Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
marqus
OCF Member 2017
Viestit: 3381
Liittynyt: 13 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja marqus »

Liisari kirjoitti: 18 Syys 2018, 09:17 Astra kävi ensimmäisessä huollossa 25 tkm mittarissaan. Radion kuuluvuusongelmaan olikin yksinkertainen ratkaisu, eli sivuikkunaan integroidun antennin "kiinnitysnasta" oli huonosti kiinni ja sen olivat napsauttaneet paikoilleen. Etupäästä kuuluva kolina jäi edelleen mysteeriksi, vaikka jotain suojamuoveja oli kiinniteltykin uudelleen. Hitaissa nopeuksissa selvä irtonainen kolahdus kuuluu jostain, mutta on hankala paikallistaa.
Alkuhämmästelyjen jälkeen Astra on alkanut tuntua ihan mukavalta reissukaverilta. Edelleen suurin riesa on pysäköintitutkien liian herkkä piippailu. Myös törmäysvaroitin elää välillä omaa elämäänsä ja varoittelee turhasta.
Samanlainen epämääräinen kolina löytyi omasta -18 Astrasta. Alkuun syyksi epäiltiin etuiskareita joita tänään menin vaihdattamaan.
Mutta syy olikin etuvakaajan pystytanko joka mennyt väärään asentoon, ei ollut kunnolla paikallaan tms, sen vaihtamisen myötä katos kolinat.
Se ääni resoinoi melkolailla joka paikkaan jolloin äänen paikallistaminen oli hiton hankalaa.
Mut nyt taas pelittää.
Mittarissa 25tkm
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Nixmos
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 58
Liittynyt: 02 Joulu 2015, 14:23

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Nixmos »

majuhoxx kirjoitti: 18 Syys 2018, 07:47
Nixmos kirjoitti: 16 Syys 2018, 16:59 Jep. Näinhän se on ja opel kuulemma maksaa myös nää 2000e varuste edut myös liikkeelle.
Tarkoitatko että jos on joku varuste-etu mistä saa 2000€ alennusta, niin maahantuoja maksaa sen kokonaisuudessaan liikkeelle? Mikäli niin tarkoitit, niin ei pidä paikkansa. Myöskin kaiken maailman rengaspaketit edullisesti jne. syövät oikeasti liikkeen katetta, ja siksi monesti hyvityshinnat vaihtoautosta putoaa. Eli lyhyesti, mitä enemmän kampanjoita autosta, sitä enemmän kuluja liikkeelle --> vaihtoauton hyvityshinta pienenee. Maahantuoja voi tukea jollain osalla kampanjaa, mutta ei kokonaan.
Juuri tätä tarkoitin. Että ottavat siitä jonkun näköisen siivun omalle kontolle ja liikkeelle toinen mokoma. Onko sitten eri liikkeillä eri prosentit siitä ei oo tietoa. Länsiautohan osti opel finlandin sekä baltian opelin maahantuonnin itselleen. Saa nähä miten se vaikuttaa näihin "€tuihin"
-(z)- Insignia ST 1.5 aut -17 -(z)-
Hartza13
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 30 Maalis 2018, 20:34

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Hartza13 »

Syksy lähestyy ja 6/2018 ensirekisteröityyn Astra K farkkuun pitää hommata talvirenkaat. Tätä ketjua lukeneena Astran rengasmelua on pidetty kovana, minusta se on siedettävä ainakin kesärenkailla.

Uudessa TM:ssä talvirengastestissä potentiaalisia valintoja olisivat:

CONTINENTAL ICECONTACT 2 (Nasta) ★★★★ 8,5
HYVÄÄ
+ pito jäällä ja lumella
+ ajettavuus kaikissa talviolosuhteissa
+ melu

CONTINENTAL CONTIVIKING CONTACT 7 (Kitka) ★★★ 7,9
HYVÄÄ
+ ei heikkouksia
+ hyvä talvipito ja ajettavuus
+ melu

Millaisia kokemuksia Astra K:n omistajilla on talvirenkaista?
Jos ostaa nastat, pitääkö samalla ostaa peltorit :-? ?
sininen
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 318
Liittynyt: 18 Maalis 2005, 16:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja sininen »

Hartza13 kirjoitti: 19 Syys 2018, 14:37 Syksy lähestyy ja 6/2018 ensirekisteröityyn Astra K farkkuun pitää hommata talvirenkaat. Tätä ketjua lukeneena Astran rengasmelua on pidetty kovana, minusta se on siedettävä ainakin kesärenkailla.

Uudessa TM:ssä talvirengastestissä potentiaalisia valintoja olisivat:

CONTINENTAL ICECONTACT 2 (Nasta) ★★★★ 8,5
HYVÄÄ
+ pito jäällä ja lumella
+ ajettavuus kaikissa talviolosuhteissa
+ melu

CONTINENTAL CONTIVIKING CONTACT 7 (Kitka) ★★★ 7,9
HYVÄÄ
+ ei heikkouksia
+ hyvä talvipito ja ajettavuus
+ melu

Millaisia kokemuksia Astra K:n omistajilla on talvirenkaista?
Jos ostaa nastat, pitääkö samalla ostaa peltorit :-? ?
Kokemusta ei vielä uudesta Astrasta (3 viikkoa ollut alla) itse valitsin 17" Continentalin kitkat, 6versio.
Niistä todella hyvät kokemukset J-Astrassa 16" koossa.

4 talvea ajanut kitkoilla ja erittäin tyytyväinen pitoon/meluun :D
Noi Contin nastatkin saanut paljon kehuja pidosta ja kohtuullisesta melusta, makuasia ja olosuhteiden mukaan kannattaa mennä...
Ex: Astra Sports Tourer Innovation 1.4t aut.-18 Black Edition, Hobby 720 ufKe -20
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 347
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja kjans »

Hartza13 kirjoitti: 19 Syys 2018, 14:37 Syksy lähestyy ja 6/2018 ensirekisteröityyn Astra K farkkuun pitää hommata talvirenkaat. Tätä ketjua lukeneena Astran rengasmelua on pidetty kovana, minusta se on siedettävä ainakin kesärenkailla.
Ero nastojen ja kesärenkaiden välillä oli kyllä huomattava kun renkaat keväällä vaihdoin, etenkin kovemmissa nopeuksissa humina oli aikamoista. En nyt muista mitkä renkaat autossa mukana tuli, mutta 16" vanteella itsellä nastat ovat. Nastarenkaiden melu oli se syy, miksi lähdin keväällä tekemään lisä-äänieristystä autoon. Humina hiljeni kesärenkailla jonkin verran, niin odotan mielenkiinnolla onko talvella meno hiljaisempaa kuin viime vuonna.
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
Avatar
Larppe
'Senator'
'Senator'
Viestit: 313
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 12:28
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Larppe »

Talvella ollut käytössä Hakka 7 nastarengas. Omaan makuun ei ole ollut liian äänekäs. Voi toki olla että alkupään autojen "parempi" vaimennus auttanut, tai sitten en vaan ole tottunut liian hyvälle.. :D
Toki nastat alta kuulee ja renkaasta riippuva äänen laatu/taajuus varmasti vaikuttaa miten kuuluu sisälle.

Muoks.: Itsellä kesällä ja talvella 225/45 ja kesärenkaat alkuperäiset kohtuu äänekkäiksi mainostetut Turanzat, jotka saattavat vähän antaa tasoitusta asiaan...
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 551
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Nastoja minäkin käytän, enkä huomaa edes mitään kovin oleellista eroa äänimaisemassa (nastat vs. kesärenkaat), vaikka olen jo muutaman renkaanvaihtosesongin tolla ajellut. Viimeksi kun 2016 koeajoin uusia autoja, niin en mä huomannut että mikään näistä olisi ollut selvästi äänekkäämpi tai hiljaisempi muihin verrattuna: Astra, Octavia, Focus, Ceed, i30. Olisikohan noissa Korealaisissa vähän enemmän kuulunut moottoriääniä, mutta ei mitenkään häiritsevästi. Kai mä olen sitten kuuro, kun mulle kelpaa mikä vaan. :)

Ens kerralla en aio muita koeajaakaan, kuin Astran ja Octavian. Kovasti alkoi Octavia kiinnostamaan sen jälkeen, kun niihinkin vihdoin saa ratinlämmittimen.
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 347
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja kjans »

Joo ei se Astra äänekkäämpi ole kuin muut hintaluokassaan, ihan hyvää peruslaatua. Hiljaisempi tämä on kuin edellisen korimallin Mazda 6 esimerkiksi, samaten ceed humisi ihan samanlailla mutta moottori kuului sisään vielä enemmän. Itsellä vaan teki mieli hiljaisempaa kun kerran yli 20k€ laitoin autoon kiinni, niin siksi ostin satasella tavaraa ja tein muutaman tunnin hommia lisäeristyksen parissa. Ensimmäisen koeajon tein aikanaan Astralla jossa oli acoustic pack, ja omani kyllä kaupasta ajettuna piti kovempaa mökää kuin se niin sekin vaikutti kun tiesi millainen tämä voisi olla :)
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
Pete66
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 69
Liittynyt: 13 Loka 2016, 22:17

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Pete66 »

Ääni Contin talvirenkaille nastoilla tai ilman. Erittäin hyvä rengas ajaa myös paljaalla tiellä. Ei löysä niinkun Nokia ja helkkarin hiljainen.
Omassa toki J Astrassa kun ostin piti tulla Contit mutta ei ollut kerinny ja laittoivat Hakat alle oli auto aivan järkyttävän huono ajettava ja meluisa. 1500km jouduin niillä ajaan ennnekuin saivat Contit ja maailma muutta todella positiiviseksi.
Seuraavaksi koitan kitkan koska mielestäni niiden suorituskyky on parantunut huimasti muutaman vuoden ajalla.
Se nasta auttaa aavistuksen kovalla jäällä mutta lumellahan siitä ei oo mitään apua ja iloo.
Metula
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 263
Liittynyt: 24 Tammi 2018, 20:22

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Metula »

Uusi focus on selvästi hiljaisempi kuin astra tai vanha focus. Astran ratinlämmitys on yhtä tyhjänkanssa :D
Avatar
otj
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:24

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja otj »

Kyllä se ratinlämmitys toimii Astrassa oikein hyvin. Joillain on ollut viallisia ratteja.
Metula
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 263
Liittynyt: 24 Tammi 2018, 20:22

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Metula »

Tuleeko ihan selvästi kuumaksi parissa minuutissa? Ei mulla ainakaan kuumaksi tule, just huomaa että hiukan lämpimämpi. Yläosasta enemmäkseen, muualta ei tiedä onko päällä vai ei.
JP_Vette
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 218
Liittynyt: 14 Loka 2016, 17:13

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tulee viides minuutis niin epämukavan lämpöseks, ettei sitä jatkuvasti voi pitää päällä. Eli erinomainen kohmeiden sormien lämmittäjä, ku muutamas minuutis toi kabiiniki lämpenee sähkövastuksen ansiosta.
Juha2U
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 117
Liittynyt: 20 Kesä 2018, 11:42

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Juha2U »

Tulee se ratti selkeästi lämpimäksi, ehkä 2-3 minuutin sisällä. Eniten niiltä kohdilta, joilla käsien pitäisi olla kiinni ratissa. Sitten otan yleensä pois, koska kalseus on hävinnyt. Mielestäni erittäin mukava varuste käytännössä, en halua jatkossa olla ilman.
kjans
'Senator'
'Senator'
Viestit: 347
Liittynyt: 04 Loka 2010, 16:06

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja kjans »

Metula kirjoitti: 20 Syys 2018, 08:45 Tuleeko ihan selvästi kuumaksi parissa minuutissa? Ei mulla ainakaan kuumaksi tule, just huomaa että hiukan lämpimämpi. Yläosasta enemmäkseen, muualta ei tiedä onko päällä vai ei.
Tuossa viime viikolla kun oli aamulla +5 lämmintä, niin ratti oli lämmin jo melkein pihasta lähtiessä. Talvipakkasillakin yleensä parisen minuuttia riittää että pinta on jo lämmennyt sille tasolle että voi ajaa ilman hanskoja, paukkupakkasilla (-15...-20) tarvitsee muutaman minuutin jotta lämpö alkaa tuntua hanskojen läpi, auto kun on niin kylmä ettei viitsi ottaa vielä hanskoja pois siinä vaiheessa. Lämpiää tosiaan ensin sieltä sivuilta missä on "kädenpaikat" ja hitaammin muualta.

Itse en kyllä haluaisikaan rattia kuumaksi, vaan lämpimäksi jotta siitä on miellyttävä pitää kiinni eikä kylmä ratti palelluta käsiä. Tuossakin se muuttuu kuumaksi jos pidemmän aikaa päällä pitää, mutta itse napsautan yleensä aika nopeasti pois ja jos ratti jäähtyy uudestaan niin otan hetkeksi uudestaan lämmöt päälle.

Ratinlämmitin on kyllä sellainen varuste, että sen hyödyllisyyden tajuaa vasta kun sitä on käyttänyt. En osannut edes kaivata sitä ennen kuin vaimon Kiaan sellainen tuli ja nykyään en kyllä mielelläni enää ostaisi autoa ilman sitä, mahtavaa kun voi talvellakin ajaa mukavasti ilman hanskoja :peukku:
-(z)- Astra K ST 1.4T 150hv AT
Vastaa Viestiin