Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Avatar
toukopouko
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 105
Liittynyt: 18 Helmi 2016, 15:07

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

Piude81 kirjoitti: Viittikkö sit kertoa, että mitä se sulle sanoivat tai mitä ne teki asialle? Mulla menee nyt huomenna Länsiautoon Astra ja kerron sitten mitä ne sanoi asialle tekevänsä.
Toki. Perjantaina vasta käyn huollossa näyttämässä.
Astra K Sports Tourer 1.4T
JP_Vette
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 218
Liittynyt: 14 Loka 2016, 17:13

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Onko kuskin jalkojen päällä peitemuovia vai törröttääkö siä johdot? Samassa muovissa lienee myös diagnostiikkaportin suoja.

Mun auto oli autosähköasentajalla ja väittää, ettei ollu mitää muovia. Mun mielestä kun käsin kopeloi, on siä kiinnitysklipsuillekki paikat...
miata
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 139
Liittynyt: 16 Tammi 2017, 10:25

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja miata »

Ei ole muovia mutta ei möyskään johdot roiku
Astra 1.4AT innovation ST my16.5 vm17
Kuva
AHJ313
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 68
Liittynyt: 07 Touko 2015, 14:25

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja AHJ313 »

Tuli tuossa ajeltua muutama päivä 2017 mallisella Qashqailla ja kyllä oli mukava palata oman Opelixin rattiin.

Astrassa selkeästi parempaa: Ajotuntuma, jousitusmukavuus, penkit, automaatti ja moottori.

Nissanin etuja: Korkeus,
Avatar
jarautio
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 19
Liittynyt: 04 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Liminka

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jarautio »

jarautio kirjoitti:Tänään Oulussa pohjantiellä vetäs toinen auto perään. Vauhtia ei onneksi ollut kuin noin 40 km/h ja mulla vetokoukku asennettuna niin ei tullut muualle jälkiä kuin vetokoukkuun. Mitä mieltä olette? Onkohan tuolta alustasta voinut jotain hajota tai mahdollisesti auton runkoon tullut jotain vaurioita? Kyllähän tuo melkoinen jysäys oli...
Auto käytetty korjaamolla ja uudella vetokoukulla ja takapuskurin maalauksella selvittiin. Auton runkoon ei onneksi tullut mitään jälkiä.

Samalla herkisteltiin takajarruja kun kahnuttivat liikkeelle lähtiessä vähän aikaa. Olivat ilmeisesti laahanneet koko ajan hieman. Autolla ajettu vasta 20 000 km.
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12738
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Sielä pitäs umpion pohjas olla reikä ja siinä kumitötterö mistä kosteus poistuu. Jos se umpion reunoilta ja saumoista ei ole tiivis ni ei sekää hyvä ole eli kerää just huurua sit kokoajan kuten perusumpioissaki, c1 vectras huurtu kans aina pesun jälkeen ja sit ku ne purkas ja liimaili rankalla kädellä uudelleen läjään ni lakkas pesujen jälkeen huurteen ilmestyminen.
Avatar
Piude81
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 223
Liittynyt: 27 Touko 2009, 19:57
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Piude81 »

Länsiautossa tutkittiin umpiot ja kuulemma Opelilta tulleen ohjeistuksen mukaan auto otetaan tunniksi halliin, pidetään valot päällä ja katsotaan onko huuru poistunut ja jos on niin ei ole kuulemma ongelmaa. Että näin.
Opel Insignia Grand Sport 2020 165T
Opel Insignia Grand Sport 2018 1.6 CDTI
Opel Astra K 2017 1.4 Spotrs Tourer
Opel Astra G 2000 2.0 16V Sport
Opel Manta -77 2.0i GSi
K@rtsa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 336
Liittynyt: 25 Syys 2003, 03:00

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja K@rtsa »

@Piude81: Missä Länsiautossa asioit?
ex Omega A 3.0 Caravan -91, ex Zafira CDTI 1.9 Cosmo -06, ex Mokka 4x4 1.4T Cosmo -13, Opel Astra 5-ov Innovation 1,4t -16
Avatar
Piude81
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 223
Liittynyt: 27 Touko 2009, 19:57
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Piude81 »

K@rtsa kirjoitti:@Piude81: Missä Länsiautossa asioit?

Hyvinkäällä.
Opel Insignia Grand Sport 2020 165T
Opel Insignia Grand Sport 2018 1.6 CDTI
Opel Astra K 2017 1.4 Spotrs Tourer
Opel Astra G 2000 2.0 16V Sport
Opel Manta -77 2.0i GSi
Avatar
toukopouko
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 105
Liittynyt: 18 Helmi 2016, 15:07

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja toukopouko »

toukopouko kirjoitti:
Piude81 kirjoitti: Viittikkö sit kertoa, että mitä se sulle sanoivat tai mitä ne teki asialle? Mulla menee nyt huomenna Länsiautoon Astra ja kerron sitten mitä ne sanoi asialle tekevänsä.
Toki. Perjantaina vasta käyn huollossa näyttämässä.
Eihän siellä mitään Opel henkilökuntaa ollut edes paikalla perjantaina. Ihan turhaan kävin huollossa kun niin älytön henkilökuntavajaus heillä. Valittivat vaan ettei ketään osaavaa ole paikalla ja heiluttelivat käsiään. Varsinainen merkkihuolto tämä Tampereen Hatanpään Metroauto. Ei ollut todelllakaan ensimmäinen kerta kun saa huonoa palvelua tai tässä tapauksessa ei sovittua palvelua lainkaan. Kannattaa valita joku muu hoitopaikka olisi sitten kyseessä Mazda tai Opel!
Astra K Sports Tourer 1.4T
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12738
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Maahantuojalle infoa miten hienosti hommat pelaa.
TexasMan
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 177
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 19:25

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja TexasMan »

otj kirjoitti:Juuri teetin väliöljynvaihdon GM:n Dexos 1 Gen 2 öljyllä ja öljyn osuus hinnasta oli 60 e, alkuperäinen suodatin 28 e ja työt 25 e (ei merkkiliike).
Hyvä pointti tässä: Ei niin väliä missä öljynvaihdon tekee/teettää kunhan käyttää alkuperäisiä osia! Itse olen väliöljynvaihdon tehnyt itse, ja varsinaisen huollon teettänyt merkkiliikkeessä. Tämä viesti sai minun tsekkaamaan hyvikseni viimeisintä huoltolaskua ja öljyn osuutta siitä. Laskussa moottoriöljyn ovh on 21 euroa / litra. Alennuksen jälkeenkin siitä jäi maksettavaa vielä 18,29 euroa / litra. Puuilossa maksaa GM:n Dexos 2 öljykannu (5-litran) 19,90 € ja sama Motonetissa 22,90€. Mun autossa takuu loppuu 1/2018, taidan sitten huoltaa/huollattaa auto jossakin muualla.
Ihan vaan mielenkiinnosta, onko kaikissa merkkiliikkeissä yhtä kallista moottoriöljy?

Vertailun vuoksi vielä: Vuonna 2015 huollatin merkkiliikkeessä H-mallisen Astran ja siinä laskussa oli veloitettu moottoriöljystä 10 euroa / litra.
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
kWh
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 19
Liittynyt: 20 Kesä 2016, 21:41

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja kWh »

Dexos 1 gen 2 meni 3 pyttyiseen laitteen kehotuksesta vaihtaa öljy. Hieman kummastuttaa öljyn käyttöikä, vaihdot nyt:
25.08.16 5908km
10.03.17 19672km
27.11.2017 33602

Ensimmäinen vaihto omasta aloitteesta.

Mitenhän tuota öljyluokitusta kiinnostaa muiden öljyvalmistajien tehdä jos Ooppelit siirtyy psa-motteihin? Ehkä GM:llä on vielä muita merkkejä vaatimaan dexos 1 gen 2 öljyjä.
kWh
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 19
Liittynyt: 20 Kesä 2016, 21:41

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja kWh »

Piude81 kirjoitti: Huomasin muuten että Astran kytkin naksuu. Kun joutuu ajamaan ruuhkassa ja koko ajan painamaan kytkintä ja välillä painamaan sen takas pohjaan ennen kuin se on edes ylhäällä takaisin.
Kanssa luulin kytkimen naksuvan, mutta huollossa sanoivat ettei siellä mikään voi naksua. Eikä se aina naksukaan. Tuntuu jalkaan, ei äänenä taida kuulua.
mvi10
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 48
Liittynyt: 18 Marras 2005, 10:56

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja mvi10 »

kWh kirjoitti:
Piude81 kirjoitti: Huomasin muuten että Astran kytkin naksuu. Kun joutuu ajamaan ruuhkassa ja koko ajan painamaan kytkintä ja välillä painamaan sen takas pohjaan ennen kuin se on edes ylhäällä takaisin.
Kanssa luulin kytkimen naksuvan, mutta huollossa sanoivat ettei siellä mikään voi naksua. Eikä se aina naksukaan. Tuntuu jalkaan, ei äänenä taida kuulua.
No onneksi se onkin sitten vain omaa kuvitelmaa. Minäkin luulin että se naksuu, mutta ilmeisesti ei sitten... :bonk:
Vastaa Viestiin