Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Jarkkiksen auto kyllä hauskahtaa vahvasti ”maanantaikappaleelta”, paska säkä että moinen vikapesä osunut kohdalle. Toivottavasti saavat sen lopulta kuntoon! Mulla tulee/tuli omassa autossa 2 vuotta juuri kelloon ja kilsoja on mittarissa n. 36 tkm. Ainoa vika tähän mennessä on ollut radion kanavien hukkaaminen, joka korjaantui toosan softan päivityksellä. Tosin mulla on Enjoy More varusteltu perusvaloilla, niin eipä sieltä läheskään niin paljoa löydy sähköhimmeleitä jotka vois vikaantua...
Astra K ST 1.4T 150hv AT
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Näin jälkiviisaana olis pitäny ottaa halogeeneilla ja ilman muita heebeleitä. Vaikka oliski ollu karvalakki ni ehkäpä olis toiminukki varmemmin, valoteho nois ledeis loistava kyl, toki mulla niis säädötki päin peetä eli näyttää ihan auton keulaan, saa tuon vikaherjan pois ni pyydän tarkistamaan korkeudet niissäkin ni saa tehon kunnolla tiehen kauemmaski eikä metrin päähän.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ja juu vahva tunne et ollut pikkujoulujen jälkeinen maanantaipäivä ku tätä autoa on alettu linjalta rullaamaan kohti valmista.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mullakin samanmoinen kappale käsissä Sulla ei ilmeisesti kuitenkaan ole auto joutunut seisomaan huollossa? Mulla on auto hinattu jo kahdesti huoltoon puolen vuoden sisällä, ja sijaisautolla on saanut ajella 5-6 viikkoa.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Nyt täällä alkanut takaluukun jalalla avaus temppuilemaan. Ei siis toimi ollenkaan. Samoin auki ja kiinni mennessä pitää ihme rohinaa. Se voi kyllä johtua pölystä sekä liasta. Tiistaina jos saisivat näytön vihdoin toimimaan. Vaihtoon meni koko höskä. Sitäkin on arvottu ja 2 kertaa huollossa ja nyt vasta vaihtavat näytön. Onneks on takuu...
Insignia ST 1.5 aut -17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
OHo on niitä maanantaina tehtyjä sitten muillakin, onneks ei vielä oo tarvinnu hinuria odotella, pitää kyllä koputtaa puuta lujaa jostekniikka puolellakin alkaa jokin tyyppivika ilmaantua pikkuhiljaa. Tänään kaks kertaa keskustas meinas kaks eri autoa ajaa kylkeen. Sanoin emännälle et harmi ettei osunu, nyt ei olis harmittanu ku viat päällä ni olis päässy eroon tuosta
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Niin pitkään kun kaikki Suomen Astra kuskit ei käy täällä kertomassa, millainen piili k-astra on, ei tälläisten palstojen selostuksista voi kovin paljon kokonaislaadusta päätellä.jarkkis kirjoitti: ↑22 Syys 2018, 22:02 Jos mäki olisin tuon vuoden päästä vaihtanu taas uuteen niin olisin vaan kehunu et hyvin pelaa ei mitään vikaa koska ne olis ollu mun harteilta jo pois eikä tuo valovika olis keriinny vielä siihen mennes tulla ku vuosi tuli täyteen. Ei siis olis antanu tosi kuvaa minkälainen piili k-astra oikeasti on.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mä usein morkkaan K Astraa. Näpyttelen tätä viestiä pari viikkoa vanhan Octavian takapenkiltä enkä oikeen kuule etupenkkiläisten keskustelua. Eli tää kaikkien ylistämä Octavia on ihan samaa paskaa Astranki kans, silti sitä jaksetaan ylistää.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Oman Astran ajot on jääneet turhan vähäisiksi, pitäisi ajaa enemmän, että saisi mahdolliset viat esiin takuuaikana, vaikka jatkotakuu onkin. Viimeisimpänä keskinäyttö jäi kerran pimeäksi, mutta seuraavalla käynnistyksellä korjaantui. Samaa teki joskus Insigniakin. On sitä muiden merkkienkin kanssa joutunut huollossa kulkemaan ja pienemmilläkin kilometreillä, eikä takuun jälkeinen vastaantulo ole aina pelannut niin hyvin kuin Opelilla. Käytettävällä huoltopaikalla on iso merkitys siihen, miten hyvin pääsevät vikoihin kiinni ja millaista palvelua ylipäätään saa.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Omassa 1.4 Innovation automaatissa 1.5 vuotta ja 20 tkm takana. Autoa käytetty kerran määräaikaishuollossa ja kerran ylimääräisellä korjaamokäynnillä, jossa päivitettiin moottorinohjaus softa ja vaihdettiin radion antennivahvistin.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ekat 1400km takana, tänään kesken ajon pimeni keskinäyttö mutta heräsi hetken päästä itsestään taas eloon, muuten toiminut moitteetta alun.
Ilmastoinnin käyttäytyminen ihmetyttää kyl, pitemmän reissun tuoss kun heitti ja lämpötila asetus oli 22 astetta niin välillä tuli niin kuuma että oli pakko pudottaa 21 asteesee, hetki tuntu tulevan viileämpää kun taas hetken päästä oli kuuma taas ja piti pudottaa lisää lämpötila asetusta.
Sitten lueskelin täältä että auto asento pitää sisäilmakierron päällä ja katos vaan, niinhhän se oli mullakin. Sisäkierron kun laittaa pois päältä niin tuntuu paremmin pysyvän tuo lämpötila kohdillaan.
J-Astralla ei tarvinnut koskea lämpötila asetukseen juuri koskaan, ehkä kovimmilla helteillä taisin pudottaa alemmas 22-21 asteesta.
Ilmastoinnin käyttäytyminen ihmetyttää kyl, pitemmän reissun tuoss kun heitti ja lämpötila asetus oli 22 astetta niin välillä tuli niin kuuma että oli pakko pudottaa 21 asteesee, hetki tuntu tulevan viileämpää kun taas hetken päästä oli kuuma taas ja piti pudottaa lisää lämpötila asetusta.
Sitten lueskelin täältä että auto asento pitää sisäilmakierron päällä ja katos vaan, niinhhän se oli mullakin. Sisäkierron kun laittaa pois päältä niin tuntuu paremmin pysyvän tuo lämpötila kohdillaan.
J-Astralla ei tarvinnut koskea lämpötila asetukseen juuri koskaan, ehkä kovimmilla helteillä taisin pudottaa alemmas 22-21 asteesta.
Johnny, la gente esta muy loca.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ihan samaa p*skaa ne kaikki n. 30 e:n käyttökulkineet on. Jokaisessa merkissä ja mallissa on jotain ärsyttäviä piirteitä. Jos auto on muuten suhtkoht hajuton ja mauton, kuten Octavia tai Golf, ne lipsahtaa sitten jo monin tavoin tylsyyden puolelle. Euroja pitää lyödä tiskiin tuplamäärä, jos meinaa saada parempaa, eikä siltikään saa täydellistä. Mutta sellaista se on autojen kanssa, kyllä niiden ominaisuuksien ja puutteiden kanssa voi oppia elämään. Kunhan tietysti varsinaisia vikoja ei tulisi vastaan.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Astran ärsyttävin piirre on korjaantunut, kun auto on herjannut parkkitutkavikaa koko kesän. Samalla meni myös kuolleen kulman anturit.
Tänään Levorannalla annettiin valohoitoa ja vettä oli mennyt yhden anturin sisään. Jonkin sortin tyyppivika ja uusi osa on kuulemma yhtä muovia, eli ei tiivisteitä. Samalla vähän kysäsin, jos saisi pelkän kuolleen kulman pelaamaan ja pysäköintitutkat voisivat edelleen vain pyytää huoltoa kaikessa hiljaisuudessaan, niin ei onnistu Olisi ollut liiankin helppo ratkaisu.
Ratti kesii "nahkansa" ja turvavyö on lähtenyt pärkööntymään. Molemmat menee takuuseen (116tkm nyt mittarissa). Nuo parkkitutkat menevät takuuseen. Laatikkoakin rempattiin, takuuseen. Ei sillain ole valittamista. Tampereen Metroautoon on paljonkin valittamista, mutta Sastamalan Levoranta kyllä tykkää hoidella noita Mikki Hiiri -hommiakin. Kai ne haistelee, että mun ajotahdilla auto kuitenki menee kohta vaihtoon, niin on sauma iskeä. Ja kyllä se niitten palveluhenkisyys sillainkin pelaa, että tähän saakka olen kaverilla huollattanut auton ja nyt kuitenki varasin 120tkm huollon Levorannasta
Siinä määrin tuo 1.0T on alkanut vituttamaan, että seuraava auto lienee (kaikesta narinasta huolimatta) 1.6T. En tosin ole koeajanut, mutta kai se on tuttu ja turvallinen muilta osin tän nykyisen kanssa. Pitää vaan saada väliraha kohdalleen, ja tietysti lompakkoon pätäkkää maksaa se väliraha.
Tänään Levorannalla annettiin valohoitoa ja vettä oli mennyt yhden anturin sisään. Jonkin sortin tyyppivika ja uusi osa on kuulemma yhtä muovia, eli ei tiivisteitä. Samalla vähän kysäsin, jos saisi pelkän kuolleen kulman pelaamaan ja pysäköintitutkat voisivat edelleen vain pyytää huoltoa kaikessa hiljaisuudessaan, niin ei onnistu Olisi ollut liiankin helppo ratkaisu.
Ratti kesii "nahkansa" ja turvavyö on lähtenyt pärkööntymään. Molemmat menee takuuseen (116tkm nyt mittarissa). Nuo parkkitutkat menevät takuuseen. Laatikkoakin rempattiin, takuuseen. Ei sillain ole valittamista. Tampereen Metroautoon on paljonkin valittamista, mutta Sastamalan Levoranta kyllä tykkää hoidella noita Mikki Hiiri -hommiakin. Kai ne haistelee, että mun ajotahdilla auto kuitenki menee kohta vaihtoon, niin on sauma iskeä. Ja kyllä se niitten palveluhenkisyys sillainkin pelaa, että tähän saakka olen kaverilla huollattanut auton ja nyt kuitenki varasin 120tkm huollon Levorannasta
Siinä määrin tuo 1.0T on alkanut vituttamaan, että seuraava auto lienee (kaikesta narinasta huolimatta) 1.6T. En tosin ole koeajanut, mutta kai se on tuttu ja turvallinen muilta osin tän nykyisen kanssa. Pitää vaan saada väliraha kohdalleen, ja tietysti lompakkoon pätäkkää maksaa se väliraha.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Onko noissa Astroissa siis ihan oikeasti keinonahkainen ratti jos niistä päälinen kerran kesii? Mitä helv...?! Brittien foorumillakin ollut muutamilla valitusta samasta asiasta, "kädensijojen" kohdalta alkaa pinta lähtemään paloina irti ja ratti ihan törkeän näköinen. Omassa nyt ei näy pienintäkään kulumajälkeä vielä missään kohtaan, mutta nahkarattina tuo mulle myytiin niin kyllä mieleni aika pahasti pahoitan jos se on jotain paskalaatuista polyuretaania joka ei kestä käyttöä. Kuitenkin nähnnyt satoja tonneja rullattuja autoja joissa on ihan hyvässä tikissä oleva aito nahkainen ratti, niin jotain sellaista odotin tähänkin enkä mitään muovisekoitemukanahkaa joka ei kestä käyttöä
Astra K ST 1.4T 150hv AT
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
En tiedä materiaalia, mutta sellanen 1cm leveä ja 10cm pitkä kaistale on kesinyt pois. Ja kynnellä pystyy raaputteleen siitä kunnon palasia. Eli sanoisin sitä keinonahaksi.