Astra K
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Sisään ajo määrittää.jonkin verran öljykulutusta.
Wag tdi meillä 57-280tkm. Litran halusi lisää 10-16tkm kohdalla vaihdosta ja uudestaan 5tkm myöhemmin jolloin öljyt tuli vaihdettua. Omasta mielestäni litra/10tkm on normaalin raja ilman vuotoja. Ei ole tarvinyt töissä vaihtoauto.oopeleihin lisätä öljyä kuin joitakin desejä muutamiin ooppeleihin. RS tdi octaviaan meni 1,2litraa 6tkm huollon jälkeen
Wag tdi meillä 57-280tkm. Litran halusi lisää 10-16tkm kohdalla vaihdosta ja uudestaan 5tkm myöhemmin jolloin öljyt tuli vaihdettua. Omasta mielestäni litra/10tkm on normaalin raja ilman vuotoja. Ei ole tarvinyt töissä vaihtoauto.oopeleihin lisätä öljyä kuin joitakin desejä muutamiin ooppeleihin. RS tdi octaviaan meni 1,2litraa 6tkm huollon jälkeen
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 84
- Liittynyt: 25 Loka 2016, 12:01
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Sellaista viileää, ei varsinaisesti kylmää. Olikohan kesän lämimin päivä 24-25 astetta ja se oli ihan liikaa, hikee pukkas. Vastaavasti talvella -20 eikä tarvi pipoo ottaa pois päästä pidemmälläkään matkalla. Automaatti tarvii kylä ottaa pois kun puhaltaa kylmää täydellä teholla moottorin kylmetessä webastosta huolimatta.Jilex kirjoitti:Täällä 1.6 bensaturbo AT farkku. Tyhjäkäynti kuulostaa tutulta - täristää epätasaisesti. Kierroslukumittari ei tuolloin kuitenkaan liiku.JJH kirjoitti:Onko kenelläkään, jolla on 1.6 bensa turbo, tyhjäkäynti ollu epätasaista? Itse olen laittanut sen merkille, jaksan kyllä odottaa ekaan huoltoon asian kanssa.
- Jouni
Onko muilla ilmastoinnin "kylmä" oikeasti kylmää vai "viileää"? Vasta kesä ajettu ja välillä vähän heikkotehoiselta tuntui.
Astra K 1.6 CDTI A
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Pitää kirjoitella omia kokemuksia uuden astran omistajana, taustana vaihto Corsasta Astraan. Corsa oli mallia -15 ja syynä vaihtoon ihan vain Corsan pienuus nykyiseen elämäntilanteeseen. Toisaalta myös corsa oli aika kebabmallia varustelultaan.
Nyt alla siis 1.0T ECT5 Innovation Plus, sähkösäätöisillä nahkapenkeillä, led:eillä ja webastolla.
Täällä tuntuu olevan aika paljon valitusta parkkitutkien äänestä, opel eye:n tunnistimista yms.
- Omalla viikon kokemuksella onhan noi tutkat äänekkäät kun mennään ihan lähelle, mutta kun ollaan kauempana esteestä ei äänikään ole niin voimakas. Vääntäisin kyllä ääniä pienemmälle ja ei järkeä että huutaa jos auto on vapaalla.
- Kaistavahti, Etäisyyshälytys ja kuolleenkulman tunnistimet toimineet tähän mennessä ainakin moitteetta. Välillä liikennemerkki vaihtuu esim. länsiväylällä koska navissa rajoitus 100, mutta kamera näkee 80. Tästä johtuen seilaa välillä turhaan eri rajoitusten välillä.
- Kuolleenkulman tunnistinkin toiminut moitteetta ja en vielä ainakaan turhia hälyjä ole havainnut.
- Penkit on ihan mahtavat verrattuna mihin tahansa millä ajanut. Voittaa A-sarjan mersun urheilupenkit selkeästi vaikka nämäkin oli hyvät istua. Hierontatoiminto on ihan ok, mutta tästä ei minulla vertailukohtaa ole. Auttaa kyllä alaselkään hyvin.
- Moottori on yllättävän pirteä. En odottanut tältä juurikaan, mutta tuntuu lähtevän mukavasti liikkeelle ja pärjää erittäin mukavasti liikenteen seassa. Eihän tässä hirveästi tehoa ole, mutta sopii erinomaisesti pk-seudun teille ja ei rampeilla kiihdytellessäkään ole kaivannut nopeampaa kiihtymistä.
Led valoista yksi kysymys kanssa, lähivalot tuntuu olevan suunnattu todella alas. Kuvio on törkeän leveä, mutta kantama vaikuttaa aika lyhyeltä. Voiko näissä olla suuntausvirhettä, kun noiden pitäisi automaattisesti hoitaa korkeussäätö?
Mistä tietää että webasto lähtee automaattisesti käyntiin? Vanhassa corsassa kuului selkeä ääni kun webasto käynnistyi, mutta en ainakaan ole vielä huomannut että webasto menisi automaattisesti päälle. Tämä ei olisi ainakaan minulle kovin toivottavaa, koska ajot suht lyhyitä.
Nyt alla siis 1.0T ECT5 Innovation Plus, sähkösäätöisillä nahkapenkeillä, led:eillä ja webastolla.
Täällä tuntuu olevan aika paljon valitusta parkkitutkien äänestä, opel eye:n tunnistimista yms.
- Omalla viikon kokemuksella onhan noi tutkat äänekkäät kun mennään ihan lähelle, mutta kun ollaan kauempana esteestä ei äänikään ole niin voimakas. Vääntäisin kyllä ääniä pienemmälle ja ei järkeä että huutaa jos auto on vapaalla.
- Kaistavahti, Etäisyyshälytys ja kuolleenkulman tunnistimet toimineet tähän mennessä ainakin moitteetta. Välillä liikennemerkki vaihtuu esim. länsiväylällä koska navissa rajoitus 100, mutta kamera näkee 80. Tästä johtuen seilaa välillä turhaan eri rajoitusten välillä.
- Kuolleenkulman tunnistinkin toiminut moitteetta ja en vielä ainakaan turhia hälyjä ole havainnut.
- Penkit on ihan mahtavat verrattuna mihin tahansa millä ajanut. Voittaa A-sarjan mersun urheilupenkit selkeästi vaikka nämäkin oli hyvät istua. Hierontatoiminto on ihan ok, mutta tästä ei minulla vertailukohtaa ole. Auttaa kyllä alaselkään hyvin.
- Moottori on yllättävän pirteä. En odottanut tältä juurikaan, mutta tuntuu lähtevän mukavasti liikkeelle ja pärjää erittäin mukavasti liikenteen seassa. Eihän tässä hirveästi tehoa ole, mutta sopii erinomaisesti pk-seudun teille ja ei rampeilla kiihdytellessäkään ole kaivannut nopeampaa kiihtymistä.
Led valoista yksi kysymys kanssa, lähivalot tuntuu olevan suunnattu todella alas. Kuvio on törkeän leveä, mutta kantama vaikuttaa aika lyhyeltä. Voiko näissä olla suuntausvirhettä, kun noiden pitäisi automaattisesti hoitaa korkeussäätö?
Mistä tietää että webasto lähtee automaattisesti käyntiin? Vanhassa corsassa kuului selkeä ääni kun webasto käynnistyi, mutta en ainakaan ole vielä huomannut että webasto menisi automaattisesti päälle. Tämä ei olisi ainakaan minulle kovin toivottavaa, koska ajot suht lyhyitä.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
On tuo valokuvio alempana ledeillä mitä oli J:ssä xenonit. Huomaa varsinkin maantiellä että ledit ei paljoa liikennemerkkejä liian kirkkaaksi laita mitä nuo xenonit teki. Ja eikös noissa ledeissäkin ollut joku automaattinen kuvion muutos nopeuden perusteella. Eli leveämpi kuvio hitaammalla vauhdilla.markusle kirjoitti:
Led valoista yksi kysymys kanssa, lähivalot tuntuu olevan suunnattu todella alas. Kuvio on törkeän leveä, mutta kantama vaikuttaa aika lyhyeltä. Voiko näissä olla suuntausvirhettä, kun noiden pitäisi automaattisesti hoitaa korkeussäätö?
Mistä tietää että webasto lähtee automaattisesti käyntiin? Vanhassa corsassa kuului selkeä ääni kun webasto käynnistyi, mutta en ainakaan ole vielä huomannut että webasto menisi automaattisesti päälle. Tämä ei olisi ainakaan minulle kovin toivottavaa, koska ajot suht lyhyitä.
Alle 10 astetta kun on ulkona lämmintä, niin webasto lähtee automaattisesti päälle auton käynnistymisen jälkeen, jos kone kylmä. Ei tuota nyt kuule mutta alkaa nopeammin puhaltamaan lämmintä ja jos ajo ei ole pitkä, niin kyllä tuon sitten auton sammutuksen jälkeen kuulee että siellä webastokin päällä oli.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ihan samaa huomannut. Corsan halogeenit valaisi liikennemerkit ylempää kuin ledit, mutta muuten valoteho moninkertainen.Nible kirjoitti:On tuo valokuvio alempana ledeillä mitä oli J:ssä xenonit. Huomaa varsinkin maantiellä että ledit ei paljoa liikennemerkkejä liian kirkkaaksi laita mitä nuo xenonit teki. Ja eikös noissa ledeissäkin ollut joku automaattinen kuvion muutos nopeuden perusteella. Eli leveämpi kuvio hitaammalla vauhdilla.markusle kirjoitti:
Led valoista yksi kysymys kanssa, lähivalot tuntuu olevan suunnattu todella alas. Kuvio on törkeän leveä, mutta kantama vaikuttaa aika lyhyeltä. Voiko näissä olla suuntausvirhettä, kun noiden pitäisi automaattisesti hoitaa korkeussäätö?
Mistä tietää että webasto lähtee automaattisesti käyntiin? Vanhassa corsassa kuului selkeä ääni kun webasto käynnistyi, mutta en ainakaan ole vielä huomannut että webasto menisi automaattisesti päälle. Tämä ei olisi ainakaan minulle kovin toivottavaa, koska ajot suht lyhyitä.
Alle 10 astetta kun on ulkona lämmintä, niin webasto lähtee automaattisesti päälle auton käynnistymisen jälkeen, jos kone kylmä. Ei tuota nyt kuule mutta alkaa nopeammin puhaltamaan lämmintä ja jos ajo ei ole pitkä, niin kyllä tuon sitten auton sammutuksen jälkeen kuulee että siellä webastokin päällä oli.
Tuo webasto ei kyllä minulla vaikuta toimivan samalla tavalla. Lämpöä tulee kyllä nopeasti, mutta tuntuu että sähkövastus on sen taustalla. On kuitenkin alkuperäinen webasto.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Testaa weba laittamalla kylmä auto vaikka 1-2 minuutiksi käyntiin ja sammuta. Weba pöhisee vielä jonkin aikaa itsekseen tuon jälkeen
Astra 1.4AT innovation ST my16.5 vm17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mulla väännettiin ajovaloja näyttämään ylemmäksi eka huollossa valitettuani asiasta. Nyt näyttää pidemmälle. En tiedä tapahtuiko säätö jotenkin mekaanisesti vai ohjelmallisesti.markusle kirjoitti:Ihan samaa huomannut. Corsan halogeenit valaisi liikennemerkit ylempää kuin ledit, mutta muuten valoteho moninkertainen.Nible kirjoitti:On tuo valokuvio alempana ledeillä mitä oli J:ssä xenonit. Huomaa varsinkin maantiellä että ledit ei paljoa liikennemerkkejä liian kirkkaaksi laita mitä nuo xenonit teki. Ja eikös noissa ledeissäkin ollut joku automaattinen kuvion muutos nopeuden perusteella. Eli leveämpi kuvio hitaammalla vauhdilla.markusle kirjoitti:
Led valoista yksi kysymys kanssa, lähivalot tuntuu olevan suunnattu todella alas. Kuvio on törkeän leveä, mutta kantama vaikuttaa aika lyhyeltä. Voiko näissä olla suuntausvirhettä, kun noiden pitäisi automaattisesti hoitaa korkeussäätö?
Mistä tietää että webasto lähtee automaattisesti käyntiin? Vanhassa corsassa kuului selkeä ääni kun webasto käynnistyi, mutta en ainakaan ole vielä huomannut että webasto menisi automaattisesti päälle. Tämä ei olisi ainakaan minulle kovin toivottavaa, koska ajot suht lyhyitä.
Alle 10 astetta kun on ulkona lämmintä, niin webasto lähtee automaattisesti päälle auton käynnistymisen jälkeen, jos kone kylmä. Ei tuota nyt kuule mutta alkaa nopeammin puhaltamaan lämmintä ja jos ajo ei ole pitkä, niin kyllä tuon sitten auton sammutuksen jälkeen kuulee että siellä webastokin päällä oli.
Tuo webasto ei kyllä minulla vaikuta toimivan samalla tavalla. Lämpöä tulee kyllä nopeasti, mutta tuntuu että sähkövastus on sen taustalla. On kuitenkin alkuperäinen webasto.
Webasto käynnistyy minulla automaattisesti jopa 10-12 asteen ulkolämpötilassa. Mistään muusta kuin ulkopuolen kohinasta ei käynnissäoloa tiedä. Kakesta sammuttelen weban näillä keleillä aina heti auton käynnistyksen jälkeen.
Helpompaa olisi kyllä irrottaa weban sulakkeet kun tietäis missä ne on
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Ainakin omassa ne webaston sulakkeet on siinä moottoritilan sulakeboksin vieressä. Olikohan kolme sulaketta ja tarra park heaterFisherman kirjoitti:
Mulla väännettiin ajovaloja näyttämään ylemmäksi eka huollossa valitettuani asiasta. Nyt näyttää pidemmälle. En tiedä tapahtuiko säätö jotenkin mekaanisesti vai ohjelmallisesti.
Webasto käynnistyy minulla automaattisesti jopa 10-12 asteen ulkolämpötilassa. Mistään muusta kuin ulkopuolen kohinasta ei käynnissäoloa tiedä. Kakesta sammuttelen weban näillä keleillä aina heti auton käynnistyksen jälkeen.
Helpompaa olisi kyllä irrottaa weban sulakkeet kun tietäis missä ne on
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kiitos, siellähän nuo näyttävät olevan. Uskaltaakohan nuo oikeasti irroittaa ettei sitten mene kaken paritukset tai muut ohjelmoinnit sekaisin?
Jossakin viestiketjussa oli ohje kytkimelle weban virrankatkaisulle, mutta ei mennyt oikein maallikolle perille miten tuo kytketään, olisi kyllä kätevä.
Jossakin viestiketjussa oli ohje kytkimelle weban virrankatkaisulle, mutta ei mennyt oikein maallikolle perille miten tuo kytketään, olisi kyllä kätevä.
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Pystyykö LED valoja säätämään mekaanisesti ylöspäin? Valaisimien vieressä on pari sen näköistä ruuvia että jotain ehkä voisi tehdä?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Uusissa autoissa olisi hyvä olla mukana pelastuskortit, jotta onnettomuustilanteessa pelastajat tietävät, mistä koria leikata. Korttia säilytetään kuskin aurinkolipan välissä. Tässä Astra K:n kortit.
Farkku: https://drive.google.com/file/d/0B_P1r_ ... p=drivesdk
5-ovinen: https://drive.google.com/file/d/0B_P1r_ ... p=drivesdk
Farkku: https://drive.google.com/file/d/0B_P1r_ ... p=drivesdk
5-ovinen: https://drive.google.com/file/d/0B_P1r_ ... p=drivesdk
Ford Kuga 2020 PHEV. Ex-Opelit: Insignia B, Astra K, J ja H, Vectra B
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Onko noissa ledeissä joku moottoritiemoodi jo satasen vauhdissa? Automaattiasennossa jää vasemmalle pientareelle klo10 kohdalle musta kohta, manuaaliasennossa valaisevat paljon paremmin.
Astra 1.4AT innovation ST my16.5 vm17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Moottoritiemoodi aktivoituu 130 km/h vauhdissa. En ole itse havainnut, että olisi eroa valotehossa automaatin ja käsikäytön välissä vielä satasen vauhdissa.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tämä ilmeni motariajon jälkeen, saattaa olla että se moodi jäi päälle vaikka motari loppui ja vauhti tippui. En kokeillut sammuttaa autoa ja testata sitten.
Astra 1.4AT innovation ST my16.5 vm17
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tänään laitoin kitkat alle joten olisi TPMS työkalu myynnissä tarpeettomana
Astra 1.4AT innovation ST my16.5 vm17