Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Aika pitkään ollut GM Opeleissa tuo automatiikka. Löytyy jo ainakin A-Inkusta ja J-Astrasta.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Juu oli jo 2011 vuosimallin Cruzessa ja kummassakin J astrassa. Tosin Cruzen suhteen tajusin ominaisuuden vasta vähän ennenkuin se vaihtui astraan. Ja täysin vahingossa, kun lipsahti avain sormista käynnistyksen yhteydessä. Astrojen ohjekirjat kertoneet asian, mutta cruzen ei.
Tuohon kun sitten 2013-2017 välillä tottui, niin oli sitten vaikeuksia saada muita autoja käyntiin, kun ei muistanut enää että pitää sitä avainta pitää siellä kunnes käynnistyy.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Jos tulee vähääkään ajeltua valaisemattomilla teillä, niin katselisin ihan suosiolla ledivaloilla varustetun mallin. Nuo halogeenivalot ovat umpisurkeat.Viltro kirjoitti: ↑16 Huhti 2020, 08:52 1. ehdokas: Opel Astra Enjoy more 105 MT5 1.0l manuaali. rek 03/2017
Ajettu ~104t km ja ollut leasing autona tähän asti https://www.nettiauto.com/opel/astra/11223651
2. ehdokas: Opel Astra Comfort 105 1.0l manuaali, rek 02/2018
Ajettu ~40t km ja ollut myös leasing käytössä https://www.nettiauto.com/opel/astra/10893658
Nyt haluisinkin kuulla opel miehiltä ja naisilta olisiko tämä uhka vai mahdollisuus itselleni?
Grandlandissa mua suorastaan v*tuttaa se kun nappia täytyy pitää pari sekuntia pohjassa, että moottori käynnistyy. Jos vain nopeasti tökkää, niin ei tapahdu mitään.JPYlöjärvi kirjoitti: ↑18 Huhti 2020, 16:03Valitettavasti tämä toiminto ei toimi PSA Opeleissa, vaihdoin Astran Grandlandiin (1.2 bensaturbo) niin se pitää startata vanhanaikaisesti.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Moottorin starttaus on oikeasti yksi nautinnollisempia hetkiä autoilussa. Ajohanskat on kädessä, aurinkolasit päässä, penkki ja peilit säädetty kohdalleen. Sitten starttaus. huollettu moottori hyrähtää tasaiseen käyntiin, ehkä pari kaasu painallusta kokeellisesti kierroksia nostaen. Baana odottaa.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
^ Kukaan ei vielä vastannut kysymykseeni, miten mahtaa moottori startata 4 vkon seisonnan jälkeen? Onko syytä varustautua jatkoroikalla ja autolaturilla? Pääsenköhän sähköisen takaluukun "ruumasta" kaivamaan apukaapeleita takapenkin kautta?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Oma Astra oli tuon verran käyttämättömänä ja käynnistyi normaalisti. En muuta huomannut kuin että vaihteisto takelteli.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Onko se sulla Kotona parkissa,vai miten ?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Auto on toisessa kaupungissa parkissa ja junalla menen sitä hakemaan, niin en välttämättä haluis akkulaturia ja 10 metrin piuhaa sulloa "povitaskuun".
Skoda Octaviassa on kuulemma niin ahne ajotietokone, että sitä ei 4 vkon seisonnan jälkeen saa kesälläkään käyntiin ilman apuvirtaa. Siksi kiinnostaisi, kuinka pitkään olette onnistuneet Astraa seisottamaan ilman latausta?
Skoda Octaviassa on kuulemma niin ahne ajotietokone, että sitä ei 4 vkon seisonnan jälkeen saa kesälläkään käyntiin ilman apuvirtaa. Siksi kiinnostaisi, kuinka pitkään olette onnistuneet Astraa seisottamaan ilman latausta?
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
B-Inkku 1.5AT seisoi lämpimässä tallissa lomareissun ajan 1.5kk. Lähti käyntiin, mutta huomasi kyllä starttauksesta että virtoja ei ollut läheskään täydet.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Kerran kun tosiaan tuo akku pääsi tyhjäksi niin ostin motonetistä muutamalla kympillä semmoisen starttiakkupaketin. Ei ole sen jälkeen akku tyhjentynyt kertaakaan eli hyvin toimii kyseinen laite
No saa siitä ainakin kännykkälaturin joskus vaikkapa patikkaretkelle jos ei muuta tullut autoon mukaan ja voi tarjota apusähköjä muille ilman pelkoja oman auton sähköjen rikkomisesta starttikaapeleilla. Ei huono investointi yks 60 euroa moisesta.
Joku jänniteloggeri olis kyllä mukava mielenkiinnosta laitella autoon, näkisi miten se akkua purkaa yksin syntyjä syviä tallissa mietiskellessään.
Nyt tosin se tilanne että autolla jopa ajetaan melkein joka päivä niin ei paljoa dataa kertyisi.
No saa siitä ainakin kännykkälaturin joskus vaikkapa patikkaretkelle jos ei muuta tullut autoon mukaan ja voi tarjota apusähköjä muille ilman pelkoja oman auton sähköjen rikkomisesta starttikaapeleilla. Ei huono investointi yks 60 euroa moisesta.
Joku jänniteloggeri olis kyllä mukava mielenkiinnosta laitella autoon, näkisi miten se akkua purkaa yksin syntyjä syviä tallissa mietiskellessään.
Nyt tosin se tilanne että autolla jopa ajetaan melkein joka päivä niin ei paljoa dataa kertyisi.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mikähän lämpötilaraja tuolla webaston automaattikäynnistyksellä on? Tänäkin aamuna mittari näytti +9 astetta ja niin se vaan pärähti käyntiin. Hieman ärsyttää, kun käy näin lämpöisellä kelillä ja vieläpä varsin kauan. Taisi jäähdytysnesteen n. 80 asteessa vielä käydä. Saahan sen toki kaukosäätimestä ja hanskalokeron napista sammutettua, mutta on vähän hankalaa. Varsinkaan kun kaukosäädintä ei tule pidettyä mukana, koska lämmitystarve on vain kotipihassa.
Jos Opel vielä tarttuu kaupasta mukaan, niin webastoa tuskin tulee, ainakaan nykyisellä toimintaohjauksella toteutettuna.
Jos Opel vielä tarttuu kaupasta mukaan, niin webastoa tuskin tulee, ainakaan nykyisellä toimintaohjauksella toteutettuna.
VW Tiguan eHybrid -21
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
ex. Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 A 110 kW -18
ex. Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 125 kW -15
ex. Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0 CDTI 118 kW -11
ex. Opel Astra Wagon Enjoy 1.9 CDTI 88 kW -08
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Mulla oli aikoinaan tehdasasenteinen Webasto Astrassa. Muistelen, että noin +10 astetta oli raja, jonka alapuolella Webasto näytti aina käynnistyvän.Jape76 kirjoitti: ↑22 Huhti 2020, 09:55 Mikähän lämpötilaraja tuolla webaston automaattikäynnistyksellä on? Tänäkin aamuna mittari näytti +9 astetta ja niin se vaan pärähti käyntiin. Hieman ärsyttää, kun käy näin lämpöisellä kelillä ja vieläpä varsin kauan. Taisi jäähdytysnesteen n. 80 asteessa vielä käydä. Saahan sen toki kaukosäätimestä ja hanskalokeron napista sammutettua, mutta on vähän hankalaa. Varsinkaan kun kaukosäädintä ei tule pidettyä mukana, koska lämmitystarve on vain kotipihassa.
Jos Opel vielä tarttuu kaupasta mukaan, niin webastoa tuskin tulee, ainakaan nykyisellä toimintaohjauksella toteutettuna.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tästä on ollut useampaan otteeseen täällä keskustelua. Itse en enää Astraan ottanut polttoainetoimista lisälämmitintä aikaisempien Opel-kokemusten vuoksi juurikin tuon automaattikäynnistyksen vuoksi. Ja tosiaan ainakin aikaisemmin noin + 10 astetta oli automaattikäynnistyksen ylärajana, näin totesivat myös huollossa.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tuo on kyllä pieni mutta sangen ärsyttävä ominaisuus, jos olisin tiennyt että tälläsinä kevään lämpösinä päivinäkin webasto käynnistyy niin olis jääny webu ottamatta lisävarusteena.
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
viewtopic.php?t=259957
Tuolla keskustelua aiheesta. Sivulla 9. Ei tarvitse kuin yksi sininen piuha katkaista niin automaattikäynnistystä ei tapahdu. Muuten toimii ihan normaalisti. Tällä mentiin koko talvi ilman mitään ongelmia
Tuolla keskustelua aiheesta. Sivulla 9. Ei tarvitse kuin yksi sininen piuha katkaista niin automaattikäynnistystä ei tapahdu. Muuten toimii ihan normaalisti. Tällä mentiin koko talvi ilman mitään ongelmia
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13