Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
tourer
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 23 Tammi 2017, 16:54

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja tourer »

Ikis kirjoitti: 24 Huhti 2018, 21:35 Tänään mystinen asia tapahtui Tuusulan motarilla 110km/h vauhdissa. Mittaristo sammui ja merkkivalot sekä viisarit tipahtivat nolla asentoon. Vauhti ei hidastunut ja hetken päästä mittaristo heräsi ja kaikki merkkivalot paloivat hetken sekä viisarit kävivät ääriasennossa. Onko kenellekkää käynyt vastaavaa aikaisemmin???
Joo parikin kertaa, alkoi vasta nyt n. vuoden ikäsessä autossa. Ensimmäisellä kerralla kuuntelin juuri tullutta tekstiviestiä kun kaiuttimista kuului napsaus ja em ”blackout” tapahtui. En tiedä onko noita sitten mennyt huomaamatta ohi montakin kertaa...
Astra K Sports Tourer Innovation (+Innovation) 1.4 AT6 -17
Avatar
SB9x
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 105
Liittynyt: 01 Loka 2008, 22:21

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja SB9x »

Pilkingtonilta näyttää ainakin saavan "tavallista" ja akustiikka tuulilasia parina eri variaationa. Siitä sitten vain katsomaan mitä merkintöjä omassa lasissa on ja kuukkelilla oikolukemaan :)
Täytyykin häiritä myyjää ja udella mitä mahdollisesti on tulossa ja saako tarvittaessa esittää lisäpyyntöjä.
Ajossa Astra K 5d Innovation+ 1.4TA MY18
helo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 66
Liittynyt: 08 Tammi 2018, 14:45

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja helo »

Onkos täällä jo ollut keskustelua Astra K:n nostamisesta hallitunkilla? Haulla en löytänyt... Ohjekirjassa oli jotain kuvia aiheesta, mutta millaisia käytännön kokemuksia löytyy? Auton alkup. tunkki (39000821, en omista) on ilmeisesti erilainen, kuin vaikkapa Astra J:ssä. Siinä on nuo kynnet asemointia varten, mutta nosto tapahtuu auton pohjapellistä, kanttauksen takaa. Se nostoalue on vain aika pieni pinta-alaltaan. Täytyykö siis hallitunkkiin tehdä vastaavanlainen adapteri, joka nostaa sieltä kantin takaa, vai uskaltaako nostaa suoraan kantista?
Astra K ST Innovation, 1.4T MT6, MY18.5
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

Itse olen nostanut hallitunkilla alustasta kohdista, joista näkee että kestää. En kantista, mutta sieltä kantin takaa.
helo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 66
Liittynyt: 08 Tammi 2018, 14:45

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja helo »

JPopeli kirjoitti: 26 Huhti 2018, 14:52 Itse olen nostanut hallitunkilla alustasta kohdista, joista näkee että kestää. En kantista, mutta sieltä kantin takaa.
Millainen "padi" sinulla on hallitunkissa ollut? Mahtuuko tuonne siis halkaisijaltaan kovin ison tallan kanssa, vai alkaako se ottaa kiinni jostain muualta kuin siitä kantin takana olevasta nostoalueesta?
Astra K ST Innovation, 1.4T MT6, MY18.5
Metula
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 263
Liittynyt: 24 Tammi 2018, 20:22

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Metula »

Metula kirjoitti: 16 Helmi 2018, 10:49
Jape76 kirjoitti: 16 Helmi 2018, 10:43
Metula kirjoitti: 16 Helmi 2018, 10:27 En tilannut mitään vanteita että saa nähdä millaiset siinä on, olettaisin 16" turbiini vanteet.
Eiköhän ne ole 10 vinopuolaiset. Sellaiset näytti ainakin mulla olevan.
Niin just ne turbiinit.
Auto oli saapunut merkkarin takapihalle ja kävin katsomassa, vanteet olikin 5 puolaiset :no:
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

helo kirjoitti: 26 Huhti 2018, 14:57
JPopeli kirjoitti: 26 Huhti 2018, 14:52 Itse olen nostanut hallitunkilla alustasta kohdista, joista näkee että kestää. En kantista, mutta sieltä kantin takaa.
Millainen "padi" sinulla on hallitunkissa ollut? Mahtuuko tuonne siis halkaisijaltaan kovin ison tallan kanssa, vai alkaako se ottaa kiinni jostain muualta kuin siitä kantin takana olevasta nostoalueesta?
En ole nostanut siitä heti kantin takaa vaan kauempaa, jolloin mahtuu isompikin "padi". Tosin kesärenkaat on vielä tähän vaihtamatta, eli viimeisimmät muistikuvat on syksyltä. Kuitenkaan en muista mitään ongelmia olleen.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Helman saumassa on nostopaikat. Vahvikepelti sisässä ja kohdan huomaa lovi merkistä. Ihan mistä vaan ei nostella!
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

Nämä minun käyttämät nostokohdat löytyy Astra K ohjekirjan sivulta 271 otsikkona Nostokohdat nostoalustaa varten. Samankaltaiset kohdat kuin mistä olen nostellut muitakin Opeleitani esim. Insignioita. Tosiaan ei mistä tahansa kannata Opeleitakaan nostella. Onneksi näissä on helppo löytää nostokohdat, näin ei kaikissa merkeissä ole.
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja otj »

Siitä loven kohdalta nostelee hallitunkilla ja väliin esim. Motonetin pehmeä Jackpad, http://m.motonet.fi/fi/tuote/807524/Jac ... yny-o100mm. Hyvin tuntui toimivan eikä mitään vaurioita tullut.
eeskoo
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 79
Liittynyt: 08 Huhti 2018, 21:05

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja eeskoo »

Jonkin verran ollut puhetta tavaratilan kaukalosta tai matoista farkussa niin ite hain metritavarana myytävää mustaa kuramattoa, 1m2 sopi konttiin kuin isä äitiin.
Astra ST 1.0 Innovation+
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1344
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nible »

eeskoo kirjoitti: 27 Huhti 2018, 11:36 Jonkin verran ollut puhetta tavaratilan kaukalosta tai matoista farkussa niin ite hain metritavarana myytävää mustaa kuramattoa, 1m2 sopi konttiin kuin isä äitiin.
Itse jätin J:stä sen alkuperäisen kumimaton. Muutaman sentin palasen joutui leikkaamaan pois, lukon kohdalta. Eli K:ssa kontin pohja on pari kolme senttiä lyhyempi kuin J:ssä. Tai sitten korkeammalla takapenkkiin nähden.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Itsellä ei maksanut tilatessa e corsaan kuin 50e+autoverokontin kaukalo matto.

Marmoritiskillä varaosana reilun satasen.

Astraan lienee samaa luokkaa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Tuo takaisinkutsu mistä aijemmin oli puhetta niin se on moottorinohjaukseen liittyvä päivitys ohjelmistoon eli nyt on saaneet kehiteltyä toimivan jutun siihen. Olkaa yhteydessä omaan merkkihuoltoonne.
Jukkis69
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 166
Liittynyt: 16 Elo 2005, 11:43
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Jukkis69 »

jarkkis kirjoitti: 27 Huhti 2018, 19:42 Tuo takaisinkutsu mistä aijemmin oli puhetta niin se on moottorinohjaukseen liittyvä päivitys ohjelmistoon eli nyt on saaneet kehiteltyä toimivan jutun siihen. Olkaa yhteydessä omaan merkkihuoltoonne.
Mulla kävi auto eilen toisessa määräaikaishuollossa. Emäntä käytti auton huollossa ja kuulemma tuo päivitys autoon ajettiin. Ei kuulemma enää nyi, kun polkee kolmosella motarin rampilla 😀 Ja nyt vasta autoon meni Dexos1 gen.2 -öljyt. Hinta huollolle olisi ollut jotain 350€ Kemin Aineella. Mulla on tietty Flexcare, joten hinta 0€. Auto on ostettu Oulun Rinta-Joupilta mutta noita Flexcare-huoltoja pystyy teettämään missä vaan valtuutussa Opel-huollossa.

-Jukkis
Vastaa Viestiin