Astra K
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Onhan kaasumallissa tulppienkin vaihtoväli puolet pienempi
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
350€ olikin sulat mukana. Pelkkä huolto 310€.1,2sorsa kirjoitti: ↑18 Heinä 2018, 17:45Mitä huollossa tehtiin kun noin pirusti maksaa ekahuolloksi?JJH kirjoitti: ↑18 Heinä 2018, 14:12Ois pitänyt viedä Vantaalle, Helsingin LänsiAutossa maksoi eka huolto 350€KPH kirjoitti: ↑17 Heinä 2018, 22:02 Eilen oli eka määräaikaishuolto LänsiAutossa Vantaalla ja hintaa tuli 249€.
Normihuolto+älyboksin- sekä radion päivitys ajot.
Kuvittelenko vai onko auto jotenkin pehmeämpi ajaa ja vaihtaa vaihteetkin huomaamattomammin?
Radio ei ainakaan enää rätise samalla tavalla, mutta seurataan tilannetta...
Siis -17 Astra K 1.4T HB.
Onks muilla kokemuksia noista päivityksistä? Nyt vielä tää ainakin tosi tyytyväinen...
-Jouni
Voitko laittaa vastaavan kuvan niin voi vertailla hinnoittelua?
- Jouni
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Commodore GS V6 1974 ja Insignia CT 2.0T 4x4 2018
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
JJH kirjoitti: ↑20 Heinä 2018, 16:15350€ olikin sulat mukana. Pelkkä huolto 310€.1,2sorsa kirjoitti: ↑18 Heinä 2018, 17:45Mitä huollossa tehtiin kun noin pirusti maksaa ekahuolloksi?JJH kirjoitti: ↑18 Heinä 2018, 14:12Ois pitänyt viedä Vantaalle, Helsingin LänsiAutossa maksoi eka huolto 350€KPH kirjoitti: ↑17 Heinä 2018, 22:02 Eilen oli eka määräaikaishuolto LänsiAutossa Vantaalla ja hintaa tuli 249€.
Normihuolto+älyboksin- sekä radion päivitys ajot.
Kuvittelenko vai onko auto jotenkin pehmeämpi ajaa ja vaihtaa vaihteetkin huomaamattomammin?
Radio ei ainakaan enää rätise samalla tavalla, mutta seurataan tilannetta...
Siis -17 Astra K 1.4T HB.
Onks muilla kokemuksia noista päivityksistä? Nyt vielä tää ainakin tosi tyytyväinen...
-Jouni
Voitko laittaa vastaavan kuvan niin voi vertailla hinnoittelua?
- Jouni
IMG_20180720_160537__01.jpg
1,5 litraa enempi mennyt öljyä mitä 1,4menee ja siittä otettu 20e litra.
Mutta on silti kallis. Toki tuo on helsingissä eikä pohjanmaalla.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Astra rupesi haluamaan vaihtoon. Ulkona +20 ja pilvistä/sateista, välillä menee ilmastointi itsestään päälle ja puhaltaa jääkylmää. Nappiin ei syty valoa eikä ilmastointia saa pois, lämpöä lisäämällä työntää sitten kosteaa lämmintä hetken kunnes taas jäädyttää. Ilmeisesti liittyy sadetunnistimeen, luulee varmaan sateella tarvitsevan huurteen poistoa.
Joskus aiemmin itsestään laittanut seisomisen aikana AC päälle, mutta silloin palaa napissa valo ja sen saa pois.
Samoin webaston käytön jälkeen puhallus täysillä ja kylmällä ac päällä. Kivasti lähtee se lämpö ulos, no ainakin herää aamuisin...
Joskus aiemmin itsestään laittanut seisomisen aikana AC päälle, mutta silloin palaa napissa valo ja sen saa pois.
Samoin webaston käytön jälkeen puhallus täysillä ja kylmällä ac päällä. Kivasti lähtee se lämpö ulos, no ainakin herää aamuisin...
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mitäs porukka mieltä 2. vuoden huollon hinnasta:
Ajoneuvolle ... Huollon kustannusarvio on 340€ (sis. tarkastushuollon, moottoriöljyn (yht. 40€), öljynsuodattimen, raitisilmasuodattimen, takalasin sulan, jarrunesteen ja työt).
Ajoneuvolle ... Huollon kustannusarvio on 340€ (sis. tarkastushuollon, moottoriöljyn (yht. 40€), öljynsuodattimen, raitisilmasuodattimen, takalasin sulan, jarrunesteen ja työt).
Astra K ST 1.4T 150hv AT
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Edullinen. Täällä olisi varmaan samaa luokkaa ilman takalasinpyyhkijää (~15e)
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Raision Länsiautosta sain tuollaisen laskun. Öljyt Motonetista 35€.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Corsa E OPC
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mistähän syystä navigaattori arvioi saapumisajan aivan poskelleen? Tänäänkin meni 250 kilometrin reissu todellisuudessa tunnin nopeammin. Varsinkin liikkeellä lähtiessä aikataulut on aivan höpöhöpöä. Tästähän on ollut kyllä juttua jo aiemminkin. Onko tähän olemassa mitään päivitystä?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Hauska juttu kävi mulla tämän kanssa, kun kävin tuolla Turun Eurotuonti / Turun Merkkihuollossa juhannuksen jälkeen ja sovin että tuon autoni huoltoon heinäkuun viimeisellä viikolla. Osat voi tilata valmiiksi hyllyyn. Huollon tarkka ajankohta oli tarkoitus sopia myöhemmin. Soittelin tämän viikon keskiviikkona sinne sopiakseni huoltoa ensi viikolle, vaan eivätpä olleetkaan tilanneet noita tarvittavia suodattimia, ensin sanottiin että kyllä he saavat noi suodattimet ensi viikoksi. Soittivat hetken päästä takaisin, etteivät saakaanTexasMan kirjoitti: ↑27 Kesä 2018, 20:27 Moikka,
Mulla on lähenemässä autoni huolto, selvittelin hieman noita huoltojen hintoja. Autollani on ajettu noin 62000 km.
Länsiauto 550€
Turun Eurotuonti / Turun Merkkihuolto 214€
Motonet, pelkät osat+öljy 150€
Noi hinnat sisältävät samat, alkuperäiset osat: raitisilma-, öljyn-, polttoaine- ja moottorin ilmansuodattimet + öljyt (Dexos2). Länsiauton ja Turun Eurotuonti / Turun Merkkihuollon hinnat sisältävät myös luonnollisesti noiden osien lisäksi niiden vaihtotyön. Länsiautohan tekee vielä niitä tarkastuksia maahantuojan/valmistajan ohjeistuksen mukaan, jotka siis sisältyvät myös tuohon hintaan.
Aikamoinen hintaero kuitenkin?
Koska mun autossa ei ole enää takuuta voimassa, taidan valita tuon Turun Eurotuonti / Turun Merkkihuollon. Väliöljynvaihto tehtiin jo samassa paikassa.
No sovittiin sitten että ilmoittelevat kun saapuvat. Ei tää ihan lupaavasti alkanut.
Autoni menee maanantaina ilmastointihuoltoon Länsiautoon, ei oikein meinaa tulla tarpeeksi kylmää helteillä. Maksaa 79€ + kylmäaine 0.26 € / gramma. Onkos muilla auto pysynyt miellyttävänä helteillä? Onko muilla ollut tarvetta teettää ilmastointihuoltoa?
Alla toisen vuosihuollon lasku viime vuoden elokuulta. Loppusumma on 345€, ei tehty jarrunesteiden vaihtoa. Taitaa olla hieman laskenut tuo perustarkastusmaksu (Inspection after 2, 6, 10 years -rivi)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Samahan se on perusnavienki kans. saapumisaika vaihtelee nopeuden mukaan miten matka etenee.Nilemma kirjoitti: ↑20 Heinä 2018, 23:27 Mistähän syystä navigaattori arvioi saapumisajan aivan poskelleen? Tänäänkin meni 250 kilometrin reissu todellisuudessa tunnin nopeammin. Varsinkin liikkeellä lähtiessä aikataulut on aivan höpöhöpöä. Tästähän on ollut kyllä juttua jo aiemminkin. Onko tähän olemassa mitään päivitystä?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Toi Here on ihan oma lukunsa. Turusta Kustaviinki antaa 2h matka-ajaks ja sen ajaa mopoautollaki siihen kahteen tuntiin. Googlen ennusteeseen pystyy ajaan 5min tarkkuudella. Oli ruuhkaa tai ei.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Pari päivää sit kiinnitin huomion ihan samaan. Auton asetuksista löytyy muistaakseni mukavuusasetuksista automaattinen huurteenpoisto päällä/pois mutta ylläriylläri pois ottaessa ei siitä ollut hyötyä. Oma tahto opelilla on näemmä kova.Metula kirjoitti: ↑20 Heinä 2018, 17:13 Astra rupesi haluamaan vaihtoon. Ulkona +20 ja pilvistä/sateista, välillä menee ilmastointi itsestään päälle ja puhaltaa jääkylmää. Nappiin ei syty valoa eikä ilmastointia saa pois, lämpöä lisäämällä työntää sitten kosteaa lämmintä hetken kunnes taas jäädyttää. Ilmeisesti liittyy sadetunnistimeen, luulee varmaan sateella tarvitsevan huurteen poistoa.
Joskus aiemmin itsestään laittanut seisomisen aikana AC päälle, mutta silloin palaa napissa valo ja sen saa pois.
Samoin webaston käytön jälkeen puhallus täysillä ja kylmällä ac päällä. Kivasti lähtee se lämpö ulos, no ainakin herää aamuisin...
Astra ST 1.0 Innovation+
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Googlella lienee enemmän dataa ongittuna ihmisten puhelimista niin saavat tarkemmin määritettyä matka-ajat.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Minulla alkoi vihellys 20 tkm kohdalla, mutta kuvittelisin sen tulevan mielummin turbosta kuin automaattiaskista. Valittelin siitä 30 tkm huollossa, mutta Länsiauto Espoo ei kuullut sitä vihellystä ollenkaan. Sitten 60 tkm huollossa en enää jaksanut valittaakaan, kun ei tuo ole siitä sen pahemmaksi muuttunut. Muutaman sekunnin ajan yleensä viheltää jossain 2000 rpm tasakaasulla.
-Asko
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tiistaina ajoin lähes 400 km siivun keskipäivän helteessä, 4 hlöä kyydissä. Astra ST 1.4T, korin väri perusvalkoinen.
Ratin oikealla puolella oleva suutin kiinni, ettei jäädytä sormia, kaikki muut suuttimet auki. Ilman ohjaus pakotettu tuulilasille + matkustamon yläosaan. Liikkeellelähtöjen yhteydessä hetkellisesti myös jalkatilaan. Ennen tuota tietysti parkissa pidetty kaikki 4 ikkunaa muutaman sentin raollaan ja startin jälkeenkin ensimmäiset sadat metrit ajetaan kaikki ikkunat täysin auki, niin ilmastoinnille jää tehtäväksi enää "pelkkä viimeistely". Sitten vielä ajetaan takaikkunat hieman raollaan, ettei puhaltimen tarvi ylipainetta vastaan puskea.
Lämpötilapyyntö väännetty 15 C alapuolelta löytyvään LO -asentoon, että tulee varmasti pelkkää kylmää eikä mitään lämpimän sekoitusta.
Paljonkos noita puhallinnopeuksia tuossa automaatti-ilmastoinnissa onkaan, vissiin 8 eri nopeusvaihtoehtoa? Matka-ajossa tehoa tuli vaihdeltua 3 ja 4 nopeuksien välillä. Eli, kyllä siis auto pysyi riittävän viileänä ja viileämmäksikin sen olisin halutessani saanut, vaikka ulkona oli 31C keskipäivän auringonpaahde. Normaaleilla suomalaisilla kesäkeleillä riittää puhallinnopeudeksi 1 tai 2, kunhan lämpötilapyyntö pidetään siellä LO -asennossa.
PS. Perjantaina puolestaan ajelin ukkoskuurojen jälkeisessä +30C "vesihöyryssä" saman 400 km siivun kotiinpäin. Nyt puolestaan oli ongelmana se, että ikkunat pyrkivät huurtumaan ulkopuolelta, kun olivat niin kylmiä. Ensin otin puhalluksen pois tuulilasilta, mutta sitten huurtui etusivuikkunat. Sitten laitoin puhalluksen takaisin tuulilasille ja käyttelin vaan lasinpyyhkijöitä, vaikka ei enää vettä satanutkaan.
-Asko