Astra K
Re: uusi astra (k) suomessa
Eräs sekaannus olisi tullut myös brittilässä Vauxhall Astra mk I myötä, eli meikäläisittäin Kadett D takia.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Re: uusi astra (k) suomessa
Tulipa käytyä eilen koeajamassa uusi Astra K. Tässä tuntumat vs. nykyinen J-malli (Sports Tourer 2013, 1.4T Sport). Osin jo samoja tuntemuksia, mitä muutkin ovat täällä kommentoineet.
Mikä ensimmäisenä pisti silmään, niin varusteiden suuri määrä, laadukkaat näytöt ja paljon kaikkea uutta tekniikkaa. Koeajoauto oli varustettu 1.4 turbolla (150 hp) ja 6-pykäläisellä manuaalivaihteisella lootalla. Pykälät napsahtelivat mukavasti paikalleen, kuten kyllä tekevät J-mallissakin. Potkua ja vääntöä tuntui olevan hyvin tarjolla arkiajoon, kyllähän tuollainen reilu 8 sekuntia sataseen normaalille perheautolle on ihan kiva lukema.
Ohjaus tuntui hyvältä ja auto myös hyvin hiljaiselta, en osaa kyllä sanoa oliko ero näissä kummassakaan mitenkään dramaattinen J-malliin verrattuna. Koeajoautossa oli kitkat ja omassani on nastat. Kojelautaa on jalostettu J-mallista, vaikkakin muotokieli on samaa tyyliä niin sisällä kuin ulkona. Nappulat on paljolti saman tyyliset, tosin niitä on onnistuttu karsimaan. Materiaalit sisustassa ovat laadukkaat, tosin ei ne huonot ole J-mallissakaan.
Kokonaisuutena tuntuu siltä, että hyppäys H ja J Astran välillä oli isompi, mutta J ja K Astran välillä pienempi. Niin muotoilussa kuin kaikessa muussakin "laadun tunnussa" hyppäys on pienempi. Maaliskuussa puheli automyyjä farkun saapuvan, täytyyhän se ehdottomasti käydä sitten katsomassa. Kaikilla mahdollisilla varusteilla ja 1.4T manuaalilootalla jäänee hintakin vielä hyvin maltilliseksi.
Mukavasti kulkee Astra J edelleenkin, 94 000 mittarissa mennyt täysin viatta ja murheetta. Tosin ihan muutama päivä sitten alkoi kuskin istuinlämmitin temppuilla ja parhaillaan on selvityksessä, meneekö vielä takuuseen, kun mennyt takuu umpeen puoli vuotta sitten. Silti luotto Opeliin on vahva, H Astrakin pelasi täysin ongelmitta 110 000 km, ainoa korjaus ja sekin 100 000 km jälkeen oli ilmastoinnin magneettikytkin. Kaiken kaikkiaan on olleet tosi huolettomia nämä kaksi edellistä Opelia. Joutuu ehkä tuollaisen K Astran hommaamaan!
Mikä ensimmäisenä pisti silmään, niin varusteiden suuri määrä, laadukkaat näytöt ja paljon kaikkea uutta tekniikkaa. Koeajoauto oli varustettu 1.4 turbolla (150 hp) ja 6-pykäläisellä manuaalivaihteisella lootalla. Pykälät napsahtelivat mukavasti paikalleen, kuten kyllä tekevät J-mallissakin. Potkua ja vääntöä tuntui olevan hyvin tarjolla arkiajoon, kyllähän tuollainen reilu 8 sekuntia sataseen normaalille perheautolle on ihan kiva lukema.
Ohjaus tuntui hyvältä ja auto myös hyvin hiljaiselta, en osaa kyllä sanoa oliko ero näissä kummassakaan mitenkään dramaattinen J-malliin verrattuna. Koeajoautossa oli kitkat ja omassani on nastat. Kojelautaa on jalostettu J-mallista, vaikkakin muotokieli on samaa tyyliä niin sisällä kuin ulkona. Nappulat on paljolti saman tyyliset, tosin niitä on onnistuttu karsimaan. Materiaalit sisustassa ovat laadukkaat, tosin ei ne huonot ole J-mallissakaan.
Kokonaisuutena tuntuu siltä, että hyppäys H ja J Astran välillä oli isompi, mutta J ja K Astran välillä pienempi. Niin muotoilussa kuin kaikessa muussakin "laadun tunnussa" hyppäys on pienempi. Maaliskuussa puheli automyyjä farkun saapuvan, täytyyhän se ehdottomasti käydä sitten katsomassa. Kaikilla mahdollisilla varusteilla ja 1.4T manuaalilootalla jäänee hintakin vielä hyvin maltilliseksi.
Mukavasti kulkee Astra J edelleenkin, 94 000 mittarissa mennyt täysin viatta ja murheetta. Tosin ihan muutama päivä sitten alkoi kuskin istuinlämmitin temppuilla ja parhaillaan on selvityksessä, meneekö vielä takuuseen, kun mennyt takuu umpeen puoli vuotta sitten. Silti luotto Opeliin on vahva, H Astrakin pelasi täysin ongelmitta 110 000 km, ainoa korjaus ja sekin 100 000 km jälkeen oli ilmastoinnin magneettikytkin. Kaiken kaikkiaan on olleet tosi huolettomia nämä kaksi edellistä Opelia. Joutuu ehkä tuollaisen K Astran hommaamaan!
Re: uusi astra (k) suomessa
Onkos tuosta 1.0 Turbo manuaalista mitään kokemusta/tietoa?
Opel Insignia -20 Grand Sport Executive OPC Line D15XFL
Vikakoodin lukua Keski-Suomen Alueella.
Vikakoodin lukua Keski-Suomen Alueella.
Re: uusi astra (k) suomessa
Automyyjä arveli, että 1.0 turbon tulee saamaan Suomessakin myös farmarikoriin.
Suoritusarvot Saksan sivujen perusteella on ihan kohtalaiset:
Anzahl Zylinder 3 Beschleunigung 0-100 km/h (s) 11,7
Hubraum (cm3) 999 Höchstgeschwindigkeit (km/h) 195
Elastizität 80-120 km/h (s) 15,5
Abgasnorm Euro6
Verdichtungsverhältnis 10,5:1 Verbrauch, außerstädtisch (l/100 km) 3,9 - 4,0
Leistung, max. (kW (PS)/min-1 77 (105) / 5500 Verbrauch, innerstädtisch (l/100 km) 5,2 - 5,3
Drehmoment, max. (Nm/min-1) 170 / 1800-4250 Verbrauch, kombiniert (l/100 km) 4,3 - 4,5
Ei mikään raketti, mutta Suomen rajoituksille varmasti riittää. Riittäähän tuo 1.2 TSI mainiosti Octaviassa ja 1.0 Ecoboost Fordissakin. Ilmeisesti maahantuoja on nyt vain noita tehokkaampia ja paremmin varusteltuja malleja tarjoillut liikkeille koeajoon (yllätys), mutta ilmeisesti olisi tuota 1.0 myllylläkin olevaa tulossa pian liikkeisiin koeajoon. Siitä kyllä mielellään kuulisi itsekin kokemuksia! Mikäli lukuja on yhtään uskominen, kulutus voisi jäädä maantieajossa jopa alle viiden litran. Yksi mikä tuossa vähän harmittaa, on vain viisipykäläinen loota.
Suoritusarvot Saksan sivujen perusteella on ihan kohtalaiset:
Anzahl Zylinder 3 Beschleunigung 0-100 km/h (s) 11,7
Hubraum (cm3) 999 Höchstgeschwindigkeit (km/h) 195
Elastizität 80-120 km/h (s) 15,5
Abgasnorm Euro6
Verdichtungsverhältnis 10,5:1 Verbrauch, außerstädtisch (l/100 km) 3,9 - 4,0
Leistung, max. (kW (PS)/min-1 77 (105) / 5500 Verbrauch, innerstädtisch (l/100 km) 5,2 - 5,3
Drehmoment, max. (Nm/min-1) 170 / 1800-4250 Verbrauch, kombiniert (l/100 km) 4,3 - 4,5
Ei mikään raketti, mutta Suomen rajoituksille varmasti riittää. Riittäähän tuo 1.2 TSI mainiosti Octaviassa ja 1.0 Ecoboost Fordissakin. Ilmeisesti maahantuoja on nyt vain noita tehokkaampia ja paremmin varusteltuja malleja tarjoillut liikkeille koeajoon (yllätys), mutta ilmeisesti olisi tuota 1.0 myllylläkin olevaa tulossa pian liikkeisiin koeajoon. Siitä kyllä mielellään kuulisi itsekin kokemuksia! Mikäli lukuja on yhtään uskominen, kulutus voisi jäädä maantieajossa jopa alle viiden litran. Yksi mikä tuossa vähän harmittaa, on vain viisipykäläinen loota.
Re: uusi astra (k) suomessa
Neljää vaihdettako kaipailisit Mun mielestäni kuudessa vaihteessa on liikaa kirnuamista paitsi automaatille .otj kirjoitti:Automyyjä arveli, että 1.0 turbon tulee saamaan Suomessakin myös farmarikoriin.
Suoritusarvot Saksan sivujen perusteella on ihan kohtalaiset:
Anzahl Zylinder 3 Beschleunigung 0-100 km/h (s) 11,7
Hubraum (cm3) 999 Höchstgeschwindigkeit (km/h) 195
Elastizität 80-120 km/h (s) 15,5
Abgasnorm Euro6
Verdichtungsverhältnis 10,5:1 Verbrauch, außerstädtisch (l/100 km) 3,9 - 4,0
Leistung, max. (kW (PS)/min-1 77 (105) / 5500 Verbrauch, innerstädtisch (l/100 km) 5,2 - 5,3
Drehmoment, max. (Nm/min-1) 170 / 1800-4250 Verbrauch, kombiniert (l/100 km) 4,3 - 4,5
Ei mikään raketti, mutta Suomen rajoituksille varmasti riittää. Riittäähän tuo 1.2 TSI mainiosti Octaviassa ja 1.0 Ecoboost Fordissakin. Ilmeisesti maahantuoja on nyt vain noita tehokkaampia ja paremmin varusteltuja malleja tarjoillut liikkeille koeajoon (yllätys), mutta ilmeisesti olisi tuota 1.0 myllylläkin olevaa tulossa pian liikkeisiin koeajoon. Siitä kyllä mielellään kuulisi itsekin kokemuksia! Mikäli lukuja on yhtään uskominen, kulutus voisi jäädä maantieajossa jopa alle viiden litran. Yksi mikä tuossa vähän harmittaa, on vain viisipykäläinen loota.
Re: uusi astra (k) suomessa
Itsekin mietin ennen kun ei vielä kuusipykäläistä lootaa ollut, että mitähän niillä kaikilla vaihteilla tekee. Nyt kun Astra J:ssä on tuohon tottunut, ei kyllä viisipykäläistä kaipaa. Joskus kun ajaa muiden viisivaihteisia autoja, niin ihmetelee, että miksei kutonen mene päälle.PeeJiiKoo kirjoitti:
Neljää vaihdettako kaipailisit Mun mielestäni kuudessa vaihteessa on liikaa kirnuamista paitsi automaatille .
Voi tosin olla, että Suomessa ei saa valita litraista konetta, farkkua, innovation-varustetasoa ja manuaaliaskia samaan autoon. Nytkin viisiovisessa saa Innovationiin vain sen robottivaihteiston. Sitten on pakko ottaa 1,4 150 Hp koneella, koska Innovation-varustetaso on kyllä ihan must. Jotenkin tuntuu, että jos Astra J:stä haluaa reilua parannusta, pitää sitten ottaa kaikki uudet hienot varusteet, kuten Led-valot ja AGR-penkit, muuten parannus ei ole olennaisen suuri. Tietty eihän se konekaan saisi ainakaan laiskempi olla, joten kylläpä se 1,4 tulisi varmaan joka tapauksessa valittua.
Re: uusi astra (k) suomessa
Tulipahan käytyä koeajamassa tuo K malli diiselinä ja bensana. Itsestäni laatuvaikutelma J malliin oli mennyt todella paljon eteenpäin. Ja itse ihastuin tuohon automaatti diiseliin sen verra et tuli sellanen tilattua kaikilla herkuilla tietty kattoikkunaa ja peräkoukkua en ottanut. Nyt vain pitäisi malttaa vanhalla J 1,4 vähänaikaa ajella. Suosittelen kaikille kyllä koeajamaan molemmat versiot.
Re: uusi astra (k) suomessa
Tuosta diesel automaatista kuulisi mielellään lisääkin? Vertausta bensaan? Automaatin toiminta?
Re: uusi astra (k) suomessa
Onko K Astrasta tulossa GSi/GT tai edes OPC-line versiota?
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Re: uusi astra (k) suomessa
Gsi ja Opc/Vxr-versiota saattaisi olla tulossa: http://www.autocar.co.uk/car-news/new-c ... si-planned
Re: uusi astra (k) suomessa
Diiseli oli todella hiljainen ja kulutuslukematkin näyttivät olevan omassa ajossa paljon maltillisemmat kuin bensa vehkeessä. Automaatti puolestana toimi itsestäni mukavasti ja tasaisesti. Nämä tietty ovat mielipide kysymyksiä, mutta itse pidin kyllä kokonaisuudesta hyvinpaljon. Bensaa eivät kovin hirveästi suositellut automaatin kanssa koska kulutus nousisi sen verran.Seessami kirjoitti:Tuosta diesel automaatista kuulisi mielellään lisääkin? Vertausta bensaan? Automaatin toiminta?
Alla vielä kaaran koeajo diiseli automaatista jos jotain kiinnostaa.
http://kaara.tv/project/kaara-syksy-201 ... stra-2016/
Re: uusi astra (k) suomessa
Mahtaako tuo 200hv 1.6T tulla kotomaahan laisinkaan?
Opelilla on muutenkin ollut viimevuosina vähän omituinen moottoripaletti ainakin bensakoneissa.
Esimerkiksi Insigniassa 140hv -> 170hv ja sitten seuraava hyppäys onkin jo 250hv myllyyn. Corsassakin taitaa OPCn alla seuraava miedompi olla melkein puolta nuhaisempi.
Miksiköhän tuota 200hv 1.6 konetta ei ole meille haluttu myydä Insigniaan? J Astraan sitä taisi saada GTC malliin ainakin jonkin aikaa?
Vähän kuumottelee tuo tuleva farkku jollain ~200hv kiukaalla...
Opelilla on muutenkin ollut viimevuosina vähän omituinen moottoripaletti ainakin bensakoneissa.
Esimerkiksi Insigniassa 140hv -> 170hv ja sitten seuraava hyppäys onkin jo 250hv myllyyn. Corsassakin taitaa OPCn alla seuraava miedompi olla melkein puolta nuhaisempi.
Miksiköhän tuota 200hv 1.6 konetta ei ole meille haluttu myydä Insigniaan? J Astraan sitä taisi saada GTC malliin ainakin jonkin aikaa?
Vähän kuumottelee tuo tuleva farkku jollain ~200hv kiukaalla...
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Re: uusi astra (k) suomessa
Hieno valinta!Juidee kirjoitti:Tulipahan käytyä koeajamassa tuo K malli diiselinä ja bensana. Itsestäni laatuvaikutelma J malliin oli mennyt todella paljon eteenpäin. Ja itse ihastuin tuohon automaatti diiseliin sen verra et tuli sellanen tilattua kaikilla herkuilla tietty kattoikkunaa ja peräkoukkua en ottanut. Nyt vain pitäisi malttaa vanhalla J 1,4 vähänaikaa ajella. Suosittelen kaikille kyllä koeajamaan molemmat versiot.
Kauanko on toimitusaika?
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: uusi astra (k) suomessa
ascona_c kirjoitti:Hieno valinta!Juidee kirjoitti:Tulipahan käytyä koeajamassa tuo K malli diiselinä ja bensana. Itsestäni laatuvaikutelma J malliin oli mennyt todella paljon eteenpäin. Ja itse ihastuin tuohon automaatti diiseliin sen verra et tuli sellanen tilattua kaikilla herkuilla tietty kattoikkunaa ja peräkoukkua en ottanut. Nyt vain pitäisi malttaa vanhalla J 1,4 vähänaikaa ajella. Suosittelen kaikille kyllä koeajamaan molemmat versiot.
Kauanko on toimitusaika?
Kuulemma wepaston kanssa 2-4 kuukautta. Et saa jonkin aikaa ootella
Re: uusi astra (k) suomessa
Jaahas, eka viesti tällä foorumilla
Tuli hankittua ensimmäinen Opel eli Astra K 2-autoksi. Pannuksi 92 KW 1.4T ja varustetaso Enjoy More. Päätökseen vaikutti erinomainen hinta-laatu-suhde. Tai ainakin tuntuu siltä vertailujen jälkeen ja näin uutena. Jospa oisi huolettomia kilometrejä luvassa. Vähän pohditutti, miten Opel säilyttää arvonsa suhteessa esim. VW:hen mutta kaiketi kuitenkin kohtuu hyvin?
Tästä se Opel-harrastus lähtee.
Tuli hankittua ensimmäinen Opel eli Astra K 2-autoksi. Pannuksi 92 KW 1.4T ja varustetaso Enjoy More. Päätökseen vaikutti erinomainen hinta-laatu-suhde. Tai ainakin tuntuu siltä vertailujen jälkeen ja näin uutena. Jospa oisi huolettomia kilometrejä luvassa. Vähän pohditutti, miten Opel säilyttää arvonsa suhteessa esim. VW:hen mutta kaiketi kuitenkin kohtuu hyvin?
Tästä se Opel-harrastus lähtee.
--------------------------------
Nykyiset:
BMW e61 530DA LCI
Opel Astra 1.4T vm. 2016
Exiä noin 60 kpl...
Nykyiset:
BMW e61 530DA LCI
Opel Astra 1.4T vm. 2016
Exiä noin 60 kpl...