohja
- turvavöiden korkeudensäätö
- suksiluukku

Tällä menolla täytyy kyllä muitakin merkkejä katsella K Astran jälkeen.

Itsekkin harkitsisin muita merkkejä, jos astrassa ei ole kolikkotelinettä...
On kolikkoteline hanskalokeron kannen sisäpinnassa. Hölmöähän se olisi pitää kolikot näkyvillä.
Liisari
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 16
Liittynyt: 02 Loka 2017, 11:08

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Liisari »

Näin loskakeleillä pari isoa puutetta alkaa närästää. Pissapojantankin tyhjeneminen ei varoittele etukäteen ja valoille vettä ei tuoteta. Molemmat aika tärkeitä ominaisuuksia syksyn pimeissä loskakeleissä. Automaattinen kaukovalo saisi myös alkaa toimimaan ennen kuin on pilkkopimeää. Ainakin omassa vaatii käsikäyttöä jo tuntia ennen kuin Astran mielestä on tarpeeksi pimeää pitkille valoille.
Astra Sports Tourer Business Matrix cdti AT, 2018
SportsT_Innovation
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 255
Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja SportsT_Innovation »

Jotenkin surullista lukea, kuinka paljon Astraa on karsittu sitten julkaisun. Monessa kohdassa toki puhutaan pikku jutuista, mutta kilpailu on kuitenkin luokassa niin kovaa, että ei tuolla asemia ainakaan paranneta. Ja kyllähän varmaan monella ensimmäisten K Astrojen omistajilla vaihto uuteenkin mietityttää, kun tilalle saa "huonomman" auton.

Kai tämä on sitä ranskalaisten säästölinjaa :roll: Seuraavaksi voidaankin sitten laittaa Opeliin Pösön epäkäytännöllinen pienempi ratti, niin säästyy siinäkin materiaalikustannuksia :lol:
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 348
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja kjans »

Itsellä ei ole pesunesteen tyhjenemisindikaattorin puuttuminen niin paljoa närästänyt kun niitä ei ennenkään ole ollut niin on tottunut täyttämään, mutta ihan käsittämätöntä on, että ajovalopesureita ei tästä autosta löydy. Ne pitäis kyllä Suomen kaltaisissa maissa olla pakollisena varusteena, nyt sen taas näillä keleillä huomaa, että valot menee välillä aivan tukkoon tuosta tieltä lentävästä ruskeasta suola-loska-paskasta :no:

Myös turvavöiden korkeussäädön puuttuminen on jokseenkin käsittämätöntä, koska olen sitä pitänyt ihan vakiokamana kaikissa autoissa 2000-luvun puolella.

Ja oikeasti, mikä helvetin järki on tunkea infotainmentin ruudulle parin viikon välein joka lähdössä ilmoitus jossa kerrotaan katseen suuntaamisen pois tieltä olevan vaarallista, ja tämä perhanan ilmoitus ei häviä itsekseen vaan se pitää kuitata pois kosketusnäytöltä, mikä taas vaatii (*fanfaareja*) katseen irroittamisen tiestä jotain turhaa varten (ja lisäksi hanskan ottamisen pois talvella) :banghead:
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
tension
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 30
Liittynyt: 11 Huhti 2018, 08:39

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja tension »

kjans kirjoitti: 05 Joulu 2018, 11:50 Ja oikeasti, mikä helvetin järki on tunkea infotainmentin ruudulle parin viikon välein joka lähdössä ilmoitus jossa kerrotaan katseen suuntaamisen pois tieltä olevan vaarallista, ja tämä perhanan ilmoitus ei häviä itsekseen vaan se pitää kuitata pois kosketusnäytöltä, mikä taas vaatii (*fanfaareja*) katseen irroittamisen tiestä jotain turhaa varten (ja lisäksi hanskan ottamisen pois talvella)
Puoli vuotta Astralla ajaneena en ole tuommoista viestiä nähnyt kertaakaan.
OPEL ASTRA Sports Tourer MATRIX BUSINESS 1.6 Turbo AT6
Freyeri
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 28
Liittynyt: 16 Marras 2016, 10:37

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Freyeri »

tension kirjoitti: 05 Joulu 2018, 13:03
kjans kirjoitti: 05 Joulu 2018, 11:50 Ja oikeasti, mikä helvetin järki on tunkea infotainmentin ruudulle parin viikon välein joka lähdössä ilmoitus jossa kerrotaan katseen suuntaamisen pois tieltä olevan vaarallista, ja tämä perhanan ilmoitus ei häviä itsekseen vaan se pitää kuitata pois kosketusnäytöltä, mikä taas vaatii (*fanfaareja*) katseen irroittamisen tiestä jotain turhaa varten (ja lisäksi hanskan ottamisen pois talvella)
Puoli vuotta Astralla ajaneena en ole tuommoista viestiä nähnyt kertaakaan.
Itsellä tuota myös tulee silloin tällöin, onkohan jokin päivitys tullut? Missä versiossa tensionin infotainment menee?
Opel Astra K MY17 1.4T Innovation
Trapezoid
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 04 Helmi 2011, 13:19

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Trapezoid »

Vähän huolestuneena tässä on K-Astran ketjua seurannut kun koko ajan useampi käyttäjä kommentoi mitä kaikkea uusimmista vuosimalleista on karsittu. Tilasin farkun 1.4T automaatin Innovation plus varustelulla tuossa lokakuun lopussa ja luovutus olisi nyt sitten heti ensi vuoden alkupäivinä.

Tilaaminen oli ehkä karvan verran impulssiostos vaikka uuden kulkineen hankita oli jo päätetty, Opeliin päätyminen vähän yllätti itseänikin. Koeajoauto tuntui asialliselta ja moni perusasia oli kunnossa eikä mitään pieniä ärsytyksen aiheita päässyt noin ½tunnin lenkillä ilmaantumaan, harmittavaista jos alkaa monille muillekin esiin tulleet asiat tökkimään nopeasti. Rahaakin nämä peltilehmät niin tolkuttomasti vaativat...

Joskus on ollut C-Vectra GTS 2.0T ja siitä jäi vähän sekalaiset fiilikset, tosin pitkälti käytettynä ostin. Toivottavasti K-Astra MY19 kestää käyttöä ainakin 5v.
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1345
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nible »

Askoik kirjoitti: 04 Joulu 2018, 19:00 Se kulmavalo on yksi LED muiden joukossa, ei siihen toimintoon sumaria käytetä.

Kuulemma vuosien saatossa on pudonnut pois myös lukituksen avauspainike takaovien kahvoista. Itse käytän aina autosta poistuessani tuota... oikealla kädellä paiskaan kuskin oven perässäni kiinni, vasemmalla kädellä painan takaoven painiketta ovet lukitakseni.

Enitenhän niitä varusteita tippui pois jo silloin, kun siirryttiin J Astrasta, K Astraan:
- lampunpesurit
- kunnolla auki pysyvä pissapojan korkki
- hanskalokeron valo ja välihylly
- tavaralokero apukuskin penkin alla
- kolikkokaukalo vaihdekepin edessä
- kaksikerroksinen tavaratilan välipohja
- turvavöiden korkeudensäätö
- suksiluukku

Tällä menolla täytyy kyllä muitakin merkkejä katsella K Astran jälkeen.
Aika turhat oli lampunpesimet J:ssäkin
Samanlainen korkki on nyt K:ssa kuin oli J:ssäkin.
Tavaralokero apukuskin penkin alla oli ekassa J:ssä muttei toisessa, kun agr-penkkien kanssa se ei sinne mahtunut.
Kolikoita ei tullut siinä kaukalossa pidettyä vaan siinä oli pääsääntöisest aurinkolasit jos ne ei ollut päässä. Tai sitten puhelin.
Kolikoita ei taida muutenkaan olla autossa, ja eipä noita ole tarvinnutkaan.

Kaksikerroksista tavaratilan välipohjaa ei ollut kummassakaan J:ssä. J st ja K st on kontin ratkaisuiltaan aika samanlaiset. Tosin J:n lisävaruste false floor ominaisuutta ei taida K:n saada.

Ainoa isompi heikennys mitä tulee mieleen J:n ja K:n välillä on tuo J:n junamainen käytös maantiellä. Tuossa on iso ero. Näinköhän johtuu watt-linkin puutteesta. Tai sitten muuten on tuo alusta K:ssa vähän pehmeämpi ja herkempi esim. sivuittaistuulelle mitä J:ssä.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
eeskoo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 08 Huhti 2018, 21:05

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja eeskoo »

Naurattaa kun laittaa auton käyntiin ja lähtee liikkeelle..
-rengassensorit pitäs kalibroida
-voi olla liukasta
-takakontin lukitus käytössä (vai mikä lieneen kun kuskin ovesta laittaa offille)
-aja pian öljynvaihtoon.

Kaikenmaailman varotuksia joka startissa.
Astra ST 1.0 Innovation+
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

"jossa kerrotaan katseen suuntaamisen pois tieltä olevan vaarallista, ja tämä perhanan ilmoitus ei häviä itsekseen vaan se pitää kuitata pois kosketusnäytöltä":
- en ole tällaista ilmoitusta nähnytkään, autolla ikää reilu 1,5 v.

"junamainen käytös maantiellä":
- Ei ole J-malliin vertailukohtaa, mutta A Insigniaan on: Nimenomaan junamainen käytös maantiellä puuttuu K Astrasta. Useamman sadan kilon painoero tuntuu, johtuisiko vaan siitä, myös J-malliin verrattuna.
Jape76
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 219
Liittynyt: 13 Helmi 2013, 13:07

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Jape76 »

Massa voi hieman vaikuttaa. Yli 200tkm A-insignia (tankilla) ajaneena vaihto K-Astraan ei ollut kynnyksenä ajettavuudelta kuitenkaan kovin suuri. Kyllä Astra maantiejossa pärjää varsin hyvin, ainakin hyvillä renkailla. Toki Insignia isolla massallaan pärjäsi jossakin 10cm lumisohjossa paremmin, mutta niitä kelejä oli maanteillä kerta kahteen vuoteen, vaikka 40 tkm/v tuli mittariin.
En kyllä lähtis J-Astraa väittämään junamaiseks ja K-mallia ei. Aika kärjistetty vertaus. K-Astra on kuitenkin alustaltaan paljon J-mallia kehittyneempi. Esim. mukavuus on ihan eri luokkaa. Käsiteltävyys toki muutenkin.
VW Tiguan eHybrid -21
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
Ristoj
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 145
Liittynyt: 01 Tammi 2017, 12:36

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Ristoj »

Ensimmäisellä Opelilla ( Astra K CDTI 2016) ajettu reilut kaksi vuotta ja 71 000 km. Näyttöön ei ole tullut herjoja katseen pitämisestä tiessä eikä mistään muustakaan. Korjaamolla on käyty kolme kertaa, kaksi kertaa vuosihuolloissa ja kerran kun sain katkaistua omaa hölmöyttä pultin renkaanvaihdossa. Tämä Astra ilmeisesti jokin poikkeus kun toiminut tosi luotettavasti ja toivottavsti toimii vielä pari kuukautta ennen kuin saan uuden Astran alle. Kyselin jo aikaisemmin mitähän muutoksia on vuosimalien 2016/2019 välillä, ilmeisesti ei mitään muuta kuin muutamia osien pois jättämisiä. Tilasin uuden ( Bi turbo diesel ) kun tästä nykyisestä on hyvät kokemukset ja auto on hyvä ja vakaa ajaa. Vakionakin varusteet hyvällä tasolla ja tilatessa kun hiukan lisäsi varusteita niin saa hyvin varustellun kulkupelin viiden vuoden takuulla joten voi turvallisin mielin odotella uutta peliä. Odotukset "joululahjasta" kovat kun nykyinen Astra ollut hyvä mutta voihan tietysti tulla pettymyksiä, sen näkee sitten mutta luottavaisin mielin odotellaan.
Pete66
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 69
Liittynyt: 13 Loka 2016, 22:17

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Pete66 »

Jape76 kirjoitti: 05 Joulu 2018, 23:57 Massa voi hieman vaikuttaa. Yli 200tkm A-insignia (tankilla) ajaneena vaihto K-Astraan ei ollut kynnyksenä ajettavuudelta kuitenkaan kovin suuri. Kyllä Astra maantiejossa pärjää varsin hyvin, ainakin hyvillä renkailla. Toki Insignia isolla massallaan pärjäsi jossakin 10cm lumisohjossa paremmin, mutta niitä kelejä oli maanteillä kerta kahteen vuoteen, vaikka 40 tkm/v tuli mittariin.
En kyllä lähtis J-Astraa väittämään junamaiseks ja K-mallia ei. Aika kärjistetty vertaus. K-Astra on kuitenkin alustaltaan paljon J-mallia kehittyneempi. Esim. mukavuus on ihan eri luokkaa. Käsiteltävyys toki muutenkin.
Molemmilla ajeeneena J on maantiellä parempi ja huomattavasti hiljaisempi. Toki rengastus pitää olla oikea ja hyvä. K on muovinen ja meluisa muuten kohtuu hyvä auto,
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Minä en huomannut mitään isoa eroa J vs. K ohjattavuudessa. Paitsi, Jiissä välillä ohjaustehostin "sammui" ilmeisesti kun oli riittävän pitkä suora, jossa ei tarvinnut ohjata yli 10 sekuntiin milliäkään. Sitten kun olisi pitänyt ohjata, niin sepä ei onnistunutkaan yhdellä sormella, kun ratti tuntui jäätyneen paikoilleen. Hieman enemmän voimaa, niin ohjaustehostinkin heräsi takaisin eloon. Koossa en ole tämmöistä huomannut.

Aihetta etäisesti sivuten... tasan kerran olen Koon näytöllä nähnyt "ota ohjaus" -herjan kun en ollut ohjannut yli 10 sekuntiin. Silloin mulla oli kaistavahti päällä, mutta normaalisti sitä en käytä.
Vastaa Viestiin