Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Meillä oli sama, ekalla Tampereen reissulla edellä kaahavasta b-vectrasta nasta lasiin ja iso häränsilmä, saivat onneksi fiksattua sen olemattomiin.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Sattuuko joku olemaan ilman tavaratilan suojakaukaloa? Olisi yksi ylimääräisenä myynnissä. Tämä siis farkkumalliin.
Insignia ST 1.5 aut -17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mulla menee ensi viikolla kolmatta kertaa kiveniskemä-korjautukseen. Korjaavat määräaikaishuollossa samalla.JiiKoo77 kirjoitti: ↑20 Huhti 2018, 19:56 Uuden Astran sain eilen ja tänään 100km ajon jälkeen tuulilasiin kiveniskeymä ja huomenna tuulilasin korjaukseen lompsis... voiko olla huonompaa tuuria.. Toivottavasti saavat korjattua iskeymän siistiksi eikä ainakaan tarvitsisi vaihtaa lasia. Ei viitsisi heti maksella paria sataa omavastuina
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Onneksi tuli otettua lasiturva...
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mullakin ollut poikkeuksellisen huonoa tuuria Astra K tuulilasin kanssa. Ekassa lasissa useampi pikkuhiljaa tullut särö ja lasinvaihto 30 tkm kohdalla. Nyt tokassa lasissakin on jo 55 tkm kohdalla kaksi isoa säröä. Aiemmilla autoillani olen päässyt 50 - 150 tkm ilman lasin vaihtoa.
Voiko joku muukin vahvistaa tuon, että Astralle ei kelpaa puhelinnumerot +358 muodossa, eli nekö pitää tosiaan laittaa kotimaisessa muodossa, jotta soittajan nimi näkyy? Ollut myös sellaista, että jos muokkaan puhelimessani olevaa yhteystietoa, niin se deletoituu auton ja/tai puhelimen muistista kun BT-yhteys seuraavan kerran yhdistyy... luulin tätä vain Lumian bugiksi, mutta kyllä upouusi Androidikin tekee samaa.
Voiko joku muukin vahvistaa tuon, että Astralle ei kelpaa puhelinnumerot +358 muodossa, eli nekö pitää tosiaan laittaa kotimaisessa muodossa, jotta soittajan nimi näkyy? Ollut myös sellaista, että jos muokkaan puhelimessani olevaa yhteystietoa, niin se deletoituu auton ja/tai puhelimen muistista kun BT-yhteys seuraavan kerran yhdistyy... luulin tätä vain Lumian bugiksi, mutta kyllä upouusi Androidikin tekee samaa.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mielenkiintoinen juttu, onkohan K-Astrassa tuulilasi jotenkin sellaisessa kulmassa että siihen ottaa kiveniskeymät helposti ja lujaa?!?
Mullakin on tuulilasi kuin hiekkapuhalluksen jäljiltä, ja sen lisäksi se on vielä vielä kahdesta kohtaa haljennut. Onneksi mullakin on tuo laskuturva, mutta se on omavastuu 200€ ja hiukan ylimääräistä säätöä...
Hmm.., pitääpä selvitellä on jossakin pienempi omavastuu. Joskus olen nähnyt tälläisiä tarjouksia. Vaikka eipä tälläkään hoppu ole, koska nuo halkeamat eivät haittaa kuskin näkökenttää, onneksi.
Mullakin on tuulilasi kuin hiekkapuhalluksen jäljiltä, ja sen lisäksi se on vielä vielä kahdesta kohtaa haljennut. Onneksi mullakin on tuo laskuturva, mutta se on omavastuu 200€ ja hiukan ylimääräistä säätöä...
Hmm.., pitääpä selvitellä on jossakin pienempi omavastuu. Joskus olen nähnyt tälläisiä tarjouksia. Vaikka eipä tälläkään hoppu ole, koska nuo halkeamat eivät haittaa kuskin näkökenttää, onneksi.
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Taitaa olla tuulilasi yhtä hepposta tavaraa kuin konepellin maalipinta...
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Äänieristyskuvissa huomasin takakontissa olevan akun. Onko kaikissa Astroissa 2 akkua, vai onko ainoa akku tuolla? Onko akkujen kpl-määrässä eroa esim. diesel/bensa tai innovation/karvalakki? Muistaakseni mulla on konehuoneessa sen näköinen musta muovikotelo, että sielläkin olis akku.... pitääköhän huomenna tutkia konehuone tarkemmin.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Konehuoneen musta kotelo on sähkökeskus. Ainut akku on kontis.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Uudet lasit paljon heikompia kestoltaan mitä esim. Kymmenen vuotta sitten. Valmistajat julkisuudessa väittää ettei laatua ole heikennetty mutta kyllä ihmisten käytännönkokelukset kertoo karua kieltä siitä kuinka huonokestoisia tänäpäivänä myytävät ruudut ovat.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
En usko että laatu on kovin huonoa mutta esim J astran lasi on ehkä 2mm vahva. Painon säästöä joka paikassa sekä tietenkin kustannusta.
Ennen lasit oli vahvoja ja kesti kyllä paremmin.
Ennen lasit oli vahvoja ja kesti kyllä paremmin.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kyllä se kuitenkin niin taitaa olla että nykyautoissa tuulilasi on yhä enemmän osa auton kantavaa rakennetta, joten tuskin näitä olisi heikennetty entisestään, päinvastoin. Olen kyllä kuitenkin samaa mieltä, että pieni kivi/nasta kairaa heti särön lasiin, kuten myös omassa alle 3000km ajetussa kävi. Keula ja konepelti on myös jo haulikolla ammuttu koloista, mutta minkäs teet, motarilla näitä lentää, vaikka turvaväli olisi kunnossa.
- Astra K -18 stw 1,6 cdti innovation more at6 -
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kuuluuko tämmöset takavalot toukassa matrix-valojen yhteyteen vai mihin yleensäkkään?
Astra ST 1.0 Innovation+
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kuuluvat Led-Matrixien yhteyteen. Halogeenilamppuisessa on takavalot hehkulampuilla.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ihan mielenkiinnosta, onko kyse metalliväristä, vai tavallisesta?
Mullakin tais olla muutamia kiveniskeytymiä konepellissä, mutta ei nyt ainakaan mitenkään järjettömän paljoa. Tai ainakin näin muistelen. Toivottavasti nekin muutamat kiveniskeymät ovat poistuneet konepellistä pintakäsittelyn yhteydessä myllytys vaiheessa. Tänään pitäisi saada auto takaisin pintakäsittelystä, odottavan aika on piiitkä
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita