Niin ilmastoinnilla pysyy huurut pois, mutta kokeileppa ilman. En pidä automaatilla enkä ilmastointia päällä kuin helteellä. Sadekelillä kun käyttää pyyhkijöitä opelin älynväläys laittaa ac itsestään päälle ja kosteus kertyy kennolle. Seuraava startti ja lämmitystä päälle niin kennolta tulee kaikki kosteus laseihin ja ikkunat ihan tukossa.Larppe kirjoitti: ↑04 Marras 2018, 20:42Tätä en omalta kohdalta kyllä pysty allekirjoittamaan. Liekö vaikutusta onko quickheat? Vai onko se kaikissa?
Automaatilla ja 21 lämpöasetuksena pelittänyt hyvin, lähes koskaan tarvi asetuksiin koskea millään tavalla. Tuulilasin huurun poistoakaan tarvinnut kuin kosteilla keleillä liikkeelle lähdössä.
Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Pistä automaattinen sisäilmankierto pois. Hyvin pärjätty minimaalisella ilmastoinnilla.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Se on pois, tosin menee päälle aina webastoa käyttäessä ja joutuu painamaan pois kun lähtee ajamaan.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ilmastoinnissa sisäkierronnappi lienee ainut jossa ei ole merkkivaloa päällä olosta
Ajossa Astra K 5d Innovation+ 1.4TA MY18
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Juu, silloin kun se on automaatin päälle laittama niin valo ei pala (äly hoi, miksi helvetissä), mutta jos sen itse painaa päälle niin valo syttyy normaalisti.
Astra K ST 1.4T 150hv AT
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tätä olen myös ihmetellyt. Aina kun on vähänkin kosteampi keli täytyy tehopuhallus käynnistää että voi lähteä liikkeelle.
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Automaattiasetuksilla ainakin täällä kirkkaat lasit. Oikeastaan ainoa mitä tulee säädettyä on lämpötila. Myöskään minkäänlaista nykimistä ei esiinny. Toistaiseksi erittäin positiiviset tunnelmat autosta. Vakaa ajettava ja jousitus huippuluokkaa. Ei kuulu tuulensuhinat ja mikään sisällä ei rämise tai resonoi. Tietysti tässä aistii, että ei aja millään maantielaivalla (vrt. V90), mutta vastapainona on hyvä käsiteltävyys ja auton mittojen parempi hahmottaminen. Kaikki lisävarusteetkin toimineet moitteetta kelistä riippumatta. Joskus sateella antaa blis väärän hälyn, mutta ei pidä mitään valoshowta ja kertaakaan ei ole jättänyt valo syttymättä, jos siellä auto on.
Ainoa mikä harmittaa, että tuli ajeltua niinkin pitkään 2x kalliimmilla kieseillä. No, kilometrejä takana vasta 10000, joten fiilikset voi tietysti tästä vielä muuttua..
Ainoa mikä harmittaa, että tuli ajeltua niinkin pitkään 2x kalliimmilla kieseillä. No, kilometrejä takana vasta 10000, joten fiilikset voi tietysti tästä vielä muuttua..
OPEL ASTRA Sports Tourer MATRIX BUSINESS 1.6 Turbo AT6
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Luen tässä auton huoltohistoriatulostetta. On muuten aika monta sivua...Epa79 kirjoitti: ↑01 Marras 2018, 22:33Kaikkiin kyllä. Näin väittävät huoltotiskillä. En epäile etteikö asiat olisi niin.1,2sorsa kirjoitti: ↑01 Marras 2018, 22:17Näin ulkopuolisen ihmetyksenäEpa79 kirjoitti: ↑01 Marras 2018, 21:31Vielä lisäyksenä, että puolat on myös vaihdettu. Ensin yksi, joka antoi testeriin sytytyskatkoja ja hiukan myöhemmin loput.Epa79 kirjoitti: ↑01 Marras 2018, 15:21Moi taas,Lasu kirjoitti: ↑27 Loka 2018, 11:52 Itsellä nykyttää viekä kevyesti kanssa tuo oma astra 1.4T koneella. Sanalla sanoen, ärsyttää.
Moottorinohjaukset on päivitetty ja yhen kerran annettu valohoitoa. Uus softa kyllä paranti koneen käytöstä mutta nykytys jäi. Öljytkin on vaihdettu kertaalleen, tosin ei ole varmuutta mitkä öljyt sinne meni.
Pahimmillaan nykytys on kun lähtee kolmosella kiihdyttämään täydellä kaasulla niin rykii kolmen tonnin kohilla mutta neljästä tonnista alkaa vetämään puhtaasti.
Eli auto on tosiaan käynyt merkkihuollossa kymmenisen kertaa tästä nykimisestä johtuen. Muutama käynti tämän lisäksi on käyty muiden ongelmien takia, jotka on kuitenkin saatu korjattua.
Kaikki on käyty läpi huoltoneuvojan kanssa moneen kertaan. Tulpat vaihdettu KOLME kertaa. ECU päivitetty kahdesti. Öljyt on huoltomyyjän mukaan oikeat. Nekin on vaihdettu jo kahdesti. Kaikesta on ollut puhetta kyllä.
Oireet on juurikin samanlaiset kuin Lasu yllä kuvaili. Eroituksena toki se, että nykiminen alkaa kyllä jo 2000 kiekan jälkeen. 4000 sitten helpottaa.
Dexos 1 gen 2 koneessa? Polttoaineen lisäainetta käytetty?
Imuvuotoa etsitty?
Tosin puhuivat muistaakseni yleisesti ilmavuodoista joita tutkivat. Lisäksi ahtoja tutkittu jne.
Kertokaas ammattilaiset, kumpi koodeista on dexos1 gen2 öljy: 95599912 vai 95599877?
Molempia on auton historian aikana koneeseen laitettu... Mistään en löydä kongreettista tietoa siitä, mitä öljyä koneessa on tällä hetkellä.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
95599877 ainakin viimeksi kun oli purkki kädessä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tänään kokeilin automaatilla, aamupäivän ajelin ja parkkiin useaksi tunniksi. Kun lähdin liikkeelle sivulasit huuruun joka nopeasti lähti, oletettavasti käytti ilmastointia. Innolla odotan aamua mitä tapahtuu kun webastoa käyttää.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Aiemmin tässä ketjussa oli juttua, että tuo toinen koodi on tynnyritavaran koodi ja toinen 5L kannun
viewtopic.php?t=253846&start=2775#p2377531
Astra K ST 1.4T 150hv AT
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
OK. Ajattelinkin, että ei tämä näin helposti ratkea.kjans kirjoitti: ↑05 Marras 2018, 18:16Aiemmin tässä ketjussa oli juttua, että tuo toinen koodi on tynnyritavaran koodi ja toinen 5L kannun
viewtopic.php?t=253846&start=2775#p2377531
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ajoneuvoasetuksissahan on sitten vielä erikseen "automaattinen huurteenpoisto" -valinta. En ole testannut millä tavalla tuo on sitten riippuvainen kojetaulun AUTO -säätimen asennosta.
OPEL ASTRA Sports Tourer MATRIX BUSINESS 1.6 Turbo AT6