Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12734
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Joo ei oo skoda ittiäkää vielä sytyttäny ikinä, on tosi halvan tuntuinen sisältä eikä ajoominaisuudetkaan ole vielä luottamusta saaneet puolelleen. Vaikka astra edustaa "pientä" autoa niin silti esim. takana on jalkatilaa enempi kuin joissain kalliimmissa priimium merkeissä valitettavasti.
mvi10
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 48
Liittynyt: 18 Marras 2005, 10:56

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja mvi10 »

Joo aina joku ärsyttää, katsotaan mitä Skodassa tulee vastaan. Tällä kertaa vaan ärsytyskynnys ylittyi. Fordit ja Opelit on nyt kokeiltu yli kymmenen vuoden ajalla, nyt jotain muuta sitten.
miata
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 139
Liittynyt: 16 Tammi 2017, 10:25

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja miata »

Mie vaihdoin Octavian Astraan ja alkuvuodesta vaihtuu takasin. Varsinkin alussa Astrassa ärsytti moni asia ja olen samaa mieltä että tässä on liiankin moni juttu toteutettu vähän sinne päin. On noihin omituisuuksiin jo ehtinyt tottua ja onhan Astra tavallaan tosi hyvä auto, ei tän kanssa mitään ongelmia ole ollut. Pikku hiljaa olen ruvennut jopa tykkäämään. Skodassa vaan moni juttu on toteutettu fiksummin siten ettei juuri mikään ärsytä. Molemmista kun ottaisi hyvöt puolet niin saisi pirun hyvän auton. Esim. Start/stopin toteutuksessa Skodalla on paljon opittavaa Opelilta.
Astra 1.4AT innovation ST my16.5 vm17
Kuva
marlii
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 205
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:37

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja marlii »

miata kirjoitti:Mie vaihdoin Octavian Astraan ja alkuvuodesta vaihtuu takasin. Varsinkin alussa Astrassa ärsytti moni asia ja olen samaa mieltä että tässä on liiankin moni juttu toteutettu vähän sinne päin. On noihin omituisuuksiin jo ehtinyt tottua ja onhan Astra tavallaan tosi hyvä auto, ei tän kanssa mitään ongelmia ole ollut. Pikku hiljaa olen ruvennut jopa tykkäämään. Skodassa vaan moni juttu on toteutettu fiksummin siten ettei juuri mikään ärsytä. Molemmista kun ottaisi hyvöt puolet niin saisi pirun hyvän auton. Esim. Start/stopin toteutuksessa Skodalla on paljon opittavaa Opelilta.
Itse koeajoin viime keväänä 1.4 stylen. Oli hyvä ajaa ja yllättävän hiljainen Continental nastoilla. Jotain räminää havaitsin valtatiellä. Ton paketin hinta talvirenkailla ja lämmittimillä on jäätävä muistaakseni 31000 EUR. Se Octavian stylen verhoilu ei miellyttänyt minua. Astran varusteet, sprottisempi muotoilu, hinta, kiinnostavuus ja muutama muu seikka sai pysymään Opelissa. Oma auto tarjouksien jälkeen maksoi hilkkeineen 29000 EUR. Nyt huonoilla laduilla ajaen meno on ollut parempaa kuin J:n kanssa. Olen tyytyväinen mutta arvostan tiettyjä Octavian ominaisuuksia.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
TexasMan
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 177
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 19:25

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja TexasMan »

Sami1989 kirjoitti:Moro!

Mikähän voisi olla, kun 26tkm ajettu astra k 1.6cdti pitää käynnistäessä melko äänekkään rohahduksen/rallatuksen? Ääni ilmenee ainoastaan silloin kun auton käynnistää ja kestää n.1-2 sek kun auto hörähtää käyntiin ja tulee konehuoneen puolelta tämä ääni joka kuuluu selvästi myös auton sisälle. Ei ole kovinkaan metallisen rallatuksen kuulonen vaan melko pehmeä ääni. Tekee tuon kylmällä ja kuumalla koneella. Alkuun (15tkm->)oli melko satunnaista tuo ääni, eli teki tyyliin kerran kuussa, mutta nyt tällä viikolla on tehnyt melkeimpä joka startin yhteydessä tuon. Takuuta autossa on vielä reilusti ja tarkoitus olisikin maanantaina soitella länsiautoon asiasta, mutta ajattelin kysäistä täälläkin jos jollain on samaista ongelmaa ilmennyt?
Moikka, mulla pitää samanlaista ääntä. Ei kuulemma ole mitään vakavaa, vaan on kuulemma 'ominaisuus'.
Itseäni tuo ääni ei ole häirinnyt/vaivannut, enkä edes tiedä tuleeko tuo ääni joka kerta. Taidan olla liian tottunut siihen? :lol:
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

TexasMan kirjoitti:
Sami1989 kirjoitti:Moro!

Mikähän voisi olla, kun 26tkm ajettu astra k 1.6cdti pitää käynnistäessä melko äänekkään rohahduksen/rallatuksen? Ääni ilmenee ainoastaan silloin kun auton käynnistää ja kestää n.1-2 sek kun auto hörähtää käyntiin ja tulee konehuoneen puolelta tämä ääni joka kuuluu selvästi myös auton sisälle. Ei ole kovinkaan metallisen rallatuksen kuulonen vaan melko pehmeä ääni. Tekee tuon kylmällä ja kuumalla koneella. Alkuun (15tkm->)oli melko satunnaista tuo ääni, eli teki tyyliin kerran kuussa, mutta nyt tällä viikolla on tehnyt melkeimpä joka startin yhteydessä tuon. Takuuta autossa on vielä reilusti ja tarkoitus olisikin maanantaina soitella länsiautoon asiasta, mutta ajattelin kysäistä täälläkin jos jollain on samaista ongelmaa ilmennyt?
Moikka, mulla pitää samanlaista ääntä. Ei kuulemma ole mitään vakavaa, vaan on kuulemma 'ominaisuus'.
Itseäni tuo ääni ei ole häirinnyt/vaivannut, enkä edes tiedä tuleeko tuo ääni joka kerta. Taidan olla liian tottunut siihen? :lol:
Ajamattomista 1,3cdti corsista kuuluu kaikista sellainen sikamainen röhähdys joka kestää juurikin tuon 1-2s ja kuuluu ulkona mutta ei sisällä hallissa :D
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Sami1989
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 16 Joulu 2017, 15:24

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Sami1989 »

TexasMan kirjoitti:
Sami1989 kirjoitti:Moro!

Mikähän voisi olla, kun 26tkm ajettu astra k 1.6cdti pitää käynnistäessä melko äänekkään rohahduksen/rallatuksen? Ääni ilmenee ainoastaan silloin kun auton käynnistää ja kestää n.1-2 sek kun auto hörähtää käyntiin ja tulee konehuoneen puolelta tämä ääni joka kuuluu selvästi myös auton sisälle. Ei ole kovinkaan metallisen rallatuksen kuulonen vaan melko pehmeä ääni. Tekee tuon kylmällä ja kuumalla koneella. Alkuun (15tkm->)oli melko satunnaista tuo ääni, eli teki tyyliin kerran kuussa, mutta nyt tällä viikolla on tehnyt melkeimpä joka startin yhteydessä tuon. Takuuta autossa on vielä reilusti ja tarkoitus olisikin maanantaina soitella länsiautoon asiasta, mutta ajattelin kysäistä täälläkin jos jollain on samaista ongelmaa ilmennyt?
Moikka, mulla pitää samanlaista ääntä. Ei kuulemma ole mitään vakavaa, vaan on kuulemma 'ominaisuus'.
Itseäni tuo ääni ei ole häirinnyt/vaivannut, enkä edes tiedä tuleeko tuo ääni joka kerta. Taidan olla liian tottunut siihen? :lol:

Eipä tuo itseänikään niin kauheesti hiritsisi jos se olisi kuulunut alusta asti, mutta kun alkoi yhtäkkiä satunnaisesti pitämään ääntä ja nyt melkeen joka startilla niin ei tunnu normaalilta.
LeonM
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 33
Liittynyt: 29 Maalis 2016, 21:36

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja LeonM »

Niin, mitäpä sitä 23 kiloeurolla saisi kuin pikkuauton. Itellä ollut tää 1.4:n 1,5 vuotta ja olen tottumassa sen kummallisuuksiin. Onneksi ei ole tielle jättänyt. Nyt pimeillä keleillä ajaessa olisin edelleen kaivannut käsisäätöistä taustapeiliä, koska tuo Astran automaattisesti tummuva ei mielestäni mustu riittävästi kun sitä vertaa muinaisen Octavian vastaavaan. Olisipa saanut edes valita käsisäätöisen taustapeilin.
LeonM
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 33
Liittynyt: 29 Maalis 2016, 21:36

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja LeonM »

Ajettavuus on kumminkin ihan ok luokassaan. Mitä nyt viime viikonlopun loskassa vähän veteli contin kitkoilla. Tosin taisi vedellä kaikilla ajoneuvoilla täällä Hämeessä. Ojanpenkoilla näkyi useita läheltä piti jälkiä. ;)
JPopeli
'Senator'
'Senator'
Viestit: 328
Liittynyt: 04 Loka 2017, 13:50

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

Ajettavuus yhdessä saatavilla olevien varusteiden kanssa sekä hinta suhteessa ominaisuuksiin on K:ssa parasta. 30 keurolla on jo kunnon varusteen mukana. On suuntavakautta, ei tarvi tehdä jatkuvasti pieniä korjausliikkeitä, ei ole kovin herkkä tuulelle, ei ole mutteriohjausta,jne. Ja hyvällä tavalla pikkuautomainen ajettavuudeltaan, kiva ajella mutkapätkiäkin. Tosin aikoinaan uutena Vectra C farkku pitkine akselivälineen kulki näillä loskakeleillä kuin juna tähän verrattuna.
miksman
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 28 Heinä 2008, 21:32

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja miksman »

Onko kukaan onnistunut pääsemään keskikonsolin sulakerasiaan käsiksi? Ohjekirjassa neuvotaan sovittamaan välikappale siihen kannen "metalli-osaan" -> ruuvari ujutetaan välikappaleen läpi -> suoraa vetoa ulospäin. Minulla ei kantti kestä vetää voimalla, kun kansi taipuu luokille ja on pirun tiukasti keskikonsolissa kiinni.
JP_Vette
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 218
Liittynyt: 14 Loka 2016, 17:13

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Voimaa ja vääntöä kannen alta. Vasen eli kuskin puoli pitää vetää auki, oikea puoli on "sivuttaisliikkeellä" kii.
miksman
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 28 Heinä 2008, 21:32

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja miksman »

Juu lähtihän se sulakerasian kansi, kun uskalsi vetää. Tutkat ja kuollen kulman häly lakkasivat toiminnasta. Sulakkeen vaihto ei auttanut asiaa. Saavat huollossa katsoa.
JP_Vette
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 218
Liittynyt: 14 Loka 2016, 17:13

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Mä oikeen pyysin huoltoa sammuttamaan tutkan pysyvästi, mutta eivät suostuneet/osanneet/saaneet. Pyydä sit huollosta rikkinäinen osa mukaan niin mä ostan sen sulta :bonk:
TerOpel
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 90
Liittynyt: 18 Kesä 2016, 19:58

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja TerOpel »

Rookeri kirjoitti:Täh? Tuohan toimii juuri niin kuin on suunniteltikin? Kuvittele tilanne että ajat kotoa kauppaan. Parkissa lyöt ovet lukkoon kakesta. Käyt kaupassa ja tuut 2-3 ruokaostoskassin kanssa. Takakontille ja jalalla pyyhkäsy nii saat laskea kassit suoraan takakonttiin sen sijaan että kastelet kassit laskemalla ne maaha loskapaskaan kaivaakses taskusta avaimia avatakses lukon. :)
Olisivat saaneet suunnitella tavaratilan rullasuojan vielä silleen että se liikkuu luukun mukana pois tieltä.
Ei o mitään hyötyä heilua jalalla 5 kassia käsissä kun ei voi suoraan konttiin kuitenkaan laittaa ku pitää se verho/rulla nykästä pois tieltä kuitenkin.

Ainoa hyöty jalalla avaamisessa on se, että kun paskasta autoa ei viittis käsin paljon kopeloida.

Tai sitten pitää Opelin mainosvideoita mukaillen jättää rullaverho käyttämättä.
Vastaa Viestiin